מרכזיות טלפון לעסקים – באילו שירותים לבחור?

.מרכזיות טלפון לעסקים – באילו שירותים לבחור?

איך בוחרים מרכזיות טלפון לעסקים?

הבלבול בשוק עדיין גדול, משום ששירותי IP ניתנים עדיין על חיבורי PRI (שהם לא יותר מ-ISDN) או על ATM .
ניתן לבחור שירותי IP יותר חדשים מעל לפס הרחב (מכונים בישראל בשם VoB – Voice over Broadband  ובחו"ל בכמה שמות כמו: VoDSL – Voice over DSL ,  וכמובן לקבל שירותים מעל אתרנט, על חוטי הנחושת ב- ADSL2+ או VDSL, על כבל קואקסיאלי או ישירות מעל לסיבים ו\או בקישורי IP ישירים. השירותים היותר חדשים כבר נכנסים לשוק, כמו ה  SIP Trunking לגביו נתנו הסברים כאן בעבר, ושירותים החדישים ביותר לרשתות מאוחדות המכונים NMC Network Managements Convergence.

מרכזיות טלפון IP לעסקים

מרכזיית טלפון IP לעסקים


מהן האפשרויות שיש בתחום מרכזיות טלפון לעסקים ומהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה?


א) IP-PBX  המרכזייה והשירות מצויים בתוך העסק:
הסוג הנפוץ ביותר בשנים האחרונות בשירותי טלפוניית IP הוא שירותים עם  מרכזייה פיזית המותקנת בתוך העסק, וציוד תקשורת (מתגים, נתבים, ציוד אבטחה, ציוד קצה לטלפוניה, שרתי אפליקציות ל- IP וכיו"ב) המצוי אף הוא בתוך העסק.

בד"כ יש כאן רכישה של הציוד או השכרתו (לרבות בליסינג תפעולי) מספק השירות או
מיצרן הציוד. כיום, ברוב המקרים מנוהלת המרכזייה מרחוק ע"י ספק השירות, ולא מנוהלת ע"י אנשים מתוך העסק.

טכנאי הטלפוניה של היום הוא איש מחשבים רגיל עם התמחות לעולם טלפוניית ב- IP.
ניתוח יתרונות וחסרונות של שיטה זו:

יתרונות

מגבלות

 עלויות CapEx ו- OpEx נמוכות יחסית, במידה והעסק החליט להחכיר את העסק (כמו בליסינג תפעולי.

היעדר תאימות בין מוצרי קצה שונים ובין מרכזיות מיצרנים שונים, מה שמחייב אחידות בציוד בכל הסניפים, ותלות בספק ציוד אחד.

יכולת לשלוט די טוב בהוצאות על שיחות והבטחה שכל השיחות הפנימיות הן ללא עלות נוספת.

 תמיכה תלויה בספק ציוד, שיכול להעלם, או לחילופין,  להחליף גרסאות של חומרה ותוכנה בצורה תכופה, וליצור בעיות רבות בשדרוגים.

הגירה חלקה יותר משימוש בציוד ישן לעולם ה- IP.

התמיכה בסטנדרטים החדשים של SIP מאוד מוגבלת, מה שמביא לתאימות נחותה מאוד בקישור לספקי התקשורת ולארגונים אחרים.

פתרונות שכבר הוכיחו עצמם במשך שנים בשטח.

בד"כ בארגונים יש ציוד מכמה דורות ומכמה יצרנים, מה שמחייב מערכות ניהול מסובכות ולא יעילות.

שילוב קל יותר עם אפליקציות ארגוניות אחרות.

יש צורך לבדוק את הרשת הפנימית בארגון, אם היא מספקת לצורכי טלפוניית IP נמצא, שבד"כ יש צורך בשדרוג הרשת, מה שמסבך את כל חישובי ה- ROI.

ב) Hosted IP-PBX  


 שירותי טלפוניה ויישומי IP חיצוניים, שאינם מצויים בתוך העסק.
מדובר בשירותים מלאים המנוהלים מרחוק. יש כמה דגמים של שירותים.
המצליח ביותר הוא שירות הניתן ע"י ספק התקשורת הוותיק המוכר כבר לעסק.
לעיתים זה אינטגרטור לתקשורת. בד"כ מתקינים בעסק רק מוצרי קצה כמו:
נתבים, מתגי קישור, טלפוני קצה, כאשר עיקר ציוד הטלפוניה והתקשורת מצוי
במרכזייה של ספק השירות. השירות הזה טוב לא רק לטלפוניה העסקית הרגילה,
אלא גם לשירותי טלפוניה מתקדמים כמו במרכזי שירות (Contact Centers) .

יתרונות

מגבלות

 המחיר שקוף ללקוח וזול.

 הניסיון בפתרונות כאלו דל יותר.

חיסכון משמעותי בהוצאות התקשורת בגלל היכולות של ספק השירות, לרבות יצירת ענני VPN שבתוכם השיחות בין כל העובדים הם בחינם כולל בסלולר.

תלות בספק שירות אחד.

כל עלויות השדרוגים, התחזוקה ועדכון ציוד נמצאות אצל ספק השירות.

אי יכולת להחליף במהירות ספקי תקשורת.

הגירה חלקה וקלה מהעולם הישן לעולם ה-  .IP יכולת שילוב טובה בין אפליקציות IP.

תלות ביכולות הקיימות של ספק השירות.

יכולת גידול בלתי מוגבלת ויכולת קיטון בלתי מוגבלת.

בעיה במערכות התקשורת של ספק השירות אל העסק תשתק את הטלפוניה בעסק.

משתמשי הקצה יכולים לנהל בעצמם את היכולות של הטלפוניה שלהם לפי צרכיהם ומדיניות העסק.

בד"כ אין לעסק מה לעשות במערכות הטלפוניה הישנות שלו, חוץ מלזרוק אותן לפח.

רמת האבטחה גבוהה יותר, השרידות טובה יותר.

לא כל הספקים נותנים SLA – הסכם רמת שירות ברור, עם QoS  איכות שירות מובטחת.

ג)   IP-Centrex שירות טלפוניה שלא בתוך העסק:


שירות IP-Centrex הוא השירות הבסיסי של טלפוניה מנוהלת מרחוק.
מדובר בהתפתחות של שירותי ה- Centrex של ספקי התקשורת, שהיו בעבר ללא IP.
כיום, מדובר בשירות מבוסס תוכנה עם מתגים קטנים עד בינוניים, שנותנים שירותי
טלפוניה לעסקים בניגוד ל- Hosted PBX, שנותנים שירותי IP כוללים לעסקים.
רוב ספקי ה- IP-Centrex עדיין מחברים את הלקוחות ב- TDM בחיבורי PRI
הישנים ומעטים נותנים חיבורים של All-IP .

יתרונות

מגבלות

 אין עלויות של ציוד לעסק.

 מגוון היכולות של הטלפוניה יחסית מוגבל.

המחיר החודשי מאוד נוח וזול.

הקמת מערכת תקשורת VPN בינלאומית לעסק ומשולבת סלולר – היא לא קלה.

הלקוח יכול להחליף חבילות חיבור בכל עת, לפי צרכיו.

אי יכולת להחליף במהירות ספק תקשורת.

יכולת גידול (או קיטון) ללא כל מגבלות.

תלות בספק שירות אחד.

עלויות שדרוגים ועדכונים על הספק של השירות.

שילוב לא מוצלח של אפליקציות IP נוספות, אם רוצים להוסיף אותן למערכת.

הגירה מהירה וחלקה מהעולם הישן לעולם ה- IP.

לא כל הספקים נותנים SLA הסכם רמת שירות ברור עם QoS איכות שירות מובטחת.

ד) VoB או VoDSL שירות טלפוניה בפס-רחב עם ציוד חיבור בתוך העסק:


    שיטה זו טובה בעיקר למגזר ה- SoHo עד SMB ובעיקר לחיבור עובדים וסניפים
קטנים ו\או מרוחקים בטלפוניה על הפס הרחב. כיום, מספקים ספקי השירות עד
כ- 20 קווים על חיבור רחב פס אחד, שזה בהחלט עונה לצרכים של עסקים קטנים
עד בינוניים.
כל השיחות על הפס הרחב בכל מקום בעולם הן בחינם, וזה יתרון משמעותי
לעסקים.
הציוד לחיבורי טלפוניה כזו הוא די פשוט וגם קטן ואפילו זעיר, למשתמשי טלפוניה
בנסיעות בחו"ל, ובד"כ מנוהל מרחוק ע"י ספק התקשורת או ספק השירות.

יתרונות

מגבלות

המחיר זול מכל חלופה אחרת ה- ROI די ברור.

בד"כ אין SLA, ואיכות הקול לא תמיד מובטחת.

שיחות בחינם על רשת האינטרנט הציבורית.

תלות בשרידות ובאמינות של הפס הרחב עצמו.

התקנה מהירה ותחזוקה פשוטה. כל משתמש יכול לכוון לעצמו את היכולות של הטלפוניה שלו, בהתאם למדיניות העסק.

נושא האבטחה צריך לקבל טיפול נפרד.

יכולת גידול או קיטון מהירים ופשוטים.

תלות מסוימת בספק תקשורת אחד וביכולותיו.

ניתן לחבר די בקלות כל טלפון (או כל תוכנת טלפון) למערכת.

שילוב לא מוצלח של אפליקציות IP נוספות, אם רוצים להוסיף אותן למערכת.

יכולת להחליף יחסית די מהר בין ספקי התקשורת.

מגוון היכולות של הטלפוניה יחסית מוגבל.

ה) SIP Trunking ו– Integrated Access טלפונית IP קצה לקצה שלא בעסק:


    מדובר בשירותים של הדור החדש לטלפוניית IP, בו הטלפוניה היא IP קצה לקצה    (All-IP)
החיסכון בהמרות ל- TDM במסלול של השיחות מאפשר לשמר את כל יכולות ה- IP
קצה לקצה. הפתרון מתאים בעיקר לרמת ה- SME ויתרחב בהדרגה לכל פלחי
השוק העסקי.
בהחלפת כל עולם ה- TDM הישן בעולם ה- IP החדש יש יתרונות לצד אתגרים.

יתרונות

מגבלות

חסכון ניכר בהוצאות התקשורת ללא צורך דחוף בהחלפת מרכזיות.

יש עדיין בעיות בתאימות לחיבורי IP ותיקים יותר ולאפליקציות IP ותיקות.

חיבורי SIP מאפשרים יכולות רבות בתקשורת בין אנשים וארגונים בכל מקום בעולם ללא צורך בהמרות בדרך, שמביאות לאבדן יכולות של ה- IP.

מעט ספקי ציוד ושירותים מציעים זאת, והניסיון בשטח עדיין קטן.

סטנדרט ה- SIP מאפשר שימוש בכל ציוד תואם SIP מכל יצרן, וערבוב ציוד מכל יצרן ללא בעיות מיוחדות.

יש בעיות בשמירת ה- QoS במעבר בין מדינות ובין ספקי תקשורת שונים.

מאפשר להפטר מכל ציוד ה- TDM, ISDN וכיו"ב שעולה כסף ותופס מקום בעסק.

יש עדיין בעיות בתאימות במוצרי SIP שונים בגלל פרשנות שונה של יצרנים לתקן.

יכולת שליטה טובה בהוצאות התקשורת. יכולת לשיחות בחינם בין חברות בכל רחבי העולם.

התמחור של השירות עדיין לא מספיק ברור.

מרכזיות טלפונים לעסקים – סיכום:

בחירה לא מוצלחת בטכנולוגיה ובספק שירות עבור מרכזיות טלפון לעסקים יכולה להביא לסבל רב לעסק זאת, משום שכל עסק בעולם המודרני תלוי במערכות התקשורת שלו, ובראשן הטלפוניה. הכיוון שעולם התקשורת הולך אליו הוא "מיקור חוץ" של שירותי התקשורת זה תהליך איטי, מדוד, ולא מהפכה מהירה וחלקה.

 לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

צור קשר עכשיו - 077-8123111
חסוך זמן וגם כסף – קבלו הצעות מחיר ממספר
ספקי מרכזיות טלפון בחינם בלחיצת כפתור!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
מרכזיות טלפון לעסקים – באילו שירותים לבחור? , 9.5 out of 10 based on 2 ratings