מרכזית IP – האם כדאי לתכנן מעבר?

מרכזית IP – האם כדאי לתכנן מעבר?

 

עסקים רבים מתחבטים בבעיה, האם לקבל את ההחלטה למעבר למרכזיות IP, או לדחות את המעבר למועד מאוחר יותר, כאשר מודל החזר השקעה (ROI) לביצוע המעבר יהיה קצר יותר.

למרכזיות IP לעסקים יתרונות רבים שנסקרו רבות במאמרים ובמצגות מצד כל ספקיות התקשורת. אלה גם הודיעו זה מכבר כי הן אינן משקיעות יותר בפיתוח מרכזיות מסורתיות (מבוססות טכנולוגיות TDM), וכי מעתה והלאה תתבצע ההשקעה רק בפיתוח מרכזיות IP.

מרכזיית IP  לעסקים

מרכזיית IP לעסקים

אין ספק, שתשתית ארגונית אחודה (מרכזיה, שרתים, רשתות) להעברת כל סוגי התקשורת, מאפשרת ניצול משאבים יעיל יותר וחיסכון בהוצאות.

בנוסף, ליתרונות הרבים שמרכזיות IP מציבה לעסק, ה- BazzWord החדש של נושא המעבר לאנרגיה ירוקה ("קלניטק") והקטנת צריכת האנרגיה גם מסייע לשפר את מודל ה- ROI במעבר ל- IPT. במקום להחזיק חדרי תקשורת וטלפוניה נפרדים עם הזנת מתח מ-3 פאזות שונות ומיזוג אוויר הפועל 24 שעות ביממה כל ימות השנה, בעלות אחזקה של עשרות אלפי ₪ בשנה, ניתן באמצעות שרת אחד (כולל אפשרות שימוש ביישום וירטואליזציה), או שני שרתים כולל גיבוי, להעביר את אפליקציות המחשוב והתקשורת יחדיו, וזאת כמעט ללא תוספת משמעותית בצריכת האנרגיה.

נשאלת השאלה: למה העסקים לא עוברים בהמוניהם ליישום מרכזיות IP?

לשאלה זו תשובות רבות ומגוונות בהתאם לפונקציה העסקית הרלוונטית: אנשי כספים יציגו את בעייתיות החזר השקעה (ROI), ושימור השקעות קודמות בציוד הטלפוניה הקיים בעסק. אנשי הטכנולוגיה יציגו את הספקות באשר לישימות האפליקציות, האמינות והשרידות, כולל החלטה מי מקבל את האחריות על המערכת (אגף מערכות מידע או יחידה האחראית על הטלפוניה בעסק). אנשי אבטחת מידע יציגו את הסיכונים בתחומי החדירה, גניבה, זיוף וכד'.

יחד עם זאת, האחריות העיקרית לאי חדירת  מרכזית IP לעסקים לא נופלת רק על העסקים, אלא גם על האינטגרטורים וספקיות התקשורת כאחד. 

עד היום לא נבנו ע"י הספקים מודלים משולבים הכוללים טכנולוגיה, תפעול, שירות, אחריות ותמחור, על בסיס פלטפורמה אחודה ואוניברסאלית בעולם התקשורת, אשר לא הופכת את הלקוחות העסקיים לשבויים של הספק, בדומה למה שקרה וקורה בעולם הטלפוניה המסורתי, דהיינו בטכנולוגיה TDM.

הפתרונות המוצעים כיום בשוק מרכזיות IP  הינם עתירי חומרה ייעודית, שמסופקת בלעדית ע"י ספקי/יצרני התקשורת, ללא אפשרות רכישת ציוד היקפי או ציוד קצה תואם מספקים אחרים.

לקוח עסקי ממוצע כיום רוכש Media Gateway כדי להתחבר למפעילי תקשורת בשיטת ה- TDM המסורתית בעורקי PRI. בנוסף, רוכש שלוחות אנלוגיות עבור חיבור שלוחות פקס, מודמים, יחידות פנל וכד', וכן טלפוני IP חכמים עם מסך רחב המסופקים ע"י היצרן בלבד בעלות גבוהה מאוד.

שיפור מודל ה- ROI מתקבל כאשר מצמצמים ככל הניתן את רכש החומרה, שמשווק בלעדית ע"י היצרן, ובמעבר לאפליקציות מבוססות תוכנה. את ה- Media Gateway לצורך חיבור ממשקי PRI ועורקי FXO , FXS יש להמיר בעורקי SIP Trunk. את טלפוני ה-IP עם המסך הרחב הצבעוני יש להמיר בטלפון SIP פשוט עם Soft-Phone על גבי המסך הרחב של המחשב, אשר יספק את ה"ערך המוסף" של הטלפון החכם (צג רחב, חיוג מהיר, זיהוי שם ומספר, Office וכד').

פתיחת שוק התקשורת לתחרות, עם כניסה טכנולוגיות חדשות כמו IMS ,NGN כולל SIP Trunk מכלל ספקיות התקשורת (כיום שירות SIP Trunk ניתן בעיקר ע"י חברת סמייל- 012 לעסקים), בנוסף לאפשרויות שילוב לפתרון הכולל גם טכנולוגיות נוספות כמו IP Centrex  ושירות Hosted PBX, רק תאפשר לבנות מודל  ROI"התפור" לצרכי העסק ולעמידה ביעדים העסקיים.

בעתיד צפויות להיות משווקות בשוק תכניות תמחור חדשות כמו VPN ו- Flat Rate, או תכניות תמחור מורכבות נוספות אשר בשילוב מרכזיות IP תשפרנה את מודל ה- ROI בהקמת רשת VoIP בעסקים.

מרכזית IP – סיכום:

תכנון נכון של רשת תקשורת VoIP על בסיס מרכזיות IP יאפשר ביצוע אופטימיזציה של שירותים ומסלולים, כולל קביעת מדיניות שימוש. הפתרון המועדף יכלול יכולת לנווט את השיחות הנכנסות והיוצאות במסלול ובספק התקשורת המועדף, לצורך השגת מקסום החיסכון הכספי הן בשיחות הנכנסות והן בשיחות היוצאות. שילוב נכון של יכולות ותמחור נכון בשוק תחרותי יאפשרו ROI ברור ומובן לכל, בנוסף ליכולות המגוונות של ייעול העבודה וניהולה במעבר למרכזית IP גם במערכות הטלפוניה.

לקבלת הצעות מספקי  מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

מרכזיות IP – סקירת וידאו של בזק

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)