בזק עסקים שירותי תמסורת – פתרונות תקשורת טלפון לעסקים

מרכזיות בזק עסקים – פתרונות תקשורת טלפון 

בזק עסקים היא המתחרה הראשית בעולם המרכזיות בישראל, כשבמרכז מצויים הפתרונות בענן, מבוססי Pure IP, כשסביבם מוצעים ללקוחות מגוון רחב של "שירותי רשת" מבית בזק.
איך בוחרים במרכזיה המתאימה והחסכונית ביותר למגזר העסקי?
 

חברת בזק עסקים, בהיותה "מובילת שוק", מציגה מידי שנה סדרה שלמה של פתרונות חדשים ומתקדמים, וזה אחד המאפיינים אותה ואת מובילותה בשוק. לקוחותיה, נמצאים תמיד בחזית הטכנולוגיה עם השירות והאיכות הטובים ביותר שניתן למצוא, גם באיכות הקול עצמו (כך לטענת בזק). 

מרכזיות בזק עסקים - פתרונות תקשורת לעסקים קטנים

מרכזיות בזק עסקים – פתרונות תקשורת לעסקים קטנים

יודגש, שבעבר, לא היו הבדלים משמעותיים בין המרכזיות של טלרד כוכב, מרכזיות יהלום LG, אלקטל לוסנט, סיסקוCisco /, אוויה / Avaya, פנסוניק / Panasonic, סימנס, וקורל תדיראן טלקום. כיום, תדיראן טלקום היא מובילת שוק (מעל 50% מהשוק) בעיקר בגלל יכולת תמיכה ושירות טובה, בשילוב אמינות, מחירים סבירים ושת"פים בהיקף נרחב, כולל מעבר לשירותי ענן, שנמצאים בתנופת צמיחה מהירה בשוק. אולם, בשוק המרכזיות הקטנות (למגזר ה- SMB), שולטת מרכזית פנסוניק עם כ 30 משווקים שונים בפריסה ארצית רחבה. 

IP Centrex מרכזיות בזק לעסקים

IP Centrex מרכזיות בזק לעסקים

מרכזיות טלפון מבית בזק עסקים – נתונים עיקריים

לבזק יש שלושה קווי מוצר עיקריים בתחום המרכזיות: 

א. מרכזיות ממותגות (דוגמת סיסקו) בחיבורי IP-PRI.

למעשה, מדובר בחיבורי SIP Trunk, ובשירותי SIP. אולם, בגלל נפלאות הרגולציה הישראלית, בזק אינה יכולה לספק לכאורה שירותי SIP המתחרים בחברות האינטרנט, שיש להן שירותי VoB ו- SIP Trunk. לכן, בזק קוראת לשירות הזה IP-PRI והוא מתומחר לפי מחירי ה- PRI הישן והוותיק. בזק גם מוגבלת בהיקף ההנחות והמבצעים, שהיא יכולה להציע בשירות זה, בגלל אותן מגבלות רגולטוריות. די ברור, שברגע שהמגבלות תוסרנה, בזק תוכל לספק שירותי IP-PRI זולים יותר ומותאמים למחירים של המתחרות בשוק. טרם ברור מתי זה יתרחש. 

קישור PRI מכיל 14-30 אפיקי דיבור ויש לו את כל התכונות של שירותי PRI הוותיקים, בתוספת היכולות של שירותי IP, כולל מסרים מאוחדים, אפשרות קבלת פקסים במספר הראשי של הציר, אפשרות לשירותי Call Centers, CRM, ושפע של "שירותי רשת" ושירותים נלווים של בזק, שיפורטו בהמשך. 

שירותי IP-PRI יכולים להתחבר לשירותי הענן של בזק, אך אז המרכזיה בתוך העסק – הופכת למיותרת. 

לכן, ההחלטה הראשונה של כל בעל עסק היא: האם יש צורך במרכזיה פיזית בתוך העסק? אין לזה תשובה פשוטה או מהירה.  

ב. בזק עסקים – שירותי IP Centrex בענן.

השירות ניתן בענן של בזק, אחד העננים הגדולים ביותר בישראל, אם לא הגדול ביותר ומתחרה בענן של טריפל-סי, אליו קשורה תדיראן טלקום. 

שירות IP Centrex הינו שירות מרכזיות חכם ומתקדם בטכנולוגיית IP המהווה תחליף מלא למרכזייה המסורתית בעסק. IP Centrex מספק שרות מרכזיות לעסקים עם יתרונות מוחשיים:

חיסכון – הוצאות התחלתיות נמוכות, תשלום חודשי קבוע הכולל את דמי השימוש על הקווים.

חדשנות – מגוון רחב של תכונות מרכזיה מתקדמות אשר מתעדכן כל הזמן.

זמינות – מספר ישיר ותא קולי במרכזיה לכל עובד.

אבטחת מידע – המרכזיה מותקנת על גבי תשתית בזק ברשת נפרדת ומאובטחת.

המשכיות – שמירת המספר המפורסם של העסק כמספר מוביל במרכזיה.

שירות ותמיכה – תחזוקה מלאה של בזק 24 שעות ביממה כלולה במחיר השירות. 

ג. ניתוב שיחות חכם.

נתב השיחות של בזק מאפשר למתקשרים לעסק תפריט קולי מתקדם ללא צורך ברכישה של ציוד או מרכזיה. השירות מצוי בענן של בזק. בעזרת נתב השיחות יוכלו הלקוחות לבחור ביעד המבוקש בקלות ובנוחות. השירות מנוהל באופן עצמאי באמצעות אתר אינטרנטי פשוט וידידותי. 

בזק מספקת את שירותי הענן שלה בעצמה או באמצעות שותפות עם ספקי פתרונות בשוק. כמעט כל האינטגרטורים בשוק עובדים עם בזק. בזק גם תומכת בפתרונות זולים ובקוד פתוח, דוגמת שת"פ שחתמה אך לאחרונה עם VoiceSpin, לתמיכה בפתרונות של קוד פתוח (אסטריסק) למרכזיות לעסקים קטנים עד בינוניים, שיישענו על שירותי הענן של בזק. 

הערה חשובה: לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים, בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק. לצורך הפעלת חלק ניכר מהתכונות האפשריות במרכזיות בזק נדרשת תוספת רישיון או חומרה בתשלום נפרד. 

שירותי הרשת ושירותים נלווים למרכזיות של בזק עסקים

לבזק שפע של שירות רשת ושירותי נלווים. למעשה, היא מסוגלת לענות לכל צורך של כל עסק, החל מבית עסק קטן וכלה בארגוני ענק דוגמת שירותי בריאות כללית. בנוסף, בגלל שהיכולות בענן הן כמעט בלתי מוגבלות, מוציאה בזק מידי חודש שירות חדש ללקוחותיה, שנשען על היכולות שלה בתחום שירותי הענן. אלו בעיקר "שירותים רשתיים" מודולריים ומותאמים לצרכי כל לקוח, שבוחר את השירותים המותאמים לצרכיו בתשלום חודשי לפי שימוש. זאת, במקום השיטה הישנה של רכש ציוד ועלויות תחזוקה של הציוד. כל אלה נעלמו במעבר לענן. ההפרש משמעותי מנקודת מבט כלכלית של הלקוח. 

נביא כאן בקצרה את השירותים העיקריים של בזק בתחום הטלפוניה העסקית:

א. Bphone.

זה השירות המרכזי שבזק מתגאה בו ודוחפת אותו ללא כל עלות (לא על התוכנה ולא על השירות), בגרסאות מתאימות לכל תווך, לכל מכשיר ולכל פינה, כולל לסמארטפונים וטאבלטים של אפל ואנדרואיד. בזק יודעת, שזה העתיד של הטלפוניה ולכן היא מצויה בתחום זה. 

היתרון: שימוש במספר בזק על כל תווך נייד בכל מקום בארץ ובעולם, תוך תשלום מחירי בזק (שיחות מקומיות לפי תעריף מקומי), גם אם המשתמש נמצא בקצה העולם. החיסרון: שירות זה מוגבל כיום לחיבורי WiFi. גם כאן, זה מגיע מנפלאות הרגולציה הישראלית. ברור שניתן יהיה להשתמש ב- Bphone בכל רשת כולל בסלולר, ברגע שמגבלות הרגולציה תוסרנה מעל בזק. 

בזק פרסמה "מחשבון עסקי" באתר שלה, המראה ללקוחות כמה הם חוסכים בבחירת השירותים של בזק ובראשם ה- Bphone.

 ב. שלוחה חכמה לחי"פ.

בשירות זה, כל עובד מקבל ומשיב על פקסים, עונה ומשיב על מסרונים (SMS), ללא כל שינוי במספר, וללא כל התקנה של חומרה ותוכנה. 

ג. מספר מוביל.

כשמו כן הוא: שירות המספר המוביל מאגד את כל קווי העסק או הבית תחת מספר אחד. זה שירות ותיק שעבר לענן.   

ד. בזק-ביל עסקי.

יכולת לקבל ולנתח את חשבון התקשורת בדפדפן על רשת האינטרנט ובטבלאות אקסל. 

ה. Fax2Mail.

שירות ותיק שעבר לענן. 

ו. SMS Direct.

שירות ענן המאפשר חיבור קבוע לשרת ה- SMS של בזק ומאפשר הפצה המונית של הודעות SMS למספר רב של נמענים (יעדים סלולריים ויעדי בזק) וכן, קבלת הודעות SMS למספרי בזק. השירות מופעל באמצעות קישור ישיר (אינטרנטי או קו נתונים ייעודי) מהאפליקציה בשירות, או מהאפליקציה הקיימת בעסק. לשירות זה יש כמה שירותים נלווים דוגמת: Mail2SMS, SMS2Mail. 

ז. מערכת לניהול מועדון לקוחות. 

ח. מערכת לניהול מידע אינטראקטיבי (עדכונים, משובים, סקרים). 

ט. מערכת הגנה על שירותי הטלפוניה – Call Protect.

שירות זה "ייצא לדרך" לאחר כשנתיים של בטא, ויפורסמו עליו פרטים, די בקרוב. 

י. מנגינה בהמתנה לעסקים.

ניתן ליצור באופן עצמאי הודעת המתנה מקצועית ואיכותית לעסק. ניתן לבחור בחבילת הקלטה בנוסח קבוע, שתשלב את שם העסק וכתובת אתר האינטרנט או בחבילת הקלטה ייחודית מותאמת אישית. 

י"א. שירותי צ'ט ישירות מהשלוחה על שולחן העבודה. 

י"ב. הפצת ניוזלטרים בכמויות והתאמה אישית.

אלו ניוזלטרים המתאימים להצגה על כל מסך והמתאימים עצמם לכל מסך, כולל סמארטפונים וטאבלטים. 

י"ג.  'דפי נחיתה' סלולריים.

המדובר שירות חדש לקמפיינים, אישורי הגעה, הפצת קופונים ועוד. 

י"ד. שירותים נלווים נוספים.

יש לבזק שפע של שירותים נוספים, שחלקם קיים גם עבור המגזר הפרטי ומתאימים לעסקים קטנים דוגמת: Bezeq Free WiFi, Bezeq Free Cloud, בתוספת שירותים לעסקים בינוניים וגדולים דוגמת: Call Center, שירותי Web, CRM, שעוני נוכחות, ניהול שרת מסרונים עצמאי, ועידות וידיאו, תשתיות אבטחה ושליטה מרחוק וכמובן כל שירותי התמסורת הרגילים והחדשים.

בנוסף, יש שפע של מוצרים ושירותים נלווים שנמכרים בחנויות "בזק סטור" הפזורות ברחבי הארץ, לרשות מוצרים ושירותים נלווים ל- IP Centrex.   

מרכזיות בזק עסקים          

מרכזיות בזק עסקים – יתרונות וחסרונות

ניתן למנות כמה יתרונות וחסרונות בהחלטה של בעל עסק או מנכ"ל ארגון על רכישת פתרונות מבית בזק:

א.      יתרונות:

    • מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה ומחירים תחרותיים.
    • עבודה מול חברה גדולה עם ניסיון רב שנים בהתקנה ותחזוקת מערכות תקשורת לעסקים בגדלים שונים (מ-2 פורטים ועד מאות אלפי משתמשים) למגוון רחב של מגזרים, בכל פינה בארץ.
    • לבזק יש מגוון רחב של טלפונים ממגוון טכנולוגיות ותצורות, שמתאים לכל שולחן עבודה. הם נותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל ארגון.
    • הפריסה הארצית הרחבה של בזק מבטיחה שירות מהיר יותר ואיכותי יותר מספקים אחרים. הרשת של בזק מוכרת כאמינה יותר מאלו של מתחרותיה.

ב.      חסרונות:

    • חשש ל"חתונה קתולית" עם חברה אחת, מה שעלול להוביל חיש מהר לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב, גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים וחדשים.
    • רוב פתרונות בזק בארץ עדיין תומכים ומופעלים בחיבורי PRI-ISDN, טכנולוגיה בת יותר מ- 30 שנה, שמזמן עברה מן העולם (מלבד ישראל). היקף פתרונות מתקדמים יותר הוא יחסית זעום.
    • הלקוח אינו יכול להפסיק את השירות כרצונו (כבול לתקופת ההסכם).
    • מחירים גבוהים יחסית למתחרים בשוק.

מרכזיות בזק עסקים – סקירת מחירי שוק

יש כמה אפשרויות לרכישת מרכזיות בזק מהדגמים שהוזכרו כאן:

א. ישירות מבזק.

ג. רכישה דרך אחד מהמפיצים – אינטגרטורים של בזק. דוגמה בולטת: לאחרונה חתמה בזק הסכם עם וויספין (VoiceSpin) לתחום המרכזיות הבינוניות וקטנות. 

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף שהוא מזמין. המחירים של בזק בד"כ גלויים, אולם עיקר העלויות אינן המרכזיות (בענן מדובר במחיר שכירות חודשי), אלא כל מה שסביבן. "הכסף הגדול" מצוי בשירות הרשת ושירותי הערך המוסף של בזק. 

טלפוני IP יעלו מ- 60 ₪ ומעלה ליחידה. עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה, שנרכשים מהמפיץ, ויכולות לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משופצות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI, שמשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.   

יודגש, שבחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל או באותה אזור תעשייה). 

כל בעל עסק צריך לשקול את מכלול השיקולים הנכונים בבחירת מרכזיה ולא להתפתות למבצע רגעי זול, שיתברר בהמשך הדרך שהוא יקר. טעמו המתוק של המחיר הנמוך נמוג הרבה לפני שמגלים את האיכות הנמוכה והמחיר היקר לאורך זמן של רכישה כזו. הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית". לכן, בכל מקרה, חשוב ואף הכרחי לתחר בין כל המתחרים בשוק. 

טיפ:

ההתלבטות של עסקים בינוניים עד גדולים לגבי בחירת מרכזיה אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. הבאנו מספר טיפים כיצד להיערך למצב הזה, וסקרנו בהרחבה מחירים ומתחרים בשוק. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק חדש \ שירות חדש ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. אפשר לעשות זאת עם קבוצת עובדים הנמצאת למשל בסניף מרוחק, או קבוצת עובדים חדשה בארגון, שעובדת בנפרד (או מרחוק). את הקישור ל- VPN הארגוני עבור קבוצה זו, שתפעל ברשת של ספק אחר, אפשר לבצע די בקלות דרך המרכזיה (בהנחה שמדובר במרכזייתIP  ולא במרכזיה אנלוגית או היברידית ישנה), או ישירות – דרך הנתב הארגוני. לאחר ההתנסות וקבלת משוב מהעובדים על רמת השירות בענן אצל הספק החדש, ניתן להמשיך ולקבל החלטות: אם העובדים לא מרוצים מהספק החדש, מומלץ להחליף לספק חדש אחר. יש כמה בשוק, וצריך להמשיך עד שמוצאים ספק טוב ומתאים לעסק ולצרכיו. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן, תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של הארגון בטרם ייטוש (או יצליח לשפר) את ההסכם הקיים שלו עם הספק הוותיק.  

מרכזיות בזק עסקים – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות טלפוניה. די ברור, שעלויות התקשורת מעיקות על כל בעל עסק. בבחירת מרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית בזק עסקים? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם. 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

אם הקו תפוס, תתקשרו שוב או השאירו הודעה ואחזור אליכם בהקדם.

 

מרכזיית IP Centrex בזק עסקים – סרטון הדרכה:

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.6/10 (8 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +8 (from 8 votes)
בזק עסקים שירותי תמסורת – פתרונות תקשורת טלפון לעסקים, 9.6 out of 10 based on 8 ratings
פורסם בקטגוריה מרכזיות IP, מרכזיות טלפון במיקור חוץ, מרכזיות טלפונים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *