האם ניתן לחייג ולקבל שיחות קול ווידיאו ישירות  מכל יישום אופיס כולל מיישומים חברתיים?

האם ניתן לחייג ולקבל שיחות קול ווידיאו ישירות
מכל יישום אופיס כולל מיישומים חברתיים?

 

התשובה לשאלה הזו היא: כן! חברת הכבלים הענקית קומקסט (Comcast), ביצעה חיבור בין מערכת Business VoiceEdge שלה לבין אופיס 365.

 

המשמעות: שירותי התקשורת של ספקית התקשורת הזו יעבדו מעל לכל יישומי מיקרוסופט בענן, לרבות יישומים המכוונים לכל סוגי העסקים והארגונים, כולל הקטנים.

 

מהם החידושים בפתרון ולאן זה מוביל?

 

חברת קומקסט, תאגיד הכבלים והתקשורת הגדול בעולם במונחי הכנסה, היא חברת הכבלים ושירותי האינטרנט הגדולה בארה"ב, עם 160 אלף עובדים, מעל ל-80 מיליארד דולרים הכנסה שנתית ומעל ל-22 מיליון לקוחות. לחברה מגוון רחב של שירותי תקשורת פרטיים ועסקיים ואחד מהם הוא שירות Business VoiceEdge, שירות טלפוניה עסקי מתקדם, שכולו בענן.

מדובר בשירות מסוג "תקשורת אחודה" (UC = Unified Communications), שניתן להפעילו מכל סוג של מכשיר קצה, נייח או נייד, על כל סוג של תווך תקשורת (קווי, סלולרי, WiFi), בכל מקום בעולם. הקול והווידיאו בשיחות במערכת Business VoiceEdge הם באיכות של HD (כמובן, אם מכשירי הקצה תומכים ב-HD).

בסוף יולי 2017 יצאה קומקסט בהכרזה (בשת"פ עם מיקרוסופט) על שירות חדש לכל לקוחותיה העסקיים: שילוב מלא בין Business VoiceEdge לבין אופיס 365, כולל כל היישומים החדשים הנלווים ל"עבודה קבוצתית" ו"עבודה חברתית" (דוגמת: סקייפ לעסקים,  Skype Room Systems ,Yammer ו-Microsoft Teams).

השילוב הזה מאפשר להוציא ולקבל שיחות (קול או וידיאו, לרבות שיחות רגילות שאינן VoIP) ישירות מיישומים, שבשימוש יום-יומי בעסקים דוגמת Outlook, Calendar, Contacts וכיו"ב. לדוגמה: לקוח קצה יכול תוך כדי קריאת מכתב בדואר אלקטרוני להתקשר או לקבל שיחה מאדם, ששמו מופיע במייל (אם מספר הטלפון שלו ידוע למערכת, או שהכינוי שלו ביישומים החברתיים של מיקרוסופט ידוע למערכת. אם המספר או הכינוי לא ידועים, אזי המשתמש מזין את מספר הטלפון \ הכינוי במערכת החברתית, בפעם הראשונה, שהוא מעוניין לשוחח עם הצד השני בטלפון בשיחת קול או בשיחת וידיאו).

למעשה, כל יישום יכול להפעיל ישירות מתוך היישום ומבלי לצאת לשום מקום אחר את מערכת הטלפוניה העסקית הרגילה של קומקסט. בפועל, למשתמש תהיה האפשרות לבחור בין שיחות יוצאות ונכנסות מסקייפ לעסקים, לבין שיחות יוצאות ונכנסות מהמערכת של קומקסט, שהיא מערכת של ספק תקשורת (כמו של חברת בזק), באמינות ושרידות מכסימליים. הלקוח יכול גם לשלב בין המערכות כדי להגיע למקסימום חיסכון בהוצאות התקשורת, במיוחד אם יש צורך בתקשורת בינלאומית בהיקף משמעותי.

כבר במרץ 2017 חיברה קומקסט את סקייפ לעסקים, גוגל כרום ו- Business VoiceEdge ביחד. כך, שכל משתמש בכל מערכת יכול להוציא שיחות ולקבל שיחות במערכת של קומקסט באופן שקוף, גם אם נמצא בסקייפ לעסקים, או משתמש למשל בדפדפן של כרום, או בכל יישום כרום אחר.

דוגמה הכי פשוטה להמחשה כיצד האינטגרציה הזו עובדת: מתוך צ'אט המתבצע בסקייפ, אחד הצדדים לצ'אט לוחץ בעכבר ימין על השם או הכינוי הנמצא בצ'אט ומחייג אליו ישירות בקליק עכבר (ללא הקשה של המספרים) מהצ'אט, ומקיים אתו שיחת קול או שיחת וידיאו, שיוצאת ישירות מהצ'אט במערכת הטלפוניה העסקית בענן של קומקסט. כך, אפשר לבצע זאת מעל לכל יישום אחר דוגמת: ג'ימייל, גלישה בדפדפן, רשימת אנשי הקשר, לוח השנה וכיו"ב. בכל מקום שיש שם או כינוי המוכר למערכת, מקליקים בעכבר ימין על השם או הכינוי ומחייגים לאותו אדם, ממש באופן שקוף בקליק של עכבר, מבלי לצאת למערכת הטלפוניה.

בשימוש ביישומים ניידים תואמים, מעל לסמארטפונים וטאבלטים, פשוט מקישים עם האצבע על השם והחיוג מתבצע בלי צורך להקליד מספרים.

החיבור המלא לאופיס 365 כעת "סוגר את המעגל" של מגוון היכולות העומדות כעת בפני הלקוח העסקי, שיכול להפעיל את כל היכולות של מערכת הטלפוניה בענן של קומקסט, ישירות מתוך האפליקציה של מיקרוסופט.

מערכת Business VoiceEdge פועלת בקומקסט מזה 5 שנים והיא מעבירה בפועל את הלקוחות שלה ממערכות הטלפוניה הישנות, למערכת טלפוניה מתקדמת בענן. המערכת הזו תוכננה כדי לתת מענה אופטימלי לשווקי ה-SMB עד ה-SME, עם 5 עד 250 שלוחות בעסק.

מומלץ לעסקים ישראליים, שיש להם שלוחות בארה"ב, להתנסות במערכת הזו כבר כעת (בארה"ב). השירות הזה יגיע בעתיד גם לישראל.

כדי לעודד את השילוב החדש עם משתמשי אופיס 365 של מיקרוסופט, קומקסט הודיעה, שהיא מספקת את השירות החדש בחינם לכל לקוחותיה העסקיים (יש כמובן את העלויות הרגילות של אופיס 365 ועלויות השימוש במערכת Business VoiceEdge. מה שבחינם זה השירות המשלב בין שתי המערכות). קומקסט מציעה ללקוחותיה, שאינם משתמשים עדיין באופיס 365 בענן, לבצע הגירה מהירה לשירותי הענן של מיקרוסופט בחבילות מאוד אטרקטיביות. לדברי קומקסט, יש היענות יפה של לקוחותיה להצעות הללו.

שיחות ועידה בווידאו

האם יש מתחרים לשירותי הטלפוניה העסקיים של קומקסט – מיקרוסופט?

כמובן. מדובר בשוק בצמיחה מאוד מהירה עם תחרות חזקה ביותר. לדוגמה: בארה"ב חברת גוגל מתחרה "ראש בראש" במיקרוסופט, במיוחד לאור הצלחת שירותי מיקרוסופט אופיס 365, סקייפ לעסקים וחלונות 10 (מערכות הניתנות להפעלה בענן ציבורי, ענן פרטי, ענן היברידי או בהתקנה מקומית – On Premise).

הסיבה די ברורה: עולם התקשורת והטלפוניה העסקית מתפתח מהר והלקוחות לא מוכנים להסתפק היום בטלפוניה הישנה ובמערכות הישנות, כשביד יש להם סמארטפונים מתקדמים עם יכולות מולטימדיה ושיחות חברתיות. לכן, יש תהליך די מהיר בארץ (כמו שהתרחש בכל העולם) של מעבר לשירותי ענן.

המטרה של גוגל ברורה: למשוך לקוחות עסקיים וארגוניים להשתמש בשירותי הענן של גוגל, ובהמשך לכך לבחור במערכת התוכנות העסקיות המגוונות של גוגל, שממותגות כיום תחת השם: G Suite (שהוא חלק אינטגרלי בתפיסת העולם של גוגל המכונה Google Cloud). בעבר היו כמה גלגולים לשם הזה: Hangout, Google for Work, ולפני כן Google Enterprise. אך היות והשירותים הורחבו לכל סוגי העסקים בכל סדר גודל ומעל לכל מכשיר קצה ובכל מקום, בגוגל הרגישו, שיש צורך לשנות את שם המותג לשירותים הללו ולהתאים אותו לכלל רבדי השוק עם שם קליט יותר.

כיום, יש יותר מ-3 מיליון עסקים ברחבי העולם (כמה מאות מהם בישראל), שמשתמשים בשירותי הענן של גוגל ביחד עם אפליקציות ושירותי G Suite. ניתן להתנסות בשירותים הללו בחינם וללא כל התחייבות ל-14 יום, וזה מיועד בעיקר לעסקים קטנים עד בינוניים (עד סביבת 300 עמדות קצה, אם כי אפשר להפעיל את המערכת גם על אלפי עמדות קצה).

הפתרון G Suite מכיל את כל מגוון הכלים שיש לגוגל, שמתאימים לכל צורך נייח או נייד. רוב הכלים נכתבו בקוד פתוח. כך, שאין צורך בכל רישיון מיוחד להפעלתם. הפתרון הזה מתחיל בעלות של 5 דולרים למשתמש לחודש ובמחיר הזה מקבלים את כל הכלים, אחסון בענן של 30 גיגה לכל משתמש (בתוספת של 5 דולרים מקבלים אחסון ללא הגבלת נפח בענן). הפתרון הזה מכיל את כל כלי הניהול, כל האפשרויות לשיחות ועידה, כל כלי האבטחה, התמיכה, גיבוי בענן, הבקרה והחיבור למכשירים ניידים, שיש לגוגל.

תחרות מכיוון נוסף היא מיישומים חברתיים פרטיים דוגמת WhatsApp (במזרח הרחוק משתמשים יותר ב-WeChat). ביישומים הללו יש כבר יכולות מובנות של קיום שיחות של קול או מווידיאו, ישירות מהצ'אט. אולם, השימוש של יישומים כאלה בעסקים הוא מוגבל והחיבור שלהם למערכת הטלפוניה הרגילה – לא קיים (אלא באינטגרציה לא פשוטה). מתחרה נוספת, שנמצאת ממש כעת בכניסה לשוק עם צמיחה מהירה, היא ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) עם פתרון בשם Rainbow.

כמו כן לתחום הזה נכנסה בשנה החולפת ודי בסערה פייסבוק עם ,Facebook Messenger שנועד להתחרות "ראש בראש" ב-WhatsApp לצרכים עסקיים, במיוחד לעסקים ברמת ה-SMB ובהמשך פייסבוק יצאה לשוק עם מערכת ,Workplace מערכת הרבה יותר מתקדמת התומכת בצ'אטבוטים, עבודה משותפת על קבצים, רמת אבטחה עליונה, תאימות וציות לרגולציות, עם תמיכה מובנית וחזקה לכל שימושי וידיאו (כולל שיחות ועידה בווידיאו). כיום, יש למערכת Workplace מעל ל-14 אלף לקוחות עסקיים ברחבי העולם עם מעל ל-100 בוטים המובנים כבר במערכת בעת התקנתה. המחירים של מערכת Workplace הם ממש מגוחכים, כמעט הכל בחינם. הגרסה הסטנדרטית היא לגמרי בחינם וגרסת הפרימיום עולה בין 1 דולר ל- 3 דולרים לחודש למשתמש. זו הסיבה לצמיחה המטאורית של המערכת הזו.

 

למרות שהפתרון של גוגל זול יותר ובצורה משמעותית מהפתרון המתחרה של מיקרוסופט (בגוגל המחיר לעמדת קצה מתחיל ב-5 דולרים לחודש ובמיקרוסופט הוא מתחיל ב-12 דולרים לחודש), רוב השוק העסקי בישראל (ובמדינות רבות בעולם) בוחר במיקרוסופט.

למעשה, המתחרות הגדולות של מיקרוסופט בתחום ה"עבודה הקבוצתית" ו"תקשורת אחודה" הן המתחרה החדשה (יחסית) בשוק דוגמת Slack ואמזון ולא גוגל. אם אמזון תרכוש את Slack, אזי זה יהיה איום ממשי על מיקרוסופט. גוגל בכלל לא מאיימת על מיקרוסופט (מנקודת מבט עסקית עולמית של מיקרוסופט וכך גם בישראל).

השילוב בין כל היישומים מבית מיקרוסופט הוא מושלם ונעשה חלק ושקוף למשתמשים. אפשר לנוע מיישום ליישום בתוך היישום ולהפעיל כל יישום מתוך יישום, שבו המשתמש נמצא בו. זה לא המצב בשימוש בכלים של גוגל: רובם ככולם עובדים בנפרד זה מזה. העבודה קבוצתית בכלים של מיקרוסופט היא חוויה קלה מאוד לתפעול לכל אחד, מעל לכל מכשיר קצה ובכל מקום. משתמשים רגילים להשתמש בסביבה המוכרת שלהם, שהיא סביבת חלונות, ולכן הכל משתלב עם מערכת ההפעלה. בגלל שמערכת ההפעלה של גוגל – Chromebox לא הצליחה בשוק העסקי, הפתרון של גוגל רץ כמעט בכל העסקים, שבחרו בפתרון הזה, מעל למערכת הפעלה חלונות של מיקרוסופט. לכן, אין כאן שילוב חווייתי וחלק כמו בפתרון של מיקרוסופט.

ל- G Suite אין פתרון מקומי (On Premise) טוב ושקוף כמו שיש במיקרוסופט. עסקים רבים עדיין לא מוכנים לעבור לענן, או לא מוכנים להעביר את הכל לענן, ואצל מיקרוסופט יש פתרונות טובים גם לבעיה זו. יש שווקים דוגמת: שוק הבריאות, השוק הפיננסי, שוק ההון, שוק הביטוח ועוד, שבהם הצורך של פתרון מקומי הוא תנאי בל-יעבור ולגוגל אין פתרון מתאים לצורך הזה. זו בדיוק הסיבה מדוע גוגל מצליחה יותר בשווקים, שבהם יש מעט רגולציה ויש רגישות גדולה מאוד למחיר, דוגמת: שווקי החינוך, ההדרכה וההשכלה, שווקי התיירות, המסחר והלוגיסטיקה.

אם לא די בכך, פתרונות הטלפוניה והווידיאו של גוגל (לרבות בתחום של ניהול חדרי ישיבות), בכלל לא מתקרבים לרמה וליכולות של סקייפ לעסקים.

כעת, השילוב של המערכות של קומקסט עם המערכות של מיקרוסופט, מספקים מענה "קצה לקצה" של כל צורך תקשורתי עסקי שלא יהיה, לרבות כל סוגי התקשורת הקולית והווידיאו, בצורה הכי נוחה לתפעול (קליק של עכבר, או הקשה עם האצבע על המסך של הסמארטפון או הטאבלט), עם חוויית שימוש מתקדמת ביותר.

שיחות קול ווידיאו

טיפ: מה חשוב לזכור בעת בחירת פתרון של שירותי תקשורת עסקיים בענן?

אסור לשכוח לדרוש, שספק השירות (בכל סוג של ענן) יספק לעסק הסכם SLA (ר"ת: Service Level Agreement) על השירותים, שהוא נותן. די ברור למה.

כיום, כמעט כל ספקי שירותי הענן מספקים ללקוחותיהם SLA ברור, שבו הלקוח מזוכה במידה והשירות לא עומד ברמה הנדרשת המוגדרת בהסכם.

יש לקחת בחשבון, שכדי לקבל "איכות שירות", "איכות שיחה" ו"איכות עבודה" בפתרונות בענן, צריך גם חיבור תקשורת איכותי (קו עם SLA), במסגרת חבילת תקשורת מתאימה לענן (דוגמת IPVPN או חיבור במטרו-אתרנט), ולא חיבור לאינטרנט בגישת ה-Best Efforts, שיש כיום בחיבורים הפרטיים לאינטרנט (לרבות ב"שוק הסיטונאי"), מה שחלק מהעסקים מיישמים אצלם (כדי לחסוך בהוצאות התקשורת לאינטרנט).

שיחות ועידה בווידאו

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי טלפוניה עסקיים בענן:

רכישת פתרונות מתקדמים דוגמת שירותי טלפוניה עסקיים בענן, כמו כל רכישה בעסק, דורשת בדיקה מוקדמת של צרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הפתרונות של שירותי טלפוניה עסקיים בענן זוכים כיום להצלחה רבה בשוק העולמי וגם בישראל. זאת, בגלל ההיקף הרחב של היכולות, שבעל העסק מקבל בחבילה אחת מקיפה, שתומכת באופן מלא בכל הצרכים, עם קישוריות מכל מכשיר קצה מכל מקום בארץ ובעולם.

אם בוחרים ספק שירות \ ספק תקשורת \ אינטגרטור לשירותים עסקיים בענן (אפשר לרכוש את השירות ישירות מהאתר של ספק שירותי הענן, ללא ספק שירות מקומי או אינטגרטור), יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק \ אינטגרטור והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מהו האתגר הכי משמעותי בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות מעבר לשירותי טלפוניה עסקיים בענן פרטי או ציבורי?

 מה אתה יודע על ההבדלים בין ענן פרטי, ציבורי והיברידי? מה טכנולוגית הענן המתאימה לך ולצרכי העובדים שלך?

 אם יש לך כבר מערכת שירותי טלפוניה עסקיים בענן פרטי או ציבורי, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את מערכת שירותי טלפוניה עסקיים בענן פרטי או ציבורי המתאימה לצרכיך?

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

סרטון: VoiceEdge for Office 365 Online Web App

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
האם ניתן לחייג ולקבל שיחות קול ווידיאו ישירות  מכל יישום אופיס כולל מיישומים חברתיים?, 9.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה שירותי ענן לעסקים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *