שירות כוכבית בזק / מספר חיוג מקוצר – אילו שירותים חדשים קיימים בשוק?

שירות כוכבית בזק / מספר חיוג מקוצר –
אילו שירותים חדשים קיימים בשוק?

 

חלק מהעסקים והארגונים בישראל אינם יודעים, שחל מהפך בכל הקשור לכוכביות ומספרי חיוג מקוצר כאשר ניתן כיום לקבל פתרון רחב יותר בעלויות מוזלות.

כמו כן, שירות כוכבית בזק שבעבר שויך לחיוג רק ברשת בזק הקווית מסופק לאורך השנים בקרב ספקים מובילים ועובד מכלל חברות התקשורת הסלולריות והקוויות.

מה צריך לעשות כדי ליהנות מהמהפכה?

מהם הרכיבים שיש כיום בתחום חבילות הכוכבית?

 

ארגונים ועסקים רבים בישראל, שמשתמשים בשירותי הכוכביות ומספרים מקוצרים (בד"כ מספר מקוצר לעסקים הוא בחיוג של כוכבית ועוד 4 ספרות, כאשר גופים ציבוריים מקבלים אינם יודעים, שחל מהפך בשירותי הכוכביות בישראל.

גם בתחום החיוג למספרים הארציים (1-700 ו-1-800 ולמספרי החיוג הארציים ל"שירותי פרימיום": 1-900, 1-901, 1-902) חל מהפך, אך הוא ייסקר בכתבה נפרדת.

מדובר בתהליך של מהפך בתחום המספרים המקוצרים, שמשרד התקשורת החל למסד בשנת 2000, אך לאור הפגמים, שנתגלו בשיטה, החל לתכנן רפורמה בנושא ב-2006 וסיים לטפל בגיבוש הרפורמה רק ב-2010 (אך בפועל היא יושמה רק ב-2015).

אולם, במציאות, הרפורמה הזו מ-2010 לא נאכפה, והחלו להצטבר תלונות רבות במשרד התקשורת,  שמתארות קשיים בקבלת השירות של מספר מקוצר לעסקים באופן הסותר את ההוראות החדשות, שפורסמו ב-2010 שחלק מבעלי הרישיונות (ספקי התקשורת) אינם יכולים להקצות ללקוחות (בעלי העסקים) מספרי כוכבית באופן ישיר ולכן מפנים אותם לספקי שירותי הכוכביות (הגדולות בהן הן: " כוכבית המותג ו"מרכז הכוכביות "), שמשמשות גורם מתווך ומספקות פתרון כולל לכל חברות התקשורת.

מספרים מקוצרים / שירות כוכביות

 

לאור התלונות, הוציא משרד התקשורת עדכונים לרישיונות כל חברות התקשורת, תיקונים המסדירים בצורה ברורה את היחסים בין ספק התקשורת לספקי הכוכביות. ההוראות הללו פורסמו ביולי 2013. אולם, למעשה, גם הפעם לא חל שינוי וההוראות הללו לא בוצעו.

ההנחיות, שהוציא משרד התקשורת ב-2013 היו מאוד ברורות: נקבע, ששירות מקוצר לעסקים (מספר כוכבית) יינתן כך שיוקצה לו מספר מקוצר ממאגר המספרים הפנויים. כן נקבע איסור לכבול לקוח לפרק זמן קצוב ונקבעה זכותו של כל לקוח להתנתק בכל עת ללא תשלום "דמי יציאה". בנוסף, נקבעו הוראות לעניין התעריפים, שניתן לגבות בגין השירות, וכן חובות יידוע ועדכון של יתר בעלי הרישיונות. לצד זאת הובהר, שאין מניעה, שבעל הרישיון יפעל בעניין זה באמצעות גורם אחר (דהיינו: משווקים של כוכביות). אולם נקבע, שהאחריות על מילוי כל ההוראות שנקבעו מוטלת על ספקי התקשורת.

שירות כוכבית בזק / מספר חיוג מקוצר

מה המשמעות של ההחלטה הזו על הכיס של בעלי העסקים?

מיד לאחר שהשוק הזה נפתח לתחרות ב-2015 המחירים של כל הספקים, החלו לרדת והחבילות התרחבו.

חלק מהספקים של השירותים הללו הפסיקו מאז אמצע 2016 לפרסם את עלויות שירותי המספרים המקוצרים אצלם, אולם במו"מ עסקי מולם, ניתן להוריד כל ספק לרמת המחירים של שירותי כוכבית המותג. זאת, משום שהחברה הפכה לאורך השנים היות "הסמן" המוביל של השוק, גם ברמת שירות וגם בחבילה הכלולה. כך, הכוח עבר לידי הלקוחות והתחום הזה הפסיק להיות יקר עבור העסקים.

כיום, כל הספקים גובים על דקת שיחה למספר מקוצר בדיוק את אותו מחיר שנגבה על חיוג למספר רגיל. כיום, אין כל סיבה לשלם יותר על דקת שיחה במספר מקוצר.

"במקביל ובלי כל קשר ישיר, במהלך די מהפכני, משרד התקשורת יצר סוג חדש של רישיון תקשורת, זול, ברור, פשוט ונוח יותר לספקי התקשורת בשם "רישיון אחוד", סוג רישיון תקשורת, שמכיל בתוכו כמעט הכל: שירותי מפ"א (מפעיל פנים ארצי קווי) שירותי נס"ר, שירותי אינטרנט – IPS, שירותי טלפוניה, שירותי סלולר וירטואליים (MVNO), שיחות לחו"ל ועוד. יש כיום 18 ספקים בעלי "רישיון אחוד".

מה הרכיבים היום בתחום המספרים המקוצרים לעסקים?

חבילה טובה של מספר מקוצר תכלול היום לא פחות מ:

  • מספר מקוצר יפה
  • דוחות נתונים
  • מעקב אחר נטישה
  • תמיכה 24/7
  • הקמת נתבי שיחות
  • הקלטות לרבות אולפן
  • ניתוב גם לסלולרי במידת הצורך

חברות טלפונים וסלולר

חברת טלפונים

שורה תחתונה בתחום שירות כוכבית בזק / מספר חיוג מקוצר:

אין כל סיבה להמשיך ולשלם מחירים מופרזים על שירות טלפוני כה בסיסי כמו החיוג המקוצר בכוכביות לעסקים. אחרי שנים של מאבק הושלמה הרפורמה הצרכנית בתחום הניוד של מספרים לרבות מספרים עסקיים ב-2015 והכוח עבר לידי הצרכנים.

כוכבית המותג היא "מובילת שוק" ואין סיבה לקבל פחות מספק כלשהו של שירותי מספרים מקוצרים ביחס למה שהחברה מספקת ללקוחותיה העסקיים. כך, ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף בפעולה פשוטה אחת של ריכוז שירותים. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ בתחום זה.

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

סרטון: Short code 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
פורסם בקטגוריה שירותי טלפון מספקי תקשורת, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *