התאוששות מאסון וגיבוי בענן לעסקים – האם זה כדאי לעסקים קטנים ובינוניים?

התאוששות מאסון וגיבוי בענן לעסקים –
האם זה כדאי לעסקים קטנים ובינוניים? (מידע חדש וטיפים)

 

בזק יצאה בשירות חדש לעסקים ל"התאוששות מאסון" – DR. גיבוי מנוהל בענן והתאוששות מאסון בענן מהווים את אחד מפתרונות ה-ICT (המחשוב והטלפוניה) הנחוצים ביותר לכל עסק וארגון. באמצעות גיבוי מנוהל בענן ניתן להבטיח את המידע החיוני לניהול תקין, זמין ומקצועי של העסק.

איך בוחרים ספק התאוששות מאסון וגיבוי בענן, שמביא את הערך הכלכלי הטוב ביותר לעסק, בלי "ליפול בפח"?

האם הפתרונות של בזק עסקים מתאימים לעסק שלי?

 

בזק עסקים השיקה שירות חדש לעסקים ל"התאוששות מאסון" בשם Disaster Recovery (DR). מדובר (לטענת בזק) בשירות ראשון מסוגו בישראל, שמאפשר התאוששות מהירה מתקלות או השבתות של שרת באופן שוטף ואוטומטי.

מאפייני השירות החדש של בזק עסקים:

  • השירות הוא ידידותי ונוח לתפעול ע"י כל עסק בכל סדר גודל.
  • בתקופת ההשקה (מחצית ראשונה 2018) השירות יינתן במחיר מבצע למשך 12 חודשים ראשונים ב-259 ₪ במקום 329 ₪.
  • השירות מוצע על ידי בזק באמצעות הטכנולוגיה של CloudEndure על חוות השרתים המתקדמת והמאובטחת בישראל. יצוין, שהשירות הזה יכול להצטרף לפתרון הגיבוי העסקי של בזק, שמבוסס על הפתרון של CTERA.

יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק: "בזק נמצאת בחזית הטכנולוגיה בפתרונות מחשוב ענן לעסקים. השירות החדשני האחרון, שהצטרף לסל הפתרונות – שירות DR  – מעניק ללקוח העסקי את השקט והביטחון בידיעה, שהמידע העסקי שלו נמצא במקום מאובטח והגישה אליו מידית בשעת הצורך".

 

התאוששות מאסון וגיבוי בענן לעסקים

 

השירות החדש לעסקים: Disaster Recovery (DR) – הוא שירות התאוששות מתקלות או השבתות של שרתים, באמצעות שכפול וגיבוי מערכות המחשוב הקיימות של העסק. הגיבוי נעשה באופן שוטף ואוטומטי ונמצא בחוות השרתים המתקדמת והמאובטחת בישראל.

מידי יום ביומו עסקים רבים סובלים מתקלות הגורמות לעסק שלהם נזקים אדירים. החל מתקלות תקשורת ואספקת חשמל, דרך נפילות חומרה, טעויות אנוש ובאגים ועד התקפות האקרים ואסונות טבע המשתקים את המשתמשים ברחבי העולם כאשר הם מתרחשים.

אם בעבר עסקים רבים הסתפקו אך ורק בגיבוי התכנים, היום, בעולם ה- Online, ישנה ציפייה של הלקוח לשירות של "כאן ועכשיו". גיבוי אמנם דואג לשרידות המידע, אבל לא לשרידות המערכות וההמשכיות העסקית. כאשר מסתמכים על שירותי גיבוי, בד"כ ניתן לחזור לפעילות רק תוך כמה שעות עד ימים. כתוצאה מכך, עסק יכול לאבד מידע קריטי, שאינו נשמר מעת הגיבוי האחרון שבוצע, ולמעשה, העסק והמידע חוזרים לנקודת זמן בעבר.

על כן, ברוב המוחלט של המקרים, במקום להתאושש מגיבוי, עסקים בוחרים להשבית את הפעילות העסקית ולתקן את התקלה בשרתים באופן ישיר. הדבר דורש מאמץ וזמן רב ויכול לגרום לעסק איבוד רב של כסף ומוניטין. על פי חברת המחקר העולמית Gartner, מאז שנת 2015 מספר לקוחות ה-Disaster Recovery as a Service ברחבי העולם גדל ב-88% מדי שנה. עליה זו נראית בקרב עסקים קטנים וגדולים כאחד.

שירות ה-Disaster Recovery שמוצע על ידי בזק בגישת ה-SaaS (שירות מנוהל בענן בתשלום חודשי ידוע מראש), באמצעות הטכנולוגיה של CloudEndure, מאפשר לחברות ולעסקים להמשיך את הפעילות העסקית שלהם לא אובדן מידע וזמן, גם במקרה של תקלה קריטית כגון הצפת הדאטה סנטר, טעות אנוש חמורה, מחיקת מידע בטעות, פריצת האקרים, שריפה, חבלה, טרור וכו'.

השירות מספק התאוששות מהירה לשרתים בלחיצת כפתור בעת תקלה או השבתה. ההתאוששות מתבצעת ע"י הקמת שרתים חליפיים בענן המוגן של בזק, שממוקם בישראל, שמשמשים תחליף לשרתים המקוריים עד לתיקון התקלה. כלומר: אין איבוד מידע והרציפות של הפעילות נמשכת. זה הרבה יותר מגיבוי, שלא מסוגל לספק שירות כזה.

שיכפול המידע בזמן אמת נעשה באמצעות טכנולוגיית Continuous Data Protection. המידע המסונכרן מאובטח ומוצפן בתקן AES 256. הסנכרון מתרחש ברקע ללא הפרעה למשתמשים ומונגש ללקוח בפורטל הניהול העסקי.

בעבר, שירות כזה היה נחשב לשירות יקר ומסובך, שאך ורק חברות ועסקים גדולים יכלו להרשות אותו לעצמם. בעידן הענן, כל זה משתנה וכל עסק מקטן ועד גדול יכול לקבל שירות באיכות טובה יותר, ידידותי, קל לתפעול, עם יכולת ניהול בעברית גם מטלפון נייד ובמחיר שווה לכל נפש.

יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק: "כמו בכל שירותי הענן, שבזק מציעה, גם בשירות זה הלקוח נהנה מהטכנולוגיות המתקדמות והמאובטחות ביותר בשוק, שמאפשרות לו לבצע ולנטר את שירות ה-DR בקלות ובאופן עצמאי, ללא צורך בהשבתת המחשבים והשרתים ותוך חיסכון ניכר בהוצאות השוטפות בעסק.

זהו שירות נוסף של בזק פרי שיתוף פעולה עם סטארטאפ ישראלי מבטיח, שמביא למוצר חדשני וייחודי. בזק תמשיך להוות פלטפורמה לסטארטאפים, שמאפשרת פיתוח ועיצוב פתרונות יצירתיים והפיכתם לשירותים ומוצרים. בדרך זו תמשיך בזק לתרום לקידום שוק ההייטק הישראלי".

עופר גדיש, מנכ"ל CloudEndure: "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם חברת התקשורת הגדולה בישראל. הפתרון המתקדם של CloudEndure יחד עם תשתית השרתים המאובטחת של בזק, נותנים פתרון מצוין ללקוחות ישראלים המעוניינים להבטיח את שרידות מערכות ה-IT שלהם בכל מצב. השירות ניתן בעברית, כחלק אינטגרלי מהפורטל העסקי של בזק, והוא קל ונוח לשימוש. עכשיו לקוחות יכולים להבטיח המשכיות עסקית כוללת במקום להתפשר על פתרונות יקרים ומסורבלים או להסתפק בגיבוי מידע בלבד".

 

התאוששות מאסון וגיבוי בענן לעסקים

 

למה גיבוי והתאוששות מהירים בענן היא פתרון מומלץ לעסקים ולחברות?

גיבוי בכלל וגיבוי בענן הם אחד הצרכים החשובים ביותר לקיומם ושרידותם של עסקים. אולם, המציאות מראה, שעסקים רבים נוטים לשכוח לתת פתרון לצורך הזה ומזניחים את הטיפול בו.

מתקפות הכופר הנערכות בשנים האחרונות – Ransomware (שפגעו גם במאות רבות של עסקים בישראל), חידדו את ההבדלים בין גיבוי רגיל בענן, לבין גיבוי בענן מנוהל.

בהתקפת כופר, התוקף מחדיר את הקוד העוין שלו למחשב או מחשבי העסק (או למחשבי עובדיו), ומפעיל את הקוד העוין המצפין את כל התוכן של המחשב (שייפתח רק תמורת תשלום הכופר בביטקוין), ברגע הינתן פקודה ע"י התוקף. בד"כ, התוקף מחכה פרק זמן מספיק (בין שבוע לכמה חודשים), כדי להבטיח, שאם מתבצע גיבוי למחשב הנגוע, הגיבוי הזה יכיל עותק של הקוד התוקף, שיושב לו בשקט ומסתתר במערכת (כולל במערכת הגיבוי הישנה), עד מועד קבלת פקודת התקיפה.

לכן, מי שהותקף ולא מוכן לשלם כופר ומנסה לשחזר את המחשב \ המחשבים מעותק הגיבוי, שביצע בענן, מגלה, שהבעיה שלו לא נפתרה, כי גם עותק הגיבוי שלו מכיל את הקוד העוין, שממשיך ומצפין את המחשב, דורש כופר וחוסם את פעולתו.

לעומת זאת, מי שמבצע גיבוי ב"שירות ענן מנוהל", הגיבוי, שמתבצע בענן, נבדק היטב ע"י ספק שירותי הגיבוי המנוהלים, ממש לפני הגיבוי, לוודא, שאין בגיבוי קוד עוין או איזה קוד חשוד מכל סוג. כך, שאם בעלי העסק, שנפגע מהתקפת כופר, רוצים לבצע שחזור, ספקי שירותי "הגיבוי המנוהל בענן" מבצעים עבורם שחזור מעותק נקי מקוד עוין, עותק נקי, שנשמר בענן. כך, מחזירים תוך מספר דקות את העסק לפעילות תקינה ללא שום קוד עוין.

גיבוי בענן לעסקים

למה בכלל צריך שירותי גיבוי בענן מנוהלים (מלבד הגנה מפני מתקפות כופר)?

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, חיינו הופכים יותר ויותר לתלויים בה. אנו מנהלים אותם על גבי רשת המחשבים שלנו. כחלק מכך עולה חשיבותו של נושא הגיבוי. כאשר מידע חשוב הופך להיות מתועד באופן וירטואלי ודיגיטלי, אנו חייבים ליצור לו גיבוי, שיהווה עותק במידה והמידע יימחק מסיבה כלשהי.

בעבר, היה נהוג לשמור גיבויים על גביי מדיה קשיחה, אך הבעייתיות בכך היא, שגם המדיה הקשיחה עלולה להינזק וכך גם הגיבוי שלנו ייעלם. אפשר לגנוב בקלות מדיה קשיחה. דוגמה להמחשה: במאי 2005 החטיבה הקמעונאית-פיננסית של בנק סיטיבנק (Citibank) נאלצה להודות, שבתחילת החודש נעלמו קלטות הגיבוי, שהכילו מידע רגיש על 4 מיליון לקוחות בארה"ב. עברו כמעט 3 שבועות עד שמישהו בבנק שם לב, שהקלטות נעלמו, וגרוע מכך – הנהלת הבנק נאלצה להודות, שהגיבוי לא היה מוצפן. איש בהנהלת הבנק לא הצליח לספק הסבר מניח את הדעת מדוע עבר זמן רב כל כך עד שהתפרסמה ההודעה לציבור בחודש יוני 2005.

כיום, בעידן, שבו ניתן לגבות מידע בענן, כלומר באופן וירטואלי לחלוטין, על גבי שרת מרוחק ב-Data Center המנוהל ע"י ספק שירותים מקצועי וגדול, הגיבוי פשוט יותר ונוח יותר וגם בטוח יותר וזמין יותר. חלק מהיתרונות של גיבוי לענן על פני On-Premises (התקנה מקומית) הם, שבענן הוספת שטחי אחסון היא מיידית ואין צורך בפעולות טכניות מורכבות ורכישת דיסקים יקרים, שיש להתקין ולתחזק באופן שוטף. גם לגיבוי עצמו יש גיבוי, ואפילו כמה (למשל ברחבי העולם), והענן מרוחק משרתי בית העסק. כך, שאם העסק נופל מכל סיבה (שריפה, הצפה, רעידת אדמה, התקפת טרור, שביתה פראית, מלחמה וכיו"ב), הגיבוי בענן ממשיך להתקיים וניתן להמשיך ולעבוד (ולתת שירות) מרחוק מהגיבוי הנמצא בענן.

 

מהם הפתרונות הנמצאים בשוק לשירותי גיבוי בענן מנוהלים?

השירותים של "גוגל דרייב", SugarSync, Syncplicity, Box, TresorIt, OneDrive של מיקרוסופט, Actifile ועוד עשרות שירותים דומים, וכמובן האבות המייסדים בדרופבוקס (Dropbox), הפכו לשימוש יומיומי בקרב משתמשי קצה ומהווים בסיס נרחב לא רק לגיבוי, אלא גם לשיתוף קבצים לצורך עבודה משותפת ועוד.

שירותי הגיבוי בענן הללו, משמשים בעיקר לסנכרון ושיתוף קבצים ופחות למטרות גיבוי מידע עסקי והם אינם מנוהלים (כלומר: בעל המידע מנהל אותם, לא ספק שירותי הגיבוי). למשל, הם אינם מספקים פתרון מלא בדמות גיבוי כולל של השרתים והמחשבים, מה שמאפשר שיחזור מלא לא רק של המידע (Data), אלא של מצב השרת \ מחשב כולו (State), על כל מערכת ההפעלה, הקונפיגורציות והיישומים המותקנים עליו.

פתרון גיבוי בענן מנוהל חוסך את כל כאב הראש הכרוך בניהול השירות באופן עצמאי ומאפשר באופן אוטומטי יתירות (Redundancy), ביזור גיאוגרפי למקרי אסון, ניהול קל של תצורת השירות, שחזור נוח ומהיר של הכל ולבסוף חסכון בעלויות, בדומה למודלים אחרים של שירותי ענן.

 

האם יש מתחרים לבזק בתחום הגיבוי וההתאוששות מאסון בענן מנוהל?

יש כמה וכמה מתחרים. הפתרון החדש והמבטיח ביותר כרגע הוא הפתרון של חברת פרטנר. לפרטנר יש Data Center יחסית חדש ומודרני בראש העין (שהחליף, בין היתר, את ה-Data Center הוותיק של 012-סמייל, שנבלעה בפרטנר, שהיה בפתח-תקווה), ופרטנר מציעה בו, בין היתר, שירותי גיבוי לענן לכל סוגי העסקים.

השירות, שממותג תחת השם CludUp360, מאפשר לארגון ליהנות מפתרון גיבוי מקיף, הכולל: גיבוי שרתים, Storage, נייחים וניידים. השילוב בין הטכנולוגיות המובילות בעולם לבין הידע המקצועי הרחב והניסיון העשיר של מומחי פרטנר, מבטיח לעסק פתרון גיבוי המותאם במיוחד לצרכים.

ניתן להוסיף לפתרון הגיבוי נתב LTE לצרכי גיבוי סלולרי (כלומר, שהגיבוי מבוצע דרך הרשת הסלולרית), שמסופק בפרטנר במחיר של כ-100 ש"ח לחודש כולל סים. מחיר השירות של CloudUp360 מתחיל ב-175 ₪ לחודש (ללא מע"מ), בהחלט הוצאה בגבול הסביר, לכל עסק בכל סדר גודל.

 

פתרון גיבוי בענן הוא מאובטח במיוחד, מספק גיבוי לכל סוגי המידע בכל הפלטפורמות.

הנתונים משוכפלים בזמן אמת עם מספר עותקים המאוחסנים ב-3 מתקנים נפרדים של פטנר. השחזור מובטח בצורה הכי המהירה האפשרית. ההתקנה מאוד פשוטה ונעשית בגישת ה-Agentless, הגיבוי כולו מאובטח ומוצפן קצה לקצה, שירות המספק תמיכה בכלל הנפחים לגיבוי (מגיגות ועד פטות). כל לקוח חדש מקבל את ההתקנה וחודש ראשון במתנה (ללא עלות).

מאפייני המוצר CloudUp360 של פרטנר:

  1. מאובטח ואמין.

הפתרון מבוסס על הצפנת 256-סיביות לכל הנתונים, בעת העברתם ובמצב נייח. השירות הוא ללא התקנת תוכנה ביחידות הקצה (Agentless), עם ריפוי אוטונומי ואימות השחזור.

  1. אוטומטי ושקוף.

הפתרון כולל פלטפורמת ניהול ואוטומציה בענן, שמתזמרת את תהליכי השחזור לאחר אחסון באופן מלא, מדויק, מורשה ומהיר. בנוי לעידן הענן.

  1. שחזור כמעט מיידי.

השירות מספק פתרונות שחזור לכל יעד זמן התאוששות (RTO) או יעד נקודת התאוששות (RPO). תהליכי המעבר לגיבוי בעת כשל והסנכרון החוזר מתבצעים באופן אוטומטי, לצד תיקון השירות, התראות ובקרה, שמאפשרים השבת העסק לפעולה באופן כמעט מידי.

  1. תאימות טכנולוגית.

תמיכה במגוון הרחב ביותר של מכשירים, טכנולוגיות וירטואליות ופיזיות הקיימים בשוק.

  1. טיפול ב-Ransomware.

זיהוי של Ransomware במהלך הגיבוי / השחזור באופן מובנה בשירות, והפרדת קובץ ה-Ransomware מבלי שתפגע במידע לאחר שחזור.

 גיבוי בענן - השוואת מחירים

האם יש עוד מתחרים בשירותי גיבוי בענן מנוהלים?

בהחלט. כל ספקי שירותי הענן לעסקים וארגונים בארץ ובעולם מספקים גם שירות ענן מנוהל. כיום בשוק יש שירותי גיבוי מנוהלים הכוללים ניטור גיבויים בזמן אמת, שירותי תמיכה מסביב לשעון, דו"חות מנהלים מקיפים ושחזור הגיבויים בכל זמן נתון לפי דרישת הלקוחות. החלק החשוב הוא מהירות ההתאוששות מאסוןDR. הספקים המובילים בשוק: בזק בינלאומי, בינת עסקים, טלדור, ווי-אנקור, נס, תים, IBM, אמזון – AWS, מיקרוסופט Azure, גוגל Cloud, טריפל-סי, פלאפון, סלקום, Terrasafe, CTERA, הוט, MedOne, U-BTech ועוד. מדובר בשוק מאוד תחרותי.

החידוש הדי טרי בעולם הגיבויים לעסקים מגיע מחברת OwnBackup הישראלית, שמספקת שירותי שיחזור וגיבוי Cloud-To-Cloud. החברה הזו מפתחת טכנולוגיות גיבוי לארגונים, שמאפשרת להם לגבות את כל המידע שלהם הנמצא בענן (כל ענן, בדגש על עננים פרטיים והיברידיים.( הכוונה הן ל-SaaS (תוכנה כשירות) והן ל-PaaS (פלטפורמה כשירות), כשבין היתר, נכללים בה גם שירותים כמו: Salesforce, סלאק (Slack) ו-ServiceNow. הגיבוי הוא אוטומטי לחלוטין בתזמונים קבועים (או ברציפות) וכמובן מאובטחים. המחירים של השירות תלויים בהיקף השירותים המגובים וסוגי הגיבויים. לדוגמה: גיבוי של שירותי מערכת Salesforce הקיימת בעסק עולה החל מ-1.95 דולרים למשתמש לחודש.

לכן, בבחירת ספק שירותי ענן מנוהלים יש לקחת בחשבון פרמטר חשוב והוא: האם לספק הענן יש נוכחות פיזית של ענן בישראל. אם יש לו נוכחות פיזית בישראל: האם יש סנכרון מלא בין הענן הקיים בישראל לבין העננים של אותו ספק ברחבי העולם (אם יש צורך כזה).

 

גיבוי בענן מנוהל לעסקים – למי זה מתאים?

נושא הגיבוי הופך לנושא חשוב ביותר כשמדובר בעסקים כלכליים, משום שהמידע של העסק הוא קריטי עבור המשך התנהלותו באופן תקין. כל עסק מחזיק במידע חיוני כמו לדוגמא פרטי הלקוחות והספקים, חוזים, תכניות עסקיות ועוד. לא נרצה, שמידע זה ייעלם, משום שלרוב ייקח לנו שנים לאגור אותו מחדש. בדיוק לצורך זה קיים גיבוי בענן, שמאפשר לנו להבטיח את קיומו של המידע שלנו גם במידה וייעלם מסיבה כלשהי מהמחשבים ומערכות המידע שלנו.

גיבוי בענן מתאים (מעצם תפקידו) לארגונים ובתי העסק הנסמכים על מאגר מידע ממוחשב. אין זה משנה אם הם ממוקדי טכנולוגיה בצורה חלקית, או נשענים על מדיה דיגיטלית מכל סוג שהוא בלבד.

המשתמע מכך הוא, שרובם המכריע של בתי העסק בעולם ובישראל כיום, ייצאו נשכרים משירות גיבוי בענן, במידה והם:

  1.  מחפשים פתרון יעיל לנושא ההמשכיות העסקית שלהם (BCP) ומבקשים להתכונן מראש לכל מקרה של סיכון אפשרי למאגר המידע שלהם.
  2.  שואפים להתמקד בתהליכי הליבה שלהם ולהשאיר למקצוענים את “כאב הראש” הטכנולוגי הכרוך בניהול הגיבויים.
  3.  מבקשים לחסוך משאבים אבל רוצים (או מחויבים) להישאר מעודכנים טכנולוגית, תוך שימוש בתשתית ייעודית המתאימה לצרכיהם באופן מדויק.
  4. מעוניינים להימנע מנפילה למלכודת של התקפות סייבר, שתשתקנה את פעילות העסק, בראשן התקפות כופר – Ransomware.

במסגרת השירות המנוהל, מנוטרת פעילות גיבוי השרתים ברמת קבצים וברמת המכונה הווירטואלית. יש כמובן לתת תשומת לב מיוחדת לנושא אבטחת המידע, שהוא הנושא החשוב ביותר לספקי שירותי ענן מנוהלים. ברור, שכל התעבורה לענן ובחזרה אמורה להיות מוצפנת ומאובטחת. מפתחות ההצפנה של מערכות האבטחה אמורים להיות רק אצל הלקוח של השירות.

בנוסף, יש  לוודא, שספק הגיבוי נוקט בצעדים המתאימים כדי להגן מפני דליפת מידע וגניבתו. יש כיום תקנים מחמירים בנושא זה, כשבאירופה יש סדרה חדש של תקנים מחמירים בשם GDPR, שייכנסו לתוקף ב-28.5.18. יש לוודא, שספק שירותי הגיבוי בענן שלך, אכן עומד בתקנים הבינלאומיים הללו.

שירות גיבוי בענן הוא כבר לא משהו המשמש רק יחידים או צוותים קטנים, אלא קיים בתצורה המתאימה לארגון כולו ודורש פתרון מקצועי ומתקדם.

 

שורה תחתונה בתחום בחירת שירותי התאוששות מאסון (DR) ושירותי גיבוי בענן מנוהלים לעסקים:  

בבחירת ספק מערכת DR  ו\או מערכת גיבוי בענן מנוהלת, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. קודם כל, יש לקבל החלטה אם בכלל מעוניינים במערכת המופעלת מקומית (מול התצורה המומלצת כיום לעסקים – לעבור לענן), או בתצורה אחרת, שמתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בתחום "ההמשכיות העסקית" במערכות המחשוב והתקשורת של העסק, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות רכישת פתרון בענן?

 אם יש לך כבר שירותי "המשכיות עסקית" בענן, ממה אתה לא מרוצה מהשירות? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את ספק מערכת שירותי "המשכיות עסקית" ו\או גיבוי בענן, מערכת המתאימה לצרכיך ולרמת השירות שאתה מחפש?

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה בטלפון 077-8123111.

מאמרים שיכולים לעניין אותך:

המעבר למחשוב ענן בתחום התקשורת

מרכזיה וירטואלית לעסקים

 

 

סרטון: CloudEndure Disaster Recovery Demo.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
התאוששות מאסון וגיבוי בענן לעסקים – האם זה כדאי לעסקים קטנים ובינוניים?, 9.0 out of 10 based on 2 ratings
פורסם בקטגוריה שירותי טלפון מספקי תקשורת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *