האם ניתן להעלים מהעולם העסקי את הטלפוניה המוכרת? (מידע מפתיע חדש וטיפים)

האם ניתן להעלים מהעולם העסקי את הטלפוניה המוכרת?
(מידע מפתיע חדש וטיפים)

 

הטלפוניה העסקית נמצאת בנקודת זמן של מהפכה ו"רעידת אדמה" קשה, שמקורה במעבר של כולנו לסמארטפונים. הסטארטאפ הישראלי Overtok מעוניין להעלים את שיחות הטלפון (הוותיקות) מהעולם העסקי.

מה חשוב למנהלים ולבעלי עסקים לדעת, טרם בחירת פתרון של טלפונית וירטואלית וניידת לעסק שלהם?

 עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות פיזיות המותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים. האם זה הכרחי? איזה פתרון מתאים לעסק שלי במאה ה-21? מה מתאים למנהלים ועובדים הנמצאים בתנועה ובדרכים? מה התחדש בתחום זה?

חברות התקשורת הגדולות בישראל ממשיכות להציע ללקוחות העסקיים חיבורים של PRI (דהיינו: ISDN – הטכנולוגיה שכבר נעלמה בכל העולם) למרכזיות עסקיות בטכנולוגיה ישנה ביותר, כששירות כזה לא קיים ולא מוצע כבר לעסקים בעולם המערבי, ושיטה זו אינה נתמכת ע"י יצרני הציוד הגדולים בעולם לטלפוניה עסקית.

בנוסף, בגלל רגולציית תקשורת הלא מעודכנת הקיימת בישראל, חברות התקשורת מציעות חיבורי IP-PRI, שאין להם כל קשר (אפילו לא מקרי) ל-PRI, משום שמדובר בקישור אינטרנטי לחלוטין, מבוסס פרוטוקול האיתותים SIP. זה למעשה חיבור SIP-Trunk רגיל.

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי IP-PRI. זה בדיוק אותו דבר. לכן, הם בוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מרכזיות וירטואליות ובענן.

יתרה מכך, גם עסקים, שבחרו במרכזיה בענן או במרכזיה וירטואלית, לא מוכנים לעבור לשימוש ב-Softphones (טלפונים וירטואליים מבוססי תוכנה) ורוצים לראות טלפון פיזי על השולחן שלהם. כיום רוכשים טלפוני IP הנראים די דומה לטלפונים האנלוגיים הוותיקים והישנים (רק בתוספת של גימיקים. למשל, מסך קטן וצבעוני).

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם, שיש להם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

 

טלפוניה עסקית

 

איך ניתן להעלים את הטלפוניה העסקית הוותיקה המוכרת לנו?

לא פשוט לתפוס את הקשב של לקוחות פוטנציאלים, שותפים, ספקים, ורבים מאתנו, עוד לפני שאנחנו בכלל שומעים או מבינים במה מדובר,. ישר אומרים לנציג המכירות, שאנחנו לא מעוניינים. הבעיה היא, שגם כאשר מצליחים לתפוס את היעד לשיחה, קשה מאוד לשמור על רמת קשב, ולמנוע ממנו להפסיק את הדיון באמצע. הסטארטאפ הישראלי Overtok חושב, שהוא עשוי לסייע בתחום זה באמצעות מוצר המבטיח להגביר את רמת המעורבות של הלקוח והפיכת תהליך העסקה והשיח העסקי לכמה שיותר פשוט ותכליתי.

הרעיון הוא מאוד פשוט: התקשורת עוברת לפורטל של העסק. העסק מנהל את התקשורת שלו (שיחות, וידיאו, צ'טים וכיו"ב) ישירות מתוך הפורטל,  ישירות עם כולם.

זה הרעיון, שעמד מאחורי פיתוח טכנולוגיית WebRTC (שיחות מתוך הדפדפן), טכנולוגיה האומרת כך: אם ממילא הכל IP (ר"ת: Internet Protocol), אז למה שלא ננהל את התקשורת העסקית ישירות מהדפדפן? למה צריך לחייג (בשיטה הישנה) דרך ספק התקשורת הוותיק ולשלם לו על השיחות לפי דקות או שניות?

Overtok מפתחת פלטפורמת תקשורת רב ערוצית עבור עסקים קטנים ובינוניים המאפשרת לתקשר עם הלקוחות באופן קולי, התכתבות בצ׳ט ו/או שיחת וידאו. ברוב המקרים, גולשים, שמתקשרים עם בית עסק מכל אתר, פלטפורמה או אפליקציה, מופנים באופן אוטומטי לחייגן הטלפון. כתוצאה מכך, שני תהליכים משמעותיים מבחינת בית העסק נפגעים: הראשון הוא, שה-Engagement (הקשר עם המעורבות האישית) עם גולשים, שבשלים לרכישה או לעסקה, נפגע, שכן, ״המסע״ שלהם נקטע באמצע. שנית, היכולת לאסוף דאטה (מידע) מאותם גולשים נפסקת ברגע שהם עברו לחייגן הטלפון הרגיל.

Overtok רוצה לשנות את הדרך בה גולשים מתקשרים עם עסקים בעולם הדיגיטלי, באמצעות הפיכת נתוני הגולש ופרטי השיחה עימו לדאטה מאוחד וייחודי, שמספק לעסקים מידע שימושי המתעדכן כל הזמן. באמצעות המוצר, הגולש נשאר באותו נכס דיגיטלי (אתר אינטרנט, אפליקציה, דף עסקי בפייסבוק, דפי נחיתה, קמפיין פרסומי), כשחווית הלקוח שלו לפני השיחה, במהלכה ובסיומה הופכת לוויזואלית ועשירה יותר. היא מאפשרת ליצור אינטראקציה נוחה יותר עם הגולש, תוך כדי מתן הצעות מותאמות אישית ותוכן רלוונטי עבורו – בהתבסס על הדאטה, שנאסף עוד לפני האינטראקציה ובמהלכה. כך למשל, עסקים יוכלו להשלים פעולות חיוניות כמו תשלום, תיאום תור, או שיתוף קבצים, במקום אחד, מבלי לפנות לפלטפורמות חיצוניות כמו: מייל, וואטסאפ, או חלילה פקס.

המוצר נמצא בשלב של התחלת הטמעתו בקרב לקוחות ראשונים. שוק היעד המרכזי הוא גופי מדיה המתמחים בשיווק הלוקאלי של עסקים קטנים ובינוניים, ביניהם מנועי חיפוש, מפות ומרכזי מידע. לטענת גיא נאור, מייסד שותף, הבידול שלה בהשוואה למוצרים קיימים בא לידי ביטוי בכך, "שמה שמעסיק אותנו זה לא אמצעי התקשורת, אלא איך אנחנו יודעים להפוך את הפרטים והנתונים הנרכשים מהמגע, לאינפורמציה בעלת ערך עבור בית העסק ועבור הלקוח״. המודל העסקי של המיזם משתנה בהתאם לסוג הלקוח וצרכיו, ומורכב מתשלום חודשי קבוע מותאם לפי תעבורה (Traffic), ושימוש ביכולות וגבייה על הדאטה, שנצברה והשימוש בה.

האם יש מתחרים?

בהחלט. יש הרבה. לפני שבוחרים בפתרון של חברת הזנק בתחילת דרכה, יש לזכור, שרוב חברות ההזנק, למעשה, נסגרות תוך שנה עד שנתיים מיום היווסדן. כך, שבניית תכנית עסקית של עסק ותיק, שתהיה מבוססת על פתרון של חברת הזנק, שעתידה עדיין לא ברור, יש בה סיכון והימור די משמעותי מצד בעלי העסק.

פתרונות של WebRTC (טלפוניה מעל לדפדפן \ לפורטל של העסק), קיימים בשוק מזה מספר שנים. החברות המובילות בתחום הטלפוניה העסקית דוגמת אוויה, מיקרוסופט, אודיוקודס, אמזון, סיסקו, אלקטל-לוסנט לארגונים, תדיראן טלקום, Vonage, Twilio ועוד, פיתחו יכולות ומוצרים של WebRTC. בעולם, חברות הבזק הגדולות והמובילות (דוגמת AT&T) מציעות פתרונות של WebRTC ללקוחותיהן. בישראל אנו קצת מאחור (מבחינת חברות התקשורת הגדולות), אבל זה יגיע.

נציג כאן עוד 5 פתרונות מתחרים וחדשים הקיימים בישראל בתחום זה:

א. PicUP. חברת הזנק, שמספקת פתרון מלא למוקדי שירות לקוחות, מרכזנים \ מרכזניות ולכל מי שעיסוקו במגע עם הלקוחות. המערכת מתחברת באופן שקוף לכל מערכות ה-CRM הנפוצות הקיימות בשוק (נושא מאוד חשוב בתקשורת מבוססת WebRTC).

ב.  Cloudonix. זו פלטפורמה חדשה לפתרון עסקי מקיף, פרי פיתוח של ניר סמיונוביץ מנתניה, שבעבר סיפק שירותי תקשורת מגוונים תחת שם המותג GreenfieldTech. הרעיון המרכזי: להיות ספק תקשורת מסוג CIaaS (ר"ת: Communications Infrastructure as a Service), כאשר כל שירותי התקשורת מסופקים תחת מערכת אחת, בדגש על מכשירים ניידים, לכל סוגי התקשורת (קול, וידיאו, צט', מסרים מידיים, דוא"ל, רשתות חברתיות וכיו"ב). ניתן לחבר למערכת הזו כל דבר שיש בוIP  לרבות סנסורים של עולם ה-IoT הנכנסים בסערה לעולם העסקי והפרטי גם יחד. למערכת הזו יש כבר עשרות רבות של לקוחות ברחבי העולם עם מעל ל-5 מיליון מכשירי קצה המחוברים אליה. זה לא סטארטאפ, אלא שירות מבוסס ויציב מחברה בעלת ניסיון רב וארוך שנים בתחום שירותי WebRTC ושאר שירותי התקשורת מבוססי IP לעסקים וארגונים בכל רחבי העולם. כרגע המערכת מתאימה לחברות בינוניות ומעלה ולספקי פתרונות תקשורת וטלפוניה (לרבות אינטגרטורים וספקי תקשרת המעוניינים להרחיב את סל הפתרונות שלהם ללקוחות הקצה העסקיים).

ג. Voco. חברת הזנק ותיקה ומנוסה (יחסית) מיוזמתו של אופיר פז מתל-אביב, שמספקת שירות מסוג WebRTC בתצורת צ'ט או צ'טבוט מעל לפורטל של העסק. גם שיחות נכנסות מקבלות הפנייה לאפשרות קיום צ'ט במקום שיחה. הצ'ט מחובר ל-CRM מצד אחד ומצד שני לכל רשת חברתית, שהלקוח משתמש. כך, שניתן להציע למתקשר הצעות מפולחות לפי הטעם והצורך שלו. המערכת מאפשרת הקמת מועדוני לקוחות ויכולת להפצה ויראלית של מבצעים מצד העסק לקהלי מטרה מפולחים.

ד. Over.ai. חברת הזנק אמריקאית-ישראלית, שמספקת פתרון של ממשק משתמש חכם (תומך בעברית) למוקדי שירות לקוחות ולכל מי שעוסק במגע עם לקוחות, שמאפשר החלפת הנציגים האנושיים בצ'טבוטים חכמים. "המוקדן הווירטואלי" יודע לענות ללקוחות 24 שעות ביממה ולספק להם מידע ומענה ולבצע כל משימה העונה על צרכי הלקוחות.

ה. Tact.ai. חברת הזנק ישראלית בצמיחה, שמציגה פתרון שמאוד מתאים לאנשי מכירות, מבוסס בינה מלאכותית (AI), מערכת שמתחברת לכל מערכות התוכנה (לרבות מערכות "עבודה קבוצתית") שיש בעסק, בדגש על הצגת יכולות חדשות דוגמת זיהוי שפה טבעית, ומפיקה מכל המידע תובנות, מה כדאי להציע ללקוח, כך שתהליך המכירה וסגירת הדיל יהיה יעיל ומהיר יותר. איש המכירות מדבר למעשה עם "מכונה חכמה" שמבינה אותו ומגיבה טוב יותר לעבודתו כאיש מכירות, מנתחת את המידע הקיים שיש במערכת לגבי הלקוח והעסקה ומציעה לו הצעות מעשיות וממוקדות, תוך ניהול חכם של כל תהליכי העבודה וסדר היום של איש מכירות. 

מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזיה חדשה למשרד (אם לא מעוניינים בפתרון מבוסס WebRTC בלבד)?

 

בטרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך במרכזיה טלפונית (פיזית) בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב למערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים" המשולבות עם "אופיס 365" (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזיה לצרכי העבודה ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה".

מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של מרכזיה למשרד?

  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מרכזית IP מכל סוג.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במרכזיה,או כשירות נלווה למרכזיה.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים).
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI (נדרש בכל עסק המספק שירות ותמיכה טלפונית).
  • תמיכה ב"שיחות ועידה" מכל סוג לפי צרכי העסק.
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence) כדי להפיק תועלת עסקית מהמרכזיה ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגית WebRTC, למועד בו בעלי העסק יחליטו להתקדם לכיוון הזה).
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במרכזיה).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" (Unified Communication – UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה ועוד.

למה עסקים עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפון למשרד במודלים הוותיקים של עולם התקשורת העסקי?

עסקים רוכשים את הפתרונות בעיקר בגלל המחיר (כאשר מטעים אותם לחשוב, שהוא זול יותר), וגם בגלל ההרגלים הישנים. יש כאלה הרוכשים בגלל הסטטוס, להראות לכולם, שיש להם בעסק מרכזיית IP קטנה ומשוכללת עם המון אורות צבעוניים. חלק חושבים, שאם המרכזיה והטלפונים נמצאים אצלם בעסק וזה רכושם (או בליסינג \ חכירה או כל הסדר עסקי דומה), אז זה גם יותר מאובטח ומספק יותר שרידות. כמובן, שמדובר באשליה.

יחד עם זאת, הצורך בטלפוני IP המחוברים למרכזיה העסקית לא נעלם. זאת, כי לא בכל מקום ניתן להפעיל סמארטפונים (בגלל מיסוך של הקירות או בגלל היעדר כיסוי מספיק). גם קשה יותר לשלוט בסמארטפונים, במיוחד אם הם של העובדים עצמם (BYOD).

הבעיה המרכזית, שניצבת בפני בעלי העסקים, שאין להם מומחי תקשורת בתוך העסק: מה הפתרון הטוב ביותר והמתאים לעסק ולצרכיו?

האם אפשר לשרוד בלי המרכזיות העסקיות הפיזיות הללו במשרד?

התשובה הנחרצת היא: כן.

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

דהיינו: ככל המסתמן, העידן של הטלפון הפיזי השולחני – מת. יש לו כבר כיום חלופות טובות הרבה יותר. כך, גם העידן של המרכזיה הפיזית.

לפי המחקר של Frost & Sullivan, השוק העסקי והארגוני מתלבט (כלומר: המנהלים מתלבטים) בין פתרון מקומי – On Premise, שהוא כיום די יקר אבל נראה להם יותר מאובטח ותחת שליטה (מנקודת הראות של המנהלים, שאינם בקיאים בהתפתחויות עולם התקשורת והטלפוניה), לבין פתרון בענן ציבורי, שהוא הרבה יותר זול ומופעל במודלים כלכליים מאוד אטרקטיביים דוגמת SaaS (ר"ת: Software as a Service), שבו הלקוחות של השירות בענן משלמים רק עבור שימוש (כלומר: לפי מספר הפורטים, שנעשה בהם שימוש לצרכי תקשורת \ טלפוניה עסקית ב-IP) והם יודעים מראש כמה ישלמו כל חודש על הטלפוניה שלהם.

לכן, פתרונות, שמשלבים את שני העולמות (אם יש בעסק עדיין את "העולם הישן" הפיזי), הם "הפתרון המנצח", לדעת החוקרים. יש בכך גם שמירה על השקעות העבר ועל המערכות הישנות הנמצאות עדיין בעסק (דוגמת פקס, טלפונים אנלוגיים ו-IP פשוטים ומערכות ישנות אחרות), וגם קפיצת מדרגה קדימה ליתרונות הטמונים בענן הציבורי.

כיום, לעסקים קטנים ובינוניים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם, או שהמנהלים והעובדים (לפחות חלקם), מבצעים את עבודתם כשהם בתנועה (בארץ או בעולם), מחוץ לכותלי המשרדים שלהם.

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות כיום בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד). מיקרוסופט החלה לדחוף במהלך של 2018 את הפתרון של Microsoft Teams (מגיע גם בחבילת אופיס 365), שיחליף במהלך הדרגתי, שייקח כמה שנים, את הפתרונות האחרים של ל"עבודה קבוצתית" דוגמת Yammer וסקייפ לעסקים. מול אלה יש את הפתרון בשם Rainbow של ALE, שהוא חינמי לחלוטין לעסקים ברמת ה-SMB, עם יכולות מתקדמות ביותר, והפתרון של פייסבוק דוגמת Workplace הזוכה בשנה האחרונה להצלחה עצומה בקרב עסקים קטנים עד בינוניים בכל רחבי העולם. החלק החשוב ביותר בשירות Workplace של פייסבוק: השירות הזה, ברמה הבסיסית שלו, הוא חינמי לחלוטין. ניתן להתנסות 90 יום ללא עלות בשירותי הפרימיום, ולהחליט אם לקחת את חבילת הפרימיום, שמסופקת במחירים מצחיקים: 3 דולרים לחודש לכל משתמש קצה עד 1,000 משתמשים, 2 דולרים לחודש מ-1,000 משתמשים עד 10,000 משתמשים, ו-1 דולר לכל משתמש נוסף מעל ל-10,000 משתמשים. לרוב העסקים ברמת ה-SMB וה-SME, החבילה הבסיסית והחינמית מספקת, למעשה, כמעט את כל הצרכים שלהם ל"עבודה קבוצתית" ותקשורת עסקית.
  • יש גם פתרונות נוספים ופחות מוכרים ל"עבודה קבוצתית וחברתית" הקיימים בשוק העולמי והישראלי וחלקן פרי פיתוח ישראלי: Unison, TIBCO, Huddle, CotApp, ButN, MailBox, MeetTheBoss, Fastsee Zoho Social, Dapulse, Connecteam, PROCOMZO, (BroadSoft) Team-One, Trello (Altassian) ,Samsung DeX Sprinklr Memeni, Zoom, Veon,Unify Circuit, Fuze  MiTeam, Glip ,Redkix ,Avaya -Zang Space, Harmon.ie  ועוד. כך, שמדובר בשוק מאוד תחרותי עם מחירים נוחים (שמייתרים את הצורך במרכזיות פיזיות ישנות ויקרות).
  • ניתן לשלב במרכזיות בענן מערכות עיבוד וניתוח נתונים חכמות (AI, BI) וניתן לשלב בקלות טכנולוגיות תקשורת וטלפוניה מתקדמות (שהן העתיד של הטלפוניה העסקית) דוגמת WebRTC.
  • אין הוצאות הכרוכות בניהול של מרכזיה פיזית בעסק ובכלל זה: הקצאת שטח למרכזיה, חשמל, מיזוג אוויר, כבלים, תחזוקה שוטפת, ביטוח, חלפים, רישיונות, שדרוגים, עלויות הקלטות, עלויות הגנה (גם פיזית וגם מפני סייבר והונאות) וכיו"ב. בקיצור: "בור בלי תחתית" של הוצאות בלתי נשלטות, לאורך זמן, למי שנשאר "בעולם הישן" של מרכזיות פיזיות בעסק.

 

טלפוניה עסקית

 

בשנתיים האחרונות ראינו התפתחות די מהירה בטכנולוגיות ובשיטת התפעול של מוקדי שירות הלקוחות, בעולם כמו גם בישראל. שנת 2018 היא "שנת מפנה דרמטית" (לפחות במדינות המערב), בכל הקשור למוקדי שירות לקוחות. הסיבה די ברורה: הלקוחות פונים למוקדי השירות כמעט רק מהסמארטפונים. לכן, הם מבקשים רמת שירות המתאימה לסמארטפונים. הלקוחות משתמשים ברשתות חברתיות ומצפים לקבל שירות גם ברשתות חברתיות.

כיום, עסק בכל סדר גודל יכול ליהנות מפתרונות תקשורת מתקדמים דוגמת תקשורת בענן, שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, שהשקיעו מעל 10,000$ לעמדת עבודה, בנוסף להשקעות ב-IVR, הכשרת מוקדנים, מערכות שליטה וניהול, עלויות תחזוקה ורישיונות ועוד.

 

שורה תחתונה בתחום הטלפוניה העסקית למשרד ולכל בית עסק:

למרות שעולם התקשורת נע מהר קדימה, הלקוחות העסקיים (מנהלים ועובדים מכל סוג) עדיין זקוקים לקשר עם הלקוחות, ספקים, שותפים וכל "שרשרת הערך" של העסק.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מערכת טלפוניה לעובדים ומנהלים בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר, תומך בכל סוגי השירותים הנחוצים לעסק, כדי לקבל את מירב היתרונות של פתרונות מלאים לפי הצרכים, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.

בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

חשוב לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חברת הייטק, חברת הובלות, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בקיום התקשורת אצלך במשרד, שאתה מאמין, שתוכל לפתור בבחירת פתרון של "טלפוניה חכמה" ובענן? 

אם אתה כבר משתמש במערכת "טלפוניה חכמה" ובענן, ממה אתה לא מרוצה מהפתרון הזה? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור בפתרון של מערכת "טלפוניה חכמה", זולה ומתקדמת, פתרון המתאים בדיוק לצרכיך?

 

מחפש פתרון מרכזית טלפון / Virtual PBX? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111


Overtok Communicate Smarter 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
האם ניתן להעלים מהעולם העסקי את הטלפוניה המוכרת? (מידע מפתיע חדש וטיפים), 8.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה פתרונות תקשורת לעסקים, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *