חידושים במרכזיות הטלפוניה של סיסקו בענן – האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי? (טיפים מוכחים)

חידושים במרכזיות הטלפוניה של סיסקו בענן –
האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי? (טיפים מוכחים)

 

לא רק לעסקים ולארגונים גדולים יש צרכי תקשורת וטלפוניה מגוונים. גם לעסקים קטנים ובינוניים יש צרכים ורצון לחסוך בהוצאות, מבלי להתפשר על רמת הביצועים והיכולות העסקיות שלהם. עולם הטלפוניה בענן מתקדם במהירות עם פתרונות מלהיבים.

איך בוחרים את הפתרון המתאים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל?

האם הפתרון של סיסקו מתאים לעסק שלכם?

 

לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

 בסוף 2017 רכשה חברת פתרונות התקשורת העולמית הענקית סיסקו את חברת ברודסופט (BroadSoft), חברה, שהובילה בשוק העולמי בעיקר בתחום מתגי תקשורתIP  לספקיות תקשורת בינוניות וגדולות והחלה להיכנס לפתרונות של מרכזיות IP מתקדמות בענן.

הרכישה הזו חיזקה את האחיזה של סיסקו בתחום פתרונות התוכנה ושירותי הענן לעולם הטלפוניה ו"התקשורת האחודה". מנקודת מבט ישראלית, מתגי התקשורת של ברודסופט נמצאים אצל כל ספקיות התקשורת הגדולות בישראל. כך, שמי שרוכש מרכזיה של סיסקו מבטיח לעצמו תאימות מלאה למתגי התקשורת של ספק התקשורת שלו. זאת, משום שכל מרכזייתIP , מקומית או בענן, דורשת חיבור לספק תקשורת לפחות אחד, כדי לצאת לרשתות התקשורת הוותיקות בארץ ובעולם, בד"כ בחיבור מסוג SIP.

הכנסת ברודסופט לקבוצת החברות של סיסקו מאפשרת לסיסקו להתרחב עוד יותר לתחום התוכנה ושירותי הענן. זה חלק בלתי נפרד מהשינוי הגדול, שעוברת סיסקו, תחת המנכ"ל צ’אק רובינס – מחברה המתבססת על פתרונות תקשורת מבוססי חומרה לחברה המספקת שירותים המבוססים על תוכנה (ובמרכזם שירותי הענן לסוגיהם), שירותים הנחשבים לכאלה, שעלותם נמוכה יותר גם ללקוחות וגם לספקי השירות.

 

איך משיגים את פתרונות המרכזיות הטלפון החדשות של סיסקו בענן?

סיסקו מספקת את שירותיה בישראל באמצעות אינטגרטורים גדולים דוגמת: טלדור, בזק-בינלאומי, מלם-תים ובינת, ומפעילה את שירותיה באמצעות אינטגרטורים הללו בעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עננים, שמפעילים אותם אינטגרטורים ב-Data Centers, שבבעלותם ובתחזוקתם. זאת, בשונה מעננים ציבוריים והיברידיים של חברות ענק לשירותי ענן מובילות דוגמת אמזון וגוגל, שהעננים שלהן לא נמצאים פיזית בישראל.

כך, שהלקוח של שירותי התקשורת והטלפוניה המתקדמים של סיסקו בענן מקבל שירות מלא –  End-to-end Solutionמאינטגרטור אחד ומתוך מתקני שירותי ענן הנמצאים בישראל והעונים על כל הרגולציות הישראליות המחמירות ביותר בתחומי התקשורת, השרידות והגנת הסייבר. סיסקו מספקת ללקוחותיה הכל, לרבות טלפוני קצה מתקדמים.

 

איך בוחרים את הפתרון המתאים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל? האם הפתרון של סיסקו מתאים לעסק שלכם?

 

האם הפתרונות של סיסקו מעניינים גם עסקים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים,
    G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Zoho, Trello, Cisco Jabber, Cisco Spark, IBM Connections ועוד). הפתרון, שסיסקו מקדמת בין לקוחותיה, הוא הפתרון החדש (יחסית) שלה ל"עבודה קבוצתית" – Spark, המשתלב היטב בכל סוגי המרכזיות שלה ובכל שאר פתרונות הרשת, התקשורת והטלפוניה שיש ללקוחותיה.

 

יודגש שלסיסקו יש כמה כלי "עבודה קבוצתית": Spark (הכלי הכי חדש), WebEx (הכלי הכי הוותיק) ו-Jabber (גם כלי ותיק יחסית). כל הכלים ניתנים לשילוב שקוף. כך, שאין צורך לזנוח כלי ותיק בעת שעוברים לכלי החדש Spark וניתן להשתמש בהם במקביל, עם הגירה מדורגת לשירותי Spark. זאת, משום שהכלי הזה (Spark) מספק יכולות מתקדמות בכל התחומים, שאין בכלים הוותיקים יותר, וגם התמחור של שירות זה זול יותר. ל-Spark יש גרסה בסיסית המתאימה לעסקים קטנים (עד 3 משתמשים בו זמנית) בחינם. הגרסה המלאה של Spark עולה 12 דולרים לחודש למשתמש.

בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה \ סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת.

המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.

 

מרכזיות הטלפוניה של סיסקו בענן

 

מהם סוגי פתרונות הטלפוניה הנוספים מסוג VoIP המוצעים ללקוחות העסקיים?

כיום, בעידן הענן, כמעט כל פתרונות VoIP מסופקים בעולם כמו גם בישראל כשירות בענן. אולם, בישראל אנו נמצאים מעט מאחור (בהשוואה לעולם המערבי), גם בגלל הרגולציה, ויש עדיין בשוק פתרונות ותיקים, שיש להם כמות לא קטנה של לקוחות ובכלל זה:

  • IP Centrex. שירות ותיק המסופק ע"י כל חברות התקשורת הגדולות (כשבזק היא מובילת שוק בתחום זה). לשירות חסרונות רבים (למשל: תחום ההקלטות, הגיבויים, חיבור לסלולר, חיבור לשירותים נוספים, אין CRM ועוד) והחיסרון המרכזי: פתרון זה יקר יותר ומסורבל יותר להפעלה מכל פתרון אחר.
  • Hosted PBX. שירות ותיק, שבו המרכזיה נמצאת אצל ספק השירות. די דומה לשירות IP Centrex מבחינת מאפייניו וחסרונותיו, אבל שונה בכך, שהמרכזיה המרוחקת יכולה להיות מותקנת בכל Data Center, בכל מקום, לא רק אצל ספקי תקשורת כמו בפתרון IP Centrex, שמבוסס על מתג תקשורת הנבנה עבור ספק התקשורת (כמעט כל המרכזיות בישראל לשירות IP Centrex, שמצויות אצל ספקי התקשורת, הן של חברת BroadSoft). ב-Hosted PBX ניתן להשתמש בפתרון של ספקי ויצרני מרכזיות רבים הנמצאים בשוק הזה. למעשה, זה שלב אחד לפני המעבר לווירטואליזציה מלאה של המרכזיה ולמעבר לשירותי תקשורת בענן.
  • On-Premise Hosted PBX. זה פתרון, שבו המרכזיה המקומית עוברת לשליטה של אינטגרטור או ספק תקשורת, שמנהל עבור העסק מרחוק את המרכזיה וכל מה שקשור אליה. מדובר בפתרון ותיק ושכיום כבר לא מומלץ. הסיבה: למה העסק אמור להחזיק אצלו בתוך העסק את הברזלים והחוטים של המרכזיה ולשלם עליה חשמל, מיזוג, שטח רצפה, רישיונות ותחזוקה?

 

יודגש, ששירותי IP Centrex הם שירותי Hosted, הדור שקדם לענן, ואין שום דרך, לא מעשית ולא טכנולוגית, לשדרג את שירותי ה-IP Centrex לשירותי ענן, כדי לספק ללקוחות את היתרונות הייחודיים הקיימים בשירותי ענן (ואין בשירותי IP Centrex), מבחינת עלויות, שליטה בהוצאות ותכונות המתאימות לצרכי העסק המשתנים. המחיר החודשי לשלוחות הטלפוניה ב-IP Centrex הוא פי 2 עד פי 8 (לפחות) יותר יקר ממחירי הטלפוניה בענן.

 

באילו תצורות ניתן לחבר שלוחות וסניפים בטכנולוגיית IP?

בבחירת הפתרון לחיבור שלוחות טלפוניה מקומיות, סניפים ושלוחות טלפוניה מרוחקות ניתן לבחור בכמה אפשרויות פעולה:

  • שירות החיבור של השלוחות והסניפים ייעשה ע"י ספקי התקשורת, אלה המספקים שירותי מרכזיית IP לעסק. הבחירה בפתרון הזה מתאימה במיוחד למי שהמרכזיה שלו נמצאת אצל ספק התקשורת שלו (למשל במרכזיות מסוג Hosted PBX למיניהן, כולל מרכזיות מסוג IP-Centrex).
  • שירות החיבור לסניפים ולשלוחות ייעשה ע"י האינטגרטור \ ספק המרכזיה עצמו. כמעט כל ספקי המרכזיות והאינטגרטורים ואלה המתחזקים מרכזיות בעסקים, מספקים גם שירותי חיבור סניפים ושלוחות ואלה ניתנים להיעשות במגוון תצורות חיבור ובעלויות התלויות בבחירת סוג החיבור.
  • שירות החיבור ייעשה ע"י ספק הטלפוניה בענן. במקרה כזה, חיבור סניפים ושלוחות הוא חלק בלתי נפרד מהשירות בענן, כי זה אחד מהיתרונות של שירותי ענן. זו התצורה המומלצת כיום לעסקים בכל סדר גודל, כי זו התצורה הזולה והמהירה יותר ליישום. הגישה הזו מבטיחה, בין היתר, את הרמה הטובה ביותר לשרידות והמשכיות עסקית של שירותי הטלפוניה בעסק, כי הסיכוי, שספק שירותי הטלפוניה בענן ייפול או יושבת, הוא קרוב לאפס.
  • חיבור סניפים ושלוחות ע"י בעלי העסק עצמם, שיבחרו בעצמם את רכיבי החיבור ויבצעו את ההתקנות והחיבורים בעצמם (כיום, זה לא כל כך מסובך).

 

על איזו תשתית מומלץ לחבר סניפים מרוחקים בטכנולוגיית IP מקצה לקצה?

כיום, יש לעסקים מגוון רחב של אפשרויות של חיבור בין סניפים הנמצאים בארץ. חיבור סניפים ושלוחות הנמצאים בחו"ל מומלץ שייעשה על רשת האינטרנט הציבורית (או רשת אינטרנט פרטית, כמו שיש אצל מי שבוחר באחד מהאינטגרטורים הגדולים בארץ דוגמת בינת או בזק בינלאומי), כי חיבור של קווי תקשורת פרטיים לחו"ל היא עסק יקר, שמתאים רק לעסקים גדולים או למי שהחיבור לחו"ל הוא קריטי וחיוני ביותר לעסקיו.

השיטה המומלצת כיום לעסקים ברמת ה-SMB \ SME לחיבור בארץ היא חיבור ב-IPVPN. זאת, בגלל רמת האבטחה והשרידות של סוג החיבורים הזה, קלות הפעלתם והמחיר הנוח של החיבור. במקרה של חיבור לחו"ל, ניתן לשקול גם כן חיבור IPVPN. חיבור חלופי מומלץ נוסף בארץ הוא חיבור של הוט עסקים (למשל חיבור של 500\10 מגה), במקום בו קיימת אפשרות להזמין חיבור כזה.

כעת לשוק כבר נכנסו פרטנר וסלקום עם חיבורי סיבים לבתים ולעסקים קטנים (כרגע אלה המצויים בבניינים משותפים) ברוחבי פס של עד 1 גיגה. במקום שניתן לבצע חיבור של העסק לרשת התקשורת בסיבים, זה עדיף.

ניתן לשקול בחירה בחלופות תשתית חיבור אחרת, לרבות בחינת חיבור בשיטות חיבור זולות ביותר ועד היקרות ביותר: החל מחיבור רגיל לרשת האינטרנט הציבורית ב-xDSL או כבל-מודם וכלה בחיבור של תקשורת נתונים מסוג של מטרו אתרנט, חיבור מצוין אך יקר ביותר. פתרון נוסף אטרקטיבי, שנכנס לשוק, הוא מסוג חיבורי SD-WAN, שמוצעים כבר ע"י בינת ופרטנר, לשוק העסקי והארגוני בישראל.

 

מה חשוב לזכור בעת בחירת שיטת חיבור וספק לשירותי VoIP?

בעת חיבור של שלוחות וסניפים, יש לזכור, שהשיחות יוצאות לרשתות ציבוריות ויש צורך להגן עליהן ולשלוט עליהן. לכן, מומלץ לשקול להתקין (אם אין במרכזיית ה-IP עצמה הגנות מספקות, לרבות הגנת סייבר) מוצר הנקרא SBC, שהוא פיירוול של עולם הטלפוניה וגם מספק יכולות נוספות, דוגמת שליטה על איכות השיחות והמרת פרוטוקולים בין מערכות שונות. אפשר גם לרכוש את שירותי ההגנה הללו מספק השירות (בין אם זה ספק התקשורת או ספק שירותי הענן).

אם העסק גם מעביר וידיאו בין השלוחות והסניפים רצוי לשקול להתקין Gateways, "מבואות", שתספקנה חיבור טוב יותר לתחום זה.

בכל מקרה, מומלץ להפעיל שירותי "עבודה קבוצתית" ו"תקשורת אחודה" בין השלוחות והסניפים כדי לייעל את העבודה. מדובר בפלטפורמות תוכנה, שקל לתפעל אותן.

בעת בחירת התשתית המתאימה ל-Hosted VoIP יש לקחת בחשבון את צורת השימוש במרכזיה הווירטואלית הזו:

  • האם נעשה או ייעשה שימוש תכוף בשיחות ועידה? האם אלו שיחות ועידה בגישת ה-Web Conferencing או בגישה הרגילה של Video Conferencing?
  • האם ייעשה שימוש בשיחות הצורכות רוחבי פס גדולים בגלל שימוש בכלים חדשים בין הצדדים לשיחה דוגמת: File Sharing, עבודה קבוצתית, שיתוף מסכים, שיתוף מצגות וכיו"ב?
  • האם מערכות הדוא"ל והמסרים המידיים מחוברות למרכזיה הווירטואלית ולמגוון שירותיה?
  • האם נעשה שימוש במערכות VoIP מתקדמות (דוגמת זיהוי קולי)?
  • האם המערכת תומכת או תתמוך בשירותי Call Center מתקדמים (כולל יכולות של OmniChannel וצ'טבוט)?
  • האם יש צורך להגן על שיחות ע"י הצפנה וניטור מתמיד של התעבורה?

 

בנוסף, מרכזיה מסוג VoIP אמורה לספק מענה לקישוריות ולשליטה במערכות משלימות הקיימות בעסק ובכלל זה:

א. מערכת כריזה ורמקולים. זה כולל גם מערכת מוזיקה (למשל לאזורי המתנה של לקוחות).

ב. מערכת אינטרקום.

ג. מערכת מצלמות אבטחה.

ד. מערכת פתיחת דלתות ושערים.

ה. מערכות זיהוי קולי (לצרכי אימות).

ו. מערכת הקלטת שיחות (בשירותי ענן זה שירות המסופק כחלק מהפתרון הכולל).

ז. מערכות פיזיות עם יכולות התראה, דיווח וחיווי דיגיטלי (דוגמת: מערכת כיבוי אש, מעליות, מערכת מיזוג וחימום, מערכת אזעקה, מערכת "נוכחות עובדים" ועוד).

ח. סנסורים חכמים (לשירותי IoT) לרבות בפתרונות "משרד \ עסק חכם".

 

אסור גם לשכוח לדרוש, שספק שירותי החיבור מרחוק למרכזיית IP יספק לעסק הסכם SLA (ר"ת: Service Level Agreement) על השירותים, שהוא נותן. די ברור למה. כיום, כמעט כל ספקי שירותי הענן מספקים ללקוחותיהם SLA ברור, שבו הלקוח מזוכה במידה והשירות לא עומד ברמה הנדרשת המוגדרת בהסכם.

 

מי מתחרה בסיסקו בתחום מרכזיות ו-Call Centers בענן בישראל?

מדובר בשוק רווי מתחרים (חלקם ותיקים יחסית) דוגמת: תדיראן טלקום עם פתרון Aeonix, בינת עסקים (עם פתרונות, שאינם מבית סיסקו), אלקטל-לוסנט-ארגונים (ALE) באמצעות מספר אינטגרטורים המספקים שירותי ענן בישראל, בזק בינלאומי (בפתרונות, שאינם מבית סיסקו. כרגע בזק בינלאומי מקדמת את פתרונות מרכזיית IP בענן של LG, שמכונה בשם LG Cloud), אוויה באמצעות מספר אינטגרטורים, ,CallMarker Voicenter, מיקרוסופט (בעיקר בפתרון סקייפ לעסקים) בשת"פ כמה אינטגרטורים ופתרונות משלימים דוגמת אלה של אודיוקודס, פרטנר (עם Mitel), בזק, הוט, סלקום, פלאפון ועוד.

הדגש כיום של כל היצרנים הגדולים בעולם הוא של שירותיUnified Communications  והנושא של הטלפוניה הוא רק חלק מהפתרון הכולל המסופק בענן. לאחרונה, נכנסו לשוק הישראלי של שירותי טלפוניה בענן כמה שחקנים חדשים ובכלל זה: Triple C, הלו-015 ואומניטלקום, שהשיקה לאחרונה שירות (מעבר למרכזיה בענן): פתרון Call Center מתקדם בענן. הפתרון המיועד לגופים וארגונים המפעילים מוקדי מכירה, שירות או מוקדי טלמרקטינג. למעשה, מרכזיות טלפון בענן לספקי מוקדי שירות לקוחות הפכו כמעט לחובה בישראל.

הפתרונות של המתחרים החדשים בענן מאוד אטרקטיביים. לדוגמה: באומניטלקום שלוחה עולה 8.5 ₪ לחודש כולל הכל (אך ללא Call Center. זאת, ללא מינימום של שלוחות וללא התחייבות ארוכת טווח). בחברת התקשורת הלו-015 משלמים 39 ₪ לחודש (במחיר מבצע, המחיר הרגיל הוא 59.99 ₪) ל-4 שלוחות כולל הכל, לרבות שירותי Call Center. ב-Voicenter מספקים מרכזיה שלמה ומלאה מ-75 ₪ לחודש (או 9.90 ₪ לשלוחה לחודש). בינת עסקים מציגה באתר שלה מחיר של 13.5 ש"ח לחודש לפורט, כולל מכשיר טלפון IP הנכלל במחיר הזה.

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק כי הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות העסקיים.

 

שורה תחתונה בתחום בחירת ספק שירותי מרכזיה בטכנולוגיית  IP בענן:

בבחירת ספק שירותי IP לעסק, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת בענן (התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

יודגש, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בתחום שירותי התקשורת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות חיבור טלפוניה מבוסס IP מבית סיסקו לענן?

 אם יש לך כבר פתרון של טלפוניה מבית סיסקו (או מי ממתחרותיה) בענן, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את מערכת ה-VoIP וספק השירות המתאימים לצרכיך?

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

Why Cisco Is Buying Software Maker BroadSoft 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
חידושים במרכזיות הטלפוניה של סיסקו בענן – האם זה הפתרון המתאים לעסק שלי? (טיפים מוכחים), 8.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה מרכזיות IP, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *