מרכזיות IP חדישות ויעילות בענן – מה הפתרון המתאים לעסק שלי (מידע חדש וסיפור לקוח)?

מרכזיות  IP חדישות ויעילות בענן – מה הפתרון
המתאים לעסק שלי (מידע חדש וסיפור לקוח)?

 

עולם הטלפוניה בענן מתקדם במהירות הבזק. לא רק לעסקים ולארגונים גדולים יש צרכי תקשורת וטלפוניה מגוונים. גם לעסקים קטנים ובינוניים יש צרכים ורצון לחסוך בהוצאות, מבלי להתפשר על רמת הביצועים והיכולות העסקיות שלהם.

איך בוחרים את הפתרון המתאים לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME מבלי לפשוט את הרגל?

האם הפתרון של סיסקו מתאים לעסק שלכם?

 

בסוף 2017 רכשה חברת פתרונות התקשורת העולמית הענקית סיסקו בקרוב ל-2 מיליארד דולרים את חברת ברודסופט (BroadSoft), שהובילה בשוק העולמי בעיקר בתחום מתגי תקשורתIP  לספקיות תקשורת בינוניות וגדולות.

הרכישה הזו חיזקה את האחיזה של סיסקו בתחום פתרונות התוכנה ושירותי הענן לעולם הטלפוניה ו"התקשורת האחודה". מנקודת מבט ישראלית, מתגי התקשורת של ברודסופט נמצאים אצל כל ספקיות התקשורת הגדולות בישראל. כך, שמי שרוכש מרכזיה של סיסקו מבטיח לעצמו תאימות מלאה למתגי התקשורת של ספק התקשורת שלו. זאת, משום שכל מרכזייתIP , מקומית או בענן, דורשת חיבור לספק תקשורת לפחות אחד, כדי לצאת לרשתות התקשורת הוותיקות (הנייחות והניידות) בארץ ובעולם, בד"כ בחיבור מסוג SIP.

הכנסת ברודסופט לקבוצת החברות של סיסקו, מאפשרת לסיסקו להתרחב עוד יותר לתחום התוכנה ושירותי הענן. זה חלק בלתי נפרד מהשינוי הגדול, שעוברת סיסקו תחת המנכ"ל צ’אק רובינס – מחברה המתבססת על פתרונות תקשורת מבוססי חומרה, לחברה המספקת שירותים המבוססים על תוכנה (ובמרכזם שירותי הענן לסוגיהם), שירותים הנחשבים לכאלה, שעלותם נמוכה יותר גם ללקוחות וגם לספקי השירות.

סיסקו מספקת את שירותיה בישראל באמצעות אינטגרטורים גדולים דוגמת: טלדור, בזק-בינלאומי, מלם-תים ובינת, ומפעילה את שירותיה באמצעות האינטגרטורים הללו בעננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, עננים, שמפעילים אותם אינטגרטורים ב-,Data Centers שבבעלותם ובתחזוקתם. זאת, בשונה מעננים ציבוריים והיברידיים של חברות ענק לשירותי ענן מובילות דוגמת אמזון וגוגל, שהעננים שלהן לא נמצאים פיזית בישראל. כך, שהלקוח של שירותי התקשורת והטלפוניה של סיסקו מאחד מהאינטגרטורים הגדולים השותפים שלה, מקבל שירות מלא –  End-to-end Solutionמאינטגרטור אחד, ומתוך מתקני שירותי ענן הנמצאים בישראל והעונים על כל הרגולציות הישראליות המחמירות ביותר בתחומי התקשורת, השרידות והגנת הסייבר.

 

מרכזיות IP חדישות ויעילות בענן

 

האם הפתרונות של סיסקו מעניינים גם עסקים ברמת ה-SMB וה-SME?

בהחלט. לעסקים קטנים, בדיוק כמו לעסקים גדולים, יש לעיתים אותם צרכים בתחום התקשורת והטלפוניה. זאת, במיוחד כאשר יש לעסקים הללו שלוחות וסניפים, בין ברחבי הארץ ובין ברחבי העולם.

במושג "שלוחות" נכללים גם המקרים בהם העסק מעוניין, ששלוחת טלפון בביתו של בעל תפקיד בעסק תהיה מחוברת למרכזיה הארגונית וכן בכל המקרים, שבהם יש רצון או עניין לחבר את הסמארטפונים של המנהלים והעובדים למרכזיה העסקית, כשהם נמצאים בכל מקום ברחבי הארץ או ברחבי העולם.

היתרונות של שימוש במרכזיית IP אחת בענן, שתספק שירותים טלפוניים לכל השלוחות והסניפים בכל מקום בארץ ובעולם, הם די ברורים:

  • כל השיחות בתוך העסק ובין כל שלוחותיו הן שיחות פנימיות (בד"כ ללא עלות, או בעלות אפסית).
  • ניתן לשלוט יותר בקלות על ההוצאות של העסק על טלפוניה ותקשורת מקומית ובינ"ל.
  • ניתן להגן טוב יותר על שיחות טלפון רגישות וחשובות.
  • ניתן לשלוט טוב יותר על איכות השיחות, קצה לקצה.
  • שירותי ערך מוסף דוגמת: הקלטת שירות, Call Center, ניידות בשימוש בסמארטפונים, הגנות סייבר ועוד, הם חלק בלתי נפרד מהשירות (ובעלויות אפסיות) ולא דורשים אינטגרציה מספקים חיצוניים.
  • ניתן לשלב טוב יותר שירותי "שיחות ועידה", כולל שימוש בווידיאו ל"שיחות ועידה".
  • ניתן לנתב טוב יותר שיחות של לקוחות ושותפים לשלוחה המתאימה.
  • ניתן לשלב טוב יותר מערכות ל"עבודה קבוצתית" הנפוצות בעולם העסקי (דוגמת Slack, Jive, Workplace, WhatsApp for Business, סקייפ לעסקים, G Suite, Rainbow, Quip, Yammer, Microsoft Teams, Cisco Jabber, IBM Connections ועוד). הפתרון, שסיסקו מקדמת בין לקוחותיה, הוא הפתרון החדש (יחסית) שלה ל"עבודה קבוצתית" – Spark, שמשתלב היטב בכל סוגי המרכזיות שלה ובכל שאר פתרונות הרשת, התקשורת והטלפוניה שיש ללקוחותיה.

 

יודגש, שלסיסקו יש כמה כלי "עבודה קבוצתית": Spark (הכלי הכי חדש), WebEx (הכלי הוותיק ביותר והנפוץ ביותר) ו-Jabber (גם כלי ותיק יחסית). כל הכלים ניתנים לשילוב שקוף. כך, שאין צורך לזנוח כלי ותיק בעת המעבר לכלי החדש Spark וניתן להשתמש בהם במקביל עם הגירה מדורגת לאורך זמן לשירותי Spark. זאת, משום שהכלי הזה (Spark) מספק יכולות מתקדמות בכל התחומים, שאין בכלים הוותיקים יותר, וגם התמחור של שירות זה זול יותר. ל-Spark יש גרסה בסיסית המתאימה לעסקים קטנים (עד 3 משתמשים בו זמנית) בחינם. הגרסה המלאה של Spark עולה 12 דולרים לחודש למשתמש.

בעבר, בשירותי הטלפוניה האנלוגית, חיבור שלוחות וסניפים היה דבר יקר, שחייב התקנת מרכזיות קטנות בכל שלוחה \ סניף, מרכזיות קטנות המחוברות למרכזיה הראשית, בקווי תקשורת יקרים עם ציוד ייעודי (למשל קווי PRI). חיבור מכשירי סלולר למרכזיה חייב התקנת "מתאם סלולרי" על כל מרכזיה בעלות חודשית בלתי נשלטת.

המעבר למרכזיות Pure IP פתר, בין היתר, את הבעיות הללו, מה שמאפשר חיבור של כל שלוחה, כל סניף, כל מכשיר קצה (כולל סלולר), בכל מקום בעולם, בחיבורים ברשתות IP ציבוריות או פרטיות, בצורה פשוטה ודי מהירה.

 

סיפור לקוח: מערכות תקשורת של סיסקו בבית החולים החדש אסותא אשדוד באינטגרציה של בינת.

בינת תקשורת מחשבים הקימה פלטפורמת תקשורת, טלפוניה ומוקדים בבית החולים הציבורי החדש אסותא אשדוד. הפלטפורמה מתבססת על מוצרי סיסקו (Cisco).

בינת סיפקה לאסותא שירותים לתכנון, הקמה, והטמעה של מערך התקשורת והטלפוניה בבית החולים החדש. זאת, לצד תחזוקה של מערך התקשורת לתקופה של 5 שנים.

בנוסף, בינת שידרגה את מערך התקשורת במרכזים הרפואיים הנוספים של אסותא, הכוללים 4 בתי חולים ו-3 מתחמי מרפאות. הפרויקט החל במאי 2017 והסתיים בנובמבר 2017. היקפו הכולל מוערך בכ-17 מיליון ₪.

הפתרון אותו הטמיעה בינת בבית החולים באשדוד כולל בין השאר: פתרונות טלפוניה, רשת אינטרנט אלחוטי (WiFi), תקשורת, אבטחת מידע, מתגי ליבה ומתגי קצה.

המערכת, שהוטמעה בבית החולים, מספקת טלפוניה מנהלתית לשגרה, טלפוניה משולבת PTT לשעת חירום ופתרון למוקד השירות וזימון התורים של בית החולים.

רשת האינטרנט האלחוטי במתחם בית החולים מיועדת לכיסוי של קמפוס בית החולים בשטח כולל של 70 אלף מטר מרובע, כולל מבנה אשפוז מרכזי בן 9 קומות, מבנה מכונים ומרפאות בן 7 קומות ועוד.

רשת האינטרנט האלחוטי מיועדת לתמוך בחיבור לרשת בית החולים של כלל הציוד הרפואי והאפליקציות, שבשימוש הצוותים הרפואיים, ובנוסף, חיבור לרשת של צוותי המנהלה בבית החולים.

דרור אדמון, ראש אגף טכנולוגיות ומחשוב, אסותא מרכזים רפואיים: "בית החולים באשדוד קם כבית החולים הדיגיטלי הראשון במדינת ישראל, שמייצר חיבור הדוק בין הטכנולוגיה ובין העשייה הרפואית והמנהלתית המתבצעת בין כתליו. כלל התהליכים בבית החולים עברו מחשבה ותכנון מחדש, כאשר שילבנו במרביתם פתרונות טכנולוגיים, שמטרתם לייצר גם טיפול רפואי טוב ומתקדם יותר וגם חוויית שירות משופרת.

מטרה נוספת שלנו היא למנף את הטכנולוגיה כדי לייצר התייעלות של תחומי התפעול בבית החולים החדש, ולהשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר מנוף, שיאפשר לנו לספק יותר רפואה בפחות משאבים".

חן אזולאי, סמנכ"ל בכיר למכירות ופרויקטים אסטרטגיים, בינת תקשורת מחשבים: "זהו בית החולים הציבורי החדש הראשון, שנבנה בישראל ב-40 השנים האחרונות. התשתיות הטכנולוגיות, שאנו יישמנו בבית החולים, יהיו הבסיס, שעליו תיושם ותופעל תפיסת בית החולים הדיגיטלי, ששמה במרכז את ההנגשה של הטיפול והשירותים הרפואיים באמצעות הטכנולוגיה. הפתרון, שמיושם בבית החולים, ישמש תשתית להקמה של מערך יישומים דיגיטליים מתקדמים בממשקים, שבתוך בית החולים, ובממשקים של בית החולים והמטופלים. לא רק שהפרויקט ייצור פלטפורמה לבית חולים דיגיטלי, אלא הוא גם יאפשר חיסכון משמעותי בעלויות התפעול של המערכות".

 

מרכזיות IP חדישות ויעילות בענן

 

מהם סוגי פתרונות הטלפוניה הנוספים מסוג VoIP המוצעים ללקוחות העסקיים?

כיום, בעידן הענן, כמעט כל פתרונות VoIP מסופקים בעולם כמו גם בישראל כשירות בענן. אולם, בישראל אנו נמצאים מעט מאחור (בהשוואה לעולם המערבי), גם בגלל הרגולציה, ויש עדיין בשוק פתרונות ותיקים, שיש להם כמות לא קטנה של לקוחות ובכלל זה:

  • IP Centrex. שירות ותיק המסופק ע"י כל חברות התקשורת הגדולות (כשבזק היא מובילת שוק בתחום זה). לשירות חסרונות רבים (למשל: תחום ההקלטות, הגיבויים, חיבור לסלולר, חיבור לשירותים נוספים, אין CRM ועוד) והחיסרון המרכזי: פתרון זה יקר יותר ומסורבל יותר להפעלה מכל פתרון אחר.
  • Hosted PBX. שירות ותיק, שבו מרכזית VoIP העסקית נמצאת אצל ספק השירות. די דומה לשירות IP Centrex מבחינת מאפייניו וחסרונותיו, אבל שונה בכך, שהמרכזיה המרוחקת יכולה להיות מותקנת בכל Data Center, בכל מקום, לא רק אצל ספקי תקשורת כמו בפתרון IP Centrex, שמבוסס על מתג תקשורת הנבנה עבור ספק התקשורת (כמעט כל המרכזיות בישראל לשירות IP Centrex, שמצויות אצל ספקי התקשורת, הן של חברת BroadSoft, כיום חלק מקבוצת סיסקו). ב-Hosted PBX ניתן להשתמש בפתרון של ספקי ויצרני מרכזיות רבים הנמצאים בשוק הזה. למעשה, זה שלב אחד לפני המעבר לווירטואליזציה מלאה של המרכזיה ולמעבר לכיוון של שירותי תקשורת בענן.
  • On-Premise Hosted PBX. זה פתרון, שבו המרכזיה המקומית עוברת לשליטה של אינטגרטור או ספק תקשורת, שמנהל עבור העסק מרחוק את המרכזיה וכל מה שקשור אליה. מדובר בפתרון ותיק ושכיום כבר לא מומלץ. הסיבה: למה העסק אמור להחזיק אצלו בתוך העסק את הברזלים והחוטים של המרכזיה ולשלם עליה חשמל, מיזוג, שטח רצפה, רישיונות ותחזוקה?

 

יודגש, ששירותי IP Centrex הם שירותי Hosted, הדור שקדם לענן, ואין שום דרך, לא מעשית ולא טכנולוגית, לשדרג את שירותי ה-IP Centrex לשירותי ענן, כדי לספק ללקוחות את היתרונות הייחודיים הקיימים בשירותי ענן (ואין בשירותי IP Centrex), מבחינת עלויות, שליטה בהוצאות ותכונות המתאימות לצרכי העסק המשתנים. המחיר החודשי לשלוחות הטלפוניה ב-IP Centrex הוא פי 2 עד פי 8 (לפחות) יותר יקר ממחירי הטלפוניה בענן.

 

מי מתחרה בסיסקו בתחום מרכזיות ו-Call Centers בענן בישראל?

מדובר בשוק רווי מתחרים (חלקם ותיקים יחסית) דוגמת: תדיראן טלקום עם פתרון Aeonix, בינת עסקים (עם פתרונות, שאינם מבית סיסקו), אלקטל-לוסנט-ארגונים (ALE) באמצעות מספר אינטגרטורים המספקים שירותי ענן בישראל, בזק בינלאומי (בפתרונות, שאינם מבית סיסקו. כרגע בזק בינלאומי מקדמת את פתרונות הענן של LG הממותגים בשם LG Cloud), אוויה באמצעות מספר אינטגרטורים, ,CallMarker Voicenter, מיקרוסופט (בעיקר בפתרון סקייפ לעסקים) בשת"פ כמה אינטגרטורים ופתרונות משלימים דוגמת אלה של אודיוקודס, פרטנר (עם Mitel), סלקום, בזק, הוט ועוד.

הדגש כיום של כל היצרנים הגדולים בעולם הוא של שירותיUnified Communications  והנושא של הטלפוניה הוא רק חלק מהפתרון הכולל המסופק בענן. לאחרונה, נכנסו לשוק הישראלי של שירותי טלפוניה בענן כמה שחקנים חדשים ובכלל זה: Triple C, הלו-015 ואומניטלקום, שהשיקה בשנה שעברה (2017) שירות נוסף (מעבר למרכזיה בענן, אותו היא מספקת מזה מספר שנים): פתרון Call Center מתקדם בענן. הפתרון מיועד לגופים וארגונים המפעילים מוקדי מכירה, שירות או מוקדי טלמרקטינג. למעשה, מרכזיות טלפון בענן לספקי מוקדי שירות לקוחות הפכו כמעט לחובה בישראל.

מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק כי הכוח נמצא בידי הלקוחות העסקיים.

מרכזיות טלפון IP לעסקים

שורה תחתונה בתחום בחירת ספק שירותי מרכזיות  IPבענן:

בבחירת ספק שירותי תקשורת וטלפונית IP לעסק, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. יש לקבל החלטה אם מעוניינים במערכת המופעלת בענן (התצורה המומלצת כיום), או בתצורה אחרת המתאימה לצרכי העסק, מנהליו ועובדיו.

הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, או של משרד רואי חשבון.

 

לכן, נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הגדולה ביותר הקיימת בתחום שירותי התקשורת בעסק שלך, שאתה מאמין, שתוכל לפתור באמצעות חיבור טלפוניה מבוסס IP מבית סיסקו לענן?

 אם יש לך כבר פתרון של טלפוניה מבית סיסקו בענן, ממה אתה לא מרוצה מהמערכת הזו? שתף אותנו.

 איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את מערכת ה-VoIP וספק השירות המתאימים לצרכיך?

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

Cisco IP Telephony Essentials 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
מרכזיות IP חדישות ויעילות בענן – מה הפתרון המתאים לעסק שלי (מידע חדש וסיפור לקוח)?, 9.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה מרכזיות IP, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *