שירותי מידע לחיוב באמצעות חשבון הטלפון – האם הם עדיין כדאיים? (מידע חדש וטיפים)

שירותי מידע לחיוב באמצעות חשבון הטלפון –
האם הם עדיין כדאיים? (מידע חדש וטיפים)

 

חלק מהעסקים והארגונים בישראל אינם יודעים, שחל מהפך בכל הקשור למספרי פרימיום, לכוכביות ומספרי חיוג מקוצר.

מה כדאי עבור עסקים שמתפרנסים מאספקת שירותי פרימיום?

מהם המחירים שיש כיום בתחום הזה? לאן התחום הזה הולך?

 

ביום 24.5.18 שר התקשורת הוזיל את מחירי השיחות בבזק בתחום הפרטי. התעריפים יוזלו מ-1.6.18 בכ-11.88% (למעט לעניין התשלום החודשי הקבוע בעד קו טלפון).  התעריפים החדשים הם (כל המחירים הם ללא מע"מ):

  • תעריף דקת שיחת בשעת השיא יופחת מ- 9.73 אג' ל-8.57 אג'.
  • תעריף דקת שיחה בשעת השפל יופחת מ-3.97 אג' ל-3.50 אג'.
  • התשלום לבזק עבור שיחה מקווי לטלפון הנייד יופחת מ-5.45 אג' ל-4.80 אג'.

שאר התעריפים נשארו בעינם וייבחנו ע"י משרד התקשורת במהלך החודשים הקרובים, כדי להוזיל עוד יותר את תעריפי הטלפוניה. התעריפים החדשים לא חלים על מי שנמצא בחבילות החודשיות של בזק (בהם לא נספרות הדקות).

בכך, קבע משרד התקשורת את הכיוון: תעריפי הטלפוניה של בזק אמורים לרדת לרמה הנמוכה של תעריפי הסלולר וגם הקש"ג הסלולרי יירד. לכן, היכולת להרוויח מההפרש בין הקש"ג הקווי (כ-1 אג' לדקה) לקש"ג הסלולרי (כ-7 אג' לדקה) יורדת, מה גם שבסלולר כמעט ולא נשארו לקוחות המשלמים לפי דקות שנספרות. כל השוק עבר ל-Fixed Price.

בנוסף, על פי הרגולציה הקיימת, כברירת מחדל, כל הלקוחות של כל החברות סגורים בפני קבלת שיחות פרמיום (או כל שיטה אחרת הדורשת מהם לשלם דרך חשבון הטלפון הנייד או הנייח). הלקוחות חייבים לחתום על טופס המגדיר לספק התקשורת אילו שירותים הלקוח מוכן לקבל ושיהיו פתוחים עבורו. כך, שמדובר במחסום מאוד משמעותי, למי שמעוניין לספק שירותי פרימיום לאוכלוסיות גדולות ולהרוויח מכך.

רוב האוכלוסייה לא פתחה את האפשרות לקבל שיחות פרימיום. בנוסף, כל לקוח, שמבצע התניידות בין חברות, באופן אוטומטי בעת המעבר לחברה החדשה, החשבון שלו נחסם לקבלת שיחות פרימיום והוא חייב לחתום מחדש על הטופס לפתיחת חסימות לשירותים, שהוא מוכן לקבל. רבים לא שמים לב לזה וכך בעת התניידות הם נחסמים לשיחות פרימיום באופן מלא, גם אם הסכימו לכך קודם.

מכאן, שעסקים, שמעוניינים להרוויח ממכירת מידע טלפוני, יכולים לבצע זאת בכלים הקיימים כבר כמה שנים ובמחירים שלא השתנו בשנים האחרונות.

הרגולציה, שבתוקף מ-2015 קובעת 3 טווחי מספור אחידים לחיוג למספרי פרימיום:
1-900  חיוב לפי דקה עד 50 אג' לדקה, עד 30 ש"ח לשיחה כולה.
1-901 חיוב לפי דקה או לפי שיחה, עד 50 ש"ח לשיחה כולה (אפשרי ללא ספירת דקות).
1-902 חיוב לפי דקה או לפי שיחה, עד 100 ש"ח לשיחה כולה (אפשרי ללא ספירת דקות).

יודגש, שאלה המחירים, שמשלם המתקשר לספק השירות (חברת התקשורת, או חברת שירותי שיחות). בעל העסק, שמספק את השירות למתקשרים, לא מקבל את הסכומים הללו, כי ספק השירות לוקח עמלה. גובה העמלה תלוי במו"מ בין נותן השירות לספק השירות ויכול להגיע עד 50% מהתשלום של המתקשר (!) ואף יותר.

בנוסף, משרד התקשורת עסק בשנים שחלפו ברגולציה להסדרת מספרי הכוכביות (שניתן לנייד אותן כיום בקלות בין ספקים, כי נקבע, שהכוכביות אינן רכוש של ספק השירות), ושאר שירותי החיוג המקוצר.

שירותי מספרי הפרימיום, שכבר קיימים ברגולציה הישראלית מהעשורים הקודמים הם:

שיחת 1-800 – משולמת כולה על חשבון העסק.
שיחת 1-700 – המתקשר משלם עד 3.5 דקות שיחה, את היתרה משלם העסק.
שיחת 1-599 – משולמת כולה על חשבון המתקשר.

 

שירותי מידע לחיוב באמצעות חשבון הטלפון – מספרי פרימיום

 

הספקית הגדולה בישראל (אחרי בזק) בתחום המספור ושירותי הפרימיום היא חברת PayCall, שמספקת שירותי פרימיום נוספים (ברישיון ממשרד התקשורת ל"ניתוב שיחות"), שירותים, שאין בבזק ובשאר המתחרות בשוק הזה:

  1. . חיוב ב-SMS. חיוב ב-SMS הידוע בכינוי Reverse Billing, מאפשר תשלום בצורה מהירה וקלה ישירות דרך חשבון הטלפון של המשתמש. בדרך זו, ספקי תוכן ואתרי אינטרנט יכולים לגבות תשלומים בצורה נגישה ונוחה מהמשתמשים, באמצעות החשבון הסלולרי שלהם, ללא צורך בכרטיסי אשראי או אמצעי אחר. בשיטה זו ניתן לגבות 0.5 ₪ – 40 ₪ ל- SMS בודד וזאת ישירות מחשבון הטלפון הסלולרי של המשתמש.
  2. . סליקה טלפונית. מערכת סליקה ייחודית המאפשרת גביית תשלום ישירות מחשבון הטלפון של הלקוח הפוטנציאלי. זה חיוב טלפוני המאפשר גביה החל מ-2 ₪ ועד 99 ₪. פתרון נוח, מאובטח ויעיל החוסך זמן והזנת פרטים אישיים או המתנה טלפונית במוקדי שירות. כל זאת, ללא צורך ברישום מוקדם, זיהוי משתמש או חשיפת פרטים. השירות מיועד בעיקר לבעלי אתרים המספקים שירות תוכן או מוצרים בתעריפים שבין 1 ₪ ל-99 ₪.

השירות מתאים גם לעמותות המעוניינות לאפשר תרומות ישירות מחשבון הטלפון של התורם. שיטת הביצוע: הצרכן הגולש מגיע לחלון תשלום באינטרנט של PayCall ומתבקש לחייג למספר טלפון, שמעביר אותו למענה קולי. במענה ניתן להתעדכן בגובה הסכום לחיוב. הצרכן ממלא בחלון התשלום את מספר הטלפון ממנו חייג ובכך מסתיימת הרכישה. ספק השירות מקבל מ-PayCall מערכת ניהול באינטרנט, ממנה הוא מנהל את הגבייה.

  1. חיוב לפי דקות שיחה. מדובר בפתרון המתאים ליועצים מכל התחומים, שמעוניינים לתת יעוץ טלפוני בתשלום, לאפשר שיטת גביה נוחה ופשוטה ולהגדיל את קהל הלקוחות שלהם וכן להעברת תכנים מוקלטים בטלפון (כמו שיעורים, מידע ועוד). חברת PayCall מספקת את מספר הטלפון לשירות ומנתבת את השיחה לטלפון של נותן השירות. אין צורך בהחלפת המספר הקיים והוא אינו נחשף למתקשרים. בעל הקו נותן השירות מקבל מערכת ניהול אינטרנטית פשוטה ומתקדמת המאפשרת מעקב אחר כלל השיחות הנכנסות ואחר הדו"חות הכספיים. קבלת הקו אינה כרוכה בעלויות או התחייבויות למיניהן, ואינה מצריכה דמי שימוש קבועים. השירות מאפשר לגבות מכל שיחה נכנסת מהלקוחות לפי דקה. זה פתרון מתאים המאפשר לנותן השירות לבצע גביה מלקוחותיו בסכומים שבין 3 ₪ ל-12.90 ₪ לדקה. התשלום יתבצע ישירות מחשבון הטלפון, שממנו בוצעה השיחה (ללא צורך בשימוש בכרטיס אשראי).

המתחרה הנוספת הגדולה בתחום זה (אחרי בזק ו-PayCall) היא חברת ה-MVNO הסלולרית טלזר – 019, שמספקת את שירותי הפרימיום הרגילים (כמו בזק), אבל בעמלה יותר אטרקטיבית (ונמוכה) מאשר PayCall, בתלות בהיקף התעבורה וההכנסות. גם סלקום, הוט-מובייל, גולן טלקום, פלאפון ופרטנר מספקות שירותים כאלה, אבל הן אינן אטרקטיביות מספיק לספקי השירותים הטלפוניים. כך, גם ספקים נוספים המצויים בשוק הספציפי הזה דוגמת "ימות המשיח", שהם ספקים של "יד שנייה" (כלומר: הם עוברים ועובדים דרך ספק תקשורת עם רישיון, ולכן יש אצלם עמלות כפולות. לספק התוכן נשאר מעט מאוד מההכנסות של השירותים, שהוא מספק דרך ספקי "יד שניה" כאלה).

לכן, אחת החלופות שמתאימות לספק שירותי מידע בהיקפים גדולים (עם צפי הכנסות של מעל למיליון ₪ בשנה ברוטו – תשלום המתקשרים) הוא להיות בעצמו ספק תקשורת ולחסוך עי"כ את רוב "פערי התיווך" העצומים שקיימים בין מה שהלקוחות משלמים דרך חשבון התקשורת שלהם ובין מה שהוא מקבל מזה, מספק השירות שלו. מהלך כזה אפשרי בכמה צורות:

1) להוציא "רישיון אחוד" או "רישיון ניתוב שיחה" ממשרד התקשורת, להקים מערכת תקשורת ולהיות ספק תקשורת עצמאי.

2) לרכוש רישיון קיים ותשתית קיימת מאחד מבעלי הרישיונות שאינם פעילים (יש כמה כאלו).

3) להיכנס בשותפות עם אחד מבעלי הרישיונות הקיימים (בעלי רישיון אחוד או בעלי רישיון ניתוב שיחה).

 

נתב שיחות עסקי של בזק:

בזק מציעה שירותי מספור מלאים לעסקים בכל התחומים ובכל סוגי המספור והחיוג, שצוינו לעיל. השירות הפופולרי ביותר הוא שירות נתב שיחות עסקי, למעשה IVR,  בענן. הנתב מספק מענה טלפוני אוטומטי הכולל פתיח עסקי ומידע מוקלט למתקשרים והפניית השיחה באמצעות תפריט קולי חכם. כל זאת, ללא כל צורך בציוד מקומי או מרכזיה בעסק. כך, גם עסקים קטנים, עסקים העובדים מהבית או בעלי סניפים קטנים נתפסים כגדולים ומבוססים יותר, תוך קבלת שירות מלא.

לקוח עסקי, שבוחר בשירות נתב עסקי, מקבל מספר טלפון אחד לכל הסניפים. כך, שגם עסק בפריסה ארצית עם הרבה סניפים יכול להיות מזוהה באמצעות מספר טלפון אחד, והמתקשר בוחר את היעד הרצוי מתוך התפריט הקולי.

הניהול של המערכת נעשה בפורטל אינטרנטי מותאם לכל עסק. ניתן להגדיר בפורטל: שיחות המשך בתפוס, ניתוב מיידי לשלוחות נבחרות באמצעות הקשת קוד, השמעת מוסיקה בהמתנה ועוד. כל זאת, עם ממשק דו"חות מתקדם.

 בזק, מזה שנים רבות, היא "מובילת שוק" בתחום "נתב שיחות עסקי". בשנים האחרונות החלה תחרות בתחום זה מכל ספקיות התקשורת, כשהמתחרה הגדולה דווקא אינה ספק תקשורת אלא זו אודיוקודס, עם נתב שיחות מתקדם מבוסס זיהוי קולי המופעל בענן.

 

מה בזק מציעה בתחום שירות "נתב שיחות" לעסקים בישראל?

הפתרונות של בזק עסקים בתחום "נתבי השיחות" מבוססים על העקרונות של שירותי ה-IVR הוותיקים והמוכרים, שמסביבם נבנתה מעטפת חדשה של שירותים משלימים.

הפתרון הבסיסי הוא מענה טלפוני אוטומטי עבור המתקשרים לעסק, שמשלב פתיח עסקי ויכולות ניתוב מתקדמות, באמצעות תפריט קולי חכם והשמעת מידע מוקלט. השירות מספק גמישות לעסקים קטנים וגדולים, מסונפים או מרוכזים. העקרונות של שירותי הנתב של בזק:

  • שדרוג השירות ללקוחות ע"י קיצור זמני המתנה, ניתוב יעיל של השיחות בזמני עומס, הפחתת שיחות שלא נענו, הגעה מהירה לכל יעד מבוקש בעסק בהקשת הספרות המתאימות.
  • שיפור תדמית העסק הזעיר ע"י מיצוב עסקים קטנים, עסקים העובדים מהבית או בעלי סניפים קטנים, כעסקים גדולים ומבוססים יותר.
  • חיסכון בעלויות החודשיות, בתשלום חודשי נמוך ללא צורך ברכישה, התקנה ואחזקה של ציוד ייעודי יקר. מדובר בשירות של רשת הטלפוניה של בזק.
  • תפעול פשוט ונוח: חיבור מספר סניפים תחת תפריט קולי מאוחד וניהול הנתב באמצעות ממשק פשוט וידידותי.

השירותים הנוספים, שבזק חיברה לנתב השיחות שלה:

  • שילוב השירות עם שירותים נוספים של בזק עסקים: אפשרות לשלב את שירותי המספור המגוונים (1800/1700/כוכבית 4 ספרות), עם נתב השיחות העסקי, לפתרון מלא לשיחות הנכנסות לעסק בכל מספר.
  • קבלת פקסים ללא שינוי מספר (טלפקס). זאת, ע"י זיהוי שיחות פקס נכנסות למספר הראשי של העסק והעברה אוטומטית לתיבת פקס ייעודית.
  • גמישות: התאמה אישית וגמישה של נתב השיחות לפי צורכי העסק ושעות הפעילות.
  • שילוב ג'ינגל לעסק: אפשרות להטמעת קריינות ומוסיקה מקורית לעסק (ג'ינגל) בנתב השיחות (שירות המסופק ע"י בזק בעלות אטרקטיבית).
  • מערכת הניהול מאפשרת להגדיר את הנתב לפי צורכי העסק עם מגוון אפשרויות (הקונפיגורציה נעשית בפורטל אינטרנטי של בזק המותאם לכל לקוח):
    • בניית עץ תפריטים.
    • הטמעת הקלטות אישיות.
    • הזנת מספרי טלפון לניתוב.
    • הגדרת שיחות המשך בתפוס.
    • ניתוב מיידי לשלוחות נבחרות באמצעות הקשת קוד.
    • הגדרות ניתובי שיחה לפי שעות פעילות העסק.
    • השמעת מוסיקה בהמתנה.
  • ניתן לשלב את הנתב בשירותים משלימים נוספים של בזק עסקים דוגמת: מרכזיה וירטואלית, מרכזיה בענן, BizNet – רשת אלחוטית ואינטרנט מהיר, Boffice – חיבור של שירותי אינטרנט למרכזיה, Fax2Mail, Bezeq Free Cloud, Bphone, Bcam, BSMS, Bdirect (מגוון כלים פרסומיים), "בית ועסק חכם – Bhome" ושירותי הגנת סייבר (Bcyber).

תשומת לב, שיש הבדלים בעלויות בין נתב שיחות רגיל (דוגמת זה של בזק) לשירות חדש יותר, שניתן כיום בענן. לדוגמה: מחיר בסיסי של חבילת נתב שיחות עסקי + מספר פרימיום 1-700 אחד הוא 89 ₪ בחודש. ניתן לרכוש מבזק את כל סוגי המספרים, הכוכביות והחיוג המקוצר (1-599, 1-700, 1-800, 1-900, 1-901-2, כוכביות ומספר מקוצר) וניתן לשלב אותם בנתב השיחות העסקי.

כך, הנתב העסקי (של בזק או מתחרותיה), יכול להפוך למקור הכנסה משל עצמו לבעליו, אם הוא מספק שירותי מידע ושירותי פרימיום טלפוניים.

המחירון המלא של שירותי בזק לעסקים מצוי כאן.

פתרון, שנכנס לאחרונה לשוק, הוא מערכת IVR חדשנית מבית אוויה (באינטגרציה של מיטווך), פתרון מסוג AVAYA Aura Experience Portal, שכולל יכולות מתקדמות לביצוע חיוג חוזר לפונים למוקד ושיפור "חווית הלקוח", באמצעות שילוב מגוון רחב של שירותים דיגיטליים מתקדמים.

יחד עם זאת, רצוי לבחון את הפתרונות הללו מול הפתרונות המתחרים ,במיוחד של Voicenter – נתב שיחות אצלה מתחיל ב-49.90 ₪ לחודש ל-5 שלוחות, כחצי מהעלות בבזק, הפתרונות החדשים לניתוב שיחה מבוסס ראייה (של התפריטים בסמארטפון) מסוג של Visual IVR מבית Jacada: להפעלת מערכת ה-Visual IVR יש יתרון עצום מבחינת העלות לפעולה: $0.03 מול ה-IVR הרגיל – $0.50 (פי 16 יותר יקר), פער המוביל לחיסכון כספי מאוד משמעותי, פתרונות מתחרים של: הוטסלקוםבינת,
Triple Cתדיראן טלקוםפרטנר ועוד, כדי לקבל החלטה מושכלת. הכוח נמצא כיום בידי הלקוחות ויש לנצל את התחרות בשוק להשגת הפתרון המתאים ביותר לצרכי העסק ולתקציביו.

 

שירותי מידע לחיוב באמצעות חשבון הטלפון – מספרי פרימיום

 

מי המתחרה הגדולה של בזק בשוק נתבי השיחות החכמים בישראל?

המדובר בפתרונות של חברת אודיוקודס, השוכנת בקרית שדה התעופה. מערכת AC Voca (שהיא חלק מהמשפחה, שצמחה בתחום "זיהוי דיבור" מבית אודיוקודס, כמפורט בהמשך), הותקנה, למשל, במספר לא קטן של מרכזים רפואיים בארץ ובעולם וביניהם: בי"ח רמב"ם, בי"ח שיבא, בי"ח אסותא, בי"ח הילל יפה, מכוני מור ועוד.

המטרה המרכזית של השדרוג: העצמת העסק באמצעות ניתוב שיחות קולי ויצירת חוויית תקשורת חדשנית תוך הפחתת עלויות תפעוליות למרכז הרפואי, עם טכנולוגיית זיהוי קולי חדישות.

מה הייחוד במערכות זיהוי דיבור (Voice Recognition) מבית אודיוקודס לנתב שיחות עסקי?

הסיפור המרכזי הוא של שירות VocaNOM, שנולד בסוף העשור הקודם, ומדובר בסיפור ענק של הצלחה עבור אודיוקודס ולקוחותיה.

בעקבות ההצלחה הזו נולדו לה שירותי המשך:

1) שירות הנקרא VocaONE, שמיועד בעיקר לארגונים מבוזרים עם שלוחות מבוזרות ברחבי הארץ או בעולם. מדובר בניתוב שיחות חכם לכל השלוחות (ללא תלות במיקומן, בארץ או ברחבי העולם), עם מספר נכנס אחד, ללא IVR.

2) שירות הנקרא AC Voca. זה השירות המוביל כיום בעולם לארגונים גדולים ובמיוחד לארגונים הנתונים תחת רגולציות מורכבות, למתן פתרון פנימי וחיצוני לכל סוגי התקשורת הארגונית (פנימה והחוצה), עם צורך בתמיכה בריבוי שפות.

העיקרון ב-3 השירותים זהה: ניתוב השיחות לעסקים עפ"י פקודות בקולו של הדובר, תוך "זיהוי הדיבור" של המתקשר. אין צורך להשתמש במקשים (IVR). זה מצוין לעידן, שבו כולם מתקשרים מהסמארטפון שלהם.

בנוסף, ניתן "לתפור" פתרון ספציפי לארגון מסוים לפי צרכים ספציפיים שלו, על בסיס הטכנולוגיות הללו, עם הבטחה, שהמערכת המפותחת עבור הארגון תגיע למעל 95% דיוק של זיהוי הפקודות הקוליות של המשתמשים במערכת, בכל שפה נפוצה בעולם. המערכות הללו מתממשקות לכל מרכזיה נפוצה הקיימת בעולם ולכל מערכת CRM ו-ERP נפוצה הקיימת בעולם.

בד"כ מומלץ להתקין את מערכת "זיהוי קולי" בארגון ביחד עם מערכת מתקדמת ל"הגנת סייבר והגנת הטלפוניה" מבית אודיוקודס דוגמת: Mediant 500 SBC.

המערכת, שמבוססת על "זיהוי דיבור", נמצאת בענן (לפי בחירת הלקוח) ותומכת בעברית ובמבחר שופת נוספות לפי צרכי הלקוח. המערכת כוללת סדרת פתרונות בתחום זיהוי דיבור וניתוב שיחות אוטומטי לעסקים וארגונים.

אפשר להתנסות במערכת לזמן קצוב ללא עלות ולהתרשם מיכולותיה בטרם קבלת החלטה על רכישתה. מדובר במערכת עם מנוע זיהוי דיבור בפיתוח עצמאי, עם המתמחות מיוחדת בשמות אנשי-קשר, מחלקות, פונקציות ארגוניות וסניפים, ברמת דיוק מאוד גבוהה.

יש למערכת כבר מעל ל-300 לקוחות בישראל ובעולם מכל השווקים ובכל הגדלים. בין הלקוחות ניתן למנות את: טבע, אוסם, פלאפון, ישקר, עיריית תל-אביב, עיריית אשדוד, הטכניון, אגד, אינטל, מוטורולה, ארנסט אנד יאנג ועוד. למעשה, המערכת הזו מתאימה לכל עסק המפעיל אצלו IVR (וכמעט כל העסקים והארגונים בישראל מכל סדר גודל, מפעילים IVR).

למערכת יכולת אינטגרציה פשוטה ומידית מול כל מרכזיה אנלוגית או IP וחיבור לכל שירותי AC Voca ומול כל מערכת  IVR אם קיימת כבר בעסק. ניתן לשלב גם את כל מספרי הפרימיום בנתב.

המערכת יכולה להיות מותקנת בענן (למשל בענן של אמזון), או בהתקנה בענן מקומי פרטי, או בהתקנה מקומית – On-Premise בתוך העסק, רצוי עם AudioCodes SBC להגנה על התקשורת בעסק, מניעת גניבת שיחות, מניעת האזנה לשיחות ומניעת התקפות סייבר מכל סוג.

כיום, מהאפליקציה על הסמארטפון לא רק שאפשר לחייג ולהגיע ליעד באמירת השם של היעד בקול, אלא גם לשלוח מסרי ווטסאפ (WhatsApp), מסרונים רגילים (לרבות SMS ו-MMS), דוא"ל ועוד. למעשה, המערכת הפכה למערכת המשלבת יכולות של "עבודה קבוצתית" ו"תקשורת אחודה", עם יכולות של רשתות חברתיות.

כך, המערכות הללו של אודיוקודס מתפתחות כל הזמן לאור הצרכים המשתנים של העסקים בישראל. בנוסף, ניתן לשפר ROI של קמפיינים שיווקיים באמצעות שימוש בכלי ה-BI המסופקים עם המערכת.

חידוש נוסף, כאמור לעיל, הוא בשירות בשם VocaONE, שירות חדש יחסית, שהוא שירות מבוסס זיהוי קול, שנולד, כאמור, לאור הצרכים, שעלו מהלקוחות בהמשך של VocaNOM, שירות, שמבצע ניתוב קולי לכל סניף ממספר טלפון נכנס אחד (כך נחסך הצורך להתקין מרכזיה לשיחות נכנסות בכל סניף \ שלוחה, ברחבי הארץ או ברחבי העולם). המדובר במותג יחסית חדש עבור השירות של אודיוקודס לניתוב לקוחות לסניפים בזיהוי דיבור, בעיקר עבור רשתות קמעונאות, ערים ורשויות מקומיות, עם מספר נכנס אחד, ללא IVR.

מדובר ב-3 המערכות הללו (VocaNOM, AC Voca ו-VocaONE) בחיסכון של עד 75% בזמן ההמתנה למתקשרים, עם דיוק של 95% בזיהוי הדיבור של המתקשר. מהניסיון שנצבר, מדובר בחיסכון של כ-50 ₪ לחודש לפחות לכל עובד ומנהל בעסק.

החיסכון בכוח אדם תלוי בהיקף השימוש בניתוב שיחות ידני או ב-IVR הקיים בעסק לפני השדרוג לזיהוי קולי. בחברת ישקר, למשל, נחסכו 10 משרות במעבר לשירות הזיהוי הקולי.

יש כבר לא מעט "סיפורי הצלחה" נוספים לשירות VocaONE היחסית חדש דוגמת: רשת אופטיקנה, רשת יינות ביתן, רשת אופיר טורס, פלאפון, סופרגז ועוד. כיום, השירות מתחיל לתפוס תאוצה ברשויות המקומיות ורשויות אחרות בישראל, בהן יש חשיבות לניתוב המקומי של השיחה עם מספר נכנס אחד מוביל.

תחום זיהוי קולי מזמן יצא מהמשבצת של "Personal Assistance" ("עוזר/ת אישי/ת"), שהחלה לפרוץ לתודעה של הציבור בשירות Siri במכשירי הסמארטפון של אפל. כיום, אפשר למצוא את השירותים הללו בתחומים עסקיים רבים, שמתפתחים כל הזמן, בגלל התחרות, שנפתחה בתחום זה ע"י ענקיות דוגמת אמזון וגוגל.

בעוד מרבית מנועי זיהוי הדיבור הציגו יכולות דיוק של כ-95% כבר לפני כמה שנים, רק לאחרונה (ובעיקר הודות לטכנולוגיות Machine Learning למיניהן), המנועים הפופולריים עושים דרכם לעבר רמת דיוק של 99%. בכך, הטכנולוגיה הזו קיבלה יכולות להמריא ולהיכנס גם למגזר העסקי והארגוני. השירותים הללו מסופקים בד"כ בגישת שירות ענן.

 

שורה תחתונה בתחום שיחות פרימיום בישראל:

הלקוחות, שמתקשרים כיום לכל צורך, עושים זאת מהסמארטפון הקיים בידם. כיום, כמעט כל הלקוחות נמצאים בחבילות Fixed, שבהן לא נספרים דקות. לכן, שירותי פרימיום, שבהם הם משלמים על פי דקות בחשבו הטלפון שלהם, אינם חביבים (בלשון המעטה) על רוב הלקוחות בישראל.

מכאן, אתה כמנהל או בעל עסק המספק שירותי מידע טלפוניים ומעוניין להרוויח מכך, אמור לשאול את עצמך כמה שאלות:

האם אני יכול לספק את השירותים שלי באמצעות מספרי פרימיום ולהרוויח מכך?

 אילו פלטפורמות ומספרי חיוג וגבייה משלל האפשרויות מתאימים לשירותים שלי?

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך בתחום בחירת ספק שירותי פרימיום ושיטת אספקת שירותי פרימיום המתאים לצרכיך ושתביא לך את ההכנסות הגבוהות ביותר?

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה בטלפון 077-8123111.

 

PayCall – שירותי תשלום באמצעות חשבון הטלפון

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
שירותי מידע לחיוב באמצעות חשבון הטלפון – האם הם עדיין כדאיים? (מידע חדש וטיפים), 9.0 out of 10 based on 1 rating
פורסם בקטגוריה שירותי טלפון מספקי תקשורת, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *