מרכזיית אסטריקס – מרכזיות טלפון קוד פתוח

שוק התקשורת העסקית משנה את פניו עם כניסת מרכזיות אסטריסק בקוד הפתוח בתקשורת,

שמוזיל עלויות ומספק יכולות מתקדמות.

Asterisk – אסטריסק היא מערכת מרכזיה שלמה, שממומשת כולה בתוכנה המבוססת על קוד-פתוח. Asterisk רצה על מערכות הפעלה מסוג Linux, מספקת את כל המאפיינים המוכרים של מרכזיות אירגוניות, ומחברת טלפוני IP, תוכנות IP, וטלפונים שאינם IP, ועוד. שלא כמו המרכזיות הקלאסיות, Asterisk תומכת גם ביכולת Voice Over IP, דבר ההופך אותה לכלי רב-גוני, שמאפשר לארגון המשתמש בו לחסוך עלויות רבות בתחום תקשורת הטלפוניה. החזר ההשקעה (ROI) במערכות מבוססות אסטריסק הוא הטוב ביותר בשוק כמו גם עלות ההשקעה הכוללת (TCO).

אסטריסק - מרכזיות טלפון בקוד פתוח - צור קשר עכשיו!

אסטריסק - מרכזיות טלפון בקוד פתוח

אסטריסק – מרכזיות טלפון בקוד פתוח

Asterisk אסטריסק בגרסתה הנוכחית מספקת שרותי תא-קולי (VoiceMail) הכוללים Directories, שיחות ועידה, מערכות קול אינטראקטיביות (IVR), מערכות לניהול תורי שיחות ועוד. התמיכה, שמובנית בטכנולוגיות Voice Over IP, ממומשת על גבי חיבורי H.323, SIP, MGCP, Skinny וכמובן IAX. Asterisk מסוגלת לעבוד בתצורת Voice over IP ללא צורך בחומרה מיוחדת. ע"י תוספת של חומרת טלפוניה מתאימה, ניתן לחבר את Asterisk לטלפונים אנאלוגיים (ממשקי FXS), קווים אנאלוגיים (ממשקי FXO) וקווים דיגיטליים.

כאמור, Asterisk נתמכת כיום בעיקר על מערכות הפעלה מסוג Linux, אך ידוע כבר על התקנות בעולם המבוססות על מערכות הפעלה מסוג BSD*, Mac OS/X Jaguar ואפילו Windows. התחום של השימוש בלינוקס התפשט מהשרתים של העסקים והארגונים אל עולם התקשורת וזה היה מהלך טבעי.

Asterisk אסטריסק נכתבה במקור ע"י מארק ספנסר מחברת DIGIUM. כיום Asterisk נכתבת ע"י עשרות מתכנתים בעולם, מתוכם אפילו ישראלים, שתורמים לקוד התוכנה ברמה יומיומית ומבצעים בדיקות מקיפות מדי יום.

באופן אינהרנטי, פלטפורמה מבוססת קוד פתוח אסטריסק היא בעלת סיבולת גבוהה לתקלות (Fault Tolerance). בשנים האחרונות גם פותחה מאד הגמישות לשילוב יחידות קצה מגוונות למתגי אסטריסק, עם גמישות בהוספת יישומים מכל סוג ועבודה עם מגוון מערכות הפעלה ופרוטוקולים. כל אלו פותחים דלת לארכיטקטורות חדשניות וליישומים מפתיעים.

מערכות הקוד הפתוח אסטריסק עובדות עפ"י סטנדרטיים עולמיים דוגמת ה- SIP. אין כאן תקנים פרטיים, שכובלים את הלקוח ליצרן מסוים. לכן, כל טלפון וכל מכשיר קצה מכל יצרן יכול להתחבר למערכות הפתוחות. המערכות מכילות יכולות שאין למתחרים עם הפתרונות הקנייניים. הלקוח ניגש למערכת הטלפוניה עם דפדפן בממשק Web ועם מערכת ניהול עצמית. הנושא העיקרי: אין רישיונות. דהיינו, אין כבילה של הלקוח ברישיונות יקרים. הלקוח משלם על פתרון 'קצה לקצה' ומחליט אם הוא רוצה שירות ואחריות ולכמה זמן. אם הוא מעוניין, נותנים הספקים לו הדרכות על המערכת והוא יכול לתפעל ולתחזק אותה בעצמו.

מרכזיות טלפון בקוד פתוח – מי משתמש באסטריסק?

היום מהווה Asterisk מוצר גרעין אצל מספר חברות לא מועט גם בארץ, שמפתחות פתרונות תקשורת מבוססי Asterisk. החל ממרכזיות משרדיות קטנות, בינוניות עד ענקיות, מערכות ל- Call Centers ומערכות קול אינטראקטיביות ועד מערכות כרטיסי חיוג וניתוב שיחות בינלאומי. כמות האפשרויות הקיימות ב-Asterisk ככלי פיתוח היא כיד הדמיון ולמעשה אין סופית. מערכת אסטריסק ניתנת לשילוב בקלות במערכות מקבילות כגון: BI, CRM, ERP, Office, מערכות שו"ב, פתרונות Roaming סלולרי ועוד.

חבילת Asterisk אסטריסק הופכת כל שרת רגיל לשרת תקשורת, שמסוגל להפעיל מרכזיות IP PBX  וכן VoIP Gateways, שרתי ועידה ויישומי תקשורת נוספים. חבילת התוכנה מריצה כיום למעלה ממיליון שרתים, שאחראים לתעבורת שיחות בהיקף של מיליארדי דקות בעסקים קטנים, ארגונים גדולים, מוקדים טלפוניים, מפעילים ומערכות ממשלתיות ברחבי העולם. כל אלה נהנים ממערכת קוד פתוח עתירת תכונות, שמוצעת בשבריר מחיר לעומת מערכות קנייניות מתחרות.

עפ"י נתוני דיג'יום, במהלך 2010 הורדה מערכת הקוד הפתוח Asterisk ע"י למעלה מ-2 מיליון משתמשים; קהילת המפתחים כבר מונה למעלה מ-9,800 מפתחים שתרמו לה ב- 2011 שורות קוד, כולל לגרסה 1.8 שהוכרזה באוקטובר 2010. הפעילות השיווקית סביב פלטפורמת Asterisk התרחבה ב- 2011 ללמעלה מ-170 מדינות, כולל ישראל, עם מינויה של גטר-טק לנציגת Digium בישראל. קהילת Asterisk מונה כיום כ-73,000 חברים רשומים. גם המספרים 'מדברים בעד עצמם': 30% מהקווים החדשים (רגילים ו- IP) בצפון אמריקה מתבססים על פלטפורמות אסטריסק. כך גם כמחצית המערכות החדשות בשוק הזה.

כ- 20% מהפתרונות החדשים המותקנים בשוק הישראלי מבוססים כבר על קוד פתוח. הצלחת הקוד הפתוח בישראל ניכרת בכך, שלקוחות גדולים וארגונים גדולים פונים לחברות המייצרות ומפתחות פתרונות בקוד פתוח כדי לקבלת הצעות ולהטמעת פתרונות. שוק האסטריסק נמצא כיום בהיקף מכירות של כ- 40 עד 45 מיליון ₪ לשנה, לא כולל עלויות דקות השיחה שעוברות, מדובר רק בהוצאות על מערכות ופרויקטים. באסטריסק משתמשים לא רק חברות קטנות, אלא גם חברות גדולות מאוד, לרבות ביישומי ליבת התקשורת שלהן. יש בישראל נכון לתחילת 2011 סה"כ כ- 13 אלף מערכות מבוססות אסטריסק, החל ממרכזיות וכלה ב- Contact Centers. זה Install Base שכבר לא ניתן להתעלם ממנו. ההיקף הזה גדל בקצב של כ- 3,000 עד 4,000 התקנות חדשות לשנה. כמובן, כמו בכל תחום בעולם ה- ICT, פתרונות האסטריסק עוברים כיום לענן, והמעבר לשירותי תקשורת בענן בקוד פתוח החלו לתפוס תאוצה בשוק העולמי כמו גם בישראל.

אסטריסק – מרכזיות טלפון בקוד פתוח – מי השחקנים בשוק המקומי?

כאמור, תחום הקוד הפתוח בתקשורת – אסטריסק כבר תופס נפח פעילות לא קטן בשוק הישראלי. קהיליית משתמשי האסטריסק בישראל מרוכזת סביב אתר קהילת Asterisk. רשימת החברות העוסקות באסטריסק מצויה באתר, כאשר שיש עוד חברות לא מעטות שלא מופיעות באתר כגון: גטר-טק, בינת-סמך, קבוצת שטרודל, פוקוס-טלקום, יורוטק תקשורת, איזירן, בזק בינלאומי, אקספון-018, נס"ר להתיישבות, ברידג'-טוק (לשיחות ועידה), בזקום (לקישור בינלאומי), Voicenter, Voipli, The Flat Planet Phone Company ועוד.

מרכזיות טלפון בקוד פתוח אסטריסק – שורה תחתונה:

עסקים וארגונים יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות בקוד פתוח בתקשורת, במיוחד בענן. הפתרונות שיש כיום בשוק זולים, יציבים, דוברי עברית ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים.

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות טלפון בקוד פתוח אסטריסק בחינם לחץ כאן!

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

סקירת ווידאו אסטריסק:

Google Discusses Asterisk Open Source IP PBX

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.9/10 (9 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
מרכזיית אסטריקס - מרכזיות טלפון קוד פתוח, 9.9 out of 10 based on 9 ratings