מרכזיות IP לעסקים קטנים: איך לחסוך משמעותית בהוצאות התקשורת?

מרכזיות IP לעסקים קטנים: איך לחסוך ולהתייעל משמעותית בהוצאות התקשורת❓ מה יגרום לך לבחור במרכזית IP לעסקים ובענן❓

מרכזיית טלפון סנטריקס

מרכזיות IP לעסקים קטנים

 

✅ מרכזיות IP לעסקים – הבלבול במונחים בתחום מרכזיות IP לעסקים קטנים עדיין גדול, ורמת השירות ללקוח העסקי לא ידועה.

 

✅ כל מה שרצית לדעת על מרכזיות טלפון (Outsourcing: IP-Centrex ו- Hosted PBX) של שירותי מרכזיות IP  לעסקים וטרם שאלת.

 

מרכזיות IP לעסקים קטנים – כל מה שכל גולש, מנהל ובעל עסק צריכים ורוצים לדעת על מרכזיות טלפוניה לעסקים ובענן:

 

במאמר זה ננסה לתת כמה טיפים נוספים לבחירת הפתרון המתאים לעסק בתחום הטלפוניה העסקית, במעבר לעולם מרכזיות IP. כמובן, שאי אפשר להסתפק בקריאת המאמר, כיוון שלכל עסק יש צרכים יחודיים משלו, ויעוץ מהמומחים לתחום הכרחי ומומלץ, כדי לא "לשפוך כסף" על פרויקטים בלתי כדאיים, או כדי לא להכנס להרפתקה פיננסית וטכנולוגית שעלולה להתגלות ככשלון.

כיום, מתבססים שירותי Hosted PBX, כמו גם IP-Centrex, על פרוטוקול האיתותים SIP, שהוא התקן המנצח בתחום עולם ה- VoIP.

זה יהיה התקן, שהחליף את פרוטוקול האיתותים הוותיק #SS7, שמצוי מאחורי כל חיבור PRI ומאחורי כל טלפון ישן (PSTN). העיקרון הבסיסי של השירות החדש: טלפוניה ו- Data של עולם ה- IT עוברים על אותו תווך תקשורת – הרשת הארגונית שמתרחבת לרשת הציבורית (WAN), בין אם היא רשת עולמית פתוחה, כמו ברשתות האינטרנט, ובין אם היא ברשת IP סגורה פרטיות, כמו ברשתות ספקיות התקשורת והתמסורת.

מערכת האיתותים SIP מקשרת את כל סוגי מוצרי הקצה: טלפונים ישנים (דרך מתאם), מחשבים, שרתים, טלפוני IP, טלפונים סלולריים, טלפונים משולבים, מרכזיות למינן, תוכנות טלפוניה, תוכנות למסרים מידיים, הכול תחת מעטפת חיבור ושליטה אחת.

זה היתרון הגדול של הטלפונייה החדשה, שמשלבת את עולם ה- IT בעולם התקשורת, לא רק ברמת תשתית רשת התקשורת, אלא גם ברמת היישומים עצמם. מודל הפעולה החדש הוא ASP (Application Service Provider), העומד בניגוד למודלים הקודמים שנתנו שירות חלקי בלבד, או רק סוג אחד של חיבור או סוג אחד של שירות.

במקום מערכת טלפוניה מסורתית, אנו עוברים לעולם חדש, שיש בו את הטלפוניה המסורתית, ובנוסף יש בו שכבות רבות של שירותים ויישומים, שלא היו בעבר מקושרים לעולם הטלפוניה.

ניידות עובדים, שירות לקוחות ממוחשב, וניהול סניפים, הופכים למשימה טריוויאלית, חלק מובנה בשירות החדש.

אין יותר מגבלות על שירותי הטלפוניה. השמיים הם הגבול מבחינת התאמת השירות לצרכים של העסק, במיוחד אם הוא צומח ומתפשט, ואין גבול ליישומים שניתן לפתח ולהרחיב בשירות החדש. השליטה בהוצאות התקשורת הופכת למשימה ברורה וקלה.

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיות IP לעסקים קטנים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

מרכזיות IP לעסקים קטנים – תשובות קצרות לשאלות נפוצות:

 

  1. מהם היישומים לשירותי תקשורת וטלפוניה הפוצים ביותר כיום בארץ ובעולם?

כתוצאה ממעבר מהיר לגישת ה"עבודה מרחוק", "למידה מרחוק" ו"תמיכה מרחוק", עלתה הפופולריות של 3 פלטפורמות, שמספקות שירותים בחינם (במגבלות שימוש שיש בכל מערכת), לפרטיים ולעסקים קטנים עד בינוניים:

  • מערכת Teams של מיקרוסופט, מספקת את כל השירותים האפשריים ומשתלבת היטב בכל מערכות מיקרוסופט האחרות במיוחד אופיס 365.
  • מערכת WebEx של סיסקו, מופעלת בענן של סיסקו ומספקת את כל השירותים.  האפשריים ומתממשקת לכל מערכת אחרת (כולל למיקרוסופט).
  • מערכת Zoom (בשונה משתי המערכות הקודמות, אין לה גרסה בעברית, אם כי זה לא מהווה קושי מיוחד, כי רוב המשתמשים יודעים אנגלית). המערכת מספקת בעיקר שיחות ועידה לכל צורך, וטובה גם ללמידה מרחוק.

פתרונות מבוקשים נוספים הקיימים בשוק העסקי: Igloo, Workplace (של פייסבוק), ConnecTeam, Slack, G-Suite של גוגל. לכולם יש גרסה חינמית במגבלות מסוימות, ששונות מאפליקציה לאפליקציה. סקירה על חלק מהאפליקציות הללו יש כאן.

 

  1. מה מטריד כיום כל מנהל ועובד במגזר העסקי?

הבעיה המרכזית היא המעבר ל"עבודה מרחוק" ושיטות עבודה של "עבודה קבוצתית ושיתופית". מי שלא הכין את עצמו למצב הזה, עמד ועומד בפני קשיים ניכרים, שיכולים להוביל את העסק עד כדי פשיטת רגל. זו לא תחזית, זה קורה כאן ועכשיו.

סביבת עבודה דיגיטלית בכל עסק וארגון יכולה לתרום לשיפור של תהליכי עבודה ובעיקר לחיזוק ממשקים בין יחידות בארגון, במיוחד על רקע העלייה הדרמטית בדרישה לכלים לעבודה מרחוק.

אחד הפתרונות המידיים הוא המעבר לעבודה מרחוק בענן. בשירותי ענן ניתן לקבל כיום הכל. ממש הכל.

 

  1. מה התחדש בתחום הטלפוניה העסקית בענן?

היות ומדובר בתחום המתפתח במהירות (כי אין חומרה פיזית אצל בעל העסק, הכל עבר להיות במערכות תוכנה ובשרתים וירטואליים הנמצאים אצל ספק שירותי הענן), ההתקדמות בתחום זה היא מהירה ביותר.

נציג כאן רק כמה חידושים מרכזיים:

  • תחום הסייבר (הגנת הסייבר) השתלב כחלק מובנה בתוך מערכות הטלפוניה, מה שהיה בעבר יקר עד בלתי אפשרי במערכות טלפוניה ומרכזיות מקומיות. התחום הזה מובל על ידי כמה חברות ענק ובראשן חברת פורטינט המרחיבה את פורטפוליו ה-FortiCloud של החברה ומתמקדת בתחום "האבטחה כשירות". פורטינט מספקת כלים, מכונה ווירטואלית, ענן מקומי ו-SaaS כחלק ממארג האבטחה של החברה.
  • יכולות של מדידת ביצועים, למשל, של מוקדנים, מזכירות, טכנאים, תומכים, משווקים, מוכרים וכיו"ב, שמשתמשים ברשת התקשורת העסקית מול הלקוחות של העסק. אחד הפערים המרכזיים, שקיימים בחברות ובארגונים עסקיים, זה הפער בהבנה ובמדידת מדדי ביצוע, או מה שנקרא בשפה המקצועית המקובלת: KPI (ר"ת: Key Performance Indicators) – מדדים על פיהם אומד העסק את רמת ביצועיו ביחוד בתחום המכירות והתמיכה. כיום יש כלי KPI בענן, מסופקים כשירות (SaaS) כמו כל שירות בענן. למה? כי בראש ובראשונה השימוש בכלי KPI מאפשר שיפור ביצועים, ייעול תהליכים וזיהוי מגמות, אבל גם בקרב נציגי המכירות זה מעורר עניין, מייצר תחרות בריאה, מאפשר להם לדעת איפה הם נמצא ביחס לצוות ולאחרים ולא פחות – זו נקודות הערכה עבור ביצועיהם. מדדי ה-KPI הם חלק בלתי נפרד מתכנית העבודה, תכנית המכירות. ארגון עסקי, שמוכר ושאינו עובד על פי מדדים ביצועיים, נמצא באפלה, חי בתחושות ולא בעובדות ומן הסתם יורה לעצמו ברגל. מדדי ה-KPI מסייעים ומאפשרים להציב יעדים ברורים למחלקת המכירות, למחלקת התמיכה ולצוותי המכירות והתמיכה, להיות בהירים וממוקדים מצד אחד ומצד שני גם לנטר ולבקר בכל עת.
  • שימוש בכלי מדיה חברתית לתקשורת פנים ארגונית וגם כלפי חוץ. התחום הזה מתפתח במהירות ואין כל סיבה, שכל עסק יבחר לעצמו את הפלטפורמה החברתית המתאימה לו (שמשתלבת גם במערכות האחרות, לרבות מערכות התקשורת, מערכות כרטיסי אשראי, מערכות ניהול ועוד), פלטפורמות מאוד נוחות להפעלה, מספקים רבים. זה בדיוק כמו הפעלת ווטסאפ – WhatsApp פרטי על הסמארטפון. מיקרוסופט היא כרגע מובילת שוק בתחום זה, עם מערכת סקייפ לעסקים, שמוחלפת ממש כעת במערכת Microsoft Teams. יש מערכות רבות מתחרות וטובות בשוק בתחום הזה, ומומלץ להתייעץ בטרם קבלת החלטה על המערכת, שתופעל בעסק.

 

  1. מה קורה למנהלים ובעלי עסקים המעוניינים לקבל החלטות בתחום הטלפוניה?

עסקים בישראל מוצפים בשנים האחרונות בהצעות לרכוש פתרונות של מרכזיה טלפונית לעסק שלהם, שפע של פתרונות, שיכולים לבלבל כל בעל עסק ומנהל בעסק, שאמור להחליט על רכישת מערכת כזו, או שדרוג של מערכת הטלפוניה העסקית, משום שהיא התיישנה ולא מספקת את צרכי העסק של היום ומחר.

הגישה המובילה כיום וגם מחר: מרכזיית IP בענן. חשוב להבין: יש הבדלים עצומים בין סוגי המרכזיות ובמיוחד בסעיף ההוצאות לעסק. לדוגמה: מרכזיה בענן נמכרת במחיר של פורט לחודש ועל פי צריכה בפועל (מודל הנקרא SaaS), כיום במחירים של הרבה פחות מ-10 ₪ לפורט, כולל כמעט הכל, ומה שחסר עולה במחיר אפסי לחודש, והעסק שולט על ההוצאות בצורה מלאה וזו למעשה ההוצאה העיקרית בתחום התקשורת הטלפונית (לרבות "קול סנטר" ו"שיחות ועידה").

מבחינת עלות לעסק, זו השיטה הזולה ביותר המביאה את הערכים המוספים המרביים לעסק. אולם, טרם הטמעת הגישה הזו יש לדאוג להתאמת הרשת העסקית הפנימית והחיבורים החיצוניים לסוג כזה של מרכזיה.

מנהלים ובעלי עסקים מוצפים במונחים מאוד מבלבלים ובכללם: IP-Centrex, VPS, מרכזיה בענן, Hosted PBX, מרכזיה מקומית, מרכזיה וירטואלית, מרכזיה בקוד פתוח אסטריסק, מרכזיית סיסקו (או: אוויה, תדיראן טלקום וכך הלאה), חיבורי IP-PRI ועוד.

עסקים רבים בישראל (בשונה מהעסקים ברחבי העולם המערבי וגם לא המערבי) עדיין רוכשים לעצמם מרכזיות טלפוניה פיזיות, שמותקנות בעסק וטלפוניים פיזיים המוצבים על השולחנות בעסקים. כיום, עסקים רוכשים רק טלפוני IP (ר"ת: Internet Protocol), לרבות בטכנולוגיית DECT (אלחוט), כדי לספק תאימות מרבית בין הטלפון על השולחן של העסק לבין המרכזיה של העסק.

קל ליפול בפח ול"חתונה קתולית" יקרה, כשיש שפע כזה של הצעות מתחרות בתחום המרכזיות לעסקים, הצעות, שרובן בכלל לא מתאים לצרכי העסקים של היום ומחר.

 

  1. ממה יש להיזהר טרם בחירת מרכזיה לעסק?

עסקים רבים מדי בישראל נרתעים משום מה מהמעבר לענן ולחיבורי SIP-Trunk, למרות שהם כן מסכימים להתחבר בחיבורי  IP-PRIלמרכזיות סנטרקס וירטואליות של בזק (או סלקום). תשומת לב, שמבחינה טכנולוגית – זה אותו דבר.

לכן, יש בעלי עסקים ומנהלים הבוחרים (גם בגלל אי ההבנה הזו) לרכוש מרכזיית טלפון פיזית אצלם בעסק. כך, הם גם רוכשים פתרון ישן ומוגבל ביכולותיו וגם משלמים עליו פי כמה וכמה מהחלופות הקיימות של מרכזיות וירטואליות ובענן.

במציאות של השוק העסקי הישראלי, חלק לא קטן מבעלי העסקים בישראל, אינם מעכלים עדיין את העובדה, שהטלפון החכם – הסמארטפון, שיש להם ולעובדיהם ביד, יכול להיות גם השלוחה של הטלפון העסקי שלהם ומחובר למרכזיה העסקית, בדיוק כמו כל טלפון עסקי שולחני משוכלל, ואין צורך בכפילות הזו.

בנוסף, יש ספקים המציגים מרכזיות וירטואליות מסוג VPS כ"מרכזיות בענן", מה שאינו נכון. גם אין כל אפשרות טכנית קלה או מהירה להפוך "מרכזיית"VPS  ומרכזיית IP-Centrex ל"מרכזיה בענן", כי אלו 2 טכנולוגיות שונות, בדורות טכנולוגיים שונים.

בנוסף, בבחירת פתרון IP-Centrex, הלקוח העסקי נלכד ב"חתונה קתולית" עם ספק השירות. אי אפשר לעבור בין בזק לסלקום (או להיפך) בשירות IP-Centrex. גם אי אפשר לעבור משירות סנטרקס ישן או IP-Centrex היותר מתקדם, לשירות ענן חדיש. יש לזרוק הכל ולהתחיל מחדש, ממש מאפס, ולאבד את כל השקעות העבר בשירותי טלפוניה מסוג Centrex או IP-Centrex.

 

  1. מה נדרש לבדוק טרם רכישת מרכזית IP בענן למשרד?

טרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:

  • לבדוק את צרכי העסק בתחום התקשורת והטלפוניה במבט של 5 שנים קדימה (לפחות).
  • השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך במרכזיה טלפונית (פיזית) בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית, שתהיה בענן?
  • להחליט אם העסק זקוק למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות (On Premise), או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם בעסק יהיה שימוש כעת או בקרוב במערכות טלפוניה חברתיות – עסקיות דוגמת "סקייפ לעסקים" \ Microsoft Teams המשולבות עם "אופיס 365" שהיא המערכת המובילה בעולם (כאן) לתחום העבודה הקבוצתית והשיתופית (או מערכות חברתיות מספקים מתחרים הקיימים בתחום הזה). יש כיום התפתחויות מדהימות דוגמת הפתרון של חברת AI מקבוצת אודיוקודס (ויש עוד מתחרים במשבצת הזו).
  • להחליט מהן התכונות הנדרשות מהמרכזיה ומהטלפונים הנלווים למרכזיה לצרכי העבודה ובמיוחד בתחום "העבודה הקבוצתית" ומעבר ל"תקשורת אחודה".

 

  1. מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של מרכזיה בענן למשרד?

  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל מרכזית IP ולכל טלפון IP.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים בישראל).
  • תאימות לסקייפ או Microsoft Teams (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 (או כל מערכת מתחרה) ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של כל חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה והגנה מלאה ומקיפה מובנית במרכזיה, או כשירות נלווה למרכזיה.
  • רמת שרידות והתאוששות מתקלות (או מאסון) מהירה.
  • יכולת הקלטת שיחות מובנית (דרישה רגולטורית, שכבר קיימת בתחומי פעילות עסקית רבים בישראל, במיוחד בעסקים נותני שירות) ועמידה ב"חוק 6 הדקות", למי שהרגולציה הספציפית הזו חלה על מוקדי השירות שלו.
  • יכולות של Call Center בסיסיות עם ממשק CTI (נדרש בכל עסק המספק שירות ותמיכה טלפונית).
  • תמיכה ב"שיחות ועידה" מכל סוג לפי צרכי העסק.
  • יכולות של BI (ר"ת: Business Intelligence), כדי להפיק תועלת עסקית מהמרכזיה ויכולת ניתוח והסקת מסקנות מהתעבורה העוברת בה ומהמגעים הטלפוניים והאחרים (דוגמת צ'ט, דוא"ל, רשת חברתית ועוד), עם הלקוחות, ספקים ושותפים של העסק.
  • תאימות ומוכנות לטכנולוגיות טלפוניה חדשות (ובמיוחד טכנולוגיית WebRTC – טלפוניה ישירות מהדפדפן).
  • חיבור לנתב שיחות (אם נתב השיחות אינו חלק מובנה במרכזיה).
  • חיבור קל ומהיר לשלוחות סלולריות בסמארטפון (וברשתות WiFi, היכן שיש).
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: הקלטות חכמות, Click-To-Talk, חיבור למערכת CRM ו\או ERP, אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook או מערכת דוא"ל עסקי לרבות ג'ימייל בגרסה העסקית, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" ( Unified Communication- UC), אפשרות לזיהוי קולי (ולניתוב שיחות קולי), אפשרות תמיכה מלאה ב"עבודה קבוצתית", אפשרות לניהול עצמי בפורטל אינטרנטי, כולל ניהול יכולות המתקדמות דוגמת: Fax2Mail, העברת הודעות תא קולי למייל, ניהול קל של המספרים והתאים הקוליים של כל העובדים, פורטל אישי לכל עובד בשליטתו המלאה, חיבור קל לשירותים נוספים ומקבילים ולמערכות מקבילות דוגמת: מערכות פיקוח ובקרת כניסה, מצלמות אבטחה, מערכות אבטחה אלקטרוניות, מערכות כיבוי אש וגילוי עשן, מערכות כריזה, מערכת בקרת כניסה ויציאה של עובדים, מערכת מעליות, מערכות שליטה של חדרי ישיבות, מערכת מולטימדיה עסקית, תמיכה בפורטל עסקי ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, סנסורים של מערכות "בית ועסק חכם" ועוד.

אנו חיים בעולם, שבו כמעט כולם משתמשים בסמארטפון שלהם גם לצרכי העבודה, וזה כולל יישומים חברתיים דוגמת WhatsApp, רשתות חברתיות, דוא"ל, צ'טים, סקייפ (קול ו\או וידאו), וכיו"ב, בתוך מקום העבודה, בבית או בדרכים, בארץ וברחבי העולם.

 

  1. מרכזיה בענן –  מהם טווחי המחירים בשוק?

מחירי מרכזיה בענן מתחילים במחיר של כ-8.5 ₪ לשלוחה, כולל הכל. בכמות גדולה של קווים ניתן לקבל מחירים טובים יותר מזה. מעל למחיר הזה יש את עליות הדקות של השיחות (דקות בתוך הרשת הן בחינם), וכן עלויות נלוות לפי צרכים מיוחדים של העסק (למשל חיבור המרכזיה למערכת CRM או למערכת ERP וכיו"ב).

  1. מרכזיה וירטואלית לעסקים בענן – מהו הדור הבא לשנת 2020 והלאה?

הדור הבא הם שירותי תקשורת מבוססת אינטרנט – WebRTC, כלומר: לא צריך מרכזיה, הכל מתבצע מתוך הדפדפן. שירותים כאלו החלו כבר בכל העולם וגם בישראל.

 

מרכזיות IP לעסקים קטנים – מדריכי רכש מפורטים

 

מידע נוסף
מרכזיות IP – תחומים נוספיםסוגי מרכזיות IP ע"פ יצרן
מרכזיות IP מרכזיות IP של סיסקו
מרכזיות IP מחיריםמרכזיות IP של בזק
מרכזיות IP בענןמרכזיות IP של סלקום
התקנת מרכזיות IPמרכזיות IP של אורנג'
מרכזיות IP יד שניהמרכזיות IP של פנסוניק
מרכזיות IP לבית מרכזיות IP של אוויה

מרכזיות IP  לעסקים – מה הפתרון שמתאים לי?

 

במחקר של InfoTech בארה"ב נמצא שבשנת 2010, כ- 2/3 מהעסקים ברמת ה- SMB יישמו אצלם מרכזיות IP במיקור חוץ (בשונה משדרוג המרכזייה בלבד ל- IP):

ברמת הארגונים הגדולים (מעל 500 עובדים), בשנת 2010 כ- 91% יישמו מרכזיות IP בענן בתוך הארגון, ו- 9% יישמו מיקור חוץ לשירותי מרכזיות IP.

 

ההוצאות על רכישת מרכזיות IP והתקנתה בתוך העסק מתחלקות כך:

 

 מרכזיות טלפון IP במיקור חוץ

לעומת ההוצאות על מיקור חוץ למרכזיות IP:

 

מרכזיות טלפונים IP במיקור חוץ

ההבדלים בהוצאות בין שתי הגישות מוצגים כאן באופן ברור, כך שניתן לראות את היתרונות הכלכליים במעבר למיקור חוץ:

 מרכזיות טלפונים IP במיקור חוץ לעסקים

 

מרכזיות IP לעסקים – סיכום:

אנו מצויים בתחילתה של מהפכה, שבסופה לא תהינה יותר מרכזיות פיזיות בעסקים וארגונים. מרבית השירותים של התקשורת (אינטרנט, טלפוניה, וידיאו טלוויזיה קישורי Data ו- DRP BCP (התאוששות מאסון והמשכיות עסקית), מסרים מידיים, עבודה קבוצתית, ועוד), יינתנו במיקור חוץ.

הפתרון הזה, הן בתחום הטכנולוגי והן בצורת השיווק, מציב מול הלקוח One-Stop-Shop. חברת תקשורת המוכרת לבעל העסק ובעלת מוניטין, מספקת לו את הכל, תחת מעטפת אחת ובנקודת מכירה ושירות אחת, עם חשבון אחד. זה לא שירות נס"ר. זה שירות תקשורת מלא, קצה לקצה, מנוהל מרחוק, בכל מרכיבי התקשורת.

האם זה פתרון המתאים לכל עסק? בעיקרון – כן. זאת, משום שכיום מנהלים ועובדים בכל מקום משתמשים במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) והחיבור שלהם באופן שקוף ומאובטח למערכת הארגונית הוא צורך עסקי ותפעולי ממשי.

לכן, מומלץ "להתחיל בקטן" להתנסות בפתרון של מערכת WebRTC ליחידה אחת בארגון או לסניף אחד, או להחליף מרכזיה של עסק קטן בשירות WebRTC. מוצע לשקול להתנסות בכמה מערכות מתחרות ולקבל החלטה מושכלת איזו מערכת עונה בצורה מיטבית על צרכי העסק.

בעת קבלת ההחלטה על רכישת מרכזיית IP לעסק, יש לזכור, שהצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, רשות מקומית, משרד של סוכני ביטוח ופיננסים, או משרד של רואי חשבון.

סקרנו כאן בסדרת הכתבות את תחום "מיקור חוץ לשירותי המרכזייה". נשמח לקבל משוב, לגבי נושאים נוספים שמעניינים אתכם הקוראים בתחום זה, לגבי נקודות שלא כיסינו, או שלא נתנו לגביהן את הדגשים המתאימים. כל בקשה תתקבל בברכה.

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיות  IP לעסקים קטנים בחינם לחץ כאן!

מידע נוסף על מרכזיות IP לעסקים קטנים:

מרכזיה בענן או רכישת מרכזיה IP – מדריך רכש לעסקים (השוואת מחירים)

מרכזיה בענן בזק בינלאומי – האם זו הסיבה שעסקים נוטשים את המרכזיות המקומיות הוותיקות?

מרכזיה בענן של תדיראן טלקום מבוססת איוניקס – האם זה הפתרון שיגרום לך להתקדם לעולם החדש?

מרכזיה בענן מבית אלקטל לוסנט לעסקים – אילו פתרונות תקשורת חדשים מוצעים בשוק?

 

מדריך רכש מרכזיות טלפון IP לעסקים – בחינם!

השאר תגובה

פוסטים נוספים