מרכזיות אוויה | IP Office Avaya – סקירה טכנית לעסקים

התקנת מרכזיות IP טלפון VOIP

מרכזיות אוויה | IP Office Avaya – סקירה טכנית לעסקים

 

אוויה היא המתחרה המרכזית בתדיראן טלקום ובפנסוניק בעולם המרכזיות בישראל, כשבמרכז הגישה שלה לעסקים מצויים פתרונות התקשורת בענן של אוויה, בדגש על "עבודה קבוצתית" (Collaboration).

 

איך בוחרים במרכזיה המתאימה והחסכונית ביותר למגזר העסקי?

 

כניסת שירותי מרכזיה בענן לשוק לא הביאה עדיין לשינוי מהותי בתהליכי קבלת ההחלטות של עסקים, שמעוניינים עדיין לראות מרכזיה פיזית, ששוכנת אצלם בחצר (לרוב בחדר התקשורת). זאת, למרות שעולם המרכזיות לעסקים עבר מזמן לעולם מרכזיות ה- IP. המתחרה הראשית, מזה שנים, בחברת "תדיראן טלקום" (מרכזיות קורל / CORAL) היא פנסוניק (מרכזיות פנסוניק מבית יורוקום), ואחריה מצויה חברת אוויה, לה מרכז פיתוח משמעותי בישראל, שבמהלך השנה האחרונה שילבה את מוצרי הרשת ומתגי הטלפוניה של נורטל (אותם רכשה, לאחר פשיטת הרגל של נורטל), בקו המוצרים שלה. 

 

מרכזיות IP Office Avaya – סקירה טכנית לעסקים

 

avya ip office

avya ip office

 

חברת אוויה האמריקאית היא גלגול של חברת Bell האגדית, שהמציאה את עולם הטלפוניה, ולמעשה הופרדה מחברת AT&T בעקבות ההפרדה המבנית, שנכפתה בזמנו בארה"ב על AT&T, שיצרה את ה-Baby Bells  ואת לוסנט כחברת הפיתוח של עולם הטלפוניה. החברה בעבר הייתה יחידת תקשורת לעסקים של חברת לוסנט טכנולוגיות והופרדה ממנה ב-1 באוקטובר 2000. מאז ההפרדה, מכרה אוויה את עסקי הייצור והחיבוריות ורכשה מספר חברות כדי לתמוך במוצריה החדשים. כיום, אוויה היא חברת תקשורת כלל עולמית, שמתמחה בטכנולוגיות טלפוניה ומוקדי טלפוניה לחברות. החברה התרחבה באירופה בעקבות רכישת החברות Tenovis ו-Ubiquity Software ובאסיה באמצעות רוב בעלי עניין בטאטה טלקום (כיום Avaya Global Connect). נכון להיום, יש לחברה כ-20,000 עובדים, 40% מהם מחוץ לארצות הברית. 

אוויה נמצאת בארה"ב ברוב החברות הגדולות, עם נוכחות מאוד משמעותית בשוק. אולם, בישראל היא נוכחת בקושי ב- 5% מהחברות והעסקים, בעיקר בעסקים ברמת ה- SME ומעלה. סה"כ בעולם יש למעלה ממיליון עסקים, לרבות 90% מחברות ה- Fortune 500, שמתבססים על הפתרונות והשירותים של Avaya. 

Avaya מחשיבה את עצמה כמובילה עולמית בתחום טלפוניית ה- IP ובשילוב יישומי קול ונתונים על-גבי רשתות עסקיות. למרות שחלק מרכזי במוצריה פותחו על בסיס הפיתוחים הנעשים במרכז הפיתוח של אוויה בישראל, אוויה לא הצליחה לשנות את אחיזתן של תדיראן טלקום ופנסוניק בשוק המקומי. 

לאחרונה (באפריל 2012) רכשה אוויה את חברת רדוויז'ן (מקבוצת רד-בינת) וכבר החלה לשלב את פתרונות התקשורת של רדוויז'ן בשם סקופיה בכל קווי המוצרים והשירותים שלה. אוויה חשפה לאחרונה את הדור הבא של שיחות ועידה (המופעלות, כמובן, בענן), באמצעות פתרון בשם: Avaya Aura conferencing 7. הגרסה החדשה מופעלת ללא צורך בהתקנה ברמת המשתמש בוועידה, באמצעות כל דפדפן אינטרנט או iPhone ויכולה לתפעל עד 7,500 פגישות ועידה פעילות ובכך לתמוך בעובדים הפרוסים במקומות שונים בעולם. יכולת זו מאפשרת הוזלה משמעותית של עלויות שירותים חיצוניים. 

מוצרי אוויה מצטיינים בגישה גלובלית של תקשורת עסקית ומערכות ושירותי שיתופיות (Collaboration). זאת, תוך יצירת "משרד ווירטואלי", עם דגש מרכזי לתחום ה- Convergence (מיזוג) בין מערכות והפעלת מערכות בענן, תוך תמיכה מלאה בגישת ה- BYOD (ר"ת: Bring Your Own Device). 

בסוף אוגוסט 2012 חשפה אוויה את הפתרונות חדשים לשיפור מגוון יכולות הענן השיתופי שלה – Avaya Collaborative Cloud, סביבת עבודה וירטואלית, שמיועדת לענן פרטי, ציבורי או היברידי. פתרונות אלו משולבים עם מערכות Avaya Collaboration Pod לבניית וניהול מרכזי מחשבים (Data Centers) לעסקים, בתפיסת הווירטואליזציה והענן. בשנים הקרובות הדגש בכל פתרונות אוויה יהיה בשימוש בסביבת הענן השיתופי שלה (די בתחרות עם מיקרוסופט Lync). לאוויה מגוון מרחב של פתרונות לרבות טאבלטים (סדרת Avaya Flare, מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד), שמותאמים לעבודה בסביבה עסקית מאובטחת בכל מקום שיש רשת אינטרנט ובענן. 

מרכזיות Avaya – סקירה כללית

ניתן למנות יתרונות וחסרונות בהחלטה של בעל עסק או מנכ"ל על רכישת מרכזיה מסוג אוויה:

א.      יתרונות:
  • מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה ומחירים (לעיתים) די תחרותיים.
  • עבודה מול חברת גדולה עם ניסיון רב שנים בהתקנה ותחזוקת מערכות תקשורת לעסקים בגדלים שונים (מ-20 פורטים ועד עשרות אלפי משתמשים) למגוון רחב של מגזרים.
  • מגוון רחב של טלפונים ממגוון טכנולוגיות ותצורות, שמתאים לכל שולחן עבודה. הם נותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל עסק.
  • הפצת שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה דוגמת: תקשורת אחודה (Avaya Live Connect), סביבת עבודה שיתופית (Avaya Live Engage), פתרונות אבטחה, טלפוני SIP, Softphones, טאבלטים, מערכות CTI, פתרונות רשת, פתרונות Data Centers, Media Getaways, Signaling Servers, מערכות הקלטה, מערכות Call-Center, מערכות ניתוב חכמות, מערכות מדיה חברתית לעסקים, פתרונות להעצמת חווית הלקוח (Customer Experience Interaction Management), פתרונות סלולר עסקי, פתרונות וידיאו פנים ארגוני, שירותי תכנון, ייעוץ ושאר שירותים מקצועיים לעסקים, מגוון יישומים, שפותחו במיוחד באוויה, עבור שירותים עסקיים בענן (למשל: Avaya Flare Communicator המאפשרת ניהול שיחות באמצעות ה- iPad והפיכתו לחלק ממערך הטלפוניה בעסק, ועוד. כך, הלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

 

ב.      חסרונות:
  • בגלל המורכבות של פתרונות אוויה, לעיתים הפתרונות אינם מתאימים לעסקים הזקוקים רק למרכזיית טלפוניה פשוטה וזולה יחסית, ולא לכל היכולות הרבות שיש מסביב למרכזיה (מה שמייקר את הפתרון של אוויה בצורה ניכרת).
  • חשש ל"חתונה קתולית" עם חברה אחת, מה שמוביל חיש מהר לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים וחדשים.
  • רוב פתרונות אוויה מתבססים על שימוש בענן הפרטי של אוויה, שבמרכזה מצויה מערכת Avaya Aura, אותה ניתן להתקין גם בענן פרטי בחצרי הלקוח (פתרון מאוד יקר), מה שיכול ללכוד את הלקוחות ב"חתונה קתולית" לענן הפרטי של אוויה.
  • הנוכחות של אוויה בישראל אינה משמעותית וכך גם התמיכה בצרכים מקומיים של השוק הישראלי. זאת, בהשוואה למתחרים (לרבות: תדיראן טלקום, סיסקו ומיקרוסופט), שמשקיעות משאבים רבים באינטגרטורים ובפתרונות כדי להתאים את המוצרים לשוק המקומי.

 

מרכזיות Avaya – דגמים / דגמים עיקריים

 

כיום, יש לאוויה כמה סדרות של מוצרים מובילים לרמות השוק השונות: 

א. המוצר המרכזי כיום של אוויה לעולם ה- SMB וה- SME הוא מערכת Avaya IP Office 8.1, שמיועדת לעסקים קטנים ובינוניים המוכנים לעבוד בענן. מערכת זו כוללת יכולות חדשות בדור הבא של השיתופיות ומציעה מגוון יתרונות לשיפור השיתופיות, כולל יכולות ניידות משלימות ומשופרות, ניהול  ואפשרויות אבטחה חדשות. הגרסה החדשה צפויה להקל על עסקים קטנים ובינוניים להתמודד עם התרחבות מגמת ה- BYOD, תוך שמירה על יעילות ואבטחה. פתרון Avaya IP Office 8.1תוכנן לשרת עסקים בגדלים שונים, החל מ-5 עובדים ועד ל-1000 עובדים, ומאפשר לחברות בינוניות וקטנות לנהל יותר אנשים ברשת במקום אחד או במספר מיקומים בדרך פשוטה וביחס עלות – תועלת מיטבי. 

ב. Avaya IP Small Officeזו מרכזיית IP לעסקים קטנים (SoHo עד SMB) עם 4 קווי חוץ אנלוגיים, 8 קווי חוץ דיגיטליים, 8 שלוחות פנים חכמות ו- 4 שלוחות פנים רגילות. המרכזיה מאפשרת עבודה קבוצתית Collaboration)) לרבות Unified Messaging, Unified Communications ושיחות ועידה. 

 

AVAYA IP Office 500

 

Avaya IP Small Office

גIP Office 500 זו מרכזיה לעסקים קטנים (SMB עד SME) עם עד 120 קווי חוץ, עד 264 קווי פנים דיגיטליים, עד 272 שלוחות פנים רגילות. המרכזיה מאפשרת עבודה קבוצתית Collaboration)) לרבות Unified Messaging, Unified Communications, ושיחות ועידה, כולל ממשק Call Center משולב CRM ו- CTI. 

AVAYA IP Office 500

 

ד. CS 1000((Communication Serve 1000. מדובר בסדרת מרכזיות לעסקים גדולים מאוד ול- Enterprises, עם תמיכה עד 22,500 משתמשי קצה ב- IP (עם יכולת גידול עד 40,000 משתמשי קצה), מסתמכת על מערכת הענן של אוויה (שבמרכזה מערכת Avaya Aura) ושלל היכולות הנלוות של אוויה. 

הערה חשובה:

לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים, בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק. לצורך הפעלת חלק ניכר מהתכונות האפשריות במרכזיות אוויה נדרשת תוספת רישיון או חומרה בתשלום נפרד. 

מרכזיות Avaya – סקירת מחירי שוק

יש כמה אפשרויות לרכישת המרכזיות מהדגמים שהוזכרו כאן:

א. ישירות מאוויה או מאחד ממפיציה (יש מעט בשוק), בהסדרי תשלום רגילים.

ב. שכירה של המרכזיה ב"שכירות תפעולית" חודשית או בתשלומים ארוכי טווח מאחד ממפיציה של אוויה.

ג. רכישה של מרכזיה משומשת ומשופצת או מרכזיות מדגמים ישנים, שכבר לא מיוצרים יותר (עודפי ציוד), מאחד מספקי הציוד המשומש או מאחד מהמפיצים של אוויה. 

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף המוזמנים. המחירים יכולים לנוע בין 6,500 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות דוגמת ה- Avaya IP Small Office ועד עשרות עד מאות אלפי שקלים למרכזיות הגדולות. יודגש, שיש מעט מאוד מבצעים בפתרונות של אוויה ובד"כ הגישה להוזיל עלויות כאן היא לקיים מכרזים ולתחר בין חברות. בנוסף, טלפוני IP יעלו מ- 600 ₪ ומעלה ליחידה (רוב מוצרי הטלפוניה של אוויה יעלו בין אלף לכמה אלפי ₪). עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה, שנרכשים מהמפיץ, ויכולים לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות צירי ה- PRI, שמשולמות לבזק או לספק תקשורת מתחרה במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, בתלות במספר הפורטים. מי שמחובר ב- SIP יש לו עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.   

מרכזיות אוויה | IP Office Avaya – טיפ:

ההתלבטות של עסקים בינוניים עד גדולים לגבי בחירת מרכזיה אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. הבאנו מספר טיפים כיצד להיערך למצב הזה, וסקרנו בהרחבה מחירים ומתחרים בשוק. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק חדש שירות חדש ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. אפשר לעשות זאת עם קבוצת עובדים הנמצאת למשל בסניף מרוחק, או קבוצת עובדים חדשה בעסק, שעובדת בנפרד (או מרחוק). את הקישור ל- VPN העסקי עבור קבוצה זו, שתפעל ברשת של ספק אחר, אפשר לבצע די בקלות דרך המרכזיה (שהיא מרכזייתIP ). לאחר ההתנסות וקבלת משוב מהעובדים על רמת השירות אצל הספק החדש, ניתן להמשיך ולקבל החלטות: אם העובדים לא מרוצים מהספק החדש, מומלץ להחליף לספק חדש אחר. יש כמה בשוק, וצריך להמשיך עד שמוצאים ספק טוב ומתאים לעסק ולצרכיו. אין להשלים בשום אופן עם התשלומים המופרזים לספק שירותי הטלפוניה הוותיק, רק בגלל סנטימנטים לניסיונו ולוותק שלו בשוק. ההתנסות בקנה מידה קטן אצל ספק חדש תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק בטרם ייטוש (או יצליח לשפר) את ההסכם הקיים שלו עם הספק הוותיק.  

מרכזיות Avaya – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות טלפוניה. די ברור, שעלויות התקשורת מעיקות על כל בעל עסק. בבחירת מרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

 

 

לקבלת שירות למרכזיות טלפון IP במחירים הנמוכים ביותר בשוק – לחץ כאן

 

 

לקבלת הצעות מספקי מרכזיות אוויה Avaya בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

השאר תגובה

פוסטים נוספים