מרכזיות טלפון אלקטל-לוסנט Alcatel Lucent – סקירה טכנית לעסקים

טלפון אלקטל לוסנט 8082 Alcatel Lucent

מרכזיות טלפון אלקטל-לוסנט  Alcatel Lucent

 

 

מנהלים רבים ניצבים בפני דילמה: איזו מרכזיה לרכוש לעסק?

 

שחקנית בולטת בשוק היא חברת אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent).

 

השאלה הנותרת: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק?

 

כיום, אין כל טעם לרכוש, להתקין או לתחזק מרכזיות אנלוגיות או לחלופין מרכזיות היברידיות (מרכזיות אנלוגיות, שהוסיפו להן קישור IP). די ברור, שמדובר בהוצאה כספית, שניתן לחסוך בה, שמכבידה על העסק בתפעול השוטף שלו. המרכזיה האנלוגית מספקת רמת שירות נמוכה ובסיסית בלבד לעסק. במציאות בה רבים מסתובבים עם סמארטפונים והעובדים מצפים לעבוד בכלים מודרניים וממוחשבים, הדרך הנכונה היא לשלב מרכזיות IP במערך המחשוב בעסק. 

חברת אלקטל-לוסנט Alcatel Lucent, ספק מוביל בתחום התקשורת בכל רחבי העולם, לא הצליחה להתברג לצמרת החברות המובילות בתחומים אלו בישראל. אולם, פתרונותיה מצויים בכל הארגונים הגדולים בישראל כמו: צה"ל (מחליפה את מרכזיות תדיראן טלקום, עד כ- 150 אלף שלוחות), התעשייה האווירית (מעל ל- 19 אלף שלוחות), קומברס (כ- 25 אלף שלוחות), בזק (כל רשת ה- NGN על כל מגוון שירותיה) ועוד. אין ספק, שחברת אלקטל-לוסנט היא ספק משמעותי בשוק הישראלי (אחרי מרכזיות קורל תדיראן טלקום, מרכזיות פנסוניק ומרכזיות סיסקו) למרכזיות IP. 

חברת אלקטל-לוסנט מספקת פתרונות טלפון, העברת מידע ותקשורת וידאו למשתמשי קצה. היא נחשבת כמובילה עולמית בתחום רשתות פס רחב קוויות, סלולריות ומשולבות, טכנולוגיות IP, אפליקציות ושירותים. אלקטל-לוסנט מבוססת על מומחיות טכנית ומדעית, שנולדה וממשיכה להתפתח במעבדות בל (Bell Labs), אחד מהמרכזים החדשניים ביותר בתחום התקשורת מאז ומעולם. אגב, מרכז הפיתוח העולמי של שירותי הענן בחברה מצוי במרכז הפיתוח של אלקטל-לוסנט ישראל בפ"ת. 

יודגש, שאין הבדלים משמעותיים בין המרכזיות של אלקטל-לוסנט, סיסקו, אוויה, פנסוניק, סימנס, מרכזיות יהלום LG ותדיראן טלקום. תדיראן טלקום היא מובילת שוק (מעל 50% מהשוק) בעיקר בגלל יכולת תמיכה ושירות טובה, בשילוב מחירים סבירים שת"פים בהיקף נרחב ואמינות. אולם, בשוק המרכזיות הקטנות (למגזר ה- SMB) שולטת פנסוניק (כ- 70% נתח שוק, לפי טענת יורוקום ובפועל הרבה פחות). מי שמחפש רק את המחיר הזול ביותר, ימצא אותו במרכזיות אסטריסק (קוד פתוח בתקשורת), במרכזיות תקשורת בענן או במרכזיות של פנסוניק. מי שמחפש מרכזיה יוקרתית, שתואמת באופן הדוק לשאר מוצרי הרשת והתקשורת שלו עם רמת שרידות ורמת אבטחה מעט טובה יותר, פתרונות הבאים מספק אחד "קצה לקצה" (אלקטל-לוסנט, סיסקו, או לחלופין אוויה – נורטל), ייטה אולי לקחת מרכזיה מאלקטל-לוסנט, סיסקו או מאוויה. 

יודגש, שהמוצרים של אלקטל-לוסנט לעיתים קרובות זולים יותר מהמתחרים, במיוחד בסגמנט של המרכזיות הגדולות והבינוניות. למרות זאת, הטענה היא, שהמחיר הנמוך יותר של מוצרי אלקטל-לוסנט אינו מוריד מאיכות הגבוהה של הפתרונות מבית אלקטל-לוסנט. 

מרכזיות טלפון אלקטל-לוסנט Alcatel Lucent

מרכזיות אלקטל-לוסנט – סקירה כללית

כיום, קו מוצרי אלקטל-לוסנט נתמך ע"י האינטגרטורים הגדולים לטלפוניה ארגונית ועסקית, ובראשם עומדת דווקא קבוצת תדיראן טלקום, שחתמה לפני כשנתיים על הסכם אסטרטגי עם אלקטל-לוסנט ומשלבת מאז את מוצרי אלקטל-לוסנט בסל הפתרונות מבית תדיראן טלקום. אלקטל-לוסנט פועלת בארץ עם שישה שותפים עסקיים גדולים: טלדור, בזק, תדיראן טלקום, נס ישראל, יבמ (IBM) וקומדע. 

היתרון הגדול של מוצרי הטלפוניה של אלקטל-לוסנט הוא, שהם מספקים "פתרון כולל", שמאפשר לכל עסק ולכל ארגון לבחור את מרכיבי הפתרון הנדרשים לו. כיום, הפתרונות החדשים של אלקטל-לוסנט משלבים שירותים בענן, והיא נחשבת למובילת שוק עולמי בפתרונות ענן בתקשורת. 

חברת אלקטל לוסנט מציגה לשוק את מרכזיית OmniPCX Office, מרכזיה המותקנת אצל יותר מ- 660,000 חברות ו- 17 מיליון משתמשים ברחבי העולם. לטענת אלקטל-לוסנט,

מוצריה מצטיינים באמינות גבוהה אבטחה גבוהה ועיצוב יפה ופרקטי. 

עד 2012 אלקטל-לוסנט סיפקה לשוק פתרונות Call Centers של חברת הבת שלה Genesys, עם נוכחות משמעותית בתחום מוקדי השרות בכל העולם וגם בישראל. אולם, לאחרונה חברה זו נמכרה לקבוצת משקיעים והיא כיום חברה עצמאית ונפרדת. 

המרכזיה העממית יותר מבית אלקטל-לוסנט היא מרכזיית טלפון  OmniPCX Office RCE, שהיא מערכת תקשורת שלמה לשוק ה- SMB התומכת במגוון רחב של תכונות, אליה ניתן לחבר את כל סוגי העורקים ואת כל סוגי השלוחות. ניתן להפעילה כמרכזיית IP, מרכזיה דיגיטלית (TDM) או שילוב של שניהם (TDM+IP) בקופסא אחת. 

ברמה הנמוכה, מציגה אלקטל-לוסנט את מרכזיית OmniPCX Office Compact edition,  שהיא מערכת תקשורת לשוק החברות הקטנות, שתומכת במגוון רחב של תכונות, אליה ניתן לחבר עורקים אנלוגיים ועורקי SIP ואת כל סוגי השלוחות. ניתן להפעילה כמרכזיית IP, מרכזיה דיגיטלית (TDM) או שילוב של שניהם (TDM+IP) בקופסא אחת. המרכזיות הקטנות מיועדות לעסקים עד 32 שלוחות. 

כל המערכות של אלקטל-לוסנט תומכות, כמובן, ב- Unified Messaging, כל התכונות של Call Centers, קישור שלוחה למחשב (באמצעות תוכנת  ,(PimPhonyחיוג מהאאוטלוק, ניידות מלאה לרבות תמיכה בסמארטפונים וטאבלטים (כולל תמיכה ב- DECT, WiFi וברשתות הסלולר), עבודה קבוצתית (Collaboration), שיחות ועידה טלפונית ווידיאו, שרת פקסים, יכולות מערכת הקלטת שיחות לרבות בענן, התאמות לשווקים ורטיקליים (כמו: בתי מלון, משרדי ממשלה, חברות ציבוריות שכופות לרגולציה כבדה, חברות הייטק, חברות שירותים וכיו"ב) ועוד. 

הערה חשובה:

לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים. יש לבדוק היטב טרם הרכישה אילו יכולות נכללות בחבילה של רכישת המרכזיה ואילו נדרשות ברכישה נפרדת ואו רישיונות נפרדים. 

הדגמים המובילים של טלפוני IP למרכזיות אלקטל-לוסנט:

 

א. טלפוני 4008/4018, לרמת הכניסה.

ב. טלפוני 4028 ו- 4038 מתקדמים יותר, עם מסך LCD.

 טלפון אלקטל לוסנט Alcatel-Lucent 4038

ג. טלפון 4068 עם מסך LCD צבעוני וחיבור Bluetooth (לשפופרות ואוזניות Bluetooth).

טלפון אלקטל לוסנט 4068 Alcatel Lucent ip

ד. טלפון 8082 עם מסך מגע LCD צבעוני וגדול, חיבור Bluetooth, חיבור לאפליקציות, מערכת מולטימדיה, אינטגרציה עם "שולחן העבודה" ורמת אבטחה משופרת. 

 טלפון אלקטל לוסנט 8082 Alcatel Lucent

לאלקטל-לוסנט מעל ל- 20 דגמי טלפוני IP וניתן לבחור את המכשיר בהתאם לתכונותיו, מחירו והתאמה לצרכים של המחזיק בטלפון. יש לשים לב, מאחר שמרכזיות אלקטל-לוסנט מתבססות על תקני SIP, ניתן לחבר אליהן, למעשה, כל טלפון SIP תקני מכל יצרן אחר שיש בשוק. 

יתרונות וחסרונות למרכזיית אלקטל-לוסנט:

א. מרכזיות אלקטל-לוסנט – יתרונות:

  • מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה.
  • עבודה מול חברות אינטגרציה גדולה (כמו טלדור ותדיראן טלקום), שמייצגות את אלקטל-לוסנט ומשלבות ומטמיעות מערכות מתקדמות לתקשורת קול ונתונים באתרי לקוחות עסקיים מזה שנים רבות.
  • מגוון רחב של טלפונים, שנותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל עסק ולכל צורך.
  • שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה, כך שהלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

 ב.  מרכזיות אלקטל-לוסנט – חסרונות:

 

  • "חתונה קתולית" עם חברה אחת, מה שמוביל לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים.
  • יש בשוק פתרונות מתחרים (גם בענן) זולים וטובים.
  • הלקוח אינו יכול להפסיק את השירות כרצונו (כבול לתקופת ההסכם), אינו יכול לשדרג בעצמו או לשנות בעצמו את הגדרות המרכזיה ואינו יכול לעבור לספק אחר עקב כבילה לטכנולוגיה ספציפית.
  • יש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב.
  • הלקוח משלם גם על אופציות הקיימות במרכזיה ובפורטים, שאין הוא עושה בהם שימוש בכלל וגם לא ייעשה בהם שימוש בעתיד (מקבל את המרכזיה As-Is).

 

עלויות

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף המוזמן. המחירים יכולים לנוע בין 3,000 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד מאות אלפי ₪ או מיליוני ₪ למרכזיות הגדולות. טלפוני IP יעלו מ- 400 ₪ ומעלה ליחידה (טלפונים עם מסך צבעוני, מסך מגע, יעלו אלפי ₪ כל יחידה). עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה הנרכשים מהאינטגרטור, ויכולות לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משומשות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI המשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים. 

מרכזיות טלפון אלקטל-לוסנט Alcatel Lucent – טיפ:

במצב בו העסק מתלבט בין פתרון מרכזיה מקומית מבית אלקטל-לוסנט, לבין IP-Centrex ב- Outsourcing– מרכזיות טלפון במיקור חוץ או שירותי ענן, הדרך הטובה ביותר היא להתנסות. מומלץ לבחור כמה שלוחות (בין בעסק עצמו ובין בשלוחות מרוחקות, למשל בסניף מרוחק) ולחבר אותן באחת מהאפשרויות לתקופת זמן מוגבלת (לכל היותר לחצי שנה), ואחר כך להחליף את המערכת למערכת המתחרה. האמרה: "אין חכם כבעל ניסיון" בהחלט מתאימה כאן, והמשוב של המשתמשים עצמם בטלפוניה הוא המדד הטוב ביותר להערכת הצלחתה. חשוב להבטיח, שטלפוניית הקצה שבידי המשתמשים תהיה עם תפריטים בעברית וקלה לתפעול, מה שיכול להטות את התוצאה באופן מובהק. זאת, כי משתמשי הקצה אינם מבינים ואינם יכולים להבחין בין הקשיים שמקורם בטלפוניית קצה לא מתאימה לבין הקשיים שמקורם במרכזיה לא מתאימה לצרכיהם. אנו עומדים לשירותכם כדי להימנע מטעויות נפוצות ברכש מרכזיית טלפון.   

פתרונות המרכזיה של אלקטל-לוסנט – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות. בבחירת המרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה, שמבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

 

לקבלת שירות למרכזיות טלפון IP במחירים הנמוכים ביותר בשוק – לחץ כאן

 

  לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

  

Alcatel-Lucent 4068 IP Phone Overview

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות