מרכזיות לעסקים קטנים | השוואת מחירים מרכזיות טלפון לעסקים!

מרכזיות לעסקים – באילו שירותים לבחור?

שירות מענה טלפוני Call Back

מרכזיות לעסקים  – באילו שירותים לבחור?

תחום מרכזיות לעסקים מצוי בתזזית עם תחרות עזה בין הספקים.


איך בוחרים בספק אינטגרטור המתאים ביותר לעסקים, בלי ליפול ל"מלכודת הדבש" של ספקי מרכזיות לעסקים?

 

איך בוחרים שירותי מרכזיות לעסקים?


הבלבול בשוק עדיין גדול, משום ששירותי מרכזיות  IP ניתנים כיום בשיטות ומודלים שונים בהתקשרות בין ספק תקשורת המספק שירותי תקשורת משולבים או ע"י אינטגרטורים / יצרני ציוד שמציעים מרכזיות טלפונים לעסקים במהלך של רכישה ותחזוקה שוטפת.

מהן האפשרויות שיש בשוק ומהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה?


א) IP-PBX המרכזייה והשירות מצויים בתוך העסק

הסוג הנפוץ ביותר בשנים האחרונות בשירותי מרכזית IP הוא שירותים עם  מרכזייה פיזית המותקנת בתוך העסק, וציוד תקשורת (מתגים, נתבים, ציוד אבטחה, ציוד קצה לטלפוניה, שרתי אפליקציות ל- IP וכיו"ב) המצוי אף הוא בתוך העסק. על פי מחקרים שונים, כמו של חברת Synergy, באזור EMEA, כ- 83% מפתרונות לטלפונית IP בעסקים הם מסוג זה.
בד"כ יש כאן רכישה של הציוד או השכרתו (לרבות בליסינג תפעולי) מספק השירות או מיצרן הציוד. כיום, ברוב המקרים מנוהלת המרכזייה מרחוק ע"י ספק השירות, ולא מנוהלת ע"י אנשים מתוך העסק.
זה כמובן הביא למצב בו אנשי הטלפוניה בעסקים וארגונים היו צריכים לחפש לעצמם פרנסה אחרת, כי התייתר הצורך בהם. טכנאי הטלפוניה של היום הוא איש מחשבים רגיל עם התמחות לעולם טלפונית ב- IP.
ניתוח יתרונות וחסרונות של שיטה זו:

יתרונות

מגבלות

 עלויות CapEx ו- OpEx נמוכות יחסית, במידה והעסק החליט להחכיר את העסק כמו בליסינג תפעולי.

היעדר תאימות בין מוצרי קצה שונים ובין מרכזיות מיצרנים שונים, מה שמחייב אחידות בציוד בכל הסניפים, ותלות בספק ציוד אחד.

יכולת לשלוט די טוב בהוצאות על שיחות והבטחה שכל השיחות הפנימיות הן ללא עלות נוספת.

 תמיכה תלויה בספק ציוד, שיכול להעלם, או לחילופין, להחליף גרסאות של חומרה ותוכנה בצורה תכופה, וליצור בעיות רבות בשדרוגים.

הגירה חלקה יותר משימוש בציוד ישן לעולם ה- IP.

התמיכה בסטנדרטים החדשים של SIP מאוד מוגבלת, מה שמביא לתאימות נחותה מאוד בקישור לספקי התקשורת ולארגונים אחרים.

פתרונות שכבר הוכיחו עצמם במשך שנים בשטח.

בד"כ בארגונים יש ציוד מכמה דורות ומכמה יצרנים, מה שמחייב מערכות ניהול מסובכות ולא יעילות.

שילוב קל יותר עם אפליקציות ארגוניות אחרות.

יש צורך לבדוק את הרשת הפנימית בארגון, אם היא מספקת לצורכי טלפונית IP. נמצא, שבד"כ יש צורך בשדרוג הרשת, מה שמסבך את כל חישובי ה- ROI.

ב. מרכזיות וירטואליות Hosted IP-PBX:


    שירותי טלפוניה ויישומי IP חיצוניים, שאינם מצויים בתוך העסק. 
    מדובר בשירותים מלאים המנוהלים מרחוק. יש כמה דגמים של שירותים.
    המצליח ביותר הוא שירות הניתן ע"י ספק התקשורת הוותיק המוכר כבר לעסק.
    לעתים זה אינטגרטור לתקשורת. בד"כ מתקינים בעסק רק מוצרי קצה (כמו:
    נתבים, מתגי קישור, טלפוני קצה), כאשר עיקר ציוד הטלפוניה והתקשורת מצוי
    במרכזייה של ספק השירות. השירות הזה טוב לא רק לטלפוניה העסקית הרגילה,
    אלא גם לשירותי טלפוניה מתקדמים כמו במרכזי שירות Contact Centers
    המחירים המקובלים באירופה הם בסביבות 20 יורו לשלוחה לחודש, כולל הכול.

 יתרונות

 מגבלות

 המחיר שקוף ללקוח וזול.

 הניסיון בפתרונות כאלו דל יותר.

חיסכון משמעותי בהוצאות התקשורת בגלל היכולות של ספק השירות, לרבות יצירת ענני VPN שבתוכם השיחות בין כל העובדים הם בחינם כולל בסלולר.

תלות בספק שירות אחד.

כל עלויות השדרוגים, התחזוקה ועדכון ציוד נמצאות אצל ספק השירות.

אי יכולת להחליף במהירות ספקי תקשורת.

הגירה חלקה וקלה מהעולם הישן לעולם ה- IP. יכולת שילוב טובה בין אפליקציות IP.

תלות ביכולות הקיימות של ספק השירות.

יכולת גידול בלתי מוגבלת ויכולת קיטון בלתי מוגבלת.

בעיה במערכות התקשורת של ספק השירות אל העסק תשתק את הטלפוניה בעסק.

משתמשי הקצה יכולים לנהל בעצמם את היכולות של הטלפוניה שלהם לפי צרכיהם ומדיניות העסק.

בד"כ אין לעסק מה לעשות במערכות הטלפוניה הישנות שלו, חוץ מלזרוק אותן לפח.

רמת האבטחה גבוהה יותר, השרידות טובה יותר.

לא כל הספקים נותנים SLA (הסכם רמת שירות) ברור, עם QoS איכות שירות מובטחת.

ג IP-Centrex שירות טלפוניה שלא בתוך העסק:


שירות IP-Centrex הוא השירות הבסיסי של טלפוניה מנוהלת מרחוק.
מדובר בהתפתחות של שירותי ה- Centrex של ספקי התקשורת, שהיו בעבר ללא IP.
כיום, מדובר בשירות מבוסס תוכנה עם מתגים קטנים עד בינוניים, שנותנים שירותי
טלפוניה לעסקים (בניגוד ל- Hosted PBX, שנותנים שירותי IP כוללים לעסקים.
רוב ספקי ה- IP-Centrex עדיין מחברים את הלקוחות ב- TDM בחיבורי PRI
הישנים ומעטים נותנים חיבורים של All-IP

 יתרונות

מגבלות

 אין עלויות של ציוד לעסק.

 מגוון היכולות של הטלפוניה יחסית מוגבל.

המחיר החודשי מאוד נוח וזול.

הקמת מערכת תקשורת VPN בינלאומית לעסק ומשולבת סלולר – היא לא קלה.

הלקוח יכול להחליף חבילות חיבור בכל עת, לפי צרכיו.

אי יכולת להחליף במהירות ספק תקשורת.

יכולת גידול (או קיטון) ללא כל מגבלות.

תלות בספק שירות אחד.

עלויות שדרוגים ועדכונים על הספק של השירות.

שילוב לא מוצלח של אפליקציות IP נוספות, אם רוצים להוסיף אותן למערכת.

הגירה מהירה וחלקה מהעולם הישן לעולם ה- IP.

לא כל הספקים נותנים SLA (הסכם רמת שירות) ברור עם QoS איכות שירות מובטחת.

ד. VoB או VoDSL שירות טלפוניה בפס-רחב עם ציוד חיבור בתוך העסק:


    שיטה זו טובה בעיקר למגזר ה- SoHo עד SMB, ובעיקר לחיבור עובדים וסניפים

    קטנים ואו מרוחקים בטלפוניה על הפס הרחב. כיום, מספקים ספקי השירות עד
    כ- 20 קווים על חיבור רחב פס אחד, שזה בהחלט עונה לצרכים של עסקים קטנים
    עד בינוניים. כל השיחות על הפס הרחב בכל מקום בעולם הן בחינם, וזה יתרון משמעותי
    לעסקים. הציוד לחיבורי טלפוניה כזו הוא די פשוט וגם קטן (ואפילו זעיר, למשתמשי טלפוניה
    בנסיעות בחו"ל), ובד"כ מנוהל מרחוק ע"י ספק התקשורת או ספק השירות. 

 

 יתרונות

מגבלות

המחיר זול מכל חלופה אחרת. ה- ROI די ברור.

בד"כ אין SLA, ואיכות הקול לא תמיד מובטחת.

שיחות בחינם על רשת האינטרנט הציבורית.

תלות בשרידות ובאמינות של הפס הרחב עצמו.

התקנה מהירה ותחזוקה פשוטה. כל משתמש יכול לכוון לעצמו את היכולות של הטלפוניה שלו, בהתאם למדיניות העסק.

נושא האבטחה צריך לקבל טיפול נפרד.

יכולת גידול או קיטון מהירים ופשוטים.

תלות מסוימת בספק תקשורת אחד וביכולותיו.

ניתן לחבר די בקלות כל טלפון (או כל תוכנת טלפון) למערכת.

שילוב לא מוצלח של אפליקציות IP נוספות, אם רוצים להוסיף אותן למערכת.

יכולת להחליף יחסית די מהר בין ספקי התקשורת.

מגוון היכולות של הטלפוניה יחסית מוגבל.

ה. SIP Trunk ו- Integrated Access טלפונית IP קצה לקצה שלא בעסק:


    מדובר בשירותים של הדור החדש לטלפונית IP, בו הטלפוניה היא IP קצה לקצה

   All-IP . החיסכון בהמרות ל- TDM במסלול של השיחות מאפשר לשמר את כל יכולות ה- IP
    קצה לקצה. הפתרון מתאים בעיקר לרמת ה- SME ויתרחב בהדרגה לכל פלחי
    השוק העסקי. בהחלפת כל עולם ה- TDM הישן בעולם ה- IP החדש יש יתרונות לצד אתגרים. 

 יתרונות

מגבלות

חסכון ניכר בהוצאות התקשורת ללא צורך דחוף בהחלפת מרכזיות.

יש עדיין בעיות בתאימות לחיבורי IP ותיקים יותר ולאפליקציות IP ותיקות.

חיבורי SIP מאפשרים יכולות רבות בתקשורת בין אנשים וארגונים בכל מקום בעולם ללא צורך בהמרות בדרך, שמביאות לאבדן יכולות של ה- IP.

מעט ספקי ציוד ושירותים מציעים זאת, והניסיון בשטח עדיין קטן.

סטנדרט ה- SIP מאפשר שימוש בכל ציוד תואם SIP מכל יצרן, וערבוב ציוד מכל יצרן ללא בעיות מיוחדות.

יש בעיות בשמירת ה- QoS במעבר בין מדינות ובין ספקי תקשורת שונים.

מאפשר להפטר מכל ציוד ה- TDM, ISDN וכיו"ב שעולה כסף ותופס מקום בעסק.

יש עדיין בעיות בתאימות במוצרי SIP שונים בגלל פרשנות שונה של יצרנים לתקן.

יכולת שליטה טובה בהוצאות התקשורת. יכולת לשיחות בחינם בין חברות בכל רחבי העולם.

התמחור של השירות עדיין לא מספיק ברור.

מרכזיות טלפונים לעסקים

מרכזיות לעסקים – סיכום:

Quadruple Play משמעותו שחקן תקשורת מרובע, שמספק על תשתית אחת, תחת מעטפת שירות אחת, ארבעה שירותי תקשורת: טלפוניה קווית, טלפוניה סלולרית, אינטרנט Data ושירותי וידיאוטלוויזיה). כל הסימנים מראים, שזה המסלול שכל ספקיות התקשורת בישראל הולכות בו. היתרונות הגלומים בו למגזר העסקי ברורים, וזה המסלול של ההתפתחות שיקרה בישראל בכל הארגונים, בעקבות העולם הרחב.
ברור, שהבחירה בין החלופות תלויה ומשתנה לפי הצרכים הייחודיים של כל פלח במגזר העסקי.
הראנו שלכל שיטה יש מגבלות ויתרונות, אין פתרון אחד שמתאים לכולם בכל מצב ובכל מקום.
עסק יכול גם לשלב בין פתרונות תקשורת למשל: שילוב של פתרונות על הפס הרחב (VoB) לעובדים מהבית ולסניפים הקטנים והמרוחקים של העסק, ביחד עם פתרון IP-PBX למרכז העסק.
ספקי התקשורת הגדולים בעולם מציעים כיום את כל מגוון הפתרונות. בחירה לא מוצלחת בטכנולוגיה ובספק שירות יכולה להביא לסבל רב לעסק זאת, משום שכל עסק בעולם המודרני תלוי במערכות התקשורת שלו, ובראשן הטלפוניה. הכיוון שעולם התקשורת הולך אליו הוא "מיקור חוץ" של שירותי התקשורת זה תהליך איטי, מדוד, ולא מהפכה מהירה וחלקה. 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיות לעסקים – השאירו פרטים כאן

השאר תגובה

פוסטים נוספים