מרכזיות CISCO לעסקים – Unified Communications Cisco Call Manager

מרכזיות ip של סיסקו

Unified Communications Cisco Call Manger  

 

איך בוחרים בפתרון המתאים למרכזיית טלפונים לצורכי העסק?

 

מדריך מפורט לרכש  Unified Communications Cisco Call Manager  לעסקים.

 

קו מוצרי מרכזיות סיסקו Call Manager – סקירה כללית

 

הפתרון המוביל של סיסקו קרוי Call Manager. המדובר במרכזיה המתאימה לכל סוג עסק, ‏מעסק קטן עם 10 ‏משתמשים ועד עסקים גדולים עם 30,000 ‏משתמשים למרכזיה אחת. ‏על ‏מנת להציע שרידות גבוהה, ‏ניתן לחבר מספר מרכזיות וליצור קבוצה. ‏בנוסף, ‏נתבי סיסקו התומכים ב- Voice ‏כוללים גם חלק מתוכנת המרכזיה, ‏כדי להציע שרידות ברמת כל סניף, ‏במידה וסניף זה נתמך על ידי ה- Call Manager ‏במשרדים הראשיים.

כל הפתרונות של סיסקו כוללים בתוכם יכולת של Converged Networks ("רשת ממוזגת") המכונה גם UC (ר"ת: Unified Communications), שיש בה כל המרכיבים של עבודה קבוצתית ותקשורת מתקדמת (לרבות "נוכחות", מסרים מיידים, קישור לכלי עבודה ארגוניים ובראשם האאוטלוק, התממשקות עם יישומים חיצוניים לשיפור ניהול הידע הפנימי של הארגון, כגון: Microsoft CRM, Salesforce.com ועוד). לסיסקו שפע של פתרונות נלווים המתממשקים למרכזיה הארגונית בצורה שקופה, החל מ- WebEx לעבודה קבוצתית ורשת חברתית בארגון, דרך מערכות מחשוב מאוחד – Cisco UCS, נתבי אלחוט, מצלמות רשת ואבטחה מסוגים שונים וכלה במוצרי Telepresence לשיחות ועידה בווידיאו של מנהלים ובעלי תפקידים המוצגים על מסכי ענק.

כל הפתרונות של סיסקו מבוססים על פרוטוקול ה- SIP. אולם, שימוש במוצרים, שאינם של סיסקו (למשל טלפוני הקצה), יוביל לבעיות של חוסר תאימות ואי יכולת לנצל את כל היכולות שיש במרכזיה של סיסקו.

מרכזיות סיסקו Cisco Unified Communications Cisco Unified Communications

Cisco UC-500

יש בשוק דגמים נוספים של מרכזיות סיסקו, למשל Cisco UC-500. מרכזיית UC-500 היא מערכת תקשורת מאוחדת מלאה (UC), שפיתחה חברת סיסקו במיוחד עבור לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים (SMB). המערכת מאחדת שירותי טלפוניית IP, וידאו, ניידות, שירותי מסרים מאוחדים (Unified Messaging), קישוריות לרשת הפנימית והחיצונית (WAN, LAN) אבטחת מידע (Firewall, VPN) ורשת אלחוטית מאובטחת (Wireless LAN). כל הרישיונות כלולים כחלק אינטגראלי מהמוצר ללא עלויות חבויות של רישיונות עבור טלפונים, מנויים, תא קולי, ממשקים או שירותים אחרים. למרות התחכום הרב של המערכת, השימוש בה פשוט ומתבצע באמצעות ממשק WEB גרפי וקל לתפעול. המרכזיה מבוססת על תוכנת Communications Manager Express ותומכת בשירותי טלפוניה מתקדמים, החל מהעברת שיחה וחניית שיחה, ועד שיחות ועידה, Click to Dial מתוך אפליקציות. ניתן להתקין אותה עם 8, 16, 32 או 48 שלוחות IP, לצד 4 חיבורים מובנים לטלפונים אנלוגיים או פקסים.

מרכזיות סיסקו Call Manager CISCO – יישומים חשובים:

 

·        Cisco TelePresence מנוהל ומתארח

מפגש לקוחות, ספקים או שותפים פנים אל פנים סביב שולחן דיונים וירטואלי מאובטח ביותר, בכל עת.

·        פתרונות  Cisco TelePresence Exchange

ספקי השירות יכולים לספק במהירות את שירותי הענן הייחודים ובעלי הערך הגבוה של  Cisco TelePresence  באמצעות פלטפורמה זו ליצירת שירותים.

·        Cisco WebEx Meetings

המערכת מאפשרת לקיים פגישות מקוונות כדי להציג, לשתף ולעבוד עם אחרים וכן לארגן ולנהל את כל הפעילויות הקשורות בפגישות ולשתף קבצים בקלות.

·        Cisco Unified Contact Center Enterprise

למערכת יכולות מרכז שירות מהשורה הראשונה עבור יישומים ארגוניי ולספק תמיכה בפריסות מקומיות ובפריסות מתארחות באמצעות Cisco Unified Communications Manager  או באמצעות מנתבי שיחות אוטומטיים  (ACD) של צד שלישי.

ספק ניתוב חכם של אנשי קשר, טיפול בשיחות, שילוב טלפוניה ומחשב (CTI) בין הרשת למחשב השולחני וכן ניהול פניות בריבוי ערוצים.

·        Cisco Unified Communications Gateways and Services

שער TDM האנלוגי של Cisco והיצע מוצרים לבקרת גבול ההפעלה. רכיבים אלה זמינים כשערים עצמאיים או לפריסה מודולרית במערכות ISR או ASR של . Cisco

הרכיבים כוללים שירותים לסניפי Cisco ISR כמו שרידות מערכות טלפוניה ובקרת שיחות.

 לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים. יש לבדוק היטב טרם הרכישה אילו יכולות נכללות בחבילה של רכישת המרכזיה ואילו נדרשות ברכישה נפרדת ואו רישיונות נפרדים.

Cisco Unified Communications Manager Express – תכונות:

 

  •  פרודוקטיביות: שילוב עם Cisco Unified CallConnectors מסייע לצוות לשתף פעולה טוב יותר, מספק מידע נוכחות (עובדים יכולים להגיע במהירות לעמיתים באמצעות ידיעה מראש אם הם זמינים וכיצד ברצונם שיתקשרו אליהם), ומספק גישה מיידית לנתוני לקוחות.
  • פשטות: שילוב תועלתי מבחינת עלות של יכולות קול, וידיאו, אלחוט ותקשורת בפלטפורמה יחידה, מבטל את הצורך בשרתים מרובים עבור כל יישום.
  • ניידות: העברת שיחות עסקיות נכנסות לטלפונים ניידים או ביתיים בהתבסס על צרכים פרטניים.
  • וידיאו: איכות תקשורת משופרת באמצעות Cisco Unified Video Advantage המספק וידיאו יחד עם שיחות טלפון.
  • יעילות תפעולית: סיוע בייעול הפעולות ובהפחתת עלויות הרשת באמצעות שילוב תכונות ויישומים מרובים ב-Cisco Integrated Services Routers.

הדגמים המובילים של טלפוני IP למרכזיות סיסקו:

 

א. דגם 6921. דגם הטלפון הבסיסי ביותר למרכזיית IP. אין תצוגת לוח מסך.  

מרכזיות  IP חדישות ויעילות בענן Cisco IP

ב. דגם 7931. טלפון בסיסי עם תצוגת לוח מסך בעברית.

מרכזיות הטלפוניה של סיסקו בענן

ג. דגם 7961. טלפון מעט מתקדם עם מסך רחב ובעברית. זה הדגם המועדף ע"י מנהלים ועובדים רבים.

מרכזיות  IP חדישות ויעילות בענן

ד. דגם CP-8941-K9. טלפון לשיחות וידיאו עם מסך צבעוני לשיחות ועידה ומצלמה מובנית. דגם מועדף ע"י מנהלים ועובדים רבים.

מרכזיות הטלפוניה של סיסקו בענן 

לסיסקו מעל ל- 20 דגמי טלפוני IP וניתן לבחור את המכשיר בהתאם לתכונותיו, מחירו והתאמה לצרכים של המחזיק בטלפון.

הסדרה החדשה ביותר של טלפוני סיסקו קרויה Cisco SPA 300 וכוללת  סדרת טלפונים אמינים (יחסית), קלים לשימוש במחיר נוח (יחסית), עם מגוון רחב של טלפוני IP בסיסיים הנתמכים על ידי: ,Cisco Unified Communications 500 Series, Cisco SPA9000 Voice System ומערכות טלפוניית IP מתארחות.

מרכזיית סיסקו Call Manager – יתרונות וחסרונות:

א. מרכזיות סיסקו – יתרונות:

  • מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה.

  • עבודה מול חברת אינטגרציה גדולה המייצגת את סיסקו, שמשלבת ומטמיעה מערכות מתקדמות לתקשורת קול ונתונים באתרי לקוחות עסקיים מזה שנים רבות.

  • מגוון רחב של טלפונים, שנותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל עסק ולכל צורך.

  • שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה. כך שהלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

 

 ב.  מרכזיות סיסקו – חסרונות:

 

  • "חתונה קתולית" עם חברה אחת, מה שמוביל לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים.

  • יש בשוק פתרונות מתחרים (בעיקרם בענן) זולים וטובים.

  • הלקוח אינו יכול להפסיק את השירות כרצונו (כבול לתקופת ההסכם), אינו יכול לשדרג בעצמו או לשנות בעצמו את הגדרות המרכזיה ואינו יכול לעבור לספק אחר עקב כבילה לטכנולוגיה קניינית.

  • יש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב.

 

מרכזיות סיסקו Call Manager CISCO  – עלויות

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף המוזמן. המחירים יכולים לנוע בין 3,000 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד מאות אלפי שקלים למרכזיות הגדולות. המרכזיה הזולה ביותר של סיסקו היא דגם SPA8800 בכ- 2,000 ₪ ללא מע"מ ל- 4 שלוחות חוץ ופנים. טלפוני IP יעלו מ- 500 ₪ ומעלה ליחידה (טלפונים עם מסך צבעוני יעלו אלפי ₪ כל יחידה). עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה הנרכשים מהאינטגרטור, ויכולים לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משומשות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI המשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.

 

 פתרונות המרכזיה של סיסקו Call Manager – סכום

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות. בבחירת המרכזייה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה, שמבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

לקבלת שירות למרכזיות טלפון IP במחירים הנמוכים ביותר בשוק – לחץ כאן

 

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 What's New with Cisco Unified Communications?

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות