מרכזיות פנסוניק יורוקום Pure IP NCP Panasonic - מדריך רכש לעסקים

מרכזיות פנסוניק יורוקום Pure IP NCP – כיצד לבחור מרכזיה לעסק שלך?

מרכזיות פנסוניק PANASONIC - טלפון חכם

מרכזיות  פנסוניק יורוקום Pure IP NCP
כיצד לבחור מרכזיה לעסק שלך?

 

מרכזיות פנסוניק מבית יורוקום היא המתחרה הראשית בעולם המרכזיות בישראל, כשבמרכז מצויה סדרת המרכזיות החדשה מסוג NCP Pure IP.

 

איך בוחרים במרכזיה המתאימה והחסכונית ביותר למגזר העסקי?

 

כניסת שירותי מרכזיה בענן לשוק לא הביאה עדיין לשינוי מהותי בתהליכי קבלת ההחלטות של עסקים וארגונים, שמעוניינים עדיין לראות מרכזיה פיזית, ששוכנת אצלם בחצר (לרוב בחדר התקשורת). זאת, למרות שעולם המרכזיות לעסקים עבר מזמן לעולם מרכזיות ה- IP. המתחרה הראשית, מזה שנים, בחברת "תדיראן טלקום" היא מרכזית פנסוניק, שמיוצגת בישראל בבלעדיות בידי קבוצת יורוקום (שבעליה, שאול אלוביץ', הוא גם הבעלים של קבוצת בזק). 

יודגש, שבעבר (ולמעשה גם כיום), לא היו הבדלים משמעותיים בין המרכזיות של טלרד, LG, אלקטל-לוסנט, סיסקו, אוויה, פנסוניק, סימנס, ותדיראן טלקום. כיום, לתדיראן טלקום יש נתח שוק גדול בעיקר בגלל יכולת תמיכה ושירות טובה, בשילוב אמינות, מחירים סבירים ושת"פים בהיקף נרחב, אולם, בשוק המרכזיות הקטנות (למגזר ה- SMB) שולטת פנסוניק (כ- 50% נתח שוק). 

מי שמחפש רק את המחיר הזול ביותר, ימצא אותו במרכזיות אסטריסק (מרכזיות קוד פתוח בתקשורת), במרכזיות בענן או במרכזיות LG. מי שמחפש מרכזיה יוקרתית, שתואמת באופן הדוק לשאר מוצרי הרשת והתקשורת שלו עם רמת שרידות ורמת אבטחה מעט טובה יותר, פתרונות הבאים מספק אחד "קצה לקצה" (אלקטל-לוסנט, סיסקו, או לחלופין אוויה – נורטל), ייטה אולי לקחת מרכזיה מאלקטל-לוסנט, סיסקו, סימנס או מאוויה. 

טלפון חכם פנסוניק

מוצרי פנסוניק מצטיינים בפשטות יחסית, במינימום תחזוקה ובמחיר נוח, מה שהפך אותם לפופולריים בכל רבדי השוק ובמיוחד בתחום ה- SMB/SME. בעולם, מחזיקה פנסוניק כ- 20% מהשוק העולמי של המרכזיות בתחום ה- SMB ובישראל שליטתה בשוק בתחום העסקים הבינוניים והקטנים עדיין מאוד בולטת והיא משווקת בצורה נמרצת, כדי לשמור על מעמדה בשוק מול התחרות החדשה של שירותי ענן.    

מרכזיות פנסוניק NCP יורוקום– דגמים עיקריים

 

משפחת מוצרי NPC מצטרפת ל- 12 הדגמים הקיימים כבר בישראל מבית פנסוניק. ל- NCP (ר"ת: Network Communication Platform) יש שני דגמים עיקריים הנמכרים כיום בשוק הישראלי: KX-NCP500 ו- KX-NCP1000, כשכמות השלוחות, שניתן להפעיל מכל אחת מתצורות הפלטפורמה הזו, משתנה (156 או 172 שלוחות, בהתאמה). שתי הפלטפורמות די זהות בתכונות, כאשר בפלטפורמת ה- 1,000 יש מעט יותר שלוחות (פנים וחוץ, אנלוגי ודיגיטלי) מול דגם ה- 500. דגם ה- 500 מכוון לרמת ה- SMB בעוד שדגם ה- 1000 מכוון לרמת ה- SME. אין כמעט הבדלים בתכונות וביכולות בין שני הדגמים. 

המערכת החדשה משלבת בין טכנולוגיות התקשורת ומערכות המידע ומאפשרות בכך מגוון רחב של יישומים ההופכים את התקשורת בארגון לנוחה ויעילה יותר. אלו מערכות

חדשניות בפעולתן, הן על גבי רשתות משרדיות והן על גבי רשתות פס רחב, עם אפשרות להתחבר למספר גדל בהתמדה של ספקי .IP המערכות כוללות תכונות טלפונייה מגוונות ב- SIP ומאפשרות בכך גמישות והפחתת עלויות התקשורת בחיבורי SIP במקום חיבורי PRI. 

המערכות עוצבו כמערכות מודולריות המותאמות לעולם מערכות המידע, הן בטכנולוגיה והן בגודל ובמחברים הפיזיים, תוך כדי הקפדה על נוחות וקלות. ניתן לחבר למערכות הללו מכשירים אלחוטיים, טלפונים רגילים,- DECT  טלפונים דיגיטליים, תוכנות טלפון למחשבים ניידים, טלפוניIP  ועוד. המערכות תומכות במגוון יחידות קצה: טלפונים מכל סוג כולל אינטגרציה עם טלפונים סלולריים, שמאפשרת למשתמשים ניידים ולעובדים מחוץ למשרד להישאר מחוברים למערכת בכל מצב ובכל עת. קיימת תאימות מלאה לעולם המחשוב, כולל מארז בגודל 19 אינץ' .המערכת דואגת גם לשימור השקעת לקוח, תוך שמירה על תאימות לאחור, שמאפשרת ללקוח לשמר את השקעתו ולהמשיך ולהשתמש בתשתיות וציוד קיים, עם ממשק קל ופשוט להפעלה. 

תכונות נוספות: קישור בין אתרים מרוחקים ברשת אחת, מוקד טלפוני אינטגרלי מלא במערכת – Call-Center, Softphone לעבודה ניידת ומרחוק, דואר קולי והעברתו לדוא"ל, CTI (מערכת Communication Assistant במגוון תצורות וגדלים לפי צרכי העסק), אינטגרציה עם מערכות קיימות בארגון ובמיוחד Outlook, יכולת שילוב בין חיבורים ותיקים של PRIISDN לבין חיבורים חדשים של VoIP, ניתוב שיחות חכם, מערכת רישום שיחות חכמה (Call Accounting) ועוד. 

 למערכת נלווים כבר שני סדרות של טלפוני IP מתקדמים, שהותאמו במיוחד למערכות הללו: KX-NT300 ו- KX-TD-300. בכל סדרה יש מגוון טלפונים לצרכים השונים של הארגון ומשתמשיו. 

הערה חשובה: לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים, בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק. לצורך הפעלת חלק ניכר מהתכונות האפשריות במרכזיות פנסוניק נדרשת תוספת רישיון או חומרה בתשלום נפרד. 

מרכזיות פנסוניק יורוקום – יתרונות וחסרונות

 

ניתן למנות יתרונות וחסרונות בהחלטה של בעל עסק או מנכ"ל ארגון על רכישת מרכזיה מסוג פנסוניק (מבית יורוקום):

א.      מרכזיות פנסוניק – יתרונות:

  • מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה ומחירים תחרותיים.
  • עבודה מול חברת גדולה עם מספר רב של משווקים וניסיון רב שנים בהתקנה ותחזוקת מערכות תקשורת לעסקים בגדלים שונים (מ-20 פורטים ועד אלפי משתמשים) למגוון רחב של מגזרים.
  • לפנסוניק יש מגוון רחב של טלפונים ממגוון טכנולוגיות ותצורות, שמתאים לכל שולחן עבודה. הם נותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל ארגון.
  • יורוקום גם מפיצה שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה דוגמת: פתרונות אבטחה, טלפוני SIP, Softphones, טלפוני DECT, מערכות CTI, תוכנות DISA סלולרית, רשמי שיחות, Call Accounting, מערכות הקלטה, Call-Center, מערכות אינטרקום ווידיאו, משפחת יישומי Smart הכוללת מגוון יישומים, שפותחו במיוחד ביורוקום עבור מרכזיות פנסוניק ועוד. כך, שהלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

 

ב.      מרכזיות פנסוניק – חסרונות:

  • יש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום, הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב.
  • הלקוח משלם כ – 7% מעלות המרכזייה לאחריות ושירות בתום שנת האחריות.

מרכזיות פנסוניק – סקירת מחירי שוק

יש כמה אפשרויות לרכישת המרכזיות מהדגמים שהוזכרו כאן:

א. ישירות מיורוקום או מאחד ממפיציה (יש די הרבה בשוק), בהסדרי תשלום רגילים.

ב. שכירה של המרכזיה ב"שכירות תפעולית" חודשית או בתשלומים ארוכי טווח מאחד ממפיציה של יורוקום.

ג. רכישה של מרכזיה משומשת ומשופצת או מרכזיות מדגמים ישנים, שכבר לא מיוצרים יותר (עודפי ציוד) מאחד מספקי הציוד המשומש, או מאחד מהמפיצים של יורוקום, או אפילו רכישה ישירה באינטרנט. 

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף שהוא מזמין. המחירים יכולים לנוע בין 9,600 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזייה NCP500 ועד כ- 15 אלף ₪ (פלוס מע"מ) לדגם NCP1000. המחירים הללו הם לפני כל התוספות וההתאמות. יחד עם זאת, יש מקום למו"מ, כי מדובר בשוק מאוד גמיש ותחרותי בכל הקשור למרכזיות פנסוניק. זאת, בשונה משוק מחירי מוצרי תדיראן טלקום, שבו הגמישות להוזלות ולמבצעים היא די נמוכה. 

טלפוני IP יעלו מ- 300 ₪ ומעלה ליחידה. עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה, שנרכשים מהמפיץ, ויכולות לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה. מרכזיות משופצות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה. כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI, שמשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.   

יודגש, שבחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל). 

אין ספק, שמרכזיות פנסוניק הן בעלות שם מוכר בשוק, אך זה לא השיקול היחיד לרכישת מרכזיה. כל בעל עסק צריך לשקול את מכלול השיקולים הנכונים בבחירת מרכזיה ולא להתפתות למבצע רגעי זול, שיתברר בהמשך הדרך שהוא יקר. טעמו המתוק של המחיר הנמוך נמוג הרבה לפני שמגלים את האיכות הנמוכה והמחיר היקר לאורך זמן של רכישה כזו. הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית". לכן, בכל מקרה, חשוב ואף הכרחי לתחר בין כל המתחרים בשוק. 

טיפ:

ההתלבטות של עסקים בינוניים עד גדולים לגבי בחירת מרכזיה אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. הבאנו מספר טיפים כיצד להיערך למצב הזה, וסקרנו בהרחבה מחירים ומתחרים בשוק. 

מרכזיות פנסוניק – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות טלפוניה. די ברור, שעלויות התקשורת מעיקות על כל בעל עסק. בבחירת מרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח. 

לקבלת שירות למרכזיות יורוקום פנסוניק Panasonic – לחץ כאן

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון פנסוניק לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

  לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

מרכזית טלפון Panasonic NCP Pure IP:

 


השאר תגובה

פוסטים נוספים