מרכזיות LG בזק בינלאומי – סקירה טכנית לעסקים 🎯 מידע חדש

מרכזיות LG בזק בינלאומי – סקירה טכנית לעסקים (מידע חדש וטיפים)

התקנת מרכזיות lG Aria

מרכזיות LG

מנהלים רבים ניצבים בפני דילמה: איזו מרכזית טלפון לרכוש לעסק?

 


שחקנית בולטת בשוק היא מרכזיית
LG.

 


השאלה הנותרת: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק והאם הוא יהיה מרכזית
LG?

 

כיום, אין כל טעם לרכוש, להתקין או לתחזק מרכזיות אנלוגיות או לחלופין מרכזיות היברידיות (מרכזיות אנלוגיות, שהוסיפו להן קישור IP). די ברור, שמדובר בהוצאה כספית, שניתן לחסוך בה, שמכבידה על העסק בתפעול השוטף שלו. המרכזיה האנלוגית מספקת רמת שירות נמוכה ובסיסית בלבד לעסק. במציאות בה רבים מסתובבים עם סמארטפונים והעובדים מצפים לעבוד בכלים מודרניים וממוחשבים, הדרך הנכונה היא לשלב מרכזיות IP במערך המחשוב בעסק.

מרכזיות IP בזק בינלאומי

חברת LG Electronics, חברת ענק בינלאומית שמרכזה בדרום קוריאה עם 82 אלף עובדים ו- 49 מיליארד דולרים הכנסות לשנה, היא ספק מוביל בתחום התקשורת, מחשוב ומוצרי צריכה ואלקטרוניקה בכל רחבי העולם. היא לא הצליחה להתברג לצמרת החברות המובילות בתחומים אלו בישראל. אולם, פתרונותיה מצויים בעסקים רבים בישראל בעיקר בגלל היותה "ספינת הדגל" של המרכזיות, שבמשך שנים שווקו ע"י בזקכל, כיום חלק מבזק בינלאומי, תחת שם המותג "מרכזית יהלום". אין ספק, שחברת LG היא ספק משמעותי בשוק הישראלי (אחרי תדיראן טלקום, פנסוניק וסיסקו) למרכזיות IP, אם כי חלקה בשוק נמצא כיום בדעיכה מהירה בגלל ההתפתחות בשוק מרכזיות הטלפון לעסקים.

יודגש, שבעבר לא היו הבדלים משמעותיים בין המרכזיות של LG, אלקטל-לוסנט, סיסקו, אוויה, פנסוניק, סימנס, ותדיראן טלקום. כיום, תדיראן טלקום -מרכזיות קורל היא מובילת שוק (מעל 50% מהשוק) בעיקר בגלל יכולת תמיכה ושירות טובה, בשילוב אמינות, מחירים סבירים ושת"פים בהיקף נרחב. אולם, בשוק המרכזיות הקטנות (למגזר ה- SMB) שולטת פנסוניק (כ- 70% נתח שוק, לפי טענת יורוקום). מי, שמחפש רק את המחיר הזול ביותר, ימצא אותו במרכזיות אסטריסק (קוד פתוח בתקשורת), במרכזיות טלפון בענן או במרכזיות של פנסוניק ו- LG. מי שמחפש מרכזיה יוקרתית, שתואמת באופן הדוק לשאר מוצרי הרשת והתקשורת שלו עם רמת שרידות ורמת אבטחה מעט טובה יותר, פתרונות הבאים מספק אחד "קצה לקצה" (אלקטל-לוסנט, סיסקו, או לחלופין אוויה – נורטל), ייטה אולי לקחת מרכזיה מאלקטל-לוסנט, סיסקו, סימנס או מאוויה.

יודגש, שלעיתים קרובות המוצרים של LG זולים יותר מהמתחרים, במיוחד בסגמנט של המרכזיות הקטנות והבינוניות. אולם, כבר המלצנו לעסקים לבחון היטב את מרכזיות יהלום (LG) והצורך בהן, ולבחור בחלופות אחרות, טובות יותר. מוצרי LG המשווקים בישראל אינם מצויים "בקו הראשון" של טכנולוגיות הטלפוניה בעולם התקשורת.

התקנת מרכזיות lG Aria

מרכזיית LG בזק בינלאומי – סקירה כללית

כיום, קו מוצרי LG נתמך ע"י בזק בינלאומי בלבד. היתרון הגדול של התקשרות עם בזק בינלאומי הוא, שהיא מספקת "פתרון כולל", שמאפשר לכל עסק לבחור את מרכיבי הפתרון הנדרשים לו ופתרונות משלימים בעולם התקשורת העסקית.

חברת LG מציגה לשוק שני סוגי מרכזיות עיקריות: Aria ו- IPLG. הראשונה היא "מרכזיה מעורבת" (אנלוגית דיגיטלית) והשנייה דיגיטלית. שתיהן מכוונות לעסקים קטנים עד בינוניים (עד 48 שלוחות פנים בדגם הראשון ועד 600 משתמשים בדגם השני). בנוסף, מציעה LG מערכת טלפוניה של "רשת מאוחדת" בשם IPECS עם תמיכה בעד 300 משתמשים.

קו מוצרי LG מדגמי IPLG ו- IPECS כוללים מערכות IP Telephony המעניקות פתרונות תקשורת משולבים: מרכזיה, אינטרנט, קישור לרשת המחשב ול- Outlook למגוון לקוחות: החל במערכות לעסקים קטנים ובינוניים וכלה במערכות עסקיות בינוניות עם שלוחות מרובות. האינטגרציה של בזק בינלאומי מבטיחה, שהמערכת תחובר באופן שקוף לכל מערכות ה- IT האחרות שיש בעסק.

לקבלת הצעת מחיר למרכזיות LG ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

הערה חשובה:

לכל המוצרים הללו יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP, תוכנות נלוות ושירותי ערך מוסף רבים. יש לבדוק היטב טרם הרכישה אילו יכולות נכללות בחבילה של רכישת המרכזיה ואילו נדרשות ברכישה נפרדת ואו רישיונות נפרדים.

הדגמים המובילים של מרכזיות LG בזק בינלאומי:

א. מערכת Aria, לרמת הכניסה לעסקים קטנים עד בינוניים עם עד 48 משתמשים. למרכזיה נלווים "טלפונים חכמים" עם 24 לחיצים או 8 לחיצים. מדובר במערכת "היברידית", שנמצאת בשלבי דעיכה מהירים בשוק.

ב. מערכת IPLG, מרכזיית IP לרמת העסקים הבינוניים עם 3 דגמי משנה:

1) IPLG 100, דגם לעסקים יותר קטנים עם עד 96 משתמשים. בעבר, הדגם הקטן היה IPLG 50 עם עד 50 משתמשים, אך הוא שודרג לאחרונה לדגם זה.

2) IPLG 300, דגם לעסקים בינוניים יותר גדולים עם עד 300 משתמשים. ייחודה של ה-IPLG -300 הינו ביכולות VoIP בקווי נל"ן ובתקשורת מרובת יישומים בין סניפים. למערכת תאימות ליישומי ניתוב שיחות, דואר קולי, שילוב הודעות טקסט, איחוד הודעות ומיזוג פשוט וקל עם מערכות Call Centers.

3) IPLG 600, דגם לעסקים בינוניים גדולים עם עד 600 משתמשים, עם אותן יכולות כמו הדגם ל- 300 משתמשים.

ג.  מערכת IPECS. זו המערכת החדישה ביותר של LG הנמכרת בישראל. זו מערכת המיישמת ביחידה קטנה אחת טכנולוגיה של הרשת המאוחדת (Converged Network). המערכת מאפשרת תכונות חדשות כגון: Softphone, Call Center ,UM, שירותי מוקד.IPECS  הינה מערכת Pure IP המשתלבת באופן מלא עם המערכות הוותיקות מדגמי LDK100 ,LDK300, LDK600 ובכך משלימה את קו המוצרים של חברת LG. המערכת בקיבולת של עד 300 מבואות ומיועדת לשוק הנמוך והבינוני.

ד. למרכזיות ה- IPECS שלושה סוגי "טלפונים חכמים": 1) IPECS עם 24 לחיצים. 2) IPECS עם 8 לחיצים. 3) IPECS LIP 8024, דגם קטן יותר. בנוסף, ישנה תוכנת Softphone למחשבים בשם Phontage המשתלבת בשירות המרכזיה, בשימוש במחשבים נייחים או ניידים בכל מקום בעולם.

יתרונות וחסרונות למרכזיות LG בזק בינלאומי:

 

א. מרכזיות LG – יתרונות:

 

  • מערכות טלפוניה עם ניסיון מוכח רב שנים בשוק עם רמת אמינות גבוהה.
  • עבודה מול חברת אינטגרציה גדולה, שמייצגת את LG ומשלבת ומטמיעה מערכות מתקדמות לתקשורת קול ונתונים באתרי לקוחות עסקיים מזה שנים רבות.
  • מגוון רחב (יחסית) של טלפונים, שנותנים מענה אופטימלי לבעלי התפקידים השונים בכל עסק ולכל צורך.
  • שורה ארוכה של יישומים ומערכות נלוות למרכזיה, כך שהלקוח יכול לקבל מענה מלא לצרכיו במקום אחד.

 ב.  מרכזיות LG בזק בינלאומי – חסרונות:

 

  • "חתונה קתולית" עם חברה אחת, מה שמוביל לעלויות רכישה, תחזוקה, תמיכה, שדרוג וכיו"ב גבוהות ללא כל פרופורציה מול פתרונות מתחרים.
  • יש בשוק פתרונות מתחרים (גם במחשוב ענן) זולים וטובים.
  • הלקוח אינו יכול להפסיק את השירות כרצונו (כבול לתקופת ההסכם), אינו יכול לשדרג בעצמו או לשנות בעצמו את הגדרות המרכזיה ואינו יכול לעבור לספק אחר עקב כבילה לטכנולוגיה ספציפית.
  • יש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, עלויות תיקון המרכזיה, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב.
  • הלקוח משלם גם על אופציות הקיימות במרכזיה ובפורטים, שאין הוא עושה בהם שימוש בכלל וגם לא ייעשה בהם שימוש בעתיד (מקבל את המרכזיה As-Is).
  • הפתרונות של LG המשווקים בישראל הן בטכנולוגיות ישנות יחסית, שלא נמצאות בחזית טכנולוגיית הטלפוניה, שיש כיום בעולם בכלל ובישראל בפרט.

 

מרכזיות LG – עלויות

 

העלויות של המרכזיות תלויות בצרכים של העסק, בתצורה המוזמנת על ידו ובהיקף מכשירי הקצה ושירותי הערך המוסף המוזמן. המחירים יכולים לנוע בין 3,000 ₪ (פלוס מע"מ) למרכזיות הקטנות ועד עשרות אלפי ₪ או מאות אלפי ₪ למרכזיות הבינוניות הגדולות. טלפוני IP יעלו מ- 300 ₪ ומעלה ליחידה (טלפונים עם מסך צבעוני, מסך מגע, יעלו אלפי ₪ כל יחידה). עלויות התקנה, תחזוקה וביטוח תלויות בהיקף וברמת השירות והתחזוקה הנרכשים מהאינטגרטור, ויכולות לנוע בין אלפי עד עשרות אלפי ₪ לשנה.

בזק בינלאומי היא בעלת הסכם הפצה בלעדי עם LG. אולם, מרכזיות משומשות או מעודפים יכולות לעלות בין חצי עד רבע ממרכזיה חדשה וניתן למצוא אותן אצל ספקים ומשווקים רבים בשוק.

כמובן, על מי שמחובר ב- PRI לרכוש כרטיסי PRI (במחירים של מאות ועד אלפי ₪, תלוי במספר הפורטים), ונוספות כאן עלויות קווי ה- PRI המשולמות לבזק, או לספק תקשורת מתחרה, במחיר של עשרות עד מאות ₪ לחודש, תלוי במספר הפורטים. למי שמחובר ב- SIP TRUNK יש עלויות של הפס הרחב, חיבורי ה- SIP ורישיונות ל- SIP בהיקף של מאות עד אלפי ₪ לשנה, תלוי בהיקף הפורטים.

יודגש, שבחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל). אין ספק, שבזק בינלאומי מאוד אגרסיבית במבצעים לקידום מוצריLG  בשוק. אך כל בעל עסק צריך לשקול את מכלול השיקולים הנכונים בבחירת מרכזיה ולא להתפתות למבצע רגעי זול, שיתברר בהמשך הדרך שהוא יקר. טעמו המתוק של המחיר הנמוך נמוג הרבה לפני שמגלים את האיכות הנמוכה והמחיר היקר לאורך זמן של רכישה כזו. הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".

טיפ:

עסקים יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות ב- VoIP, בין היתר בקוד פתוח בתקשורת, במיוחד בענן. הפתרונות, שיש כיום בשוק, זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Canter, וידיאו חוזי, שילוב סלולר, BI, CRM, ו- UC, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל פתרון בו בוחרים, מכל סוג.

 

פתרונות המרכזיה של מרכזיות LG בזק בינלאומי – סכום המלצות

 

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות. בבחירת המרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה, שמבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

לקבלת שירות למרכזיות LG בזק בינלאומי – לחץ כאן

 

 נמאס לך לחפש מרכזיות LG לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

 לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

בזק בינלאומי – מרכזיות LG ARIA / IPECS:

 

 

לקבלת הצעת מחיר למרכזיות LG ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

השאר תגובה

פוסטים נוספים