אזהרה! 7 הסודות שאתה חייב לדעת לפני בחירת מרכזיית טלפונים

אזהרה❗ 7 הסודות שאתה חייב לדעת לפני בחירת מרכזיית טלפונים

שיחות ועידה בווידיאו

מרכזיית טלפונים

 

עסקים רבים מתפתים לרכוש מרכזיות (פיזיות) זולות. הזול עולה להם בסוף ביוקר.

 

✅ כיצד בוחרים את מרכזיית טלפונים המתאימה לעסק?


✅ האם
Centrex הוא הפתרון המומלץ?

 

מנהלים רבים ניצבים בפני הצורך להחליף או לשדרג את המרכזיה העסקית שלהם, או להתקין מרכזיה חדשה בעסק סניף חדש. בעסקים קטנים ובינוניים ברמת ה- SMB SME אין בד"כ מנהלי ICT (דוגמת מנהל תקשורת ומערכות מידע), שיכולים לבצע ניתוח מלא ומקיף של כל החלופות ולהמליץ על נתיב של חלופה מועדפת ולעיתים קרובות לקיים גם מכרז בין ספקי מרכזיות טלפון לעסקים (מה שחובה בגופים ממשלתיים והגופים הנסמכים על תקציבים ממשלתיים וציבוריים).

מנהלי עסקים קטנים עד בינוניים חשופים כמעט כל השנה לפרסומות של "מבצעי החלפת מרכזיות" ומבצעי "מרכזיות במחיר אפסי". הם נוטים לקבל החלטות על בסיס פרסומת, מבלי להבין את כל ההשלכות הכלכליות והעסקיות של החלטות חפוזות מסוג זה.

נציג כאן "מדריך רכש מקוצר", לבעלי עסקים קטנים, איך לבחור במרכזיית טלפון, שתחסוך כסף לעסק בכל חודש ותביא תועלת עסקית של ממש לכל בעל עסק. מדריך מלא מצוי באתר "מרכזיות טלפונים" ובשפע המאמרים המקצועיים המצויים באתר זה.

הנקודה הכי חשובה כאן היא: איך לעשות הכול בעצמך, בלי להיות תלוי בבעלי מקצוע יקרים ובלי לשבור תכנית חיסכון.

מרכזיית טלפונים לעסקים


מהם 7 הסודות שלא מספרים לבעלי העסקים בעת רכישת מרכזיית טלפונים?

 

א. למרות, שעדיין נמכרים מידי שנה אלפי חיבורי PRI, מדובר ב"מלכודת דבש" של "חתונה קתולית" עם ספק התקשורת ובמחירים מופקעים ללא כל הצדקה. חיבורי PRI הם חיבורי ISDN ישנים ביותר, שמתומחרים במחיר גבוה בשוק לא תחרותי (כל ספקי התקשורת מתמחרים את ה- PRI לפי המחירון של בזק, שנקבע ע"י משרד התקשורת לפני שנים רבות, ולא עודכן במשך שנים). בנוסף, ציוד ה- PRI יצא מזמן מקווי הייצור של כל החברות המייצרות ציוד למרכזיות. לכן, בישראל נמכר ציוד מיושן ולעיתים ממוחזר, שמיובא ע"י ספקים קטנים מהמזרח הרחוק, שמנצלים את הבורות של בעלי עסקים בישראל.

ב. חיבורי IP-PRI, שהם למעשה חיבורי SIP, והיו אמורים להיות מתומחרים במחיר אפסי – הם מתומחרים בישראל בדיוק כמו חיבורי PRI, בעיקר בגלל מחירון משרד התקשורת, שלא מבחין בין שני סוגי החיבורים. כך, חברות התקשורת "חוגגות" על הכיס של הלקוחות ועושות "קופה יפה" על הגב של כל הפראיירים.

יודגש, ששירותי PRI, ו- IP-PRI (SIP) הם בכלל לא שירותי מרכזיה ואין להם כל קשר לשירותי מרכזיה. זו הדרך לבלבל את המנהלים, שאינם מבינים במונחים הללו, בין "השירות" (הטלפוני – תקשורתי) לבין "הצינור". שני המונחים הללו הם רק ה"צינורות". כמו שבצריכת מים, חשמל או גז, את הלקוח לא מעניינת "הצנרת" בה חברת השירות מספקת לו את השירות, כך בשירות תקשורת: אין חשיבות ל"צנרת". יש רק חשיבות אם היא זולה או יקרה. כיום, ה"צנרת" הזו יחסית יקרה, אצל כל ספקי תשתיות התקשורת למרכזיות (בזק הוט, סלקום, פרטנר). בקרוב מאוד, עלות ה"צנרת" הזו תוזל בצורה דרמטית, עם כניסת IBC (חברת הבת של חברת החשמל) לפריסת סיבים בכל הארץ. בחירה ב"צנרת" יקרה כזו כיום, היא בבחינת זריקת כסף לפח.

ג. כל החברות הרציניות בעולם המרכזיות הפסיקו, מזמן, לייצר מרכזיות אנלוגיות או היברידיות (משולב אנלוגי- IP). לכן, לישראל מייבאים ציוד ממוחזר או ברמת ייצור מאוד נמוכה מהמזרח הרחוק והיבואנים "חוגגים במבצעי החלפה" את מכירת "מרכזיות הזבל" הללו, למנהלים, שמתפתים ללכת אחר המחיר הנמוך ואינם רואים את ה"בור", שאליו הם נופלים.

ד. חלק גדול מהספקים אינם מייעצים למנהלים לבחון את השאלה הראשונה, שעליהם לשאול את עצמם לפני רכישת מרכזיה עסקית:
האם יש בכלל צורך ברכישת מרכזיה עסקית להתקנה בעסק?
התשובה לשאלה זו די ברורה: ככלל, אין צורך. רוב הספקים מעלימים את התשובה הברורה הזו מהמנהלים.

לקבלת הצעת מחיר למרכזיית טלפונים לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

בעלי עסקים אמורים להתרכז בעשיית עסקים ולא להתעסק עם התקשורת. התקשורת היא מוצר ושירות בדיוק כמו החשמל, הגז והמים. מי שמתמחה בתחום התקשורת צריך לספק את זה כשירות. לא כקופסה של ברזלים וחוטים. "שירות" משמעו שהוא שקוף למשתמשי הקצה, בדיוק כמו שמשתמשי הקצה מקבלים ומשתמשים בחשמל, מים או גז אצלם בבית או בעסק.

בנוסף, עסקים קטנים מאוד (SoHo עד SMB) יכולים לבחור בפתרון המכונה VoB – Voice over Broadband מספקי התקשורת (קיים בכל קבוצות התקשורת). כך, עסקים יכולים לחסוך בשילוב של תקשורת קווית, סלולרית ואלחוטית לאינטרנט וטלפוניה. המדובר בפתרון בו ניתן להעביר 3 קווים לפחות על חיבור פס רחב רגיל, כשרשת האיתותים היא כמובן SIP, מה שמאפשר להפוך גם כל טלפון סלולרי חכם לשלוחה במרכזיה. דהיינו: על חיבור פס רחב נייח ונייד במחיר המתאים גם ללקוח פרטי, ניתן לקבל 3 שלוחות לפחות של קווי טלפון נייח או נייד למרכזית טלפון IP קטנה. כך, לא צריך בכלל לרכוש מרכזיה (יקרה). יש חברות (למשל סלקום) המספקות שירותים משולבים סלולרי קווי לעסקים קטנים, גם כן ללא מרכזיה.

ה. יש ספקים המתהדרים בסלוגן "שירותי תקשורת בענן", כדי לתת למנהל הרגשה, שהוא מקבל שירות, שהוא המילה האחרונה בעולם הטכנולוגי. חשוב להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: שירותי Centrex ו- IP-Centrex אינם שירותי ענן. הם לא היו שירותי ענן וגם לא יהיו שירותי ענן. זו טכנולוגיה שונה. אלו הם שירותי תקשורת וירטואליים, מאוד טובים ומומלצים, אך הם לא המילה האחרונה של עולם התקשורת ואינם בענן.

רק שירות תקשורת בענן מביא את החיסכון המכסימלי לבעל העסק. שירות וירטואלי דוגמת IP-Centrex מביא, ללא צל של ספק, חיסכון בהוצאות התקשורת ויכולת לייעל את העבודה מכל היבט שהוא (לרבות עבודה קבוצתית, עבודה מרחוק ושילוב מכשירי הסלולר), אך החיסכון המרבי לעסק מושג בשירותי ענן.

יודגש, רק בשירותי ענן מקבלים את ההוזלה המשמעותית, המידית והברורה ביותר בהוצאות התקשורת והמחשוב. מדובר בהוזלה של כ- 30% עד 40% מול החלופות האחרות. החיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב הוא מרכיב חיוני בקבלת ההחלטות של כל עסקי ואין להתעלם מנקודה מרכזית זו. בנוסף, אם התשלום הוא רק עפ"י צריכה ושימוש בפועל, במודל ה- SaaS – זה שירות ענן טהור. אם יש תוספות (רישיונות שונים ומשונים, שאינם עפ"י צריכה, בתוספת עלויות תחזוקה, תמיכה, שדרוגים, וכיו"ב), זה לא שירות ענן טהור. וירטואליזציה היא רק שלב מקדים לענן. וירטואליזציה כשלעצמה היא לא שירות ענן, אם כי יתרונותיה מול מרכזיה פיזית בעסק הם די ברורים. בדיקת החלופות השונות נדרשת, כדי להימנע מטעויות נפוצות בעת בחירת הפתרון המועדף.

ו. מרכזיות בקוד פתוח (אסטריסק), אינן טובות או זולות יותר באופן משמעותי ממרכזיות שאינן בקוד פתוח. לעיתים, התסבוכת בניהול מערכות בקוד פתוח ומיעוט מומחי תקשורת בתחום האסטריסק בישראל, יכולים להכניס את מי, שבוחר במסלול זה, להוצאות מיותרות. כמות ה"חאפרים" בתחום זה גדולה ויש להיזהר מנפילה ב"מלכודת דבש" כזו. יתרה מכך, גם מרכזיות פיזיות בקוד פתוח (שהן למעשה מחשב PC רגיל) אינן נדרשות לעסקים, אלא אם השירות הטלפוני ניתן בענן או כשירות וירטואלי. יש בישראל מעט מאוד ספקי שירות וירטואלי ואו בעננים המיישמים את השירות שלהם בקוד פתוח (אסטריסק). בקרוב ייכנס לשוק תקן חדש יותר בקוד פתוח המכונה בשם WebRTC, שיוביל להוזלה משמעותית יותר לעסקים, מול שירותי האסטריסק, שאינם מבוססי WebRTC.

ז. אבטחה, גיבוי ומניעת הונאות. המרכזיות העסקיות בישראל אינן מוגנות וכמעט כולן, במקודם או במאוחר, נפרצות ובעל העסק משלם ביוקר על היעדר אבטחה מתאימה. מידי חודש נפרצות בישראל עשרות מרכזיות עסקיות והנזקים יכולים להגיע לאלפי עד מאות אלפי ₪ ליממה אחת של מרכזיה פרוצה. ספקי התקשורת ושירותי התקשורת אינם מחויבים להגן על המרכזיות (למעט מרכזיות וירטואליות ואו בענן, שזה כן באחריותן) וספקיות התקשורת אינן מחויבות לשפות את בעל המרכזיה על ההפסדים, שנגרמו לו עקב הפריצה הונאה.

מהם הפתרונות למרכזיית טלפונים בישראל ומי מספק את הפתרונות הללו?

 

סוג המרכזיה

מאפיינים מרכזיים

ספקים מובילים

יתרונות

חסרונות

מרכזיה בקוד פתוח

מותקנת בד"כ על שרת PC ומחוברת ב- PRI או SIP

גטר-טק, בינת-סמך, קבוצת שטרודל, פוקוס-טלקום, יורוטק תקשורת, בזק בינלאומי, וויספין, Voicenter , COM1 ועוד.

בד"כ די זולה מול החלופות של מרכזיות פיזיות מתחרות

תלות בספק אחד, מרכזיה פיזית מיותרת בחצר הלקוח

מרכזיות פיזיות של פנסוניק

מרכזיות לכל סוגי העסקים, בגדלים שונים ובטכנולוגיות מגוונות

יורוקום תקשורת דרך רשת של מפיצים ומתקינים

פשטות יחסית, מינימום תחזוקה, זולות יחסית

תלות בספק אחד, מרכזיה פיזית מיותרת בחצר הלקוח

מרכזיות פיזיות של טלרד ("כוכב")

מרכזיות לכל סוגי העסקים, בגדלים שונים ובטכנולוגיות מגוונות

וויזקום תקשורת דרך רשת של מפיצים ומתקינים

פשטות יחסית, מינימום תחזוקה, זולות יחסית

תלות בספק אחד, מרכזיה פיזית מיותרת בחצר הלקוח

מרכזיות של בזק ובזק בינלאומי

מרכזיות לכל סוגי העסקים, ב   גדלים שונים ובטכנולוגיות מגוונות

בזק ובזק בינלאומי

פשטות יחסית, מינימום תחזוקה, זולות יחסית

תלות בספק אחד, מרכזיה פיזית מיותרת בחצר הלקוח

מרכזיות ממגוון יצרנים דוגמת: אלקטל-לוסנט, סיסקו, אוויה, קורל, LG ועוד.

מרכזיות לכל סוגי העסקים, בגדלים שונים ובטכנולוגיות מגוונות, המתאימות לפלחי שוק די צרים

בזק, בזק בינלאומי, בינת, טלדור, מלם תים/נטקום, נטוויז'ן – סלקום / 013 פרטנר / 012 וספקים נוספים

מרכזיות המתאימות לפלחי שוק מסוימים ולצרכים ספציפיים

מחירים לעיתים יקרים, מרכזיה מיותרת בחצר הלקוח

IP-Centrex

מרכזיות וירטואליות

בזק, קבוצת סלקום, קבוצת פרטנר

מרכזיות זולות מכל החלופות הקודמות, יכולות מתקדמות, בתמחור של שימוש חודשי

תלות בספק אחד

שירותי ענן

מרכזיות וירטואליות בענן

תדיראן טלקום (בשת"פ Triple C), בינת, קבוצת שטרודל (Voicenter), טיקל רשתות, מיקרוסופט (ישירות ובאמצעות אינטגרטורים ומפיצים), בזק בינלאומי, ועוד.

שירותי המרכזיה הזולים והטובים ביותר לעסקים

תלות בספק אחד

ההכנות והציוד שיותקן בבית העסק, אם נבחרה מערכת וירטואלית או בענן


בכל החלטה של העסק לעבור לשירותי מרכזיה וירטואלית, בין בגישת ה- IP Centrex (אין טעם לרכוש שירותי Centrex ישנים יותר, שאינם מבוססים על SIP אלא על PRI) ובין בגישת הענן, יש לבדוק קודם המעבר את הרשת העסקית, אם היא מוכנה לקליטת שירותי טלפוניה וירטואליים על הרשת, בנוסף לשירותי ה- 'Data שכבר קיימים על הרשת.

יש צורך בבחינת השדרוגים הנדרשים בעסק לרבות ברשתות הפנימיות, כבילה, אספקת חשמל, וכיו"ב. יש לבחון את רוחבי הפס הנדרשים לתקשורת ומה תהיה השפעתם על הרשת הפנימית והחיבורים החיצוניים והאם יש צורך בשדרוגים של הרשת וחיבוריה, בחינת מערכי האבטחה, הגיבוי וההגנה ועוד.

בדיקה כזו יכולה להיעשות ע"י ספק התקשורת והשירות או ע"י מומחים ויועצים בלתי תלויים. יש לבחון גם את יכולת החיבור של המרכזיה הווירטואלית למערכות נוספות הקיימות בעסק (החל ממצלמות, דרך אינטרקום, מרכז שירות (Call Center, שכיום יש נטייה ברורה להעביר גם את ה-Call Centers  לענן) וכלה במערכות תוכנה של ה- Back-Office בעסק.

החלטה על רכישת מרכזיית טלפונים – טיפ:

ההתלבטות של עסקים קטנים עד בינוניים לגבי בחירת מרכזיה אינה יכולה להישאר בגדר של התלבטות תיאורטית בלבד. הבאנו מספר טיפים לרכישת מרכזיה כיצד להיערך למצב הזה, וסקרנו בהרחבה פתרונות ומתחרים בשוק. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק חדש שירות חדש ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. אפשר לעשות זאת עם קבוצת עובדים הנמצאת למשל בסניף מרוחק, או קבוצת עובדים חדשה בארגון, שעובדת בנפרד (או מרחוק). את הקישור ל- VPN הארגוני עבור קבוצה זו, שתפעל ברשת של ספק אחר, אפשר לבצע די בקלות דרך המרכזיה (בהנחה שמדובר במרכזיית IP ולא במרכזיה אנלוגית או היברידית ישנה), או ישירות – דרך הנתב הארגוני. חובה להתנסות בחיבור מכשירי הסלולר הניידים (סמארטפונים וטאבלטים – BYOD) למרכזיה הווירטואלית בענן. לאחר ההתנסות וקבלת משוב מהעובדים על רמת השירות בענן אצל הספק החדש, ניתן להמשיך ולקבל החלטות: אם העובדים לא מרוצים מהספק החדש, מומלץ להחליף לספק חדש אחר. יש כמה בשוק, וצריך להמשיך עד מציאת ספק טוב ומתאים לעסק ולצרכיו. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן, תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של הארגון בטרם ייטוש (או יצליח לשפר) את ההסכם הקיים שלו עם הספק הוותיק.

   

שורה תחתונה:

בבחירת מרכזיית טלפונים לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום מערכות התקשורת לעסקים, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

לקבלת שירות למרכזיות טלפון במחירים הנמוכים ביותר בשוק – לחץ כאן

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפונים IP מתאימה לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

מרכזיית טלפונים – IP-Centerx:

 

 

לקבלת הצעת מחיר למרכזיית טלפונים לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים