מרכזיית פנסוניק NS1000 – סקירת מוצרים חדשים - במה לבחור❓

מרכזיית פנסוניק NS1000 – סקירת מוצרים חדשים – באיזה דגם לבחור❓

שירות למרכזיות פנסוניק יורוקום

מרכזיית פנסוניק NS1000

עסקים רבים מחפשים דרכים להוזלת עלויות התקשורת שלהם, במיוחד בתחום המרכזיה העסקית.


✅ כיצד בוחרים את המרכזיה המתאימה לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת בגדול?

 


✅ האם מרכזיית פנסוניק
NS1000 היא הפתרון המומלץ?

 

 

מספר ספקים החלו לדחוף במרץ את המערכת החדשה מבית פנסוניק בשם NS1000. מדובר בשרת תקשורת עסקי המיועד לרמת ה- SME לרבות Enterprises במושגים הישראליים מסוג Pure IP. השרת מכיל בתוכו את כל היכולות של Unified Communications (תקשורת אחודה, לרבות חיבור מכשירי הסלולר למרכזיה).

חשוב להדגיש: אין המדובר במרכזיה חדשה. היא יצאה לשוק העולמי לפני יותר משנה, אך מוצגת בשוק הישראלי כחדשה מסיבות שיווקיות. זה למעשה שרת תקשורת ארגוני המגיע במארז 19 אינץ' לארון תקשורת, שתומך בעד 600 קווי חוץ ו- 1,000 שלוחות פנים, לרבות תמיכה מלאה ב- SIP ו- CTI.

מדובר כאן במרכזיה בסדרת המשך לקו מרכזיות פנסוניק המוכרים, סדרת NCP Pure IP. מרכזית פנסוניק מבית יורוקום היא המתחרה הראשית בעולם המרכזיות בישראל, מול שתי המתחרות החזקות האחרות: תדיראן טלקום ושירותי מרכזיות בזק ה- IP-Centrex.

מרכזיית פנסוניק PANASONIC NS1000

מוצרי פנסוניק מצטיינים בפשטות יחסית, מינימום תחזוקה ובמחיר נוח, מה שהפך אותם לפופולריים בכל רבדי השוק ובמיוחד בתחום ה- SMB/SME. בעולם, מחזיקה פנסוניק כ- 20% מהשוק העולמי של המרכזיות בתחום ה- SMB ובישראל היקף זה מוערך בכ- 25%.

חשוב לציין, שחברת בזק בינלאומי התחילה בשיווק מרכזיות פנסוניק מדגם זה, בנוסף לשאר המוצרים שהיא משווקת (LG, ARIA, סיסקו, אוויה). לבזק בינלאומי יש קו חדש של פתרונות תקשורת וירטואליים מתקדמים בענן, אך למרות זאת, היא ממשיכה למכור מרכזיות פיזיות בבית הלקוחות. הסיבה די ברורה: המנהל הישראלי רוצה לראות את המרכזיה בעיניים, ואינו סומך עדיין על שירותים וירטואליים ובענן. אין בסיס לחשש הזה, אך זו המציאות בשוק הישראלי. לכן, ספקים לא מעטים מוכרים מרכזיות פיזיות ללקוחות, לרבות בזק בינלאומי.

ספקים נוספים המשווקים, מוכרים, מתקינים ומתחזקים את המרכזיות מסוג NS1000 הם: צור יועצים, מגה תקשורת, א. צודקביץ', טלרז, בר-עוז ועוד.

מהן התכונות של  מרכזיית פנסוניק NS1000?

 

NS1000 הינו שרת תקשורת IP המספק תקשורת מתקדמת, נוחה ויעילה מכל מקום בכל זמן, הן לעסק קטן בעל מספר משתמשים מצומצם והן לעסקים גדולים ומבוזרים הפרוסים על פני מספר אתרים במקומות שונים.

המערכת תומכת בעד 600 קווי חוץ, אלף שלוחות פנים (עד 640 שלוחות באתר המרכזי ובתוספת רישיון להרחבה לסניפים, סה"כ עד אלף שלוחות בתצורת "One Look Network", ועד 8,000 שלוחות בתצורת רשת מתקדמת). המערכת תומכת בעד  256 עורקי SIP Trunk, 480 ערוצי PRI, 32 שלוחות אנלוגיות, 24 ערוצי דואר קולי, 512 מכשירי DECT, שיחות ועידה של עד 8 משתתפים בשיחה, חיבור רשת טלפוניה בין סניפים עד 16 סניפים בתצורת "One-Look Network".

השרת יכול לפעול כשרת עצמאי המספק את כל שירותי התקשורת בארגון, כגון שרת טלפוניה, מערכת איחוד הודעות הכוללת שרת פקס – Unified Messaging, תקשורת אחודה – Unified Communication, שרת הקלטות בסיסי וכן כמערכת מבוזרת המורכבת ממספר רב של שרתים המנוהלים ופועלים כמערכת אחת. לשרת יש מערכת ניהול  WEB המאפשרת ניהול מרכזי של המערכת מכל מקום, בצורה קלה ופשוטה וללא צורך בהתקנת תוכנות ניהול ייעודיות.

המערכת משלבת תקשורת IP על גבי רשתות מקומיות ו/או תשתית רחבת פס וכן קישור למערכות המחשוב בארגון עם תקשורת מסורתית ומאפשרת בכך לארגון מגוון פתרונות ויישומי תקשורת מתקדמים כגון: קישור בין סניפים ו/או שלוחות מרוחקות של הארגון על גבי רשת המחשבים או האינטרנט, ממשקי קישור IP לספקי תקשורת ומגוון יצרני ציוד קצה, שימוש ביישום כגון Outlook כממשק לתקשורת אחודה, שימוש במחשב נייד, טלפון סלולרי או טאבלט כשלוחה אינטגרטיבית ועוד.

נאמנה לתפיסתה ולניסיונה רב השנים בתחום, מציגה Panasonic מערכת מתקדמת העומדת בתקנים בינלאומיים מחמירים ביותר של בקרת איכות, שפותחה מתוך נקודת מבט, שעיקרה שימוש קל ונוח, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות, איכות ואמינות. מגוון יכולות המערכת בשילוב גמישות ויכולת התאמה לצרכי הארגון בהווה ובעתיד וכן וניהול ותחזוקה קלה ופשוטה מאפשרים לארגון שימוש בתקשורת מתקדמת ודי איכותית.

פנסוניק מציעה ללקוחות גם קו של טלפוני IP: KX-NT300, סדרת טלפוני IP חכמים הכוללים מגוון תכונות המאפשרות העברת קול על גבי רשת IP, תוך שמירה על איכות הקול ואמינות גבוהה. בנוסף, מוצעים קווי מוצרים משלימים של טלפוני DECT מוגני אבק ומים, בסיסי תקשורת אלחוטית מרוחקים ל- DECT, טלפונים וירטואליים בתוכנת VoIP למחשב נייח ולמחשב נייד וגרסאות למכשירי סלולר וטאבלטים (בכל מערכות ההפעלה הניידות הנפוצות), טלפוני שיחות ועידה ועוד.

האם יש חסרונות במרכזית פנסוניק- NS1000?  

בהחלט. יש, כמו לכל מרכזיה פיזית בבית העסק. לכן, השאלה הראשונה שכל מנהל אמור לשאול את עצמו: האם יש בכלל צורך במרכזיה פיזית בבית העסק?

בין החסרונות הבולטים ניתן למנות:

א. העלות של רכישת המרכזיה נחשב כהוצאה הונית, מה שפחות משתלם לעסק, מול תשלום חודשי לשירותי מרכזיה שנחשבת כהוצאה שוטפת.

ג. חוסר גמישות לבצע התאמות מהירות במרכזיה. תלות מוחלטת בספק השירות והתחזוקה, לרבות בתחום התיקונים.

ד. תשלום נפרד על כל תוספת ועל כל שדרוג. ההוצאות הברורות והכבדות המידיות: טלפונים, רישיונות לקווי SIP ו- PRI, רישיונות ורכיבים נוספים להקלטת שיחות, ועוד. יחד עם זאת עלויות התוספות במרכזיות פנסוניק נמוכות ביחס למקובל בשוק אצל יצרנים אחרים.

כניסת שירותי מרכזיה בענן לשוק לא הביאה עדיין לשינוי מהותי בתהליכי קבלת ההחלטות של עסקים וארגונים בישראל המעוניינים עדיין לראות מרכזיה פיזית, ששוכנת אצלם בחצר (לרוב בחדר התקשורת). מנהלים לא לוקחים בחשבון בעת בחירת מרכזיה פיזית, שיש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים, וכיו"ב. במרכזיה פיזית, הלקוח משלם גם על אופציות הקיימות במרכזיה ובפורטים, שאין הוא עושה בהם שימוש בכלל וגם לא ייעשה בהם כל שימוש בעתיד (מקבל את המרכזיה As-Is).

המחיר המינימלי של יחידת בסיס NS1000 הוא כ- 3,200 דולרים. אך על זה יש להוסיף עלויות של רכיבים, מוצרים, מכשירי קצה, רישיונות ויכולות לפי צרכי העסק, שמביאים את המחיר הסופי למעלה מכפלים מהמחיר הזה, רק בעת הרכישה. קטלוג המחירים של ה- NS1000 על כל תת-מרכיביו ורישיונותיו כולל טבלאות מחירים מפנסוניק, וכל מה שמתווסף סביב המרכזיה עם הזמן והדרישות הייחודיות המתפתחות של העסק.  לכן, חשוב לתמחר את כל העלויות הנלוות לפני הרכישה של המרכזיה עצמה.

טלפוני SIP פנסוניק PANASONIC

קביעת הציוד שיותקן בבית העסק, אם נבחרה מרכזיית NS1000


בכל שיטה של מרכזיית IP, יש צורך בטלפוני IP בעסק. בין אם הם טלפונים פיזיים של ממש, Softphones על המחשב, או שלוחות על הטלפון הסלולר או הטאבלט הסלולרי. אין כיום כל טעם לרכוש טלפונים אנלוגיים מכל סוג (לרבות DECT). זאת, משום שטלפון IP מכל סוג עולה כמו טלפון אנלוגי DECT עסקי.

כמה מהלכים שיש לנקוט טרם היישום של מרכזיית IP בעסק:
א. יש צורך בבחינת השדרוגים הנדרשים בעסק לרבות ברשתות הפנימיות, כבילה, אספקת חשמל, וכיו"ב. יש לבחון את רוחבי הפס הנדרשים לתקשורת ומה תהיה השפעתם על הרשת הפנימית והחיבורים החיצוניים והאם יש צורך בשדרוגים של הרשת וחיבוריה.

ב. יש צורך בקביעת רמת ההגנות והגיבויים לטלפוניה. הסעיף תלוי גם בספק השירות (אם האבטחה נכללת בשירות הבסיסי, במקרה כאן – לא). זאת, בתלות ברמת ההגנה המבוקשת, בהתאם לרמת הסיכונים המוערכת. מומלץ לנהל מו"מ בנקודה זו, לאחר קבלת ייעוץ מתאים.

ג. בחינת מספר קווי החוץ הנדרשים: כלל חשוב הוא, שנדרש קו יוצא לכל 3 שלוחות פנימיות. חיבור עורק SIP הוא כיום הפתרון המומלץ, בגלל גמישותו למספר הקווים הנדרשים ועלותו (הזולה יחסית).

ד. בחינת שאר הדרישות הספציפיות של העסק:

1) האם נדרש רצף מספרי המאפשר חיוג ישיר פנימה (חי"פ) לשלוחות המרכזיה?

2) מהו מספר השלוחות הנדרשות וסוגיהן (לרבות שלוחות על מכשירי הסלולר)?

3) האם נדרש תפריט ניתוב קולי במספר המוביל של המרכזיה למתקשרים?

4) האם נדרש שירות מסרים מאוחדים המאפשר קבלת דואר קולי ופקסים ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני?

5) האם נדרשת אפשרות של הפעלת יישומים נפוצים דוגמת מיקרוסופט Exchange וחיוג ישיר מה- Outlook?

6) האם יש צורך בתוכנה לרישום שיחות ובקרת שימוש?

7) האם יש צורך במערכת זיהוי קולי בטלפוניה?

8) האם יש צורך בחיבור שלוחות מרוחקות (למשל בחו"ל) לסניפים ושותפים?

9) האם יש דרישות ייחודיות לעסק בהתאם למגוון עיסוקיו?

החלטה על רכישת מרכזיית פנסוניק NS1000 – טיפ:

 

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק השירות. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות החזרים זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות זיכויים החזרים כספיים, שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם. אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ. בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת בעסק (זמני תגובה לתקלות, עלויות, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר זיכוי קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו. 

מרכזיית פנסוניק NS1000 – שורה תחתונה:

 

בבחירת מרכזיה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום המרכזיות, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

לקבלת שירות למרכזיות יורוקום פנסוניק Panasonic – לחץ כאן

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון פנסוניק IP מתאימה לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

לשיחה אישית ומידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

לקבלת הצעת מחיר עבור מרכזיית פנסוניק NS1000 – השאירו פרטים כאן

 

 KX-NS1000 Introduction Panasonic:

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים