0778123111 - תיקון מרכזיות טלפונים | כיצד לבחור ספק תקשורת? 

תיקון מרכזיות טלפונים – כיצד לבחור ספק תקשורת לעסקים?

מרכזיות IP בזק

שירות מרכזיות טלפון –
כיצד לבחור ספק תקשורת לעסקים?

 

 

לאחר רכישה או שדרוג של מרכזיות טלפונים, עומדים מנהלים רבים בפני דילמה: מי יספק שירות למרכזיות הטלפון במשך שנות חיי המרכזייה?

 

מגוון הפתרונות הוא רחב ואף מבלבל.

 

השאלה העיקרית הייתה ונשארה: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק?

 

עם המעבר לשירותי IP בעולם התקשורת, עסקים רבים מחליפים או משדרגים את מרכזיות הטלפון הקיימות שלהם למרכזיות IP. בנוסף, עסקים רבים, שפתחו שלוחות סניפים בארץ ובעולם, מוצאים שזה זול ונוח יותר לא להתקין מרכזיה פיזית בשלוחה סניף, אלא לרכוש שירותי טלפוניה ב"מיקור חוץ" (החל מ- IP-Centrex דרך Hosted PBX וכלה בשירותי תקשורת בענן).

שירות למרכזיות יהלום בזק בינלאומי

כל רכישה של מרכזיה חדשה (או שדרוגה) מלווה באחריות יצרן לתקופת זמן מוגדרת (בד"כ שנה) ובחוזה תחזוקה ושירות שנתי, שמתחדש בד"כ מידי שנה. מנהלים נוטים לחתום על הסכם השירות והתחזוקה עם מי שהתקין אצלם את המרכזיה. מהר מאוד הם מגלים, שהם נפלו ל"חתונה קתולית", שמתייקרת משנה לשנה ואף נהפכת ליקרה בתוך תקופת האחריות עצמה. זאת, משום שסוגים מסוימים של תקלות ושירותים "לא נכללים" בחוזה ויש לשלם עליהם בנפרד ביוקר. לכן, עולות הדילמות:


היכן נעשתה הטעות?
האם אפשר לשפר את החוזה?
האם ניתן להשתחרר מהחוזה ולהחליף ספק שירות?
האם יש חלופות זמינות ואמינות בשוק לתחזוקה ושירות של מרכזיות?
שאלות רבות הדורשות ליבון והתייחסות.

שירות למרכזיות טלפון – סקירה הפתרונות

הפתרונות הקיימים לשירות למרכזיות מתחלקים לכמה אפשרויות עיקריות: 

א. שירות למרכזייה מצד החברה היצרנית של המרכזיות (או נציגות שלה). זו אפשרות מועדפת ברוב המקרים אך לרוב לא זמינה. זאת, כי היצרנים נוטים להעביר את תחום התחזוקה והתיקונים לשרשרת הערך שלהם, דהיינו: לאינטגרטורים ולספקים של שירותי טלפוניה העומדים מול הלקוחות.

ב. שירות למרכזייה ע"י האינטגרטורים והספקים, שהתקינו את המרכזיה ונתנו עליה אחריות.

ג. שירות למרכזייה ע"י חברות מתחרות באינטגרטורים ובספקים, שהתקינו את המרכזיה.

ד. העברת כל האחריות לתיקון ושירות למערכת "מיקור חוץ" (Outsourcing) חיצונית. זה אפשרי וקיים בפתרונות מרכזיה ב"מיקור חוץ" לסוגיו, במיוחד בשירותי "מיקור חוץ" הוותיקים כמו IP-Centrex ובשירותים החדשים יותר בענן.

הערה חשובה:

הפתרון הזול ביותר, הנוח ביותר וכזה המסיר את רוב הדאגות לתחום התחזוקה והשירות מהמנהלים, הוא פתרון הטלפוניה בענן. כיום, כל הספקים הגדולים והבינוניים הקיימים בשוק, החל מתדיראן טלקום וכלה ב- Triple C, מספקים שירותי טלפוניה בענן, ומחיר השימוש החודשי כולל שירות ותחזוקה מלאים. אולם, מנהלים רבים מעדיפים לראות מרכזיה פיזית בתוך כתלי העסק ואינם סומכים על שירותי טלפוניה בענן. זאת, מסיבות רבות: בעיקר מחשש שיש בתחומים של זמינות ואמינות של שירותי הענן. מכאן, שהמעבר לשירותי ענן בתחום הטלפוניה נמצא בישראל רק בתחילת דרכו.

מיהם הספקים לשירותי אחזקה ותיקון של מרכזיות?

השוק מתאפיין בריבוי של ספקים אינטגרטורים, חלקם מתמחה בסוג אחד של מרכזיות, אך רובם ככולם מספקים שירות לכמה וכמה סוגי מרכזיות:

מרכזיות אוויה AVAYA: טלדור, בזק בינלאומי, בינת, מלם תים, בזק, צור יועצים.

מרכזיות סיסקו: בינת, בזק בינלאומי, טלדור, מלם תים, נטוויז'ן-013.

מרכזיות פנסוניק: יורוקום, צור יועצים, א.מ. טלפון אינטרקום, קלרקום תקשורת, בזק, ספיקום.

מרכזיות יהלום: בזק בינלאומי, בזק, מ.ד מערכות תקשורת.

מרכזיות LG: בזק בינלאומי, בזק, מ.ד מערכות תקשורת.

מרכזיות CORAL קורל: תדיראן טלקום, בזק בינלאומי, PCS, Voicenter, U-Telecom.

מרכזיות טלפון בקוד פתוח אסטריסק: VoiceSpin, טיקל רשתות, Voipli, קסורקום, בינת-סמך, קבוצת שטרודל, פוקוס-טלקום, יורוטק תקשורת, בזק בינלאומי, אקספון-018.

מרכזיות טלרד-קונג': וויזקום, נטוויז'ן-013, טל אר מערכות תקשורת, א.מ. טלפון אינטרקום, בזק בינלאומי.

כפי שניתן לראות מהרשימה (החלקית), יש בישראל ריבוי של ספקים ונותני שירותים למרכזיות. לכן, חובה על בעלי העסק להגדיר לעצמם כמה דברים בסיסיים לפני שהם חותמים על הסכם תחזוקה ושירות עם ספק כלשהו, כחלק בלתי נפרד מתהליך בחירת מרכזיית טלפון:

א. איזו רמת שירותSLA  נדרשת בעסק. האם 24X7X365 או רק בשעות העבודה המקובלות, מהם זמני התגובה הנדרשים, וכך הלאה.

ב. הגדרת תכולת העבודות והשירותים הכלולים במסגרת השירותים (תיקוני חומרה, תיקוני תוכנה, שינויי הגדרות, הדרכה וכד').

ג. הגדרת תכולת תחזוקה מונעת עפ"י הנחיות היצרן כולל גיבויים.

ד. מה התקציב השנתי לתחום התחזוקה והשירות.

ה. האם לקבל את התחזוקה והשירות מהחברה, שסיפקה מכרה התקינה את המרכזיה בעסק, או לחפש חלופות טובות יותר ואו זולות יותר בשוק.

ו. קביעת תמחור בגין עבודות התקנה, שינויים ותוספות שאינן כלולות בתכולת חוזה השירות.

שירות למרכזיות פנסוניק יורוקום

תיקון מרכזיות טלפונים – טיפ:

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק שירותי האחזקה והתיקון של המרכזיות. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות החזרים זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות זיכויים החזרים כספיים שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם. אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ. בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת בעסק (זמני תגובה, עלויות, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר זיכוי קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו.

 שירות למרכזיות טלפון – סכום המלצות

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתחה בפני הלקוחות העסקיים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים לפי צרכיהם ולבחור במגוון רחב של פתרונות. בבחירת הפתרון המתאים והנכון לעסק בתחום שירותי האחזקה והתיקון למרכזיות יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה, שמבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות והצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים ובספקים החדשים, מה שיכול להוות יתרון כלכלי משמעותי בשוק לכל עסק. אין כל סיבה לא לבצע תיחור בין הספקים כבר כעת, בליווי המקצועי המתאים. השוק רווי מתחרים והכוח אמור להיות בידי הלקוח.

 לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 

לקבלת שירות למרכזיות טלפון במחירים הנמוכים ביותר בשוק – לחץ כאן

 

נמאס לך לחפש ספק שירות למרכזיות טלפון לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים