IP CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית לעסקים – האם פתרון מתאים לעסקים?

P CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית לעסקים

IP CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית
האם פתרון הסנטריקס מתאים לעסקים?
 

 

מנהלים ובעלי עסקים רבים ניצבים בפני דילמה: איזו מרכזיה לרכוש לעסק? שחקנית בולטת בשוק היא בזק עם פתרון IP-Centrex ששודרג אך לאחרונה.


השאלה הנותרת: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק והאם הוא יהיה הפתרון של בזק?

 

השוק הישראלי למרכזיות עסקיות וארגוניות רווי בתחרות. כיום, אין כל טעם לרכוש, להתקין או לתחזק מרכזיות אנלוגיות או לחלופין מרכזיות היברידיות (מרכזיות אנלוגיות, שהוסיפו להן קישור IP). די ברור, שמדובר בהוצאה כספית, שניתן לחסוך בה, שמכבידה על העסק בתפעול השוטף שלו. המרכזיה האנלוגית או ההיברידית מספקת רמת שירות נמוכה ובסיסית בלבד לעסק, במחירי חיבור ושירות יקרים יחסית. במציאות בה רבים מסתובבים עם סמארטפונים והעובדים מצפים לעבוד בכלים מודרניים וממוחשבים, הדרך הנכונה היא לשלב מרכזיות IP מלאות (Pure IP) לעסקים במערך המחשוב בעסק.

P CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית לעסקים

לקבלת הצעת מחיר למרכזיה IP CENTREX בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

השוק של המרכזיות הפך להיות שוק מאוד תחרותי בישראל, עם תחרות חריפה בין מותגים, החל מתדיראן טלקום, דרך פנסוניק, LG, אוויה, אלקטל-לוסנט, כוכב  וכלה בסיסקו ועוד מותגים פחות מוכרים. מולם, יש 3 פלחי שוק יחסית חדשים, שגם הם מצליחים ונמצאים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות:

1) מרכזיות מבוססות "קוד פתוח בתקשורת" במיוחד אסטריסק. כמות השחקנים כאן מאוד גדולה ומגוון הפתרונות רחב. בקרוב נראה פתרונות בקוד פתוח בפתרון יותר חדיש שנקרא: WebRTC.

2) IP-Centrex, בעיקר של בזק עסקים אך גם של המתחרות בבזק דוגמת קבוצת סלקום וקבוצת פרטנר.

3) שירותי מרכזיה בענן, שירותים הכוללים כמה חברות מתחרות דוגמת: Voicenter (קבוצת שטרודל), Triple-C (כולל בשת"פ עם תדיראן טלקום), Voipli, VoiceSpin, Microsoft Lync, אינטרנט בינת, בינת סמך, נימבוס טלקום, ועוד.

כל בעל עסק ומנהל המוצף בשפע הזה של מתחרים, עומד נבוך ואינו יודע באיזה פתרון לבחור, במיוחד כשענקית תקשורת דוגמת בזק, מציעה לו הצעות הנראות אטרקטיביות דוגמת ה- IP-Centrex. די ברור, שכל עסק אמור לנתח קודם כל את הצרכים שלו ולאחר מכן לקבל החלטה.

מרכזיות IP-Centrex של בזק – סקירה כללית

שירות IP Centrex הינו שירות מרכזיות חכם ומתקדם בטכנולוגיית IP המהווה תחליף מלא למרכזיה המסורתית בעסק. ספקי התקשורת הגדולים בישראל (לרבות קבוצות פרטנר וסלקום) מציעים שירותי IP-Centrex. כל המתחרים מציעים זאת על בסיס אותה פלטפורמה טכנולוגית (במרכז המערכת – מתגים של BroadSoft). אולם, רק לבזק יש את הגרסאות החדשות והמתקדמות ביותר של מערכת IP-Centrex (פירוט קצר בהמשך). רק לבזק יש שפע של שירותים נלווים סביב ה- IP-Centrex דוגמת: שירותי Bizphone (לחיוג וקבלת שיחות מהסמארטפונים וטאבלטים), שרת SMS, ניתוב חכם (לרבות IVR רשתי), שירותי אלחוט (WiFi – Biznet), שילוב מצלמות – Bcam, שילוב מדיה – DLNA ועוד. לבזק גם הניסיון הרב ביותר בתחום זה, עוד מהעשור הקודם בו סיפקו בבזק שירותי Centrex ללקוחות העסקיים (זאת, ללא IP, מבוסס רק על חיבורי PRI ו-TDM). המעבר של בזק ל- IP-Centrex מאפשר ללקוחות מגוון תצורות חיבור, לרבות חיבור מעל רשת האינטרנט (לרבות ב-xDSL), או בחיבורי נל"ן מגוונים דוגמת: MPLS, VPN, מטרו ו-SDH.

מרכזיות IP-Centrex של בזק נסקרו בהרחבה, והפעם נתרכז רק בחידושים האחרונים של מערכת IP-Centrex גרסה 17, ששוחררה לרשת בזק אך לאחרונה.

בגרסה חדשה זו התמקדו בבזק במספר תחומים, שיאפשרו (כך לדברי בזק) להציע את השירות העדכני ביותר בשוק, בדגש על אינטגרציה עם "מוקד טלפוני" – Call Center, שילוב עם "תקשורת אחודה", יותר שרידות ויכולת חיבור סוגי טלפונים חדשים כדלהלן:

1. פישוט השימוש: במעבר לגרסה 17 ניתן יהיה להפעיל תוכנות (כמו המוקד הטלפוני – Call Center), שבעבר נדרש היה להתקין על המחשב של הלקוח. כעת זה ייעשה דרך ה-WEB (בדפדפן) בפשטות.

2. המערכת החדשה מציעה יכולות מתקדמות ומשופרות למוקד הטלפוני על מנת לייעל את ניהול המוקד ולאפשר ללקוח לשפר מדדי שירות ויעילות בארגון.

3. המערכת החדשה מציעה שירותי IP-PRI שרידים יותר, בזכות טבעות התקשורת הכפולות והפריסה של בזק.

4. המערכת החדשה מאפשרת ללקוח יכולות Unified Communications ("תקשורת אחודה" – UC) מתקדמות, כגון התממשקות למערכות Lync ארגוני (מערכת התקשורת מבית מיקרוסופט), למי שכבר משתמש ב-Lync.

5. כחלק מהתהליך, בזק גם תציע דגמים חדשים של טלפוני IP (המגיעים מ"פוקוס טלקום" וספקים נוספים דוגמת פוליקום), למגוון אוכלוסיות המשתמשות בשירות, כגון טלפוני מזכירה וטלפוני מנהלים חדישים, לצד הטלפונים הסטנדרטיים למשתמש הקצה.

הערה חשובה:

לכל המוצרים בגישת ה- IP-Centrex יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP וכמובן חיבורי פס רחב PRI. את התוכנות הנלוות ושירותי ערך מוסף רבים לרבות Call Center מקצועי ויכולות הקלטה, רוכשים ומתקינים בנפרד. יש לבדוק היטב טרם הרכישה אילו יכולות נכללות בחבילה הבסיסית של רכישת המרכזיה ואילו נדרשות ברכישה נפרדת ואו רישיונות נפרדים.

למי מתאים מרכזייה ב- IP Centrex?

על פי הניסיון המצטבר, שירותי IP-Centrex מתאימים בעיקר לעסקים קטנים, עד כ- 20 שלוחות. בזק מתגאה (ודי בצדק) בהצלחת שירותי ה- IP-Centrex שלה. חברת בזק מוכרת את השירות הזה לכ-200 לקוחות חדשים מידי חודש וכבר יש בשירותי ה- IP-Centrex שלה מעל ל-9,500 לקוחות עסקיים (נכון לסוף 2013).

הבעיה: חלק או רוב הלקוחות הללו לא בחנו לעומק את כל החלופות. שירות IP-Centrex הוא שירות מצוין, אולם הוא שירות יחסית לא חדש (בגישה הטכנולוגית שלו) והוא יחסית יקר. זאת, מול החלופה המובילה, שכבר החלה בעולם התקשורת: שירותי תקשורת בענן. רק בשירותי תקשורת בענן משיג בעל העסק את החיסכון הכלכלי הגדול ביותר בשירותי התקשורת שלו ומקבל מגוון יכולות שאין ב- IP-Centrex. זאת, החל מחיבור שקוף לשירותי סלולר, דרך הקלטת שיחות וניהול הקלטות, שיחות ועידה ללא הגבלה ולכל סוגי החיבורים והמכשירים, וכלה בחיבור שקוף למערכות תוכנה שולחניות מכל סוג. לקוחות רבים מחפשים כיום פתרון ניידות, שיאפשר העברת שיחה לנייד כשלוחה, באופן קל ושקוף, פתרון שהוא בעייתי ב- IP-Centrex. זה נפתר בקלות וקיים בשירותי ענן.

סביר להניח, שתוך פחות משנה תחל גם בזק לספק שירותי טלפוניה בענן. אז נשמע מבזק עצמה, למה השירות בענן עדיף על שירותי IP-Centrex, מנקודת הראות של הלקוחות העסקיים. בזק נמצאת כבר בהכנות לספק שירותי טלפוניה בענן, מול התחרות המתפתחת בתחום זה בישראל.

מכאן, מומלץ ללקוח עסקי, שיש לו מעל ל-20 שלוחות, להמתין במעבר ל- IP-Centrex, אם הוא מעוניין להתמקד בשירותי התקשורת של בזק, משום שהאמינות ורמת השירות של הרשת העסקית של בזק ידועה ומוכרת בשוק.

זה די ברור, שאין כל טעם כיום לקחת שירות יחסית יקר (בתשלום חודשי יחסית גבוה מול החלופות) ובטכנולוגיה של דור קודם. בנוסף, אין כרגע דרך להגר בקלות ובשקיפות משירותי IP-Centrex לשירותי ענן. מדובר בתפיסת שירות ותפעול אחרת עם טכנולוגיות שונות. מכאן, שהחשש ל"חתונה קתולית" עם חברה אחת (חברת בזק) בשירות טלפוני אחד (IP-Centrex), הוא חשש ממשי.

בנוסף, גם ללקוחות קטנים (מתחת ל- 20 שלוחות), מומלץ לבחון ברצינות את הפתרון של IP-Centrex של בזק מול פתרונות הענן שכבר קיימים בשוק. הפריסה של שירותי IBC (סיבים עד הבית והעסק) במהלך 2014 והלאה, תביא לשינוי דרסטי בעלויות החיבור של לקוחות עסקיים מכל גודל, לשירותי תקשורת.

מי שיילכד בחיבורי תקשורת ישנים, פשוט ישלם ביוקר (תרתי משמע) על ההחלטה הזו. מחירי החיבור העסקיים בישראל יפלו בצורה תלולה יותר מנפילת מחירי הסלולר בשנה שעברה, עם פרוץ "המהפכה הסלולרית".

כבר היום ידוע, שמחיר חיבור 100 מגה סימטרי ב-IBC הוא 100 ₪ (כולל מע"מ) לחודש ומחיר חיבור 1 ג'יגה סימטרי יהיה (כנראה) פחות מ-200 ₪ לחודש.

בנוסף, אי אפשר להשתרר בקלות מהסכמי חיבור קיימים וגם אי אפשר לקפוץ מטכנולוגיה לטכנולוגיה בלי להחליף ציוד וחיבורים.

IP CENTREX

אזהרה

יש לבצע הכנות ובדיקות לפני הכנסת מרכזיה בענן לעסק ובכלל זה: בדיקת הרשת והיכולת שלה לקלוט את מערכת הטלפוניה המחוברת לענן, בחינת שרידות הרשת והמערכת הטלפונית, בחינת שרידות החיבורים על רשת האינטרנט, בחינת אמצעי ההגנה למערכת, קביעת מדיניות שימוש במערכת ואכיפתה, התקנת תוכנות (אפליקציות) על מכשירי הקצה ובמיוחד הכוונה למכשירי הסלולר והטאבלטים. אנו עומדים לרשותם לצורך ביצוע הבדיקות הללו.

מכאן, כל בעל עסק יכול וצריך לשקול את מכלול השיקולים הנכונים בבחירת מרכזיה לעסק, לרבות חישוב כל העלויות הישירות והנסתרות הכרוכות ברכישה שכזו, תוך התחשבות בהתפתחות התחרות בשירותי התקשורת בישראל, שתהיה חזקה בשנה הקרובה.

החלטה על מרכזיית IP-Centrex – טיפ:

עסקים קטנים כגדולים גדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן, במקביל לבחינת הכניסה לעולם ה- IP-Centrex, ולזנוח את הטלפוניה האנלוגית או ההיברידית הישנה (אם עדיין קיימת אצלם).

מומלץ להתנסות עם הפתרונות הקיימים כיום בשוק בתחום שירותי הטלפוניה בענן, שהם זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Center, וידיאו חוזי, שילוב סלולר, הקלטות, ו-UC, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים יקרים.

ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים) או בסניף העיקרי להתנסות ב- IP-Centrex, ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו, אם לאו, וניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות, אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת שירותי מרכזיה.

   

שורה תחתונה:

בבחירת מרכזיה חדשה לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום המרכזיות, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

לקבלת הצעת מחיר למרכזיה IP CENTREX בענן ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 נמאס לך לחפש מרכזיית IP Centrex מתאימה לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

IP Centrex מרכזיות טלפונים של בזק:

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות