מרכזיות טלפון בענן Cloud PBX - פתרונות תקשורת מתקדמים (טיפים מעשיים)

מרכזיות טלפון בענן Cloud PBX – איך לבחור ספק תקשורת מוביל?

הקמת רשת תקשורת משרדית קווית או אלחוטית

מרכזיות טלפון בענן  Cloud PBX – טיפים מעשיים לחיסכון בעלויות

 

עולם המרכזיות צועד במהירות למעבר לענן, כשירות וירטואלי בענן – Cloud PBX. השאלה המרכזית, שכל מנהל אמור לשאול את עצמו: כיצד לבחור בשירותי תקשורת בענן המביאים לו ערך עסקי?

 

עולם שירותי הטלפוניה נמצא בתנועה לכיוון של אספקת כלל השירותים בענן. כדי לא להתבלבל במונחים הטכנולוגיים, חשוב להבין, ששירותי IP-Centrex ושירותי VPS (ר"ת: Virtual Private Server) אינם שירותי ענן. אלה שירותים וירטואליים כשלב אחד מקדים לפניי המעבר לשירותי ענן. רק בשירותי ענן (בין ענן פרטי, היברידי או ציבורי) ניתן לקבל את מירב היכולות הטכנולוגיות האפשרויות בצד חיסכון מרבי בהוצאות של עסקים וארגונים על שירותי תקשורת.

מרכזיותIP  בענןCloud PBX הן אחד הסוגים של "מיקור חוץ" (Outsourcing) של שירותי תקשורת לעסקים וארגונים. הסוגים האחרים הם: IP-Centrex, Virtual PBX ו-Hosted PBX. המעבר של שירותי מחשוב ותקשורת לעולם הבנוי סביב התפיסה של "מחשוב ענן", מתבצע בכל העולם כמו גם בישראל בהיקפים גדלים והולכים. במדינות רבות במערב כמעט כל מערכות התקשורת עברו לשירותים מבוססי ענן.

כל בעל עסק המתכנן לעבור לשירותי ענן וגם מי שכבר מצוי בשירותי ענן בתקשורת, רצוי ומומלץ, שישאל את עצמו: האם הוא משיג את התשואה המכסימלית (ROI) לעצמו במעבר או בשימוש בשירותי תקשורת בענן. המעבר לשירותי תקשורת בענן אינו מהלך חד פעמי וגם אינו פשוט. יש בו מכשלות כמו בכל תחום חדש. גם בתחום זה ניתן ליפול ב"מלכודות דבש" ולהיקלע ל"חתונה קתולית", שבה הלקוח העסקי לכוד אצל ספק אחד מבלי יכולת להשתחרר מהתלות הזו, תוך תשלום על השירותים הללו במחירים העולים ומטפסים ללא כל תקרה או איזה מנגנון ריסון כל שנה ואף כל רבעון.

מרכזיות טלפון בענן Cloud PBX

טיפים מעשיים לחסכון בשימוש בשירותי Cloud PBX:

בעולם התזזיתי בו אנו נמצאים (מבחינה כלכלית) הדרך הטובה ביותר לחסכון בהוצאות התקשורת לכל עסק היא לנסות ולהעביר את כל ההוצאות מסעיף ה-CAPEX לסעיף ה-OPEX. דהיינו: שכל ההוצאות על שירותי התקשורת תהיינה על בסיס תשלום חודשי נמוך וידוע מראש לטווח זמן של לפחות שנה, ללא עלויות תחזוקה, שדרוגים ורכש ציוד. זאת ניתן להשיג רק במעבר לשירותי תקשורת בענן.

יחד עם זאת, המעבר לשירותי ענן דורש בחינת כמה סוגיות חשובות ובכללן:

 

א. שמירת רמת האבטחה  של השירותים (הגם שהם נמצאים בענן).

ב. שמירה על איכות התקשורת (במיוחד איכות הקול והווידיאו).

ג. שמירה על יציבות מחירים לטווחי זמן סבירים (לפחות שנה).

ד. ניהול פשוט וקל (תוך שימוש בדפדפן), ללא צורך בהכשרות ולמידה של מערכות התקשורת העסקיות.

ה. בחירה בספק אמין ויציב עם תשתיות חזקות, שרידות ומאובטחות.

ו. יכולת לחבר את כל סוגי הטלפוניה (במיוחד הכוונה לטלפוניה הסלולרית) למרכזיה בענן.

ז. קבלת מענה בענן לצרכים ספציפיים ובכללם: הקלטות, זיהוי מתקשרים, Call Center, שילוב מערכות לעבודה קבוצתית ומרחוק, BI, שילוב מערכות "המשרד האחורי" ועוד.

ח. יכולת להחליף ספקים בצורה סבירה ללא תלות מוחלטת בספק אחד.

לא תמיד ניתן להשיג את כל המטרות הללו בו זמנית אצל ספק שירותי ענן מסוים. לכן, יש לחפש את הפתרון הנכון המביא ROI מדיד וברור לעסק.

הטיפ החשוב ביותר הוא שינוי הרגלי עבודה, שמביא לחסכון רב במשאבים ומעלה את הפריון העסקי. זה אפשרי במעבר לשירותי ענן, שמספקים יכולת לעובדים לעבוד מכל מקום, בארץ או בחו"ל. זה יכול להביא לחסכון גם בשטחים המוקצים לעובדים במתקנים קבועים (שכן, יהיו עובדים, שיעבדו מרחוק, כולל מהבית). שינוי הרגלי ושיטות העבודה הוא תהליך, שיש לתכנן אותו ברצינות וביסודיות במקביל להעברת שירותי התקשורת ל-Cloud PBX.

לכן, תהליך "מיקור החוץ" של שירותי הטלפוניה יכול להיות נדבך אחד מ"מיקור חוץ" של בעלי תפקידים בעסק, שניתן להמיר אותם בעובדים מתמחים העובדים ממקומות אחרים בארץ או בעולם, לטובת העסק. דוגמאות בולטת לגישה הזו: העברת שירותי פיתוח תוכנה או שירותי מוקד טלפוני ל"מיקור חוץ", לבעלי מקצוע הנמצאים במרכזי פיתוח או במוקדים, ב-Off Shore (מחוץ למדינה) או ב-Near Shore (בתוך המדינה, אך באזורים ובאוכלוסיות בשכר והוצאות נלוות נמוכים יותר). יש כיום יכולת לקבל שירותי "מיקור חוץ" ברשת האינטרנט בכל תחום, החל משירותי תרגום וכלה בשירותי שליחויות. המעבר לענן מבטל את הצורך, שעובדים יימצאו במיקום פיזי מסוים וקבוע. הם יכולים להימצא בכל מקום בארץ או בעולם.

גם אם לא מוציאים מטלות עסקיות ל"מיקור חוץ", עדיין השימוש בשירותי תקשורת בענן מביא להורדת עלויות בתחומים רבים בעסק, במיוחד בתקורות ובהוצאות הקבועות. תשלום על שירותי תקשורת לפי צריכה (במודל ה-SaaS), הוא זול יותר מכל חלופה אחרת לשירותי תקשורת. אין צורך בשטח לציוד תקשורת ואין צורך בתשתיות חשמל, מיזוג וכיו"ב לציוד התקשורת. זאת, מפני שאין ציוד תקשורת פיזי. הכול נמצא בענן אצל ספק השירות. ממילא העסק משלם על חיבורי אינטרנט ונל"ן (נקודה לנקודה), כך, שקווי התקשורת הללו יכולים לשמש לכל המטרות העסקיות בתקשורת, גם ל-Cloud PBX.

בנוסף, יכולות חדשות הקיימות בשירותי הענן מספקות יכולת שמירה טובה יותר על "נאמנות לקוחות" ושביעות הרצון של הלקוחות. זה תורם באופן ישיר ל-ROI של העסק. שכן, העלות של שמירת לקוח מרוצה פחותה בהרבה מהעלות של השגת לקוח חדש.

מי מספק שירותי טלפון בענן – Cloud PBX בישראל?

עד 2013 היה תחום שירותי מרכזיה בענן נחלת מעטים בישראל. ניתן היה למצוא שירותי תקשורת בענן בעיקר בחברות, שהתחברו לשירותים כאלו בחו"ל או אצל ספקים ישראלים, שמרכז פעילותם בחו"ל (דוגמאות: Flat Planet Phone ו-Vonage). מ-2013 החל השוק להתמלא בספקי תקשורת בענן עם מגוון רחב של שירותים ומחירים.

הספקים המרכזיים בישראל לשירותי תקשורת וטלפוניה בענן נכון לתחילת 2014 הם:

א. Voicenter (קבוצת שטרודל) – מגוון שירותים.

ב. קבוצת בינת – מגוון שירותים.

ג.The Flat Planet Phone Company  – מגוון שירותים, בעיקר בחו"ל ו-Call center וירטואלי בינלאומי.

ד. Gama Operations – מרכזיה מאובטחת בענן עם שירותי הצפנת שיחות.

ה. 1COM –מגוון שירותים.

ו. Nimbus Telecom – מגוון שירותים.

ז. אופק פתרונות תקשורת – בעיקר שירותי אינטגרציה לענן.

ח. Voipli – מגוון שירותים.

ט. Triple-C – פתרונות מבית תדיראן טלקום ומיקרוסופט, עם יכולת שילוב בשלל רחב של פתרונות ICT בענן.

י. בזק בינלאומי – שירותי Call Center בענן.

י"א. Kiwinet – מגוון שירותים.

י"ב. VoiceSpin – מגוון שירותים, בדגש על קוד פתוח.

י"ג. SmartBase – שירותי ייעוץ והקמת מערכות תקשורת ואבטחת מידע בענן.

י"ד. IsraelNumber – שירותי טלפוניה מגוונים בעיקר בינלאומיים בענן.

ט"ו. טיקל רשתות – שירותי מרכזיות בענן מבוססות קוד פתוח.

ט"ז. חברות התקשורת הגדולות: בזק, סלקום, פרטנר והוט: נמצאות בשלבי בחינת שירותי מרכזיות בענן ובהתקנות ראשוניות. קבוצת סלקום כבר מספקת שירות בשם Easy Phone על בסיס שירות של נטוויז'ן בשם Easy Office. שירותי הענן של בזק כוללים כיום רק שירותי גיבוי מידע בענן ולא טלפוניה בענן.

ריבוי  הספקים לשירותי תקשורת בענן (היקף, שיגדל משמעותית ב-2014 ובשנים הבאות) מוביל לידי כך, שבעל העסק עומד נבוך מול שפע ההצעות ואינו יודע במי לבחור. אנו עומדים לרשותכם לביצוע כל התהליך, החל מניתוח הצרכים, דרך בחינת חלופות, תמחור ספקים ובחירת הספק המתאים וכלה בליווי תהלכי ההתקנה וההטמעה.

מרכזיות טלפון בענן Cloud PBX

החלטה על בחירת ספק שירותי Cloud PBX – טיפ:

עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן, ולזנוח את הטלפוניה האנלוגית או ההיברידית הישנה (אם עדיין קיימת אצלם) ומערכות התקשורת הישנות, שאינן IP (אם עדיין קיימות אצלם).

מומלץ להתנסות עם אחד מהפתרונות הקיימים כיום בשוק בתחום שירותי הטלפוניה בענן, שהם זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות Call Center, וידיאו חוזי, שילוב סלולר, הקלטות, ו-UC (ר"ת: Unified Communications) ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים יקרים.

ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים) או בקבוצת עובדים מוגדרת, ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו, אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות, אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה בענן.

    

שורה תחתונה:

בבחירת Cloud PBX יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום המרכזיות ובתחום ציוד התקשורת הנלווה, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

מחפש פתרון מרכזית טלפון / Cloud PBX? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 שירותי ענן – למה כדאי ומהם היתרונות?:

 

 

 10 דברים טובים שמרכזיית טלפון אופטימלית עושה לעסק שלך


השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות