מרכזיות טלפון סלולריות – מרכזיות טלפון בעידן הניידות

שילוב מערכת תקשורת אודיו / וידאו בחדרי ישיבות חכמים

מרכזיות טלפון סלולריות  – מרכזיות טלפון בעידן הניידות

 

 

כשכל הציבור עבר ועובר לדבר בסלולר (גם עובדים ומנהלים) – נשאלת השאלה:

 

מדוע יש צורך במרכזיה קווית? מי מספק מרכזיה סלולרית בישראל והאם יש בה צורך?

 

בהשוואה לתחרות בשוק הקווי, התחרות בשוק הסלולרי היא כה עזה, עד כי התייתר הצורך בשימוש בטלפוניה קווית, משום שהרשת הסלולרית יותר זולה ויותר נוחה לשימוש. המעבר לשימוש בסמארטפונים וטאבלטים מאפשר לשלב את כל השירותים התקשורתיים במכשיר נייד. לכן, נשאלת השאלה: בשביל מה צריך מרכזיה קווית נייחת בעסק?

 

קודמת לזה השאלה: בשביל מה בכלל צריך מרכזיה (נייחת או סלולרית) בעסק? התשובה לזה כבר די ברורה לרבים: אין צורך במרכזיה פיזית בעסק.

 

היות והעולם עבר להיות נייד ושירותי טלפוניה ניתנים כיום בענן במחירים שהם מחצית עד עשירית ממחירי טלפוניה מסורתית, ברור, שאין כל טעם עסקי או אחר להחזיק מרכזיה פיזית קווית בתוך העסק.

 

מכאן, נשאלת השאלה: האם יש פתרונות של מרכזיה סלולרית? שאלה נלווית: האם מרכזיה סלולרית היא תחליף מלא למרכזיה קווית והופכת אותה למיותרת?

 

התשובה לשאלות אלו אינה כה פשוטה כמו השאלה הקודמת. משום שעולם מרכזיות הטלפון הסלולריות הוא רק בתחילת דרכו. אין עדיין ספק פתרונות מוביל בתחום זה.

 

3 חברות הסלולר הגדולות: פלאפון, סלקום ופרטנר, מספקות שירותי מרכזיה סלולרית, כחלק ממגוון שירותי התקשורת העסקיים שלהן. אולם, זה רק שירות נלווה לשירות אחר ובד"כ לא עומד בפני עצמו כשירות נפרד. השירות מתבסס בחברות אלו על גישת ה-VPN. בכל מקרה, מדובר בשירות ישן, יקר יחסית ולא אטרקטיבי, שעסקים רבים החלו לנטוש אותו.

מערכת לשליחת הודעות טקסט SMS

מה הפתרון הנפוץ כיום לשירותי מרכזיה סלולרית?

כיום, כל עוד תחום המרכזיות הסלולריות העצמאיות נמצא בחיתוליו, הפתרון הנפוץ, שהופך להיות פופולארי ומוביל, הוא שילוב מכשירי הסלולר במרכזיה וירטואלית בענן. שילוב של טלפוניה סלולרית בשירותי מרכזיות וירטואליות, שאינן בענן דוגמת VPS ו-IP-Centrex, לא הצליח. זאת, בעיקר בגלל קשיי האינטגרציה בין המערכות השונות וחוסר היכולת להוכיח ROI.

 

רק במרכזיות, שנמצאות באופן מלא בענן, ניתן להשיג את האינטגרציה השקופה בין הטלפוניה הקווית לטלפוניה הסלולרית ולספק למשתמשים את כל היכולות, שניתן להפיק מרשת ניידת ומתקדמת עם שירותי UC (ר"ת: Unified Communications), תוך שימוש בסמארטפונים וטאבלטים ובמחירים אטרקטיביים.

 

בישראל, יש מספר לא מבוטל של ספקי טלפוניה מתקדמת (הכוללת UC) בענן. חברת המחקר העולמית גרטנר כבר דירגה חברות אלו. בדירוג הזה לא נכללה תדיראן טלקום, שיש לה שירותים בענן הכוללים סלולר. בקרוב גם בזק תיכנס לתחום הזה עם פתרון מבית אוויה ואינטגרציה של IBM.

 

במקביל, המעבר ל-WebRTC יפשט עוד יותר את היכולת לתפעל מרכזיות סלולריות המשולבות עם שירותי ענן מגוונים, שירותי מחשוב עסקיים וטלפוניה קווית. מובילה בתחום הזה היא מיקרוסופט Lync והשותפה הראשית שלה בתחום זה בישראל היא אודיוקודס. כל הספקים הגדולים האחרים מתחילים גם הם להיכנס לתחום הפתרונות בעולם ה-WebRTC ובעתיד ייעלם לגמרי הקו המפריד בין טלפוניה קווית לטלפוניה סלולרית.

מרכזיות טלפון סלולריותטיפ:

 

לפני בחירת ספק שירותי תקשורת בענן, מספק של שירותי מרכזיה הכוללים טלפונים סלולריים, מומלץ לבצע ניתוח צורכי העסק ולבחון את כל החלופות הקיימות בשוק. מדובר בתחום יחסית חדש ורצוי להיזהר ולא ליפול למלכודת של "חתונה קתולית" עם ספק שירות הלוכד את הלקוחות בפתרון קנייני.

 

עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן, ולזנוח את הפתרונות הישנים (אם עדיין קיימים אצלם) ומערכות התקשורת הישנות, שאינן IP (אם עדיין קיימות אצלם).

 

ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים), או בקבוצת עובדים מוגדרת, ולבחון האם שירותי הענן והחיבוריות הסלולרית מתאימים לעסק וצרכיו, אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה מתקדמים בענן.

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון סלולרית IP לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.*

מרכזיות טלפון סלולריות – מרכזיות טלפון בעידן הניידות

השאר תגובה

פוסטים נוספים