מרכזיות תדיראן Aeonix UC&C – סקירת דגמים חדשים

מוקדי שירות טלפוני Call Centers

מרכזיות תדיראן Aeonix UC&C – סקירת דגמים חדשים

 

עולם שירותי המרכזיה והתקשורת צועד במהירות למעבר לענן, כשירות וירטואלי בענן על תשתיות ענן פרטיות או ציבוריות, וכעת גם על תשתיות "היברידיות".

האם לבחור בפתרונות הטלפוניה והתקשורת בענן של תדיראן טלקום? מה התחדש בפתרונות הללו בענן?

 

חברת תדיראן טלקום, החברה המובילה בתחום שירותי הטלפוניה לעסקים בישראל, הפכה מחברת חומרה (המפתחת ומייצרת מרכזיות פיזיות, עם דגש ל-IP) לחברת תוכנה המספקת פתרונות טלפוניה עסקית בענן. מערכת Aeonix של תדיראן טלקום נחשפה ונסקרה לפני כשנה.

מערכת Aeonix פותחה בטכנולוגיות מתקדמות ביותר וכוללת פתרונות UC – "תקשורת אחודה" (שמע, וידאו, שיתוף יישומים, עבודה קבוצתית, שילוב הניידות), יכולות ייחודיות של התאוששות מתקלות וממשק ניהול אינטואיטיבי (בדפדפן). המערכת הזו מתאימה להפעלה הן על גבי ענן מחשוב פרטי, ענן ציבורי של חברה, שחתמה הסכם שת"פ עם תדיראן טלקום (דוגמת Triple C), והן על רשת העסקית המקומית והיא תומכת בעד כ-25 אלף משתמשים.

במרץ 2014 חשפה תדיראן טלקום את הדור החדש והמעודכן של פתרונות Aeonix לעננים היברידיים, זה דור ה-Unified Communications & Collaboration (UC&C), Contact Center, and Control Room. זו מערכת מתקדמת ביותר (גם בעולם העננים), שמיועדת לספק פתרון בגישת ה-"Bring Your Own Cloud". דהיינו: הלקוח מחליט בעצמו על איזה ענן הוא רוצה את המרכזיה שלו ושאר שירותי התקשורת בהם הוא משתמש (מוקד שירות, עבודה קבוצתית, מוקד שליטה ארגוני, אפליקציות ניידות ועוד).

המשמעות המעשית (לדוגמה): המשתמש יכול להעביר באופן שקוף את שירותי התקשורת של העסק מענן פרטי לענן של אמזון בעולם, או לחלופין (בקרוב) לענן של Triple C בישראל, ואו לשלב בין העננים, בהתאם לצריכה ולניתוח העלויות של שירותי התקשורת השונים. הכוח לשליטה בענן עובר ממפעיל התקשורת ספק השירות אינטגרטור אל הלקוח. משתמש הקצה הוא זה הבוחר ובונה לו את ענן התקשורת בעצמו ולפי רצונו לאור ניתוח צרכיו. משתמש הקצה יכול לעשות זאת ממש בעצמו (זה מאוד קל), או להיעזר באינטגרטור ספק שירות, שייעשה זאת עבורו.

בכל מקרה, התשלום הוא תמיד בגישת ה-SaaS (Software as a Service).

חשוב לציין, שמערכת Aeonix מאפשרת ללקוחות קיימים חיבור מרכזיות קורל (Coral) לתשתית החדשה ובכך להפחית משמעותית את ההשקעה במערכת תקשורת מתקדמת וחדשנית תוך שמירה על ציוד הקצה הקיים של העסק.

יודגש, שעולם שירותי הטלפוניה נמצא בתנועה לכיוון של אספקת כלל השירותים בתצורת ענן ע"י חברות התקשורת הגדולות וע"י ספקים מתחרים רבים. רק בשירותי ענן (בין ענן פרטי, היברידי או ציבורי) ניתן לקבל את מירב היכולות הטכנולוגיות האפשרויות, בצד חיסכון מרבי בהוצאות של עסקים וארגונים על שירותי תקשורת. לכן, כל פתרונות תדיראן טלקום נועדו להעביר את העסקים בכל סדר גודל – לענן.

הפתרונות של תדיראן טלקום לרמת ה-SMB וה-SME בדמות מערכת Aeonix מכוונים לכל סדר גודל של משתמשים. מכאן גם ברור, שכל הפתרונות של תדיראן טלקום מבוססיIP  בתקנים חדישים ביותר ואין לה כבר פתרונות של העולם הישן, האנלוגי או היברידי, שמזמן יצאו מהשוק העולמי (אבל לא אצל חלק מהמתחרים בה בשוק הישראלי, שמייבאים פתרונות אנלוגיים או היברידים מהמזרח הרחוק ומשכנעים בעלי עסקים בישראל במבצעי הוזלה, שפתרון כזה כביכול טוב ומתאים עבורם).

המתחרות העיקריות של תדיראן טלקום בתחום שירותי הענן בישראל הן מיקרוסופט ואלקטל לוסנט ומתחרה קטנה יותר היא Voicenter. בזק תיכנס לתחום זה, ככל הנראה, בתחילת 2015, או מאוחר יותר. בזק בינלאומי מספק בענן שלה רק שירותי Call Center.

מרכזיות תדיראן Aeonix UC&C

מרכזיית תדיראן טלקום Aeonix UC&C: חידושים

היתרון הגדול של מוצרי הטלפוניה של תדיראן טלקום במערכת Aeonix הוא, שהם מספקים "פתרון כולל", שמאפשר לכל עסק ולכל ארגון לבחור את מרכיבי הפתרון הנדרשים לו והוא מקבל הכל תחת מעטפת ניהולית אחת, ששולטת בכל הרכיבים ברשת מקצה לקצה. כיום, הפתרונות החדשים של תדיראן טלקום משלבים שירותים בענן והיא נחשבת למובילת שוק בישראל בפתרונות ענן בתקשורת.

נסקור כאן רק כמה שירותים חדשים מכלל עשרות השירותים החדשים, ששחררה תדיראן טלקום לשוק לאחרונה:

א. הפתרון של Aeonix בשם Unified Communications & Collaboration – UC&C, ניתן להתקנה פשוטה, כמו כל שירות בענן של אמזון (Amazon Web Services – AWS), הענן הנפוץ ביותר בקרב משתמשי הענן בישראל. זו התפתחות חשובה בעולם שירותי העננים, שמשמעותה: 'Bring Your Own Cloud', דהיינו: משתמש הקצה בוחר לו את הענן והיקף השירותים בענן.

המשמעות: יכולת להעביר משאבים משרתים מקומיים מענן פרטי לענן ציבורי. זאת, באופן שקוף. כך, שאפשר להפעיל חלק מהשירותים בענן פרטי וחלק בענן ציבורי (מה שמכונה "ענן היברידי"), תחת מעטפת שליטה אחת. היכולת הזו הודגמה זה מכבר ע"י חברות שירותי הווירטואליזציה דוגמת VMware. כעת היכולת הזו מועברת במלואה לשירותי התקשורת, משום שהם שירותי תוכנה ויישומים, שנסמכים (בין היתר) על הווירטואליזציה של VMware.

אמזון נבחרה ע"י תדיראן טלקום להיות ה -Cloud Service Provider  – CSP הראשון, שמפעיל את מערכת Aeonix UC&C. בהמשך השנה תצרף תדיראן טלקום ספקי עננים ציבוריים נוספים לתכנית הזו, דוגמת הענן של Triple C ועננים נוספים.

ב. הורדת עלויות והגברת היתירות והשרידות. השימוש ב"ענן היברידי" מאפשר לבעל העסק לתמרן בקליק של עכבר היכן יהיו משאבי התקשורת שלו. זאת, בצד הגברת רמת האבטחה ויכולת הגיבוי, היתירות והשרידות, עם "המשכיות עסקית" של מערכות התקשורת העסקיות.

השימוש בענן של אמזון מוריד את העלויות בצורה ניכרת (אך לאחרונה אמזון הורידה בצורה דרמטית את העלויות שלה, שהיו גם קודם די נמוכות), וזה משחרר את משתמשי הקצה מהדאגות לכל הנושא של תשתיות, שדרוגים, אבטחה וכיו"ב. הכל מסופק בענן של אמזון כחלק מהשירות (ומהמחיר). הלקוח צריך פחות רוחבי פס ופחות חיבורים, כתוצאה מהשימוש בשירותים של אמזון. כ"כ, הלקוח משלם רק על מה שהוא צריך, והוא רוכש משאבים בדיוק לפי הצריכה שלו ומשלם עליה בגישת ה-SaaS. אין "אותיות קטנות" ואין "עלויות נסתרות". פשוט, נגמר עידן ההפתעות בחשבון התקשורת החודשי של העסק.

ג. כיסוי עולמי, נייח ונייד. שימוש בשירותי ענן בינלאומיים דוגמת אמזון מסיר בבת אחת את ההבחנות בין שיחה מקומית, נייחת או ניידת, לשיחה נייחת או ניידת בכל מקום בעולם. כל מחזיק סמארטפון בכל מקום בעולם הוא שלוחה של המרכזיה בענן של אמזון, לא חשוב היכן הוא נמצא, כל עוד יש לו חיבור לרשת. כל משרד בכל מקום בעולם יכול להיות סניף במערכת. אם החיבור לרשת האינטרנט נפל מסיבה כלשהי, המערכת עוברת באופן שקוף לרשת הטלפוניה הרגילה, כך שהקשר נשמר תמיד.

ד. שילוב קל של התקנה מקומית ושירותי ענן. עסקים, שמתעקשים על התקנה של מרכזיה מקומית בתוך העסק (למשל מחשש של קריסה מלאה של שירותי התקשורת החיצוניים), יכולים לקבל גרסה של Aeonix UC&C על שרת מקומי, ושרת זה משתלב באופן שקוף עם השירותים המסופקים בענן ההיבריד. במקרה, ששירותי הענן נפלו, השירות ממשיך מהשרת המקומי.

ה. הוספת והורדת שירותי תקשורת בקליק של עכבר. הלקוח של השירות יכול לבחור את היקף השירותים בענן, החל ממרכזיה פשוטה, דרך עבודה קבוצתית, שילוב סלולר בגישת ה-BYOD, שילוב Contact Center, Control Room, שיחות ועידה (קול ווידיאו), שילוב אפליקציות, שילוב "נוכחות", שילוב מוצרי קצה מכל סוג (לרבות CRM ו-ERP) וכך הלאה. כל שירות תקשורת, שניתן להעלות על הדעת, מסופק באמצעות פורטל השירות בענן. המגמה הזו מכונה בשם UCaaS (Unified Communications as a Service).

בנוסף, המערכת הזו כבר תומכת ב-WebRTC ו-HTML5. כך, שיש בפתרונות של תדיראן טלקום תמיכה בדור הבא של הטלפוניה העסקית.

תשתית ה-Aeonix מבית תדיראן טלקום אינה אבולוציה של פתרונות תקשורת קודמים, אלא מדובר במהפכה כוללת בתפיסת התקשורת העסקית, שהופכת לשירות וירטואלי בענן, בדיוק כמו כל היישומים העסקיים האחרים. כעת, היכולת הזו מתאפשרת ב"עננים היברידים" ובאופן שקוף, קל וזול יותר. השימוש ב-Aeonix מדגים את יתרונות המערכת בהשוואה לשחקנים הקיימים, יתרונות  הכוללים בין השאר: שרידות גבוהה ביותר, פשטות תפעולית, כל נושא ה-Mobility ועוד.

החלטה על בחירת ספק שירותי טלפוניה בענן – טיפ:

עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן ולזנוח את הפתרונות הישנים (אם עדיין קיימים אצלם) ומערכות התקשורת הישנות, שאינן IP (אם עדיין קיימות אצלם).

ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים), או בקבוצת עובדים מוגדרת ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו, אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה בענן.

מומלץ ואפשר להתחיל כבר כעת בהתנסות זו בסוג שירות אחד (דוגמת Call Center) עם ספק אחד (דוגמת אמזון), ומשם להתקדם לבחינת שאר שירותי טלפוניה.

    

מרכזיות תדיראן Aeonix UC&C – שורה תחתונה:

 

בבחירת ספק שירותי טלפוניה בענן יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום שירותי הענן, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

 

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP מתאימה לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

Tadiran Telecom Unified Communication:

 

Tadiran Aeonix UC&C Video Conferencing:

 

 


השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות