מרכזיות IP של אלקטל לוסנט – סקירת דגמים חדשים

טלפון אלקטל לוסנט 8082 Alcatel Lucent

מרכזיות IP  של אלקטל לוסנט – סקירת דגמים חדשים

 

עולם שירותי המרכזייה והתקשורת צועד במהירות למעבר לענן, כשירות וירטואלי בענן על תשתיות ענן פרטיות או ציבוריות.

 

האם לבחור בפתרונות הטלפוניה והתקשורת בענן של אלקטל-לוסנט? מה התחדש בפתרונות הללו בענן?

 

 

חברת אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), ספק מוביל בתחום התקשורת בכל רחבי העולם, לא הצליחה להתברג לצמרת החברות המובילות בתחומים אלו בישראל בעולם ה-SMB המקומי. אולם, פתרונותיה מצויים בכל הארגונים הגדולים בישראל. בעולם הטלפוניה ושירותי התקשורת המאוחדים (UCUnified Communications) בארגונים ובעסקים הגדולים, היא נמצאת בשורה הראשונה בישראל, במקביל לסיסקו, אוויה ותדיראן טלקום. יתרה מכך, בגלל מעמדה החזק בשוק העסקי, תדיראן טלקום מפיצה ומבצעת אינטגרציה עם פתרונות אלקטל-לוסנט בישראל כדי לא להפסיד נתחי שוק. השותפים הנוספים של אלקטל-לוסנט בישראל (מעבר לתדיראן טלקום) הם: טלדור תקשורת, C-Data (בדגש על שוק ה-SMB), IBM ישראל ונס טכנולוגיות (בדגש על פתרונות Contact Centers). בנוסף, שותפי ומפיצי אלקטל-לוסנט בישראל מפיצים גם את מוצרי ג'נסיס(Genesys) , שהייתה בעבר חלק מאלקטל-לוסנט וכיום היא חברה נפרדת, אך בישראל היא עדיין מופצת ומטופלת מטעמי יעילות והתמקצעות במערך ההפצה והתמיכה של אלקטל-לוסנט.

מרכזיות IP של אלקטל לוסנט - טלפון אלקטל לוסנט 8082 Alcatel Lucent

הפתרונות של אלקטל-לוסנט לעסקים מכסים את כל קשת הפתרונות בתקשורת עסקית ולא רק מרכזיות.

 

א. פתרונות רשת קווית עם כל סוגי המתגים לכל רשת בכל סדר גודל. אלקטל-לוסנט תומכת בתקנים מתקדמים ביותר לרשתות תקשורת בעולם דוגמת תקן ה-SDN, בפתרון הנקרא OmniSwitch Ethernet LAN. ה-OmniSwitch כולל תמיכה ב-OpenFlow ואינטגרציה של OpenStack, התקנים החדישים ביותר בעולם הרשתות.

ב. פתרונות מקיפים לעולם הWiFi העסקי, פתרונות משולבים עם מוצרי Aruba.

ג. כל פתרונות הניתוב (Routers) לכל סוגי הניתוב, מטלפוניה ועד אינטרנט. פתרונות אלה, כמובן, תומכים ביכולות החדשות של עולם התקשורת ב-SDN.

ד. פתרונות Data Centers בכל סדר גודל. לאלקטל-לוסנט פתרונות לבנייתData Center זעיר המתאים לרמת שוק ה-SMB.

ה. מערכות ניהול של רשתות ויישומים תחת מעטפת ניהול אחת לכל הרשתות ולכל היישומים.

ו. פתרונות של עבודה ניידת, כולל עם פתרונות לעולם הסלולר ואלחוט, לעבודה מכל מכשיר קצה ובכל מקום.

ז. פתרונות מוקדי שירות (Contact Centers) הכוללים כל סדר גודל של מוקד שירות, בעיקר על בסיס המערכת של ג'נסיס, עם מערכות משלימות של אלקטל-לוסנט, לפי הצרכים של העסק למוקד השירות.

ח. פתרונות מולטימדיה. פתרונות אלה מכוונים לכל קשת הפתרונות, לרבות שיחות ועידה בווידיאו וניהול מדיה בכל תצורה. רוב הפתרונות בתחום המולטימדיה מחוברים לפתרונות מוקדי השירות.

ט. מוצרי קצה למשתמשים. זה כולל את הכול. אלקטל לוסנט מפתחת, מייצרת ומפיצה את כל קשת המוצרים וה-Accessories, החל מסוללות וכלה בטלפוני IP שולחנים.

עולם שירותי הטלפוניה נמצא בתנועה לכיוון של אספקת כלל השירותים בתצורת ענן ע"י חברות התקשורת הגדולות וע"י ספקים מתחרים רבים. רק בשירותי ענן (בין ענן פרטי, היברידי או ציבורי) ניתן לקבל את מירב היכולות הטכנולוגיות האפשרויות, בצד חיסכון מרבי בהוצאות של עסקים וארגונים על שירותי תקשורת. לכן, כל פתרונות אלקטל-לוסנט נועדו להעביר את העסקים בכל סדר גודל – לענן.

הפתרונות של אלקטל-לוסנט לרמת ה-SMB מכוונים ל-5 עד 300 משתמשים. מכאן גם ברור, שכל הפתרונות של אלקטל-לוסנט מבוססיIP  ואין לה כבר פתרונות של העולם הישן, האנלוגי, שמזמן יצאו מהשוק העולמי (אבל לא אצל חלק מהמתחרים בה בשוק הישראלי, שמייבאים פתרונות אנלוגיים או היברידים מהמזרח הרחוק ומשכנעים בעלי עסקים במבצעי הוזלה, שפתרון כזה כביכול טוב ומתאים עבורם).

מרכזיות אלקטל-לוסנט: דגמים חדשים

 

היתרון הגדול של מוצרי הטלפוניה של אלקטל-לוסנט הוא, שהם מספקים "פתרון כולל", שמאפשר לכל עסק ולכל ארגון לבחור את מרכיבי הפתרון הנדרשים לו והוא מקבל הכול תחת מעטפת ניהולית אחת, ששולטת בכל הרכיבים ברשת מקצה לקצה. כיום, הפתרונות החדשים של אלקטל-לוסנט משלבים שירותים בענן והיא נחשבת למובילת שוק עולמי בפתרונות ענן בתקשורת.

טלפון אלקטל לוסנט 4068 Alcatel Lucent ip

נסקור כאן רק כמה דגמים ושירותים חדשים מכלל עשרות המוצרים החדשים, ששחררה אלקטל-לוסנט לשוק בשנה האחרונה:

 

א. Genesys Mobile Engagement. חברת ג'נסיס (המיוצגת, כאמור לעיל, ע"י אלקטל לוסנט בישראל) השיקה פתרון חדשני למתן שירות ללקוחות ניידים. הפתרון החדש מאפשר למשתמשים באפליקציה סלולרית של חברה עסקית ליהנות מגישה מיידית לנציגי שירות באמצעות לחיצת כפתור היישר מתוך האפליקציה של החברה. לחיצה אחת על "כפתור חכם" מעוררת את Genesys Mobile Engagement ומאפשרת למשתמש לקבל תמיכה חיה היישר מתוך אפליקציות ניידות, מבלי שיצטרך לצאת מהמשימה הנוכחית בה הוא עוסק. האפליקציה החדשה מאפשרת לעסקים להעשיר את חוויית השימוש של הצרכנים באפליקציה שלהם באמצעות מתן אפשרות ללקוחות הזקוקים לתמיכה ליצור קשר מהיר ומידי עם נציגי שירות או עובדי ידע מומחים, כגון בנקאים אישיים או סוכני נסיעות.

הפתרון החדש מספק הקשר אישי ובכך הופך את חוויית השימוש בטלפון הנייד לחוויה פרסונלית ומעצים את כוחם של נציגי השירות, באופן המאפשר חוויה ותוצאות שירות אפקטיביות יותר. בסופו של דבר, החברות תיזומנה את הקשר האישי עם הצרכנים הניידים שלהן ובכך תאפשרנה רמה חדשה של שיח עם הלקוחות באמצעות סמארטפונים. האפליקציה כוללת יכולות כולל זיהוי מיקומו של הלקוח באמצעות GPS, מאפשרת קשר בתצורות שונות (מסרונים, צ'ט, שיחה קולית, שיחת וידיאו, דוא"ל, ב- Web) עם ניהול כל האינטראקציות השונות עם הלקוח בכל הערוצים במעטפת אחת.

ב. Personal Cloud. מדובר ביצירת חווית משתמש, שאינה תלויה במיקום שלו וסוג מכשיר הקצה שהוא מחזיק בידו. כל עסק יכול להפעיל אפליקציות מגוונות הכוללות בין היתר: שיחות ועידה מכל סוג ומכל מכשיר קצה, חנות וידיאו עסקית, שיתוף מסמכים וקבצים (כמו גוגל דוקס) ועוד. כל זה נעשה בענן פרטי קטן של העסק, שיכול להיות מותקן בכל מקו, אפילו על שרת מקומי קטן בעסק.

בשירות זה יוצרת אלקטל-לוסנט מושג חדש בעולם התקשורת: AaaS – אפליקציה כשירות (Application as a Service), שמשמעו: כל אפליקציה ארגונית תהפוך לאפליקציה בענן וניתנת במודל של SaaS.

זה פתרון מצוין לעבודה קבוצתית בכל סדר של כמות המשתמשים. המשתמשים נמצאים בסביבת עבודה אחידה בה הם בוחרים את האפליקציות המשמשות אותם לעבודה ונמצאים בקשר הדוק בענן עם כל חבריהם לאותה משימה.

ג. OpenTouch Cloud. זו סדרת פתרונות של UC (תקשורת אחודה) לשווקי ה-SMB, שיכול להיות מסופק גם ע"י האינטגרטור וגם ע"י ספק התקשורת, במתכונת של שירותי ענן ו-SaaS. השירות הזה כולל את כל האפשרויות, החל ממרכזיה קטנה, דרך מוקד שירות שמסופק בתצורת CCaaS, תקשורת אחודה – UCaaS ועוד. מדובר בפתרון המבוסס כולו על תוכנה ואפליקציות והעסק לא נזקק לשום ציוד חומרה, למעט מכשירי הקצה הנייחים והניידים. החיבור לשירות הוא באמצעות הרשת הקווית, האלחוטית או הסלולרית או כל ה-3 גם יחד.

עבור לקוחות SMB, פתרון ה-OTOC OpenTouch Office Cloud)) החדש כולל שירותי UC ומתבסס על הפיתוחים העדכניים ביותר בעולם שירותי התקשורת והאפליקציות. הטמעת שירותי UC מבוססי ענן מאפשרת ליותר עובדים בארגון לעשות שימוש בכלים אלו בצורה נרחבת יותר. בבסיסו של ה-OTOC מצויה טכנולוגיית ה- ((OmniPCX Office RCE OXO של אלקטל-לוסנט, בה משתמשים כיום יותר מ-18 מיליון לקוחות ברחבי העולם. ה- OXO הינו פתרון ALL IN ONE לשירותי תקשורת אחודה ארגוניים המאפשר להקטין את עלויות התפעול. ה-OTOC מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להעביר את שירותי התקשורת שלהם לעידן הענן וכך לקבל גישה לשירותי תקשורת אחודה המתקדמים ביותר מסוגם הזמינים כיום בשוק.

היתרונות המרכזיים של הפתרון של שירותי תקשורת בתוכנה הם: כל משתמש קצה יכול להגדיר באמצעות דפדפן בממשק פשוט מתי הוא יקבל שיחות ובאיזה מכשיר ומה קורה אם הוא לא זמין. בנוסף, כל היישומים המשרדיים והעסקיים מחוברים לרשת באופן שקוף. כך, שניתן לקבל ולהוציא שיחות מכל יישום, למשל מהאאוטלוק. כל רישיון למשתמש קצה מאפשר לו לחבר עד 5 מכשירים תחת אותו פורט (ומספר שלוחה). כך, שכל משתמש יכול להשתמש בו זמנית ב-5 מכשירי קצה שיש לו (טלפון שולחני רגיל או עם וידיאו, טלפון DECT, סמארטפון, טאבלט, או כל מכשיר אחד המבוסס על IP). מערכת ה-OTOC מציעה יותר יכולות ויזואליות לשירותי השיתופיות וניידות עם פריסה גמישה הנדרשת כיום בשוק העסקי. השימוש במערכת מעשיר, כך לדברי אלקטל-לוסנט, את חווית התקשורת לפני השיחה, במהלכה ולאחריה ומאפשר לעובד לתכנן, להקליט, לשמור ולשתף שיחות ולהפוך אותן ל"חברתיות" מאוחר יותר.

בנוסף, המערכת הזו כבר תומכת ב- WebRTC. כך, שיש בפתרונות של אלקטל-לוסנט תמיכה בדור הבא של הטלפוניה העסקית.

ד. Unified Access. איחוד כל מערכות הגישה של המשתמשים למערכת אחת. אין הפרדה בין גישה של המשתמש בקווי, בסלולר, באלחוט מתוך הארגון או מחוצה לו. בכל דרך בה נכנס המשתמש למערכת הוא נכנס פעם אחת עם שם וסיסמה אחת ומקבל את כל השירותים, לא חשוב באיזה רשת או באיזה מכשיר קצה הוא משתמש. המערכת הזו כוללת את הפתרון בשם Converged Campus, שבו רשתות ה-LAN כולל הטלפוניה מתמזגות עם ה-WiFi לרשת אחת עם מערכת שליטה אחת, סיסמה אחת ושליטה בכל היישומים במעטפת אחת. הפתרון הזה טוב לכל מערכת מ-20 פורטים ומעלה.

יכולות Unified Access, שמשולבות לכל אורך היצע מוצרי אלקטל-לוסנט לתחום העסקי, מאפשרות לאחד את הטיפול בשירותים המוענקים על גבי רשתות קוויות ואלחוטיות. הפתרון מורכב משירותי BYOD – Bring Your Own Device מאובטחים, שמאפשרים לעובדים ולקוחות לחבר כל מכשיר, בין אם הוא פרטי, שייך למעביד, פועל על הרשת הקווית או האלחוטית, לרשת העסקית. בנוסף, שולב בפתרון גם מוצר חדש, AirGroup, שמאפשר למשתמשים לחבר באופן עצמאי את המכשירים הניידים מתוצרת חברת אפל, אייפון, אייפד ו-Apple TV לרשת הארגונית באופן מאובטח ומנוהל. הפתרון יכול להיות מיושם באמצעות שדרוגי תוכנה בלבד ללא צורך בהחלפת חומרה. מנהלים יכולים להגדיר מדיניות אבטחה המאפשרת לרשת להתאים את עצמה באופן דינמי עפ"י הדרישות באותה עת, תוך התחשבות בצרכי רוחב הפס עבור המשתמש, המכשיר, האפלציה, המיקום והעיתוי.

ה. טלפונים שולחניים חדשים.

אלקטל-לוסנט הוציאה משפחה חדשה של טלפונים שולחניים לעסקים מכל הגדלים. העיצוב המודרני של הדגמים החדשים מסמן את התפתחות הטלפון השולחני והדגמים החדשים מספקים קול באיכות גבוהה ותכונות שימושיות ונדרשות ומעניקים לעובדים חווית תקשורת באיכות גבוהה.

מחקרים מראים כי 70% מהעובדים עדיין מצויים ליד שולחן העבודה שלהם במשך 4 עד 5 ימים בשבוע ועושים שימוש בכלים "מסורתיים" כדוגמת מחשב אישי וטלפון שולחני, שממשיכים להיות במרכז הפעילות העסקית שלהם. לכן, המכשירים החדשים נראים למעשה כמו מחשב קטן עם מסך ומקלדת קטנה בנוסף ללוח המקשים הטלפוני המסורתי.

הטלפונים החדשים, שמוצעים בממשק IP או "מסורתי" (אבל דיגיטלי), מביאים עימם מספר חידושים ארגונומיים ומאפשרים למשתמשים להשתמש בשירותי התקשורת הארגונית באמצעות מכשיר מודרני ואלגנטי, ליהנות מאיכות קול מעולה באמצעות האפרכסת או אוזניית Bluetooth ולמנף את יכולות הקישוריות המתמדת (Always on) והטכנולוגיה המשופרת, שכוללת תמיכה ב-6IPV והצפנה באמצעות תוכנה.

אלקטל-לוסנט הציגה 5 דגמי טלפוני פרמיום חדשים המצטרפים ל-8082 ו-8002/8012, שהושקו בשנה שעברה.

  • דגמים 8068, 8038 ו-8028 החדשים מציעים תקשורת IP עשירה, מקלדת מלאה מובנית, 2 ממשקי ג'יגה אתרנט ותמיכה ב-POE ועוד (דגם 8068 תומך בקישוריות BT – בלוטוס' מובנית).
  • דגמים 8029 ו-8039 מיועדים לממשק דיגיטלי (לא IP).

טלפונים אלו מצטרפים למשפחת מוצרי OpenTouch לארגונים בינוניים עד גדולים ולעסקים קטנים ובינוניים. מכשירים אלו מכילים יותר מ-500 תכונות טלפוניה שונות והיתרון שלהם, שהם משתלבים בכלל מערך הפתרונות של אלקטל-לוסנט באופן שקוף ובענן. הדגמים החדשים הללו כבר זמינים בשוק. בקרוב מאוד תתווספנה גם יחידות קצה מיוחדות לחיבור סמארטפונים וטאבלטים באופן חוטי ואלחוטי לטלפונים השולחניים הללו של אלקטל לוסנט. כך, תשודרג משמעותית חווית המשתמש.

טלפון אלקטל לוסנט Alcatel-Lucent 4038

החלטה על בחירת ספק שירותי טלפוניה בענן – טיפ:

עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן ולזנוח את הפתרונות הישנים (אם עדיין קיימים אצלם) ומערכות התקשורת הישנות, שאינן IP (אם עדיין קיימות אצלם).

ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים) או בקבוצת עובדים מוגדרת ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו, אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה בענן.

מומלץ ואפשר להתחיל כבר כעת בהתנסות זו בסוג שירות אחד (כמו דוא"ל, אופיס) עם ספק אחד (כמו DigitalOcean או Triple C), ומשם להתקדם לבחינת שירותי טלפוניה.

    

מרכזיות IP אלקטל לוסנט – שורה תחתונה:

בבחירת ספק שירותי טלפוניה בענן יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום שירותי הענן, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP מתאימה לעסק?

 

Cloud opportunities: Alcatel-Lucent :

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך? שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות