השוואת מרכזיה וירטואלית בענן בזק – בזק בינלאומי – פרטנר 012 – סלקום נטוויז'ן – הוט: מהם ההבדלים בין הפתרונות השונים?

מרכזיה וירטואלית בענן

מרכזיה וירטואלית בענן בזק בינלאומי, פרטנר 012, סלקום 013, הוט:

 

 
שוק מרכזיות טלפון וירטואליות בענן הוא הלהיט התורן בעולם העסקי בעולם ובתחילת הדרך בישראל. 

 

כיצד בוחרים ספק שירותי מרכזיה וירטואלית בענן ומהם ההבדלים בשירותי הענן של ספקי התקשורת השונים?

 

 

עסקים רבים בישראל ממשיכים לרכוש, לתפעל ולתחזק מערכת טלפוניה ומערכות נלוות רבות. יש מערכות רבות של מרכזיות פיזיות בישראל (בשונה מהנעשה בעולם המערבי, בו החלו להיגמל מהשיטה היקרה והלא יעילה לחלוטין של השיטה הזו). יודגש, שזה לא המקצוע של מנהלי העסקים או עובדיהם. זה יכול להפריע להם בעבודה וגם עולה להם הרבה כסף וגוזל מזמנם היקר. במקום לעסוק כל הזמן בקידום העסק ומטרותיו, לספק מוצרים ושירותים ללקוחות קיימים או פוטנציאליים, מתעסקים עם שירותי התקשורת וספקי התקשורת.

לכן, ניתוח חכם של צרכי העסק מול תקציב ההוצאות החזוי מוביל למסקנה, שיש למצוא פתרון אחר המוזיל את כל הוצאות התקשורת במכה אחת.

הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות ולא בתקשורת. לכן, את נושא התקשורת אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי מרכזיה וירטואלית בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).

המעבר לשירותי ענן דורש בדיקה מדוקדקת של כל היתרונות מול החסרונות, לפני בחירת הפתרון הזה. בנוסף, יש ספקים המטעים את הציבור בכך, שהם מכנים שירותים וירטואליים (VPS) דוגמת IP-Centrex, בתור "שירותי ענן", מה שאינו נכון. שירותי VPS הם רק שירותים וירטואליים, השלב שהקדים את הענן. מכאן, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר השתדרגה, כי הטכנולוגיה הקודמת התיישנה ואינה מספקת את הצרכים העכשוויים והעתידיים של עסקים וארגונים ואינה מביאה את החיסכון האופטימלי בהוצאות עסק על שירותי תקשורת.

שירותי התקשורת בענן זולים, אבל המחיר הזול יכול לעיתים להטעות, כי חשוב לבדוק את "האותיות הקטנות" – מה השירות הזה כולל. השיטה של עלויות בשירותי ענן חייבת להיות בגישת ה-SaaS (ר"ת: Software as a Service). דהיינו: משלמים תשלום חודשי רק על פי צריכה ולפי פרמטרים ברורים (למשל: מחיר חודשי כולל לשלוחה) וכך ניתן לתכנן ולשלוט באופן מלא בהוצאות התקשורת.
השוואת מרכזיה וירטואלית בענן בזק - בזק בינלאומי - פרטנר 012 – סלקום נטוויז'ן

מרכזיה וירטואלית בענן – מה ההבדלים בין המתחרים הגדולים בשוק הישראלי?

 

נכון למחצית הראשונה של מאי 2015, אף לא ספק אחד מבין ספקיות התקשורת הגדולים בישראל, אינו מספק שירותי תקשורת מלאים בענן. יתרה מכך: ספקיות התקשורת הגדולות, בגלל הפיגור העצום שלהן מול התחרות בעולם שירותי הענן, מטעות את הלקוחות ומכנות את שירותי ה-IPCentrex הישנים שלהן כשירות ענן, שירות שאין לו כל קשר לענן.

אם לא די בכך, להוט יש מערכת תקשורת מלאה בענן בשם HOT Cloud. אולם, קבוצת הוט משיקולים עסקיים שונים, מקדמת דווקא את השירות התקשורתי מהדור הקודם של עולם התקשורת: IP-Centrex, בשת"פ עם תדיראן טלקום, ומקדמת משום מה שירות עוד יותר ישן מבחינה טכנולוגית וממש לא כדאי, בשם All-In-Box.

יצוין, שלכל ספקיות התקשורת הגדולות בישראל יש מתגי טלפוניה עסקית מסוג IP-Centrex מתוצרת ספק אחד: חברת ברודסופט (BroadSoft). ההבדלים בין החברות מקורם רק בגרסת המערכת המותקנת על המתגים הללו.

 נכון למחצית הראשונה של מאי 2015, בזק טרם יצאה עם שירותי התקשורת בענן שלה (המבוססים על פתרון של אוויה ו-IBM). מערכת ה-IP-Centrex הוותיקה של בזק, שנתקעה בשדרוג שלה בגרסה 17 (גרסה השייכת לטכנולוגיות מלפני כמה שנים טובות), העבירה את המתגים הישנים הללו לבזק-בינלאומי, שהחלה לקרוא לשירות הזה שירות ענן, כשאין לשירות הזה כל קשר לענן. פרטנר (012-סמייל) והוט נתקעו עם ה-IP-Centrex בגרסה עוד יותר ישנה (גרסה 15, כמעט מלפני עשור), מה שלא מפריע גם להן לקרוא לשירות הזה שירות ענן. קבוצת סלקום (נטוויז'ן-013) היא היחידה, ששדרגה את ה-IP-Centrex שלה לגרסה העדכנית ביותר הקיימת בישראל – גרסה 19. אולם, גם גרסה זו עדיין אינה בענן (מה שלא מפריע לסלקום, גם כן, להציג את שירותי ה-IP-Centrex שלה כשירות ענן).

כדי שהמערכת הקיימת כיום בסלקום תהפוך לשירות בענן, על סלקום לבצע אחד משני המהלכים הבאים (או את שניהם ביחד):

א. לבחור ולהתקין את מערכת UC-One של ברודסופט, שזו המערכת המספקת את כל השירותים של מתג ברודסופט בענן, על בסיס המתג הקיים אצלה מגרסה 19.

ב. לעבור לאספקת כל השירותים בענן, שברודסופט הקימה (באירופה), ענן הנקרא BroadCloud.

היות וסלקום טרם החליטה על המהלכים הללו, שירותיה אמנם מתקדמים הרבה יותר מאלה של מתחרותיה, אבל הם אינם בענן.

המערכת, שסלקום בוחנת (UC-One), כוללת יכולות של "קצה לקצה" עם כל השירותים הקיימים והחדישים ביותר בעולם התקשורת דוגמת: WebRTC, שיחות ועידה באיכות, מסרים מיידים מכל סוג, עבודה קבוצתית, מסרים מאוחדים, הקלטות, שילוב סלולר ו-WiFi בגישת ה-BYOD, עמדות נציגי שירות ועוד. למעשה, כל שירות תקשורת מבוקש ועתידי קיים כבר במערכת הזו. חברות התקשורת הגדולות המתחרות בסלקום לא נמצאות בכלל בשלב של בחינת המערכת הזו, כי הן נמצאות עם גרסאות ישנות יותר של מתגי ברודסופט, והשדרוג הזה הוא לא דבר קל, זול או מהיר.

 

אז מי כן מוביל ומספק שירותי מרכזיה וירטואלית בענן בישראל?

 

המובילה העולמית, גם בישראל, בשירותי תקשורת בענן היא מיקרוסופט עם שירות ה-Lync ולעיתים בשת"פ עם אודיוקודס, בין היתר בשירות One Box. מולה מתחרות כל הספקיות הגדולות: אוויה, אלקטל-לוסנט-ארגונים, סיסקו, תדיראן טלקום ועוד. המתחרה הראשית של מיקרוסופט בישראל היא בינת תקשורת, עם הפתרון של סיסקו ואוסף נכבד של ספקי פתרונות הנמצאים בפורטל של "בינת עסקים" (החברה שהוקמה כדי לספק את כלל שירותי הענן של בינת תקשורת לעסקים בישראל).

יש ספקים רבים, שכבר מספקים שירותי מרכזיה בענן: Voicenter, VoiceSpin, טיקל רשתות, Vonage, Triple C, 1COM, VoipLi, אלגרונט, שירותים חדשים של Unlimited, ועוד. זאת, בנוסף למה שכבר ציינו: החברות בקבוצת בינת, הוט עם שירותי טלפוניה ו-Unified Communications (UC) בענן בשם HOT Cloud על תשתית Lync של מיקרוסופט. בקרוב בזק עסקים תצטרף לרשימה הרחבה הזו בטכנולוגיות של אוויה ו-IBM.

דוגמאות למחירים במבצעים המתקיימים כל הזמן בשוק הישראלי: בינת תקשורת מציעה מרכזיית IP מלאה מתוצרת סיסקו בענן של בינת במחיר של 13.5 ₪ לשלוחה לחודש, כולל יחידת הקצה, עם פורטל רכישת שירותים מכל סוג בעולמות המחשוב והתקשורת, בלחיצת כפתור בפורטל של "בינת עסקים". Voicenter מציעה מרכזיית IP מלאה בענן שלה במחיר של 9.90 ₪ לשלוחה לחודש, כולל הכל (לרבות הקלטה), אבל ללא מחיר יחידות הקצה. מי שבוחר בספק שירותי תקשורת בענן לא ישראלי, למשל Vonage או AT&T, ישלם הרבה פחות מזה.

אולם, יש צורך להשוות את החבילה כל מרכיביה (ולבדוק בדקדקנות את "האותיות הקטנות" בהסכם) מול מרכיבי הפתרון של המתחרים. לעיתים, רכיב מסוים בפתרון, שנחוץ וחיוני לעסק (לאחר ניתוח צרכי העסק), לא נכלל בחבילה הבסיסית אצל ספק ענן אחד וכן נכלל אצל ספק ענן אחר בחבילה הבסיסית (למשל: הקלטות, גיבויים, ,CRM הצפנה והגנה מפני הונאות, ,Click2Call חיבור למערכות מקבילות, חיבור לסלולר ובחו"ל ועוד). כמובן, שיש לבחון ולבדוק ביסודיות את תעריפי השיחות היוצאות ושהרשת של העסק מוכנה למעבר לשירותי טלפוניה בענן לרבות איכות השירות, שרידות הרשת וגיבוי.

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה בענן היא לבחור מה שמתאים לצרכי העסק, ושהמרכזיה תעלה הכי פחות כסף (TCO) עם שרידות מיטבית. זאת, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קנייניות ב"חתונה קתולית". זו לא החלטה פשוטה, קלה או מהירה. לכן, מומלץ לא להיחפז, להתייעץ במומחים המכירים את תנאי השוק בישראל בתחום זה, בטרם קבלת החלטה איזו מערכת מרכזיה לבחור.

 

מרכזיה וירטואלית בענן – לסיכום:

התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים לרבות טלפוניית IP למגזר העסקי החלה. המחירים יורדים, היכולות משתדרגות, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות העסקיים.

מומלץ לבעלי עסקים ובמיוחד אלה בעלי קשר תקשורתי וטלפוני עם סניפים, שלוחות, או שותפים, לבחון כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי.

מומלץ לא להתפתות אחרי אנשי שיווק ממולחים, שמכנים שירותי תקשורת ישנים, שהם מוכרים, בשם "שירותי ענן", להתייעץ עם המומחים בתחום זה, שיספקו לעסק את היכולת לקבל החלטות נבונות וכלכליות ומענה מקיף לצרכיו ולתקציביו של בעל העסק.

 

לקבלת הצעת מחיר מספקי מרכזיות טלפון לעסקים לחץ כאן!

 

 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות