השוואת פתרון מרכזית טלפון סנטריקס של סלקום לזה של בזק

IP CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית

השוואת פתרון IP Centrex  החדש של סלקום לזה של בזק

 

חברת סלקום יצאה בקמפיין לקידום שירותי IP Centrex במתג משודרג של חברת ברודסופט.

האם זה שירות הטלפוניה המתאים כיום לעסקים ולארגונים בישראל?

 

במחצית השנייה של פברואר 2015 יצאה חברת סלקום (שכוללת בתוכה גם את נטוויז'ן-013) בהצהרות על כך, ש"סלקום עוברת למתג של חברת ברודסופט (Broadsoft) המוביל בעולם, בגרסה 19, ומאפשרת ללקוחותיה שירותים מתקדמים וחדשניים בשוק". סלקום מתארת את הפתרון הזה כך: "IP Centrex – מרכזיה וירטואלית חכמה בענן המהווה תחליף מלא למרכזיה המסורתית בעסק – ובכך הופכת למתקדמת ביותר בשוק הישראלי".

הבעיה בהצהרה הזו, שהיא כנראה נכתבה ע"י אנשי שיווק, שאין להם בכלל צל של מושג במה מדובר. גם קודם להכרזה הזו ומזה שנים לא מעטות, יש לסלקום (דהיינו: לחברת נטוויז'ן-013, שאצלה נמצא המתג הזה), מתג של ברודסופט, בדיוק כמו שיש לכל מתחרותיה. כלומר, לא רק שאין כאן מתג ושירות חדש, סלקום בכלל לא "עברה" למתג ברודסופט, אלא שידרגה מתג קיים, בדיוק כמו שעשו ותעשנה מתחרותיה (ברודסופט משדרגת מידי שנה את גרסת התוכנה של מתגיה, אין בכך שום דבר חדש או מפתיע).

בנוסף, זו בכלל לא מרכזיה וירטואלית בענן, ואין לפתרון הזה שום קשר לענן. הענן היחיד זה הצילומים, שאנשי השיווק של סלקום הוסיפו לחומר השיווקי, כדי לפאר את המתג והשירות הזה. שירות IP-Centrex בבסיסו הוא שירות VPS, שאין לו כל קשר לענן.

הדבר האחרון: עפ"י כל הפרסומים של אנליסטים מובילים בעולם דוגמת גרטנר, זה לא הפתרון המוביל והמתקדם ביותר כיום בעולם ובוודאי לא בישראל (זה היה נכון בעבר, אבל השוק של הטלפוניה העסקית השתנה לגמרי בשנים האחרונות).

 

השוואת פתרון IP Centrex החדש של סלקום לזה של בזק

 

למי הפתרון הזה מיועד?

בשנתיים האחרונות, עסקים רבים בוחרים בפתרון של מרכזיה בענן (מרכזיה הנמצאת ממש בענן). לכן, יש עלייה אקספוננציאלית בישראל (באיחור קל אחרי מה שמתרחש בעולם המערבי), בפתרונות טלפוניה עסקית בענן. זאת, מספקים רבים, החל ממיקרוסופט Lync גם בשילוב אודיוקודס, תדיראן טלקום, הוט, אלקטל-לוסנט, אוויה, סיסקו (גם בשילוב עם בינת), Triple C ועוד רבים.

מכאן, שניתן להעריך, שהשדרוג של מתג ברודסופט בסלקום נועד ל-2 פלחי השוק הבאים:

א. לתת יכולות מתקדמות ללקוחות הקיימים של סלקום כדי לשמר אותם בסלקום. טרם ברור אם לקוחות קיימים של סלקום עוברים אוטומטית למערכת המשודרגת, או שיש כאן עלויות מעבר, שלא פורסמו.

ב. לנסות לנגוס בלקוחות קיימים אצל המתחרים, בעיקר בבזק, שהיא מובילת שוק (ומעט בהוט, פרטנר – הכוללת את 012-סמייל, תדיראן-טלקום, ומתחרים קטנים אחרים), ולהעביר את הלקוחות הללו אל סלקום.

 

בכל מקרה, כנראה מדובר באי הבנה ואי ניתוח נכון ומלא של השוק. הסיבות לכך הן:

א. הלקוחות הקיימים של סלקום, אם היה נעשה "סקר צרכי לקוחות", כמו שעושים בכל העולם, סלקום הייתה מגלה, שללקוחות הללו יש 2 צרכים שבכלל לא מקבלים מענה בפתרון החדש:

1) הלקוחות (כל הלקוחות), מעוניינים להוריד את עלויות התקשורת שלהם ובכללם עלויות הטלפוניה. הפתרון החדש בכלל לא נותן מענה לצורך הזה. מענה להורדת עלויות בתקשורת הטלפונית מתרחש כיום רק במעבר לשירותי ענן ומעבר למודל של "תשלום לפי צריכה בפועל –SaaS", מה שלא קיים ב-IP-Centrex.

2) הלקוחות (כמעט כל הלקוחות) מעוניינים, שהמרכזיה תהיה חלק מהיכולת העסקית שלהם ושתשרת את המטרות העסקיות והארגוניות שלהם. זה אפשרי רק אם מחברים את המרכזיה למערכות העסקיות (מה שקרוי UC = Unified Communications) וכן שהפתרון הטלפוני יינתן מענה לעובדה, שהעולם הופך נייד וגם העובדים עוברים לעבוד במודל נייד (BYOD). כך, שהשירות הטלפוני העסקי חייב להיות משולב עם פתרון מלא לעולם הנייד. זה לא קיים ב-,IP-Centrex שזו טכנולוגיה של הדור הקודם. חיבור מאולץ של Softphone לשירות, כמו שנעשה ב-IP-Centrex, אינו עונה על הצורך של שילוב המרכזיה במערכות ניידות.

ב. המחשבה, שניתן להעביר לקוחות של בזק, כך שהם ינטשו את בזק ויעברו לסלקום, היא מחשבה די נאיבית, שסיכויי המימוש שלה נמוכים עד אפסיים. לא רק ששירותי ה-IP-Centrex של בזק מתקדמים לא פחות מאלה של סלקום, הם ניתנים במחיר גלוי (החל מ-179 ₪ לחודש) ולבזק יש מעטפת של שירותים עסקיים, שאין בכלל לסלקום, שהלקוחות של בזק רוכשים או מקבלים מבזק, בגלל שהם מוצעים ע"י בזק ועונים לצרכים העסקיים שלהם. בין היתר, השירותים העסקיים הללו בבזק כוללים: נתב עסקי –Boffice , שירותי גיבוי ו-DR מקיפים בענן, שירותי הפצת הודעות, שירותיSMS  ממרכזיה קווית, רשתWiFi  ארצית ורשתות WiFi  מקומיות, פרסום וקידום ב-B144, הקלטות ועוד. כל זאת, ברמת שירות, היקף פריסת טכנאים ורמת תמיכת לקוחות, שאין להשוות למה שיש בסלקום.

בנוסף, בזק זיהתה את הצורך של לקוחות ה-IP-Centrex ושאר שירותי הטלפוניה העסקיים אצלה לעבור לשירותי ענן, כדי לקבל הוזלה בהוצאות שלהם על שירותי תקשורת, עם יכולות מתקדמות המשולבות באופן טבעי עם המערכות העסקיות, הנייחות והניידות הקיימות בעסקים של היום ובעתיד. לכן, בזק נמצאת בשלבי סיום של הקמת פתרון מלא של טלפוניה עסקית בענן, שנבנה עם מערכות של אוויה ו-IBM. מכאן, שתוך זמן קצר, בזק תספק גם שירותים בענן, שזה הצורך הקיים והעתידי של הלקוחות בשוק העסקי בישראל, בדיוק כמו שקיים בעולם. סלקום, לעומת זאת, אין לה כל פתרון בענן ולא ברור אם ומתי יהיה לה פתרון כזה.

 

מרכזית טלפון סנטריקס – טיפ

בחירה בפתרון מרכזיה המתאים לעסק אינה דבר קל או פשוט. מומלץ להיעזר טרם הבחירה במומחים לתחום. בכל מקרה, אין להסתמך על הבטחות ספקי המרכזיות, שהמרכזיה שלהם היא "המילה האחרונה" והם הטובים ביותר בשוק.

לכן, למי שמהסס להיכנס לעולם שירותי ענן במרכזיות, מומלץ להתחיל "בקטן". דהיינו: לבחור מרכזיה של סניף יחסית קטן ולהעביר אותה לענן או לבחור קבוצה של עובדים, שתקבל שירות בענן, כולל במכשירי הסלולר שלהם. צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר.

לסיכום: יש תחרות לא מעטה בעולם שירותי התקשורת הטלפונית הנייחת והניידת העסקית. המחירים נמצאים בירידה מתמדת. הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לבדוק כל הצעה לשירותי טלפוניה בזהירות, אם היא עונה על הצרכים של העסק, היום ובעתיד הנראה לעין.

 

קבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות טלפונים לעסקים בחינם לחץ כאן!

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

השאר תגובה

פוסטים נוספים