טלפוני SIP למרכזיה וירטואלית או בענן לעסקים– באיזה מכשיר כדאי לבחור?

טלפוני SIP למרכזיה וירטואלית או בענן לעסקים– באיזה מכשיר כדאי לבחור?

IP CENTREX

טלפוני SIP למרכזיה וירטואלית או בענן לעסקים

 

עסקים רבים רוכשים ומפעילים טלפוני IP במגוון תצורות ומחירים. אולם, כיצד בוחרים טלפון IP העונה באופן מלא לצרכים של העסק המשתמש במרכזיות וירטואליות?

עסקים וארגונים מספקים כיום שירותי טלפוניה לעובדיהם בד"כ באחת משלוש התצורות הבאות:

 

א. מרכזיית IP  הנמצאת פיזית בחצרי העסק בד"כ בחדר השרתים או חדר התקשורת של העסק (תשומת לב, שמרכזיות אנלוגיות נמצאות בשלבי גסיסה והיעלמות מוחלטת מהשוק).

ב. מרכזיות וירטואליות (בגישת ה-VPS) אצל ספקי שירות. השירות הנפוץ ביותר בישראל בתחום זה הוא שירות IP-Centrex.

ג. שירותי טלפוניה בענן, בין מספק שירותי ענן מקומי ובין מספק שירותי ענן בינלאומי.

לכן, נשאלות השאלות האם יש צורך בסוגים שונים של טלפוני IP  בעסק, לפי תצורת המרכזיה הקיימת בעסק? האם הטלפונים של מרכזיות בענן (שזה התחום החם ביותר בשוק העסקי) אמורים להיות שונים מאלה של מרכזיה מקומית או מרכזיה וירטואלית?

עסקים וארגונים רבים בישראל קונים כל הזמן ובכמויות מכשירי טלפון עסקיים, משלוש סיבות עיקריות:

א. צורך להחליף טלפונים אנלוגיים ישנים הקיימים אצלם, או להחליף טלפונים, שאינם תקניים ולא מתאימים לעולם החדש של מרכזיות IP קצה לקצה (התקן היחיד, ששולט כיום בשוק העולמי, הוא SIP).

ב. בעקבות החלפת מרכזיה, הספק מוכר לעסק טלפונים, בין בעסקה אחת או בעסקה מקבילה לרכישת שדרוג המרכזיה העסקית, בין אם היא מקומית ומצויה פיזית בעסק, או וירטואלית: IP-Centrex או Hosted PBX, או לחילופין – בענן.

ג. עובדים, מנהלים ובעלי תפקידים, שיש כבר ברשותם טלפוני IP, רואים (או אצל שכניהם או ששמעו קראו על כך), שיש טלפוני IP  עם תכונות מתקדמות, והם מבקשים לשדרג את המכשיר הפשוט הקיים ברשותם למכשיר יותר מתקדם עם יכולות חדשות נדרשות לעבודתם, למשל: שיחות וידיאו, מסך מגע, הקפצת שיחה (לשלוחה אחרת או למכשיר הסלולר) וכיו"ב.

 

טלפוני SIP למרכזיה וירטואלית או בענן
טלפוני SIP פנסוניק PANASONIC

 

האם יש בכלל צורך במכשיר טלפון IP?

את השאלה הבסיסית הזו מעטים שואלים. עסקים מעטים מבצעים מהלך של ניתוח צרכי העסק בתחום הטלפונים עצמם, בחינת חלופות, בחינת תקציבים קיימים ועתידיים, בחינת תחזית התפתחות העסק וצרכיו וביצוע תיחור בין ספקים. זאת, כדי לקבל את המענה הדרוש והמתאים לעסק וצרכיו הקיימים והעתידיים.

בישראל, עסקים רבים (מדי) רוכשים טלפוני IP ללא כל ניתוח צרכים ושקלול כל השיקולים הכלכליים והטכנולוגיים הכרוכים בכך.

לעיתים קרובות, הבחירה בטלפון IP  היא שקלול של המחיר ושיקולי יוקרה (דוגמת: למי יש על השולחן את המכשיר היפה ביותר). השיקול: האם המכשיר הזה עונה על איזה צורך של עובד האמור להשתמש בו, לא מקבל מענה.

בעסקים רבים, אם בוחנים את הצרכים העתידיים, אין בכלל צורך בטלפוני IP על השולחן, מהסיבות הבאות:

א. על פי תחזיות מעודכנות, עד 2017 כ-90% מהתקשרויות אל ובתוך עסקים וארגונים תעשנה ע"י מכשירים ניידים (הכוונה בעיקר לסמארטפונים). דהיינו: המכשיר הקבוע השולחני נהיה מיותר.

ב. על פי התחזיות, עד 2020, כ-90% מהתקשורת העסקית תיעשה ב-WebRTC, שבה מדברים ומקיימים שיחות וידיאו מעל לכל דפדפן, נייח או נייד ובענן. גם במקרה הזה אין צורך בטלפון IP  על השולחן.

ג. מזה שנים ניתן לקיים שיחות IP מעל למערכת ההפעלה (באמצעות הרמקולים והמיקרופון של המחשב טאבלט סמארטפון), באמצעות תוכנות מתאימות. השירות העסקי הנפוץ ביותר בתחום הזה הוא גרסת סקייפ לעסקים, שהיא חלק בלתי נפרד ממיקרוסופט Lync. רבים עברו לשיחות ברשתות חברתיות וביישומים חברתיים דוגמת: WhatsApp, סקייפ, מסנג'ר ועוד. דהיינו: הם לא זקוקים לטלפוןIP  על השולחן.

 

אז למה בכל זאת רוכשים טלפוני IP  לשימוש על השולחן?

ההרגלים הישנים ונוחות התפעול הם המניעים העיקריים לשימוש בטלפוני IP שולחניים, למרות שנחיצותם הולכת ופוחתת.

בישראל מיובאים מידי שנה כ-60,000 טלפוני IP. דהיינו: מידי חודש מייבאים כ-5,000 טלפוני IP. השוק הזה נשלט ע"י שני יבואנים (בלבד): ארגוקום (Yealink) ופוקוס טלקום (Grandstream, SNOM, Fanvil), שכל אחד מהם מייבא כ-2,000 מכשירים בחודש, וכל שאר היבואנים (ביחד) מייבאים כ-1,000 מכשירים בחודש.

מול שני היבואנים הללו, יש בשוק שפע של מכשירי טלפון IP מכל הרמות ומכל הסוגים. הטלפונים המתקדמים והיקרים ביותר בשוק הם של: סיסקו, אוויה, פנסוניק, פוליקום, אלקטל-לוסנט, תדיראן טלקום, HP ואודיוקודס.

אפשר גם לרכוש מכשירי טלפון IP באופן חופשי באינטרנט, למשל ב-ZAP או RET, במחירים הנעים בין 200 ₪ ל-6,500 ₪. הפערים במחירים נובעים מהתכונות והיכולות של כל מכשיר ומשם המותג העומד מאחורי המכשיר.

ככלל, אין שום הבדלים בין טלפוני SIP למרכזיית IP פיזית, וירטואלית, או בענן. אולם, כשהמרכזייה נמצאת בענן, היכולת להשתמש בשירותי ענן לתקשורת מעל לכל מכשיר קצה (ובמיוחד הכוונה למכשירים ניידים), נעשית קלה יותר. דהיינו: הצורך במכשירי טלפון IP שולחניים – יורד. קל לשלב מכשירים ניידים במרכזיה בענן, ולמעשה זו הדרך הטובה ביותר לספק שירותי מרכזיה בענן לכל העובדים. מכאן, שיש צורך בבדיקה מקצועית של הצרכים, לפני שרוכשים מכשיר טלפון IP.

 

טלפוני SIP למרכזיה וירטואלית – שורה תחתונה:

רכישת טלפוני IP, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בטלפונים הללו. הצורך בטלפוני IP פיזיים על כל שולחן בעסק ילך וירד עם הזמן. לכן, יש לשקול בזהירות כל הוצאה על טלפוניIP  יקרים, שייתכן ויהיו מיותרים בתוך מספר קטן של שנים, ולמעשה הם כבר די מיותרים, למי שמעביר את שירותי המרכזיה שלו לענן.

 

לקבלת הצעת מחיר מספקי מרכזיות טלפון לעסקים לחץ כאן!

השאר תגובה

פוסטים נוספים