מרכזיה לעסקים – מהם ההבדלים בין מרכזיה וירטואלית בענן למרכזיה פיזית?

מרכזיה לעסקים – מהם ההבדלים בין מרכזיה וירטואלית בענן למרכזיה פיזית?

מרכזיה לעסקים – מהם ההבדלים בין מרכזיה וירטואלית בענן למרכזיה פיזית?

 

 

עסקים ברמת ה –  SMB וה –SME מתלבטים כיום בין מרכזיה לעסקים וירטואלית למרכזיה פיזית אצלם בעסק. כיום, עסקים מוצפים בשפע של הצעות למרכזיה לעסקים ופתרונות תקשורת מתקדמים.

 

במה כדאי לבחור?

 

למה עסקים בעולם וגם בישראל החלו לעבור ולהפעיל מרכזיה לעסקים בענן? יש לזה הסבר די ברור: הדרך היעילה ביותר להפחית את עלויות המחשוב והתקשורת בעסקים היא להפוך את כל ה CAPEX- ל-OPEX. כלומר, להיפטר מציוד, תוכנות, שדרוג, תפעול ותחזוקה ע"י בעלי העסק. מטרת העסקים היא לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות לקוחות ולא בתקשורת. לכן, את נושא התקשורת ושירותי התקשורת אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמציע את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות נמוכה מול כל חלופה אפשרית).

 

מרכזיה לעסקים – מהם ההבדלים בין מרכזיה וירטואלית למרכזיה פיזית

לקבלת הצעת מחיר למרכזיה לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן

 

מרכזיה לעסקים – סקירת שוק

כל ספקי התקשורת והאינטגרציה בישראל החלו להציע בשנה האחרונה מרכזיות מתקדמות לעסקים, בעיקר על תשתיות ענן. אולם, הם לא הפסיקו לשווק פתרונות תקשורת ישנים לעסקים ואף יוצאים מדי פעם במבצעים לקדם את פתרונות התקשורת הישנים הללו, כדי להמשיך ולהרוויח על שימוש בציוד ומערכות מחשוב, מתגים ותוכנות, שמזמן היו צריכים לצאת מהשוק, עם שיטות תמחור, שמזמן אינן אטרקטיביות ועם חוזים דרקוניים, שכובלים את הלקוחות לספק אחד לכמה שנים ואולי לנצח.

יחד עם זאת, מנהלים רבים בוחרים להשאיר מרכזיה פיזית לעסקים אצלם בעסק. הם "לא סומכים על הענן". זו תפיסת עולם לא מציאותית, הן בהיבטים של העלויות והן בהיבטים של היכולות והשירותים הנדרשים לצרכי העסק.

מנהלים, שבוחרים בפתרונות פנימיים בתשתיות הפנימיות, דוגמת מרכזיה עסקית המותקנת פיזית בתוך העסק, נתקעים די מהר בבעיות של החלפת תשתיות, תחזוקת ציוד, שדרוגים, תמיכה, שטח רצפה לציוד, מערכות מיזוג וחשמל הדורשות תחזוקה מספקים שונים, ועוד. יש גם בעיות במהירות היציאה והיישום של שירותים חדשים ללקוחות שלהם. הבעיה החמורה ביותר, שהם נתקלים בה, היא נושאי גיבויים, שרידות, המשכיות עסקית והתאוששות מאסון. בהפסקות החשמל האחרונות, שהיו באזור המרכז, כל בעלי המרכזיות הפיזיות נשארו ללא תקשורת וללא שירותים בכלל ללקוחותיהם, בין יומיים לשבוע. מדובר באבדן הכנסות משמעותי, בנוסף לאבדן מוניטין ולקוחות, באירוע חורף אחד, שיכול לחזור על עצמו. מי שתשתיות התקשורת שלו היו בענן, היה אולי מנותק במשרד הספציפי שבו לא היה חשמל, אבל לקוחותיו וכל שרשרת הערך של העסק (ספקים, שותפים, מפיצים, שלוחות) נשארו עם יכולת גישה למערכות התקשורת והמחשוב שלו, כי הם בענן אצל ספק ענן שמספק שירות בכל מצב ושלא מושפע מפגעי מזג האוויר ונפילות חשמל, גם לתקופה ממושכת.

למי שבוחר במרכזיות וירטואליות יש צורך להדגיש, שהעולם הווירטואלי עבר כמה שלבים. השלב הראשון היה וירטואליזציה של מחשבים ובהמשכו וירטואליזציה של מערכות התקשורת והמרכזיות לעסקים. המערכות הווירטואליות הללו מכונות בשמות שונים דוגמת: VPS ו-IP-Centrex. אולם, את התועלת המרבית (גם מבחינת רמת שירותים, שרידות, וחיסכון בעלויות) ניתן להשיג בדור החדש של העולם הווירטואלי והוא השירות בענן. זאת, עם תמחור בגישת ה-SaaS, דהיינו: העסק משלם רק עבור צריכה בפועל.

לכן, למי שבוחר לצאת מהגישה של מרכזיה השוכנת פיזית בחצרי העסק למרכזיה וירטואלית, מומלץ לדלג על שלב הביניים של VPS ו-IP-Centrex. כיום, התועלת המרבית מגיעה משירותי מרכזיה לעסקים בענן. המחירים של מרכזיה עסקית בענן נמצאים בצניחה מתמדת, עד לרמה של כמה שקלים בודדים לחודש לכל שלוחה טלפונית, כולל שירותים נלווים. חבילות משולבות של תשתיות תקשורת ופס רחב + טלפוניה (עם הטלפונים עצמם), עולים כמה עשרות שקלים בודדים לחודש לכל שלוחה.

בגלל שלל המתחרים, ראוי לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרון מתאים מספק מתאים. אין להסתנוור רק מהמחיר (המחירים כל הזמן צונחים בגלל רמת התחרות בשוק). יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל את כל השירותים וחבילות התקשורת מספק אחד ובחשבון אחד בלי להיות כבולים אליו לנצח ב"חתונה קתולית".

לכן, מומלץ לקבל החלטות על בסיס ניתוח מקצועי של צרכי העסק וכמה הוא ירוויח מהמעבר לשירותי תקשורת בענן.

 

מרכזיה לעסקים – סיכום:

 

המעבר לשירותי ענן משירותי תקשורת ישנים מבוססי ציוד ישן של מרכזיה פיזית בעסק אינו תהליך קל או מיידי (פרט למקרים של חברות חדשות המתחילות בשימוש בשירותי ענן משלב הקמתן). זאת, עקב הצורך לקבל החלטות על רמת הסיכונים מפני התקפות סייבר, לבצע התאמות של הרשת הפנימית, להחליט על ציוד מתאים (למשל טלפוני IP ותוכנות לסמארטפונים ולטאבלטים), לשנות שיטות עבודה ונהלי עבודה, להחליט על רמת השרידות, ההמשכיות העסקית וההתאוששות מאסון של העסק וכד'. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך הזה.

 

 נמאס לך לחפש מרכזיה לעסקים / מרכזיה וירטואלית IP מתאימה לעסק?

 

 

לקבלת הצעת מחיר למרכזיה לעסקים ישירות למייל – השאירו פרטים כאן


השאר תגובה

פוסטים נוספים