מרכזיה לעסק קטן – איך לבחור בין מחיר לשירות?– השוואת הצעות בחינם

מרכזיה לעסק קטן – איך לבחור בין מחיר לשירות?

מרכזיות, טלפון, מרכזיות, IP,

מרכזיה לעסק קטן – איך לבחור בין מחיר לשירות?

 

עסקים קטנים מוצפים כיום בשפע של הצעות לקבל שירותי תקשורת (לרבות טלפוניה מכל סוג).
איך בוחרים בספק המתאים ביותר לעסק מבלי להוריד את רמת השירות?

 

כיום עסקים רבים מוצפים בפתרונות שונים ומגוונים ביותר לרכוש או לקבל שירותי מרכזיה לעסק שלהם. זה מתחיל עם הצעות לרכוש מרכזיה פיזית, שתוצב בעסק עצמו (ולקבל מספק המרכזיה במתנה איזה מוצר או שירות, למשל טאבלט במתנה), דרך חיבור לשירותי מרכזיה וירטואליים (דוגמת IP-Centrex) וכלה בשירותי מרכזיה בענן.

הבעיה המרכזית, שניצבת בפני בעלי העסקים, שאין להם מומחי תקשורת בתוך העסק: מה הפתרון הטוב ביותר והמתאים לעסק עם רמת שירות טובה?

זאת, משום שלעיתים קרובות בחירה במחיר הנמוך מובילה את העסק לקבל שירות ירוד. חכם אחד אמר: טעמו המתוק של המחיר הזול נמוג הרבה לפני טעמה המר של האיכות הירודה והיעדר שירות.

מכאן, לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית ותיחור מקצועי בין ספקים. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, או של משרד רואי חשבון.

מרכזיה לעסק קטן

אז איך בוחרים במרכזיה לעסק קטן?

ניתוח חכם של צרכי העסק מול תקציב ההוצאות החזוי מוביל למסקנה, שיש למצוא פתרון איכותי אך גם זול, שיפחית את כל הוצאות התקשורת והמחשוב במכה אחת.

הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעל העסק הקטן. הייעוד והמיקוד של עסק קטן הוא לעסוק במתן פתרונות ללקוחות שלו ולא בתקשורת ובמרכזיה. לכן, את נושא התקשורת אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את כל השירותים כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (לרוב, בעלות די מזערית, מול החלופות).

חברה, שמספקת שירותי תקשורת בענן, נותנת לעסק הקטן את האפשרות להשתמש בענן הפרטי (או הציבורי) והמאובטח שלה, כדי לארח מגוון פתרונות תקשורת כמו מוקד שירות, מענה קולי, מרכזיות IP, הקלטות, שילוב תקשורת סלולרית ואלחוטית, UM )מסרים מאוחדים) ועוד. אחסון בענן מציע דרך בטוחה לשמור על מידע עסקי וכלכלי רגיש בלי צורך במערכות מסובכות, תשתיות מחשוב יקרות או עלויות תחזוקה ושדרוג. שירות הענן הופך את הטרחה למיותרת ובנוסף מקטין עלויות ומבטיח שימוש בטכנולוגיה ושירותים ב"קצפת" של עולם הטכנולוגיה עם שדרוג מתמיד בלי צורך בכל מעורבות של בעל העסק או מי מעובדיו.

השירות בענן מציע לחברות את האפשרות לאחסן מידע במאגר מידע מרוחק ומאובטח, ובכך מקטין את העלויות של אחסנת מידע באופן מקומי ומגביר את האבטחה והבטיחות של המידע העסקי והכלכלי. תשתיות הענן ניתנות להתקנה במהירות בכל מקום ועל כל מכשיר קצה (כולל סמארטפונים וטאבלטים), תוך כדי מעבר קל השומר על סקלביליות (יכולת גידול או קיטון) ובטיחות מלאה של המידע.

בחירת מרכזיה הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. לשאלה "כיצד לבחור מרכזיית טלפוניה לעסק" אין תשובה אחת ברורה. רבים מתפתים לא לשקול את כל החלופות ורוכשים מרכזיה (פיזית) ממוכר אגרסיבי, שמסתובב בין העסקים ומוכר להם מרכזיות הנחזות כמרכזיות IP זולות להפליא (בד"כ עם שמות יוקרה, אבל כמעט כולן מיוצרות בסין, בד"כ באותו מפעל), או במבצעים המציעים לעסקים לרכוש מרכזיה ולקבל טאבלט במתנה. חשוב להבהיר: אין "מתנות בחינם". זו רק אשליה שיווקית.

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה ושירותי מחשוב נלווים היא לבחור מה שמתאים, ושיעלה הכי פחות כסף. זאת, בלי להשתעבד לספק אחד במערכות קניינית בגישת "החתונה הקתולית" ובחוזה דרקוני מלא חורים.

המעבר לשירותי ענן דורש בדיקה מדוקדקת של כל היתרונות מול החסרונות, לפני בחירת הפתרון הזה. בנוסף, יש ספקים המטעים את הציבור בכך, שהם מכנים שירותים וירטואליים (VPS), בתור "שירותי ענן", מה שאינו נכון. שירותי VPS הם רק שירותים וירטואליים, השלב שהקדים את הענן. מכאן, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר לא קיימת, כי היא התיישנה ואינה מספקת את הצרכים העכשוויים והעתידיים של עסקים וארגונים ואינה מביאה את החיסכון האופטימלי בהוצאות עסק על שירותי תקשורת.

שירותי התקשורת בענן זולים, אבל המחיר הזול יכול לעיתים להטעות, כי חשוב לבדוק את "האותיות הקטנות" – מה השירות הזה כולל. השיטה של עלויות בשירותי ענן חייבת להיות בגישת ה-SaaS (ר"ת: Software as a Service). דהיינו: משלמים תשלום חודשי רק על פי צריכה ולפי פרמטרים ברורים (למשל: מחיר חודשי כולל לשלוחה) וכך ניתן לתכנן ולשלוט באופן מלא בהוצאות התקשורת.

דוגמאות למחירים במבצעים המתקיימים כל הזמן בשוק הישראלי: בינת תקשורת מציעה מרכזיית IP מלאה מתוצרת סיסקו בענן של בינת במחיר של 13.5 ₪ לשלוחה לחודש, כולל יחידת הקצה, עם פורטל אינטרנטי לבחירת ורכישת כל השירותים האפשריים מכל הסוגים, בלחיצת עכבר. Voicenter מציעה מרכזיית IP מלאה בענן שלה במחיר של 9.90 ₪ לשלוחה לחודש, כולל הכל (לרבות הקלטה), אבל ללא מחיר יחידות הקצה. מי שבוחר בספק שירותי תקשורת בענן לא ישראלי למשל, Vonage או AT&T, ישלם הרבה פחות מזה.

אולם, יש צורך להשוות את החבילה כל מרכיביה (ולבדוק בדקדקנות את "האותיות הקטנות" בהסכם) מול מרכיבי הפתרון של המתחרים. לעיתים, רכיב מסוים בפתרון, שנחוץ וחיוני לעסק (לאחר ניתוח צרכי העסק), לא נכלל בחבילה הבסיסית אצל ספק ענן אחד וכן נכלל אצל ספק ענן אחר בחבילה הבסיסית (למשל: הקלטות, גיבויים, ,CRM הצפנה והגנה מפני הונאות,  ,Click2Callחיבור למערכות מקבילות דוגמת דלת כניסה ומצלמת אבטחה, חיבור לסלולר ועוד).

כמובן, שיש לבחון ולבדוק ביסודיות את תעריפי השיחות היוצאות ושהרשת של העסק מוכנה למעבר לשירותי טלפוניה בענן לרבות איכות השירות, שרידות הרשת וגיבוי.

בנוסף, מומלץ לבקש מהספק של השירות שמות של ממליצים ולבדוק עם הממליצים אם אכן הם מרוצים מרמת השירות של אותו ספק. מידע רב על רמת השירות של ספקי התקשורת המוכרים ניתן למצוא באינטרנט וכן בדוחות התקופתיים של משרד התקשורת, ארגון אמון הציבור והמועצה הישראלית לצרכנות.

 

מרכזיה לעסק קטן – שורה תחתונה:

עסקים קטנים יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות טלפוניה מתקדמים, בין היתר בענן. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל פתרון בו בוחרים, מכל סוג. הפתרונות, שקיימים כיום בשוק, זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות: הקלטות, Call Canter, CRM, BI, שילוב סלולר ו-UC (תקשורת מאוחדת), עבודה קבוצתית, מענה ל-BYOD (שימוש בסמארטפונים וטאבלטים פרטיים בעבודה), שילוב עם מערכות ישנות, ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים.

 

לקבלת הצעת מחיר מספקי מרכזיות טלפון לעסקים קטנים לחץ כאן!


השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות