שירותי טלפוניה, אבטחה ואופיס בענן בקופסה אחת. למי זה טוב?

מרכזיות טלפון מרכזייה IP לעסקים קטנים

 

שירותי טלפוניה, אבטחה ואופיס בענן בקופסה אחת. למי זה טוב? 

 

התחרות על ליבו של הלקוח העסקי תופסת תאוצה כאשר שירותי ענן מאפשרים לספק ללקוחות העסקיים את הכל בקופסה אחת.

אודיוקודס יצאה (בשת"פ מיקרוסופט) עם קופסאות משולבות חדשות, גם לארגונים גדולים. האם זו עסקה כדאית?

 

חברת אודיוקודס הישראלית, יצאה לפני כחצי שנה בשירות חדש של טלפוניה וירטואלית משולבת שירותי אופיס בענן לעסקים קטנים עד בינוניים של עד 200 משתמשי קצה, קופסה בשם One Box 365. השירות החדש מסופק בישראל דרך כל הספקים והאינטגרטורים של שירותי מיקרוסופט Lync, לרבות Triple C והוט.

לאור העובדה, שאנליסטים דוגמת חברת המחקר הבינלאומית הגדולה בעולם – גרטנר קבעו אך לאחרונה, ששירותי Lync מובילים ובפער ניכר מול מתחרותיה ב"ריבוע הקסם", בתחום מרכזיות הטלפון וה-Unified Communications, יש חשיבות לבחינת הפתרונות הללו לעסקים ולארגונים. פתרונות אלה מקדימים את התכנון של בזק עסקים לצאת עוד השנה עם שירותי תקשורת חדשים לעסקים בענן, שמבוססים של תשתיות של אוויה ו-IBM.

לאחרונה החליטה אודיוקודס, לאור ההצלחה של שירות One Box 365 לעסקים קטנים, לשדרג את השירות באופן משמעותי ולהציע את השירות של One Box 365 גם לארגונים גדולים עד 5,000 משתמשי קצה (בהגדרה זו נכללים כמעט כל הארגונים הגדולים בישראל).

 

שירותי טלפוניה, אבטחה ואופיס בענן בקופסה אחת

 

אודיוקודס השיקה 2 דגמים חדשים של המערכת: דגם Pro לארגונים בני עד 500 משתמשי קצה ודגם Enterprise לארגונים עד 5,000 משתמשי קצה. המערכת מאפשרת אינטגרציה מלאה בין מערכת Lync למערכות ההגנה, החיבור והתקשורת של אודיוקודס, מה שמגיע ללקוח בקופסה אחת יחסית קטנה, עם כלי ניהול מאוד קלים לתפעול המערכת בענן של מיקרוסופט.

כל זאת, במחיר של החל מ-2.60 דולרים למשתמש לחודש (בהתחייבות לשנה למיקרוסופט) בענן של מיקרוסופט, ועוד עלות הקופסה (המחיר שלה תלוי בגרסת הקופסה וכמות משתמשי הקצה המחוברים אליה). שירות ,Office 365 Enterprise E3 שהוא שירות "הכל כלול" של הקצה העליון של מיקרוסופט לארגונים, עולה 76.90 ₪ לחודש ב-Triple C (או 20 דולרים אצל ספקים אחרים בעולם), למשתמש בחודש, עם עד 5 מכשירי קצה בחשבון אחד, שזה שירות הכולל ממש הכל (אפילו שירות Yammer לרשת חברתית פנים ארגונית, SharePoint, גיבויים, אחסון, אבטחה, אקצ'יינג', כל שירותי הטלפוניה, הקלטות ועוד).

מדובר בפתרון קל מאוד להתקנה, קל לתפעול והכל במעטפת ניהולית אחת בקופסה אחת. הפתרון של One Box 365 הוא למעשה פתרון היברידי כולל, שמספק את כל הנדרש (תוכנה, חומרה ושירותים), כדי לספק כל צורך קיים ועתידי בתחום התקשורת של העסק או הארגון.

בנוסף, מיקרוסופט היא הראשונה (ובינתיים היחידה) מכלל ספקי שירותי הענן הציבוריים הגדולים בעולם ושיש להם לקוחות בישראל (דוגמת אמזון, גוגל, VMware, EMC, Salesforce, DigitalOcean  ועוד), שיש לה ענן מקומי פיזי בישראל, בחוות העננים של Triple C  בפתח תקווה. בנוסף, המערכת הזו כבר מוכנה לתמיכה ב-WebRTC, ברגע ששירות כזה ייתמך ע"י ספקי התקשורת הטלפוניים בישראל. אגב, המערכת של אודיוקודס עם מיקרוסופט יכולה להיות מיושמת בכל ענן, לאו דווקא בענן של מיקרוסופט, כולל בענן פרטי, היברידי או ציבורי, לרבות שירותי הענן של אמזון.

השילוב של שירותי אופיס מלאים עם שירותי טלפוניה עסקית ועבודה בענן, מביא "החזר על ההשקעה" – ROI מאוד מהיר ועלות תפעול כוללת (TCO) מאוד נמוכה. למעשה, כל עסק בסדר גודל של 50 עד 5,000 משתמשים יכול להרוויח מהפתרון הזה הרבה כסף מול הפתרונות האחרים הקיימים בשוק.

 

יש מתחרים?

כן.  שירותי All-In-Box של הוט לחיבור של 100 מגה סימטרי הכוללים שירותי טלפוניה ואינטרנט בקופסה אחת. אולם, מדובר בשירות מבוסס קופסה מאוד ישנה עם מערכת טלפוניה עוד יותר ישנה ובמחיר ממש לא אטרקטיבי.

חלופה נוספת מהוט היא: שירותי טלפוניה ו-Unified Communications (UC) בענן בשם HOT Cloud על תשתית Lync של מיקרוסופט.

בנוסף, קיימים שירותי הטלפוניה בענן ממגוון רחב של ספקים, שבראשם מצויה Voicenter. בקרוב בזק עסקים תצטרף לרשימה הזו.

יחד עם זאת, לכל המתחרים הללו בענן אין שירות של One Box, שמשלב את כל העולמות המחשוביים והטלפוניים של העסק בקופסה אחת, מוגנת ומנוהלת בענן.

אין ספק, שההצעה החדשה של אודיוקודס ביחד עם מיקרוסופט למגזר העסקי והארגוני, היא רק "יריית פתיחה" בתחרות, שתלך ותגבר בשנה הקרובה והיא כרגע חלופה מאוד אטרקטיבית למגזר העסקי, שראוי לשקול אותה ברצינות.

 

לסיכום: התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים לרבות טלפוניית IP למגזר העסקי החלה. המחירים יורדים, היכולות משתדרגות, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות.

 

קבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות טלפונים לעסקים בחינם לחץ כאן!

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

השאר תגובה

פוסטים נוספים