תקשורת וטלפוניה עסקית מבוססת אינטרנט (WebRTC) – למי זה מתאים?

WebRTC

תקשורת וטלפוניה עסקית מבוססת אינטרנט (WebRTC)

 

חברת אודיוקודס הישראלית בשת"פ עם מיקרוסופט השיקה שירות מקיף לתקשורת עסקית בשם WebRTC Connectivity.

 

האם זה הפתרון המתאים לעסקים ולארגונים?

 

ארגונים ועסקים רבים בישראל, החלו להפנים את המסר, שאין צורך כלכלי או עסקי במרכזיות פיזיות ב"חצרי הלקוח". כיום, מרכזיות IP הן סטנדרט בשוק ולכן רבים עברו למרכזיות IP וירטואליות. רבים מבינים, שפתרונות ביניים דוגמת: VPS, Hosted PBX ו-IP-Centrex, הם רק פתרונות זמניים וחלקיים, שאינם מביאים ערך אמיתי וחסכון כלכלי ממשי לעסק, ובעיקר: הם אינם מבטיחים את הפרודוקטיביות הנחוצה לצרכי העסק בעולם הנייד והמהיר בו אנו נמצאים.

 

בעשור הקרוב נראה יותר ויותר עסקים וארגונים (כנעשה בכל העולם) מעבירים את מערכות הליבה שלהם לשירותי ענן. זה כולל גם את מערכות הטלפוניה, שהפכו עם השנים למערכות של UC (ר"ת: Unified Communications), בעיקר בגלל החיבור של שירותי הטלפוניה לכל המערכות העסקיות החשובות לתפעול השוטף של כל עסק וארגון.

תקשורת וטלפוניה עסקית מבוססת אינטרנט WebRTC

זו הסיבה להצלחה המסחררת של שירותי הענן בכל העולם וגם בישראל. השימוש בארץ בשירותי ענן הולך ומתרחב, כאשר החלה תופעה חדשה ומבורכת של פתיחת שירותי ענן ציבוריים (לרבות היברידיים) של גופים עולמיים ענקיים, בחוות שרתים מתקדמות בישראל. כך, שהתלות של המשתמשים בשרתי ענן בינלאומיים יורדת. זמן התגובה מתקצר ואיכות התקשורת משתפרת באופן משמעותי כאשר הענן מצוי פיזית בישראל.

 

הענן הציבורי הבינלאומי הבולט הראשון, שהוקם בישראל, הוא של מיקרוסופט, בחוות השרתים של Triple C בפתח תקווה. ניתן לקבל שם את כל שירותי הענן של מיקרוסופט לרבות שירותי UC מלאים, שכוללים, בין היתר, שילוב שלOffice 365  עם Lync. בקרוב, תיפתח מערכת ענן של חברת סיסקו בחוות השרתים של InterSpace בנתניה. קיימים בישראל עננים גדולים נוספים, שמספקים גם שירותי טלפוניה ו-UC, דוגמת אלה של בינת, הוט ו-VoiceCenter, ובקרוב בזק (בזק עסקים) תצא עם שירותים חדשים לעסקים ותשיק את שירותי הענן שלה על בסיס פתרון משולב של אוויה ו-IBM.

 

ההתפתחות המשלימה את המעבר לשירותי ענן זו ההתפתחות של תקני WebRTC. זו תהיה הטכנולוגיה המובילה והעתידית בעולם התקשורת הטלפונית. עד 2019 יהיו יותר מ-6 מיליארד מכשירים התומכים ב-WebRTC ולמעלה מ-2 מיליארד משתמשים עסקיים ישתמשו בטכנולוגיה זו. דהיינו: זו תהיה טכנולוגיית התקשורת העסקית המובילה.

 

בתחום הזה השיקה אודיוקודס בשת"פ עם מיקרוסופט ועוד ספקים מערכת פתרונות משולבת של קול ו-Data בשם WebRTC Connectivity. מדובר בפתרון כולל (לא רק טלפוניה) לכל צרכי התקשורת של כל עסק. הפתרון של אודיוקודס מאפשר לרשתות טלפוניה ארגוניות לנהל תקשורת מבוססת אינטרנט בזמן אמת. הפתרון מבטיח איכות קול ווידיאו של HD קצה לקצה, מערכת לאבטחת חווית השיחה במכשירי קצה נייחים וניידים (SEM), מבואות מדיה (Gateways), מערכת הגנה חזקה ומקיפה (SBC), תקשורת אחודה, ניהול Contact Center, ניהול, זיהוי ותיקון תקלות אוטומטי, מערכת שליטה מתקדמת ועוד.

 

דהיינו: בשילוב עם תשתית התקשורת Lync של מיקרוסופט ושאר מוצרי ה-UC של מיקרוסופט, מקבל הלקוח העסקי בכל סדר גודל של עסק או ארגון, פתרון מלא "קצה לקצה" לכל צורך קיים או עתידי ומקבל בכך את החיסכון המרבי בהוצאות. זאת, בעיקר בגלל שאין צורך בשום ציוד ייעודי אצל המשתמשים גם לא תוכנות מיוחדות. הכל נעשה בדפדפנים של כל מכשיר קצה על רשת האינטרנט.

 

מי המתחרה העיקרי לפתרון הזה?

יש כיום שני מתחרות עיקריות לפתרון הזה בישראל. המתחרה העיקרית זו אוויה (ביחד עם שותפותיה) והמתחרה השנייה הבולטת זו סיסקו (ביחד עם שותפותיה).

 

בעתיד הקרוב נראה פתרונות מתחרים כאלה גם מהחברות תדיראן טלקום ואלקטל-לוסנט. יש עוד חברות בענן, אבל הן עדיין לא מצויות בעולם ה-WebRTC. אולם, מניתוח, שהציגה חברת המחקר גרטנר, הפתרון של מיקרוסופט (ושותפותיה דוגמת אודיוקודס) – מוביל.

 

האם זה פתרון המתאים לכל עסק?

בעיקרון – כן. זאת, משום שכיום מנהלים ועובדים בכל מקום משתמשים במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) והחיבור שלהם באופן שקוף ומאובטח למערכת הארגונית הוא צורך עסקי ותפעולי ממשי.

 

לכן, מומלץ "להתחיל בקטן" להתנסות בפתרון של מערכת WebRTC ליחידה אחת בארגון או לסניף אחד, או להחליף מרכזיה של עסק קטן בשירות WebRTC. מוצע לשקול להתנסות בכמה מערכות מתחרות ולקבל החלטה מושכלת איזו מערכת עונה בצורה מיטבית על צרכי העסק.

 

לסיכום: יש תחרות עצומה בעולם שירותי התקשורת על רשת האינטרנט. המחירים מאוד זולים (וירדו עוד), המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר (בגישת "הכול כלול"), הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ להתנסות בשירותי החדשים דוגמת WebRTC ולראות אם הם עונים על הצרכים של העסק.

 

מחפש פתרון מרכזית טלפון / Virtual PBX? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך? שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות