SIP Trunk – כיצד לבחור ספק תקשורת מוביל?

מרכזייה וירטואלית בענן

SIP Trunk – כיצד לבחור ספק תקשורת מוביל?

 

 

שוק התקשורת נע במהירות לכיוון שירותי ענן. מה צריך לעשות כדי ליהנות מחיבור נכון ומתאים לענן ואיזה ספק תקשורת לבחור?

 

עולם התקשורת בענן מאפשר לעסקים ליהנות משפע של חידושים, שהם פרי היכולת לפתוח וליישם במהירות יכולות חדשות בענן. החיבור המקובל כיום לענן הוא בגישת ה-SIP Trunk.

בשירות SIP Trunk מדובר בחיבור IP (פרוטוקול האינטרנט) קצה לקצה, שאחד הסוגים העיקריים שלו קרוי SIP Trunking, שהיא אחת השיטות המקובלות כיום לביצועי חיבורים מסוג זה, בפרוטוקול תקני SIP (יש חיבורים בתקנים אחרים, אולם הם די זניחים בשוק העולמי). פרוטוקול SIP הוא המקבילה של פרוטוקול SS7 בעולם הטלפוניה הישן.

יש המכנים שיטת חיבור זאת כ- IP-PRI, אך זה מינוח שגוי, כי זה לא PRI מבחינה טכנולוגית של החיבור (החיבור הוא אתרנט ולא ISDN), ואין לו כל קשר ל-PRI, למעט נושא התמחור, שנשאר גבוה, כאילו זה עדיין PRI.

בכל מקרה, יש להתייחס ל-IP-PRI כאל שירותי SIP Trunk, כי זה מה שיש בשירות הזה, למרות השם המטעה (שם שמקורו בתרגיל של בזק מול משרד התקשורת).

מבחינת קיבולת הקווים, SIP Trunk אחד שווה ל-2 חיבורי PRI (דהיינו: 60 קווים). אולם ב-SIP Trunk יש גמישות מלאה בקביעת מספר הקווים, מה שלא קיים ב-PRI. ניתן גם להוסיף או להוריד קווים בקלות, כי זה מבוסס על פרוטוקולי רשת האינטרנט.

 

SIP TRUNK

 

שירותי SIP Trunking יכולים להינתן על רשת אינטרנט פרטית, ציבורית או היברידית. זה תלוי במידה רבה בצרכי העסק וביכולות של ספק התקשורת.

חיבור SIP Trunk מאפשר הוצאה / הכנסה של שיחות לרשת המפ"א ללא צורך במתאם ובממשק PRI (ממשק ISDN) במרכזיה (= חיסכון משמעותי בעלויות). החיבור אפשרי ללקוחות עם מרכזיית IP, שתומכת בטכנולוגיית SIP וכל טלפוניIP  מכל סוג, נייחים וניידים ומאפשר העברת שיחות VoIP מקצה לקצה ללא המרות, תוך שיפור גם של איכות הקול. ה-SIP Trunk חוסך לא רק בעלות ההשקעה החד-פעמית ברכישת כרטיס PRI או במתאמים, אלא גם בעלות התחזוקה השוטפת, תוך ניצול אופטימאלי של רוחב הפס בין מפעיל התקשורת לחצר הלקוח.

חיבורים מסוג SIP Trunk לעסקים מיועדים לחיבורים של טלפוניה עסקית מ-2 שלוחות ועד מאות ואלפי שלוחות בכל רחבי הארץ ובעולם. מערכת משולבת של טלפונית IP ושיחות ועידה באיכות, יכולה להוזיל לעסקים וארגונים עד 70% ולעיתים יותר מהוצאות התקשורת שלהם מול חיבורי TDMPRI הרגילים.

 

איך בוחרים ספק SIP Trunk?

התשובה הפשוטה: בדיוק כמו שבוחרים ספק תקשורת לכל סוג אחר של חיבור עסקי ארגוני. 012-סמייל (כיום חלק מקבוצת פרטנר) הייתה הראשונה בשוק הישראלי לספק שירותי SIP Trunk והיא הפכה למובילת שוק במשך כמה שנים.

בתחום הזה נמצאים כיום כל הספקים הקוויים: קבוצת סלקום, קבוצת בזק, קבוצת פרטנר, קבוצת הוט ו-Unlimited, שהייתה אמורה לפעול בתחום זה, אך טרם החלה במתן שירות ארצי.

אולם, כיום בזק היא מובילת שוק בולטת. לבזק פריסה ארצית מלאה, 2 טבעות ארציות מלאות של מטרו-אתרנט (מה שאין למתחרותיה), עם יכולות מגוונות, רמת שירות ושרידות ברמה הגבוהה ביותר בשוק. יחד עם זאת, מתחרותיה של בזק ובמיוחד קבוצת פרטנר, מתחילות לנגוס בנתחי השוק של בזק ולאחרונה קבוצת פרטנר זכתה במכרז המפ"א של הממשלה ודחקה לאחור את מתחרותיה בפלח שוק חשוב זה.

מכאן, שמומלץ לבצע ניתוח של צרכי העסק ולהציג רשימת דרישות לספקים השונים ולבצע ביניהם תהליך של תיחור. כיום, השוק הקווי מאוד תחרותי, ואין להסס לנטוש (או לאיים לנטוש) ספק תקשורת אם הוא אינו עונה לצרכי העסק.

 

SIP Trunk – המלצה

במעבר ל- SIP Trunk מדובר במהפך מחשבתי, כלכלי, ארגוני ותפעולי העובר על עולם התקשורת והטלפוניה העסקי. עד סוף העשור, הטלפוניה העסקית בכלל לא תהיה דומה למה שאנו מכירים כאן היום. זה לא חלום חסר סיכוי להגשמה, משום שחברות התקשורת הגדולות ביותר בעולם, דוגמת AT&T, החלו לספק שירותי WebRTC ללקוחות העסקיים והארגוניים שלהם. WebRTC זו טכנולוגיה מבוססת חיבורי SIP Trunk. בנוסף, חברות התקשורת והאינטגרציה הגדולות ביותר בעולם החלו להציע וליישם פתרונות SDN ו-NFV, שהם השלמה לפתרונות באינטרנט ובענן, ע"י העברת כל מרכיבי הרשת, לא רק את הטלפוניה, קצה לקצה, לענן. החיבור לענן הזה נעשה ב-SIP Trunk. מכאן, שהעתיד כבר כאן ואין להסס מלנצל את יכולותיו והחיסכון בהוצאות, המובנה בפתרון SIP Trunk.

שורה תחתונה: מומלץ, שבעלי עסקים יבחנו כניסה לעולם התקשורת העתידי. אין צורך להיות בקי במונחים הטכנולוגיים, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי.

עסקים צריכים לבחון וליישם כבר כעת מעבר לשירותי תקשורת מנוהלים בענן ומשולבים ב- SIP Trunk. זה כיוון ההתפתחות של השוק ובחירה בכל פתרון אחר היא טעות עסקית, שתעלה לעסק ביוקר לאורך שנים ותלכוד אותו אצל ספק אחד ללא כל יכולת התניידות.

פתרון המומלץ: ניהול מו”מ מול ספקי תקשורת לקבלת פתרונות תקשורת כוללים: תקשורת קווית / SIP TRUNK, ETHERNET, IPVPN, שירותי תמסורת, תקשורת נתונים, ועוד.

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי שירותי תקשורת נתונים לעסקים בחינם לחץ כאן!

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות