למד איך לבחור פתרון תקשורת ומחשוב לעסק שלך בקלות ובמהירות

מרכזיות IP לעסקים

למד איך לבחור פתרון תקשורת ומחשוב לעסק שלך בקלות ובמהירות

 

בעסקים קטנים עד בינוניים אין מנמ"ר ולכן מנהלים מושפעים מאנשי שיווק מנוסים היכולים להפיל אותם בקלות בפח. קבלת החלטות מהירה על שדרוג תשתיות תקשורת כדי לחסוך ולהתייעל דורשת מקצוענות ויכולת קבלת החלטות נכונות.

 

עסקים קטנים עד בינוניים (SMB), שאין בהם מומחי מחשוב ותקשורת (בארגונים גדולים הם מכונים מנמ"ר), נמצאים כיום בשוק מאוד תחרותי המחייב אותם להתייעל, לענות במהירות על צרכי הלקוחות ולהישאר רווחיים.

יש תחומים שיוכחדו אם לא ינועו מהר קדימה וידעו לענות על הצרכים של השוק הדינמי, שבו אנו נמצאים. דוגמה טרייה וברורה: בשנה האחרונה היקף הסחר האלקטרוני המבוצע ע"י ישראלים באתרי קניות בחו"ל עבר את הרף של 10 מיליארד ₪. דהיינו: במקום לרכוש מוצרים ושירותים מעסקים בישראל ב-10 מיליארד ש"ח, הלקוחות בישראל העדיפו לקנות ישירות אצל סוחרים ונותני שירותים בחו"ל. המחשה קטנה: ישראלים קנו ב-2015 כ-16 מיליון מוצרים רק באתר מכירות אחד: ב- eBay האמריקאי, מזה חצי מיליון שמלות (מהן 12 אלף שמלות כלה) ורבע מיליון תכשיטים. הישראלים קונים הכל בחו"ל דרך האינטרנט (אפילו נעלים, סמארטפונים, איפור, ריהוט, מצעים וחומרי בניין) וזה איום ממשי על בעלי העסקים הישראלים בכל התחומים.

ניתן לתת דוגמאות נוספות כמו: Gett בתחום הנסיעות בטקסי ו-Airbnb בתחום הלינות והמלונאות.

 

גם עסקים מסורתיים דוגמת עורכי דין, רואי חשבון וכיו"ב, נמצאים בתחרות מקוונת וחשופים להשוואות באינטרנט (גם השוואות מחיר וגם השוואות של רמת שירות והמלצות לקוחות). אם לא די בכך, ניתן כיום לנהל עסק באינטרנט ולהגיש דוחות לרשויות המיסים בלי לראות או לדבר עם רואה חשבון או יועץ מס. ניתן להגיש תביעה קטנה בבית משפט באמצעות פורטל באינטרנט או לחתום חוזה בפורטל באינטרנט, מבלי לראות או לדבר עם עורך דין.

לכן, העסקים בכל התחומים נדרשים לקבל החלטות מהירות ולבחור נכון פתרונות תקשורת ומחשוב, שיביאו גם לחיסכון בהוצאות וגם להתייעלות עסקית.

פתרונות תקשורת לעסקים

הדרך להגיע ליעד הזה עוברת בכמה שלבים מאוד ברורים:

 

  • ניתוח צרכי העסק במבט נוכחי וקדימה לכמה שנים (עד 5 שנים).
  • ניתוח מצב קיים מול מצב רצוי, בהתחשב ביכולת הכלכלית של בעלי העסק.
  • קביעת רמת הסיכון ורמת השרידות הנדרשות והאפשריות לכל אחת מהמערכות שיש ותהיינה בעסק.
  • בחירת הפתרונות המתאימים לעסק ולצרכיו.
  • ביצוע תיחור בין הספקים בכל תחום.
  • יישום ומעקב אחרי היישום של הפתרון בכל תחום.

הדרך המהירה ביותר של עסקים קטנים לחסוך בהוצאות התקשורת והמחשוב שלהם היא לעבור לשירותי ענן.

רק בשירותי ענן מקבלים את האינטגרציה המלאה ליישומי IP אחרים של העסק, יכולים לשלב כל יישום ארגוני מכל סוג ובכל מקום ועל כל מכשיר קצה, וניתן לשלב בקלות תקשורת ניידת (אלחוטית וסלולרית) באופן שקוף בכל מקום בעולם. זאת, עם שירותי 'נוכחות' (Presence),  שהם מרכיב חיוני ביעילות עסקית ותקשורת מהירה במערכת העסקית, עם יכולת "עבודה קבוצתית" ויכולת למתן שירות בכל תווך תקשורת (לרבות ב: צ'ט, אפליקציות חברתיות, דוא"ל וכיו"ב). כל אלו יכולות הקיימות רק בענן.

בישראל יש כיום מעל ל-20 ספקי שירותי ענן גדולים ועוד כמה עשרות קטנים. בשנה הקרובה ייבנו (או ישודרגו) לפחות עוד 10 מתקני עננים חדשים בישראל.

בנוסף, כל ספקי שירותי הענן הגדולים בעולם ובראשם החברות אמזון – AWS, גוגל, מיקרוסופט, אלקטל-לוסנט-ארגונים וסיסקו, נוכחים בישראל ומוכרים את שירותיהם בענן בהצלחה רבה לעסקים ברמת ה-SMB. יש מגזרים שלמים (דוגמת מגזר ההייטק) שבהם השימוש בשירותי ענן הוא מלא ומקיף את כל הצרכים והשימושים ואין כבר צורך לשכנע מנהלים לעבור לענן, כי כמעט כולם נמצאים בענן, בכל יישום. מגזרים שלמים נוספים בישראל נמצאים כיום במהלכי הגירה מהירים לשירותי ענן ובכלל זה: המגזר הביטחוני, מגזר החינוך, מגזר הבריאות, המגזר הפיננסי ועוד.

לכן, בגלל שפע המתחרים הקיים כבר בשוק שירותי הענן, יש לבצע תהליך מושכל של בחירת הפתרון המתאים מהספק המתאים. אין להסתנוור רק מהמחיר (המחירים כל הזמן נופלים, בגלל רמת התחרות בשוק). יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל את כל השירותים וחבילות התקשורת מספק אחד ובחשבון אחד, אבל בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מומלץ לעסקים ברמת ה-SMB לקבל החלטות על בסיס ניתוח מקצועי של צרכי העסק וכמה הוא ירוויח מהמעבר לשירותי תקשורת בענן ואילו חבילות שירותים הוא יזמין מהענן.

צמצום CAPEX וה-OPEX במעבר לטכנולוגיות שירותי ענן הוא ברור וההחזר על ההשקעה – ROI נמדד בחודשים ספורים ולעיתים פחות. חברת המחקר Alteva מציינת, שבשירותי ענן "עלות משתמש" – TCO היא בסביבות 250 עד 300 דולרים לשנה, בהשוואה לכ-2,000 דולרים לשנה למשתמש באותם שירותים המצויים פיזית בחצר העסק.

על פי מחקר של AMI, עסקים קטנים בעולם מעדיפים לרכוש חבילות מחשוב מענן, במקום שירות יחיד של אפליקציה מקומית אצלם. הסיבות: רצון לגמישות, הקלה על ניהול שירותי המחשוב וחיסכון בהוצאות על רכישות ותחזוקה. בנוסף, תחום ה-Mobile העסקי עובר לענן. יותר ויותר עסקים נסמכים על שירותים מבוססי ענן לביצוע מטלות יומיות. סנכרון מטלות, דוא"ל וקבצים בין שרתים למכשירי סלולר – סמארטפונים וגם טאבלטים, הפך למקובל כמעט בכל רבדי השוק. אנו נמצאים קצת מאחור בהשוואה לעולם המערבי, אבל זה מתפתח בדיוק בכיוון הזה גם בישראל.

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק השירות בכל תחום שייבחר. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות החזרים זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות זיכויים החזרים כספיים, שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם. אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ. בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת בעסק (זמני תגובה לתקלות, עלויות, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר זיכוי קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו.

המעבר משירותי תקשורת ישנים מבוססי ציוד ישן, לשירותי ענן, אינו תהליך מיידי או קל (למעט חברות חדשות, שמתחילות בשימוש בשירותי ענן ישר משלב ההקמה שלהן). זאת, בגלל הצורך לבצע התאמות של הרשת הפנימית, לשנות שיטות עבודה ונהלי עבודה, להחליט על רמת הסיכונים מפני התקפות סייבר, להחליט על רמת השרידות, ההמשכיות העסקית וההתאוששות מאסון, להחליט על ציוד מתאים (למשל טלפוני IP ותוכנות לסמארטפונים ולטאבלטים) וכך הלאה. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך הזה, כי מדובר ב"מסע" ולא בפעילות חד-פעמית.

 

פתרון תקשורת ומחשוב לעסק – שורה תחתונה:

 

עולם התקשורת נע מהר קדימה, והכוח עבר לידי הלקוחות. אין להסתנוור מאנשי שיווק, שמנסים למכור לעסקים פתרונות הנקראים "ענן", רק בגלל שהם מקבלים עמלות מוגדלות, כדי לשכנע את הלקוחות לרכוש פתרונות ישנים, שהם רק "הצגה שיווקית", שנועדה לפתות לקוחות עסקיים, שאין להם ידע מספק בתחום שירותי הענן.

מומלץ קודם להחלטה על בחירת שירותי תקשורת ומחשוב בענן, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, לרבות בדיקה האם המעבר לענן אכן יביא תועלת מיידית וגם ארוכת טווח לעסק. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הרבים הקיימים בשוק בתחום זה. אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי פתרון תקשורת ומחשוב לעסק בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

Is it time to move my phone system to the cloud?

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות