מרכזיה וירטואלית בענן או IP Centrex – איזה פתרון כדאי לעסק שלך?

טלפון אלקטל לוסנט 4068 Alcatel Lucent ip

מרכזיה וירטואלית בענן או IP Centrex – איזה פתרון כדאי לעסק שלך?

 

מנהלים, מומחים ובעלי עסקים רבים מתלבטים בין פתרון של מרכזיה וירטואלית בענן לבין
שירותי
IP-Centrex.

 

איך בוחרים את הפתרון המתאים והכלכלי ביותר לעסק?

 

בעלי עסקים רבים מוצפים בהצעות להעביר את המרכזיה שלהם לענן, אבל הם נתקלים בפרסומות ובאנשי שיווק המספרים להם, שהשירות שלהם הוא בענן, מה שמוביל לבלבול בשוק. זאת, מפני שחברות התקשורת (בזק, בזק בינלאומי, הוט, סלקום ופרטנר) החליטו לקרא לשירותי IP Centrex שירותי ענן, מה שאינו נכון.

הפעם נתמקד בסוגיה אחת בלבד: כמה זה עולה לי?

שירותי ענן בעולם המחשוב והתקשורת הם שירותים מאוד ברורים, זולים וקלים להבנה ומתאפיינים בפרמטרים הבאים:
  • המחיר ידוע מראש (כלומר: החשבון החודשי נשלט ע"י בעל העסק) והוא תלוי בלעדית בכמות הפורטים (השלוחות) שבשימוש, שהיו באותו חודש. המחיר לשלוחה בישראל הוא מתחת ל-10 ₪ לחודש (ברוב ספקי שירותי הענן בישראל זה סביב ה-8.5 ₪ לחודש). (כל המחירים כאן ללא מע"מ).
  • אין (ברוב הספקים) התחייבות כלשהי ואין "קנסות יציאה".
  • העסק משלם רק על תשתית קווית אחת (תשתית האינטרנט) ולא על 2 תשתיות, כמו שיש בכל פתרון אחר שאינו ענן, לרבות IP Centrex. אין דמי התקנה והחיבור לשירותים בענן הוא פשוט ביותר (קליק של עכבר בדפדפן).
  • העסק מקבל בשירות הענן יכולות שהן חלק מהשירות וברוב המקרים ללא כל תשלום נוסף, או בתשלום מזערי של שקלים בודדים לחודש ובכלל זה:
    • שירות לחיבורים הסלולריים (לסמארטפונים, טאבלטים, מסופונים וכיו"ב).
    • שירותי הקלטה (נושא ההקלטה הפך להיות חובה בעסקים רבים, גם בגלל החמרת הרגולציה בתחומים רבים. למשל, כל השיחות של סוכני ביטוח חייבים להיות מוקלטים).
    • שירותי פקס (בד"כ פקס למייל).
    • שירותי מספור בינלאומיים.
    • שירותי מוקד (Call Center).
    • ניתוב שיחות דינמי (IVR).
    • שיחות ועידה.
    • יכולת להצפנת שיחות ולקבלת הגנה מלאה על התקשורת "קצה לקצה".
    • שירותי גיבוי ושרידות.
    • התממשקות שקופה וקלה לאפליקציות עסקיות מכל סוג (CRM, "אופיס", ERP וכיו"ב) ולאפשרויות של "עבודה קבוצתית".
    • חיבור קל ושקוף למערכות מקבילות בעסק דוגמת מצלמות אבטחה ושערים.
  • יש יכולת תמיכה מלאה ובתשלום סביר עד מזערי ב- OmniChannel (כלומר: חיבור לקוחות, עובדים ושותפים בכל צורה ובכל רשת, לרבות ב: צ'ט, פייסבוק, WhatsApp, סקייפ, דוא"ל, ובכל רשת חברתית אחרת הקיימת בעולם).
  • מחיר דקות השיחה בענן הוא אפסי (מחירי דקות שיחה ב-VoIP הם ממש אפסיים בתוך הרשת וגם מחוץ לרשת העסקית אבל בתוך רשת האינטרנט בכל רחבי העולם, כל השיחות הן בחינם).
  • אין צורך בטלפוני IP  על השולחן (אפשר להשתמש בסמארטפונים כשלוחות, או בכל מכשיר טלפוני עם מתאם פשוט לרשת האינטרנט).
  • אם משתמשים בציוד ניתוב מתקדם (למשל בפתרונות של אודיוקודס ומיקרוסופט) ובמכשירי קצה תומכים, ניתן לקבל איכות קול HD, מה שאין בכל שיטות החיבור האחרות.
  • הוספה והורדת שלוחות והוספה והורדת שירותים נעשות מיידית, בקליק של עכבר בפורטל השירות ואין צורך בקבלת אישורים כלשהם מספק השירות.

מרכזיה וירטואלית בענן או IP Centrex

מול זה, עלויות שירותי IP Centrex הן בבחינת נפילה ל"בור בלי תחתית". בעלי העסק משלמים והמון, על כל דבר. להלן חלק ממאפייני העלויות של שירותי IP Centrex לפי המחירון הרשמי של בזק:

  • הלקוח משלם בנפרד על תשתית הטלפוניה (בנוסף לתשלום נפרד על תשתית האינטרנט). מחירי הטלפוניה בבזק גדולים פי 10 ממחירי הטלפוניה ב-VoIP (תלוי בצורת השימוש). בעל העסק לעולם לא יכול לנחש מה יהיה גובה החשבון החודשי הבא שלו בשירותי IP Centrex.
  • יש דמי התקנה. המחירים להתקנה נעים בין 250 ₪ ל-4,450 ₪, תלוי בכמות השלוחות.
  • יש התחייבות למינימום חצי שנה בבזק (או שנה אצל כל האחרים). יש (כמובן) "קנסות יציאה".
  • המחיר החודשי לשלוחות הטלפוניה הוא פי 2 עד 8 יותר יקר ממחירי הטלפוניה בענן. שלוחת IP Centrex בבזק עולה 51 ₪ לחודש בכמות שלוחות קטנה (המחיר יכול לרדת עד 18.9 ₪ לחודש, בכמות שלוחות גדולה, של 300 שלוחות ומעלה). אצל המתחרים המצב לא יותר טוב. למשל בהוט, 10 שלוחות עולות 654 ש"ח לחודש שהם 65.4 ש"ח לשלוחה לחודש (המחיר כולל "בנק דקות" של 2,500 דקות לחודש ל-10 השלוחות).
  • חיבור השירות לסלולר (בבזק) עולה 36.9 ₪ לחודש, בלי תלות בכמות השלוחות.
  • חובה, שבכל שלוחה יהיה טלפון IP תואם ומאושר ע"י ספק השירות (הטלפונים הללו כמובן יותר יקרים מהטלפונים הזולים הקיימים כיום בשוק).
  • אין שירותי הקלטה. צריך לרכוש אותם בנפרד בעלות של מאות ש"ח לחודש.
  • יש לשלם בנפרד עשרות עד מאות ₪ לחודש, על כל שירות נוסף ובכלל זה:
    • שירותי פקס (דוגמת פקס למייל).
    • שירותי מספור בינלאומיים.
    • שירותי מוקד (Call Center).
    • ניתוב שיחות דינמי (IVR).
    • שיחות ועידה.
    • תשלום נפרד ולעיתים מאוד יקר על הצפנת שיחות והגנה על התקשורת "קצה לקצה".
    • תשלום נפרד ולעיתים יקר ביותר על שירותי גיבוי ושרידות.
  • חיבור ליישומים עסקיים מכל סוג ול"עבודה קבוצתית" דורש ביצוע אינטגרציה מאינטגרטור (או ממומחה, אם יש אחד כזה בעסק), במחירים התלויים באינטגרטור ובמידת המורכבות של ההתממשקות בין המערכות השונות.
  • היות ומשלמים על כל השירותים הנלווים ל-IP Centrex לספקים ואינטגרטורים שונים, יש לשלם לכל הספקים הללו עלויות תחזוקה וביטוח חודשים שנתיים, בנפרד. העלויות הן בלתי נשלטות, בנוסף ל"חתונה הקתולית" הנולדת כאן עם כל ספק בנפרד.
  • הוספה והורדת שלוחות והוספה והורדת שירותים תלויות בקבלת אישורים מספק השירות והשינויים מתבצעים בפרקי זמן של ימים  (וגם משלמים כסף עבור שירותי השינויים הללו).
  • אין יכולת תמיכה ב- OmniChannel אלא בביצוע אינטגרציה מורכבת עם ספק תקשורת או אינטגרטור מתמחה בעלויות בלתי נשלטות ואף מבהילות.

בסיכום פשוט של השוואת העלויות אפשר לראות, שבעל עסק ישלם על שירותי IP-Centrex בין פי 10 עד פי 1,000 ולמעלה מזה יותר מאשר שירותי טלפוניה בענן (זה תלוי כמובן בכמות השירותים בתצורת השימוש בשירותי IP Centrex). במציאות, בעל העסק יקבל עבור כספו הרבה יותר שירותים ויכולות בענן, מה שאין ולא יהיה ב-IP Centrex.

שירותי IP Centrex הם שירותי Hosted – VPS, הדור שקדם לענן, ואין שום דרך, לא מעשית ולא טכנולוגית, לשדרג את שירותי ה-IP Centrex לשירותי ענן, כדי לספק ללקוחות את היתרונות הייחודיים הקיימים בשירותי ענן (ואין בשירותי IP Centrex).

 

מרכזיה וירטואלית בענן או IP Centrex – שורה תחתונה:

מנקודת מבט כלכלית טהורה, בחירה ב-IP Centrex היא בחירה ב"בור בלי תחתית", מבחינת שירותי הטלפוניה של העסק. אולם, רכישת פתרונות מתקדמים לתחום זה בענן, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק ובחינת התשתיות הקיימות בעסק.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לטלפוניה בענן בעסק ולתחר בין הספקים. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

Cloud telephony Vs traditional telephony – which one is best?

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות