מרכזיה עסקית – טרנדים חדשים במקומות העבודה מעצבים מחדש את התקשורת

מרכזיה בענן - CORAL IPX OFFICE טלפון חכם קורל

מרכזיה עסקית – טרנדים חדשים במקומות העבודה

 

שנת 2018 היא שנת המפנה בשוק העסקי (באחור מסוים אחרי המגזר הפרטי), מפנה של מעבר לשירותי ענן בכל תחום.

 

מהם הטרנדים החדשים בשוק התקשורת לעסקים ב-2016 ואיך הם משפיעים על כניסת שירותי UC&C  –  Unified Communications and Collaboration לעסקים?

 

בתחום עולם שירותי התקשורת, יש כיום תחרות מאוד עזה. עסקים וארגונים רבים בישראל מבינים היום, שיש צורך לבצע שינוי, משום שרוב השיחות העסקיות עברו לסמארטפונים ואין הצדקה לרכוש מרכזיות פיזיות או להציב טלפוני IP יקרים ומתקדמים על השולחן, כשבסמארטפון ניתן לקבל יכולות יותר טובות וללא עלות נוספת (מעבר לעלות רכישת הסמארטפון).

חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל העסקים.

בגלל שהמנהלים והעובדים אוהבים ורוצים להיות ניידים, השימוש בסמארטפונים וטאבלטים בעסקים לכל צורך הולך וגובר, מה שמוביל לעלייה בהיקף שירותי ה-UC&C ("תקשורת אחודה") בעסקים בכל העולם וגם בישראל.

טרנדים חדשים, שמתפתחים במקומות העבודה, משפיעים על האופן שבו עובדים משתפים מידע. ארגונים נדרשים ללמוד כיצד טכנולוגיית ה-UC&C תומכת בדרכי העבודה החדשות.

בכל שנה מתגבשות ונטמעות שיטות עבודה חדשות בארגונים עסקיים. השנה (2016), ארגונים וספקי UC (המכונה כיום "תקשורת אחודה", או בשמה הארכאי: "מרכזיה טלפונית") מתמקדים מחדש במגמות המתפתחות במקומות העבודה לתמיכה בעובדים הנמצאים בשטח ולאלוה היושבים במשרד, ובמיוחד בעובדים במקומות עבודה משותפים ופתוחים (Open Workspaces).

לעובדים המבלים חלק גדול מזמנם בשטח, תהיה השפעה גדולה יותר על היצע אפשרויות השיתוף. אנליסט מחברת Nemertes, ארווין לזר, גורס, שבעבר התמקד תחום שיתוף המידע בעיקר בעובדים ובשכירים, שמבלים את מרבית זמנם בטלפון ליד השולחן. אולם, לעובדים ניידים, שאחריותם כוללות בדיקות, משלוחים והתאמות ביטוח בשטח ולא במשרדי החברה, יש צורך ביכולות שיתוף מידע טובות יותר ביישומים בהם הם משתמשים. "השנה נראה מאמצים רבים כדי לצייד את האנשים בשטח או העובדים מרחוק, בכלים טובים יותר לשיתוף מידע בזמן אמת עם עמיתים", אומר לזר.

 

טרנדים חדשים בולטים במקומות עבודה ב-2016:

 

א. סביבות עבודה פתוחות מקדמות את מגמת האוזניות

בעוד שמרבית הארגונים עדיין בנויים בתחנות עבודה מסורתית בצורת חדרונים (cubicles), "סביבות עבודה פתוחות" הן מגמה הולכת וגדלה במקומות העבודה, כדי לעודד שיתוף פעולה של העובדים. אולם, "סביבות עבודה פתוחות" מביאות אתגרים חדשים לתחום התקשורת ושיתוף המידע.

מחקר על תכניות של משרדים פתוחים מצא, שהסחות דעת בעקבות רעש ואובדן הפרטיות היו המקורות העיקריים של חוסר שביעות רצון ממקום העבודה בקרב העובדים. עפ"י המחקר, היתרונות של אינטראקציית עובדים משופרת במקום עבודה פתוח לא קיזזו חסרונות אלה.

ארווין לזר אומר, שהבעיה הגדולה ביותר ב"סביבות עבודה פתוחות" היא וידאו. שימוש בווידאו בשולחן העבודה הולך וגדל בארגון, אך עובדים, שמודאגים מחוסר בפרטיות ויצירת רעש לעמיתיהם לעבודה, עשויים לסרב להשתמש בווידאו בכלל.

"המשרדים מלאים באנשים, אך לא בהכרח באנשים עמם אתה משתף מידע בכל יום", אומרת ג'ניפר אדמס, מנהלת שיווק פתרונות ארגוניים בחברת Plantronics.

בניסיון לחסום הפרעות רעש בחללי עבודה פתוחים, העובדים פונים לשימוש באוזניות ובאוזניות עם מיקרופון. אולם אוזניות ברמה הנמכרת לצרכן לא נועדו לתקשורת עסקית במשרד. חברת Plantronics פיתחה מגוון רחב של אוזניות עם טכנולוגיית ביטול רעשים לעובדים במקומות עבודה פתוחים. "האוזניות כוללות מיקרופון מבטל רעשים להפחתת רעשי רקע בזמן השיחה ולשמירה על העובדים ממוקדים בשיחות שלהם", אומרת אדמס.

מרכזיה עסקית - CORAL IPX OFFICE טלפון חכם קורל

ב. התאמת "התקשורת האחודה" למגמות במקומות העבודה

"התקשורת האחודה" (המוכרת מהעבר בשם "מרכזיה טלפונית") וטכנולוגיית שיתוף המידע תתפתחנה בעתיד לתמיכה במגמות אלו המתעוררות במקומות העבודה.

ארווין לזר אומר, שממשקי API להוספת יכולות תקשורת, כגון לחץ-להתקשרות (Click to Talk) באפליקציות עסקיות, יהפכו לנפוצים יותר בארגונים עסקיים. למשתמשים יש כיום את האפשרות ללכת לספקי API כדי לאפשר תקשורת ביישומים בהם הם משתמשים לעתים קרובות.

אולם ממשקי API אלה מציבים מספר אתגרים למנהלי ה-IT בעסק, מכיוון שלעובדים יש את היכולת לשבץ ממשקי API מיצרנים אלה לתוך יישומיהם העסקיים, ללא ידיעת אנשי ה-IT, דבר היוצר "בעיית צל IT" חדשה (חומרה או תוכנה, שהורידו העובדים למחשב העבודה ללא אישור או ידיעה של מחלקת ה-IT בארגון). לכן, ארגונים ממהרים להציע במקומות העבודה יישומים מתקדמים המבטלים את הצורך בשימוש ביישומים ללא אישור מנהלי ה-IT ובכלל זה: WhatsApp ארגוני, Skype ארגוני ו-Hangout ארגוני.

ג. אתגרים חדשים למנהלי IT ומנכ"לים נפתרים באמצעות BI. 

טכנולוגיה חדשה כגון בינה מלאכותית (AI) יכולה גם היא למצוא את דרכה לתוך טכנולוגיית התקשורת ושיתוף המידע בארגון. 

אלן לפופסקי, אנליסט ראשי בחברת Constellation Research, אומר, ש-BI (בינה עסקית מלאכותית), שידועה כשיתוף מידע בסיוע (Assisted Collaboration), תשפר את יעילות העובדים בעבודה על יישומים עסקיים.

"אמנם טכנולוגיית ה-BI עדיין בשלבים המוקדמים, אך הבינה העסקית המלאכותית תעזור לנו לסנן, לתייג, לתעדף ובסופו של דבר אף לענות לעבודה", אומר לפופסקי.

"עובדים ניידים ימצאו את שיתוף הפעולה בסיוע כמועיל במיוחד, שכן הטכנולוגיה יכולה לקחת מידע כגון גאוגרפיה, מזג אוויר או קהל, ולסנן ולתעדף את מה שמוצג בסמארטפון או בטאבלט", הוא אומר. "תאר לעצמך שהיית באתר לקוח, וכלי השיתוף שלך מציג רק מידע על האנשים שאתה נפגש עמם ואת התוכן הרלוונטי למיקום בו אתם נמצאים" כך לדברי לפופסקי.

הדור הראשון של שיתוף המידע בסיוע (Assisted Collaboration) יתמקד בפעולות מומלצות. לדוגמה, Google פרסמה לאחרונה מענה חכם לשירות תיבת הדואר הנכנס שלה, Gmail. המענה החכם משתמש בלמידה אוטומטית (Machine Learning) כדי להציע עד 3 תגובות להודעת דוא"ל, שהמשתמש מקבל על בסיס התוכן של הדואר האלקטרוני.

פתרונות נוספים המשתמשים ב-BI הם פתרונות של שימוש ברובוטים. חברת ביטוח רכב בארה"ב החלה להפעיל מערכת רובוטית אנושית חכמה, שהוצבה במקום בני אדם במוקדי שירות הלקוחות שלה. המטרה: שמירת חווית הלקוח ושמירה שהלקוח לא יברח, נושאים הנמצאים כיום בראש סדר העדיפות של ארגונים ועסקים בכל העולם.

הערה: מאמר זה מפורסם בשת"פ עם תדיראן טלקום. לתדיראן טלקום יש פתרון UC&C מקיף ומתקדם בענן בשם Aeonix. 

 

מרכזיה עסקית – שורה תחתונה:

רכישת פתרונות UC&C, כמו כל רכישה בעסק או בבית, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי תקשורת מתקדמים מהסוג של UC&C, ומומלץ לבצע תיחור, בגלל התחרות הקיימת בשוק הזה.

יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה ,(SLA) בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 UC&C; The Cloud Answer

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות