פתרונות מחשוב ותקשורת לעסקים המחסלים את הרשתות הכפולות וההוצאות הכפולות

פתרונות מחשוב ותקשורת לעסקים המחסלים את הרשתות הכפולות וההוצאות הכפולות

P CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית לעסקים

פתרונות מחשוב ותקשורת לעסקים

 

עסקים וארגונים רבים בישראל נרתעו עד היום ממימוש שילוב רשתות טלפוניה ומחשוב. העידן הזה הסתיים. הצורך להיות תחרותי וגמיש מוביל לפתרונות של "רשת אחודה" המביאה לחסכון של כ-60% בהוצאות.

 

עסקים וארגונים רבים משלמים על תשתיות כפולות (תקשורת טלפונית ו-Data של מחשבים) לספקים שונים בחוזים שונים עם ציוד שונה בכל רשת. העידן הזה נגמר. הגישה המתאימה לצרכים של היום ומחר מכונה בשם Converged Campus Network. כלומר: רשת אחת, מאוחדת ומתקדמת, בשליטה אחת, מה שמוזיל את הוצאות התפעול והתחזוקה, משפר את החווית המשתמשים (גם העובדים וגם הלקוחות) ומייעל את תהלכי העבודה והביצועים.

פתרון מהסוג הזה מוצע ע"י ALE (ר"ת: Alcatel-Lucent-Enterprise), חברה, שנפרדה מאלקטל-לוסנט (נרכשה לאחרונה ע"י נוקיה), לתחום הפתרונות לעסקים וארגונים. ALE היא חברה צרפתית בבעלות משקיעים סיניים, שמתמחה (מזה שנים) בפתרונות טלפוניה ומחשוב לעסקים ולארגונים בכל רחבי העולם.

הסביבה הדינמית והתחרותית, שבה פועלים כל הארגונים והעסקים, מחייבת גם גמישות ויעילות בתפעול רשתות התקשורת והטלפוניה בארגונים. העובדים של היום, וכך גם הלקוחות, עברו לשימוש בסמארטפונים וטאבלטים, הגישה של BYOD ("הבא את מכשיר הסלולר הטאבלט הפרטי שלך לעבודה") הפכה לנורמה. מצד שני עלה הצורך להגן על המערכות ולייעל את השליטה במערכות ובמשתמשי הקצה, מכל לכל רשת ובכל מקום בו הם נמצאים. לכן, תופעת הענן נמצאת במגמה של הצלחה גוברת והולכת בכל תחום. הטלפוניה  מזמן הפכה להיות VoIP (גם אצל ספקי התקשורת) והדרישה ל-QoS (איכות השירות) עם SLA (הסכמי רמת שירות), הפכה לחובה בארגונים רבים.

פתרונות מחשוב ותקשורת לעסקים

הפתרון של ALE לתחום ה- Converged Campus Network כולל כמה אלמנטים מרכזיים:

1. גישה מאוחדת – Unified Access. זה כולל מתגים של 1, 10 או 40 גיגה, שמטפלים בכל סוגי התעבורה, טלפוניה ומחשבים גם יחד. זה כולל שילוב של תקשורת קווית ותקשורת אלחוטית, כאשר התקשורת הניידת המקובלת כיום בקמפוסים היא WiFi. התקן המקובל היום ב-WiFi הוא IEEE 802.11ac. מכאן, שמערכת ה-WiFi הארגונית היא חלק בלתי נפרד ממערכות הרשת הפנימית (LAN).

לכן, יש צורך לשמור על חווית השימוש – QoE (ר"ת: Quality of Experience) מעל לכל רשת ובכל מכשיר קצה, בין אם הוא מחשב שולחני נייח, מחשב נייד או טאבלט סמארטפון.

במערכת הזו נקבע ה- Enterprise User Network Profile – uNP, שהוא הפרופיל של חווית משתמש, שהמערכת אמורה לספק לכל משתמש בתלות במיקומו ובמכשיר הקצה, שבו הוא משתמש באותו רגע. הצורך הזה מאוד אקוטי כשנעשה שימוש במולטימדיה, שירות הצורך רוחבי סרט גדולים. המערכת של ALE מתאימה באופן אוטומטי את רוחבי הסרט למכשיר הקצה כדי לשמור על חוויית משתמש אחידה ורציפה כלל הניתן. המערכת הזו תומכת בתקנים רבים לרבות בתקןDigital Living Network Alliance  – DLNA, שמאפשר הצגת מולטימדיה ממקורות שונים על כל מסך ובכל מכשיר קצה. כמובן, שיש תמיכה מלאה ב-BYOD ושמירה על רמת אבטחה מרבית.

2. ניהול מרכזי. המערכת לניהול מרכזי ב-ALE קרויה בשם OmniVista 2500 ויש בה את כל מה שנדרש לתפעול ידידותי וקל של כל המערכות, קצה לקצה. כל השירותים וכל מכשירי הקצה תחת מעטפת שליטה אחת, שרובה ככולה אוטומטית ובענן.

3. מערכת חומרה חכמה, שיכולה להתאים את עצמה לכל משימה. המערכת הזו ב-ALE נקראת בשם Intelligent Fabric – iFab והיא נועדה לספק ארכיטקטורת רשת גמישה, שמאפשרת שינויים ברשת בלחיצת כפתור בשנייה, ללא צורך במומחי רשת ותהליכים שהיו לוקחים שבועות וחודשים ברשתות הוותיקות.

כך, תחזוקת הרשת הופכת לפשוטה וזולה וכל שינוי ברשת נעשה אוטומטי ללא צורך בהתערבות אנושית. המערכת הזו מבוססת על עקרונות ה-SDN (ר"ת: Software Defined network) עם תמיכה מלאה ב: OpenFlow, OpenStack & Python.

למערכת הזו יכולות BI ו- ,Predictive Analysis שנועדו לספק יכולת תפעול עצמית, ללא צורך בהתערבות אנושית. כך, שהמערכת תתקן את עצמה אוטומטית בכל תקלה ובכל מצב של עומס או ירידה בביצועים.

ברמת משתמשי הקצה, המערכת תומכת בכל האפליקציות הארגוניות הקיימות ומאפשרת כל שירות, שהארגון מעוניין ליישם, החל מ-Lync של מיקרוסופט ועד SAP, Salesforce או כל יישום ארגוני אחר. ALE טוענת, שארגון יכול להגיע להורדה של כ-60% ב-TCO (עלות הבעלות הכוללת) בבחירה בפתרון שלה מול כל פתרון מתחרה אחר הקיים בשוק.

 

פתרונות מחשוב ותקשורת לעסקים – שורה תחתונה:

 

רכישת פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, דוגמת Converged Campus Network, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.

אולם, בגלל שפע המתחרים, יש לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי "רשת אחודה". אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 

מערכת OmniVista 2500

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים