האם אפשרי שבית מלון יעביר את המרכזיה שלו לענן מבלי להשקיע בהחלפת תשתית התקשורת האנלוגית?

פתרונות תקשורת בענן

 
ההתפתחות המהירה של שירותי התקשורת בענן מעלה את השאלה: מה קורה עם התשתיות הקיימות והטלפוניה הישנה וכמה צריך להשקיע כדי לשדרג את התשתיות הללו כדי לעבור לתשתיות IP  אחודות המסוגלות להתחבר לענן?

 

פתרון מפתיע ומהיר לבתי מלון ולעסקים דומים.

 

אודיוקודס, שמפתיעה בשנה האחרונה את השוק במגוון של פתרונות תקשורת המאפשרים לעסקים ולספקי שירותים לעבור לרשתות IP מלאות, חשפה, שפתרון ה-Gateway האנלוגי שלה – MediaPack 1288, הוסמך ע"י חברת BluIP לשימוש בפרויקטים של שדרוג מרכזיות תקשורת רחבי היקף במלונות. BluIP היא ספק פתרונות תקשורת מארה"ב, בדגש על פתרונות SIP Trunk, עננים, Call Centers Hosted PBX, המשכיות עסקית, ו"תקשורת אחודה".

בתי המלון בארץ כמו גם בעולם מבססים את תשתיות התקשורת הפנימיות שלהם (ובמיוחד הטלפוניה לחדרים במלון) על תשתיות אנלוגיות ישנות ומכשירי טלפון פשוטים ואנלוגיים. ביצוע פרויקט של העברת התשתיות ל-IP ואיחוד תשתיות (Data וטלפוניה) בבתי מלון היה עסק בלתי משתלם. זאת, משום שלא ניתן בשוק כזה תחרותי של מכירת חדרים בבתי מלון להעלות מחירים כשבתי המלון מתחרים היום מול פתרונות חלופיים וזולים כמו צימרים ופתרונות עצמאיים דוגמת Airbnb.

פתרונות תקשורת בענן לבתי מלון

ללא העלאת מחירים לא ניתן לכסות את עלויות השדרוג של תשתיות התקשורת בבית המלון. אולם, אורחי בתי המלון לא מתעניינים בכלל איזו תשתית תקשורת יש לבית המלון. לכן, הצורך, שנולד בשוק הזה: שדרוג תשתיות התקשורת באפס השקעה תוך שמירת השקעות העבר

פתרון ה-Hosted PBX של BluIP לבתי מלון, שמשולב ב-MediaPack 1288 של אודיוקודס, מאפשר למלונות בינוניים וגדולים לעבור ממרכזיה בהתקנה מקומית לפתרון Hosted PBX בענן. כל זאת, מבלי להחליף את תשתית החיווט הקיימת ואת הטלפונים האנלוגיים בטלפוני IP, תוך חסכון מהותי בעלויות.

 

היתרונות לפתרון החדש:

  • BluIP מציעה פתרון Hosted PBX לבתי מלון המעוניינים לעבור ממרכזיות מקומיות לענן במהירות וללא השקעות בתשתיות הפיזיות, שכבר נמצאות במלון ובחדרי המלון, מה שמאפשר שדרוג ממש באפס זמן וקפיצת מדרגה טכנולוגית בכמה דורות באופן מיידי.
  • פתרון MediaPack 1288 של אודיוקודס הוא Media Gateway אנלוגי בקיבולת גבוהה התומך בעד 288 יציאות על בסיס פלטפורמת 3U סטנדרטית בארון תקשורת.
  • פתרון זה מאפשר למלונות בינוניים וגדולים לעבור לפתרון Hosted PBX מבלי להחליף את תשתית החיווט הקיימת ואת הטלפונים האנלוגיים בטלפוני IP, באופן המקטין מהותית את העלויות. משתמשי הקצה יכולים ליהנות מהיכולות המתקדמות של טלפוניה ותקשורת בענן, גם מהטלפונים האנלוגיים הישנים שיש.

הערה: פתרון ה-Hosted PBX של BluIP לבתי מלון המשולב ב-MediaPack 1288 של אודיוקודס מוצג מתחילת מרץ 2016, בתחילה בכנסים בסולט לייק סיטי, יוטה ובאמיליה איילנד בפלורידה.

השאלה היחידה, שנשארה פתוחה: באיזו תשתית תקשורת מומלץ לחבר את המלון לענן?

 

כיום, ההמלצה לרוב העסקים, מרמת העסקים הקטנים ביותר עד רמת העסקים הגדולים, היא להשתמש באחד משני החיבורים בשם: IPVPN ו-MPLS. כמעט שאין הבדלים בין שני הסוגים, ברוב המקרים זה אותו סוג של חיבור מאוחד ואז החיבור נקרא VPRN ולעיתים לא. אלה חיבורים זולים וטובים יותר מכל חיבורי הנל"ן וה-PRI הישנים, שחברות התקשורת מחברות בתי מלון במשך שנים. עסקים גדולים יותר וכאלה, שיש חשיבות מיוחדת אצלם לרמת השרידות של החיבור, ייטו לקחת חיבורי מטרו אתרנט, במיוחד אם יש צורך בחיבורים של גיגות בהיקף ניכר.

 

פתרונות תקשורת בענן – שורה תחתונה:

 

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לתקשורת של העסק, במיוחד אם הוא בית מלון, שרגיש מאוד לסוגיית המחיר של חדר אותו הוא מוכר ללקוחותיו. פתרונות מהסוג שאודיוקודס ו-BluIP מציעות לפלח השוק הזה הם מאוד אטרקטיביים, בגלל שמירה על כל השקעות העבר. יחד עם זאת, אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק השירות. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות החזרים זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות זיכויים החזרים כספיים, שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם. אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ. בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת בעסק (זמני תגובה לתקלות, עלויות, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר זיכוי קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו.

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי פתרונות תקשורת בענן לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

 Make The Move to the Cloud

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים