שיחות טלפון – איך לחסוך כסף וגם זמן באמצעות חיוג קולי

שיחות ועידה בווידיאו

שיחות טלפון – איך לחסוך כסף וגם זמן באמצעות חיוג קולי

 עסקים, מנהלים ועובדים זקוקים לטלפוניה. זה ברור ומזמן – לכולם.

אולם, כמה כסף מבוזבז על חיוג לא מוצלח או איטי?

איך מספקים שירותי חיוג קולי ולמי זה מתאים?

מנהלים, עובדים ואנשי עסקים מדברים בטלפון יום-יום בחיי העבודה שלהם. בעולם שבו אנחנו טובעים בהתראות, אפליקציות, אימיילים והודעות וואטסאפ בקצב מסחרר, אין כמו שיחת טלפון כדי להזיז דברים במהירות וביעילות.

הדברים האלה גם מגובים בנתונים: 91% מהעובדים רואים בטלפון אמצעי תקשורת מרכזי בארגון, 83% מהאנשים מקבלים טלפון פיזי וקו טלפון משלהם לצרכי עבודה, ויותר משליש מעובדי הארגון (כ-36%) מבצעים שיחת טלפון לפחות פעם ברבע שעה. הטלפון כאן והוא יישאר אתנו, לפחות בחיים הארגוניים, לעוד הרבה זמן.

אולם, זמן חיוג ממוצע לשיחה ארגונית הוא 15 שניות. 32% מהשיחות העסקיות יוצאות לאנשים, שלא נמצאים ברשימת אנשי הקשר של העובדים והמנהלים, כאשר גם אין כל ודאות, שהשיחה תצא לפועל (אולי המספר לא התעדכן, אולי הצד השני לשיחה לא זמין וכיו"ב). מכאן, שבארגון ממוצע העלות של החיוג בלבד (ללא השיחה) היא 50 ₪ לחודש לכל עובד (הסבר לחישוב – בהמשך). זו עלות, שאין בה כל תועלת.

שיחות טלפון - איך לחסוך כסף וגם זמן באמצעות חיוג קולי

מכאן, שהמעבר לחיוג קולי במערכת חכמה יכול לצמצם עד לכמעט אפס את העלות המבוזבזת הזו. הרבה פעמים, שירות החיוג הקולי נתפס כשירות חביב וחדשני, שמקל על החיים של העובדים ומייעל את חוויית התקשורת שלהם ביומיום. כל זה כמובן נכון, אבל מה שחשוב הוא, ש-VocaNOM (שהוא שירות ענן) מבית אודיוקודס, לא רק עושה את החיים קלים יותר, אלא מדובר בשירות החוסך לארגון כסף.

נעשה ניסוי פשוט בסניף הישראלי של חברת אודיוקודס בקריית שדה-התעופה. מתוך בערך 400 עובדים בסניף, נבחר מדגם של כ-200 עובדים ממחלקות שונות בחברה (פיתוח, שיווק, כספים, מכירות וכו') והחל תהליך, שמטרתו ללמוד על הרגלי החיוג של אנשים. מהר מאוד התגלה איך חוויית חיוג פרימיטיבית מבזבזת לארגון זמן וכסף.

בוצעה בדיקת תעבורת השיחות של קבוצת המדגם ולמי אנשים מתקשרים בד"כ, כמה פעמים הם עושים את זה ביום, וכמה זמן זה לוקח להם בכל פעם, שהם מבצעים שיחה. אז נכון וברור, שהרבה מהשיחות של העובדים יוצאות ליעדים מוכרים, החל ממנהל ישיר, חבר-צוות וכו'. אלה אנשי-קשר, שזוכרים את מספר הטלפון שלהם בעל-פה, או שהוא שמור בפונקציית חיוג מהיר. אבל התגלה, שכ-32% מהשיחות בארגון יוצאות ל"אנשי-קשר מזדמנים" – כל אותם מקרים בהם מישהו ממחלקה אחת צריך לדבר עם מישהו ממחלקה אחרת, או בהם עובד צריך לדבר עם עובד אחר שלא ממש קשור אליו בחיי העבודה השוטפים.

רוב זמן החיוג, בפועל, הולך על אותם "אנשי-קשר מזדמנים", שמדברים איתם פחות, פשוט בגלל שלוקח הרבה זמן לאתר את פרטי הקשר שלהם. זמן החיוג הממוצע שהתקבל, כ-15 שניות לשיחה, הוא גבוה במיוחד בגלל החיוג ל"אנשי-קשר מזדמנים". כשמתסכלים על כמות שיחות ממוצעת ביום, ומשקללים את כל הנתונים יחד, מגלים שעלות זמן החיוג לעובד מסתכמת בכ-50 שקלים בחודש, לעובד, רק על זמן חיוג.

עם החיוג הקולי של VocaNOM, ארגון יכול לקצר משמעותית את זמני החיוג שלו, תוך שיפור דרמטי של חוויית ההתקשרות של עובדים. הדבר הזה, כך מסתבר, חוסך זמן וכסף. עוד לפני התחשיב שנעשה, היה ברור, שאם מורידים 5 דקות ביום לאלפי עובדים, אפשר להגיד, ש-VocaNOM חוסך לארגון כ-10 עובדים לפחות, רק בזכות השימוש בחיוג הקולי. הפתרון הזה נכון לכל עסק, בכל סדר גדול.

 

שורה תחתונה:

מומלץ, שבעלי עסקים יבחנו שימוש בשירותי חיוג קולי מבוססי ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן לקבל יכולות מתקדמות של טלפוניה, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי לשירותי ענן.

בחירת ספק שירותי חיוג קולי היא מהלך הדורש ניתוח מקצועי מעמיק ומעורבות של כל דרגי ההנהלה, בעיקר כדי להחליט על תהליך הטמעת הפתרון, שמשנה את הרגלי העבודה של כולם.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לחיוג קולי חכם, שמשתלבים במערכות המחשוב והתקשורת האחרות של העסק. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית". אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 נמאס לך לחפש מערכת לזיהוי קולי לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

סרטון: VocaNOM – Voice Activated Assistant

השאר תגובה

פוסטים נוספים