שילוב מרכזיה וירטואלית בענן עם פתרונות IoT – זה אפשרי בכלל?

טלפון אלקטל לוסנט Alcatel-Lucent 4038

שילוב מרכזיה וירטואלית בענן עם פתרונות IoT

 
היות ומרכזיות פיזיות הולכות להיעלם מהשוק, הבחירה הנבונה היא בשירותי טלפוניה בענן. במקביל החלה תופעת ה-IoT (בשירותים בענן) לתפוס תאוצה.

 

האם ניתן לחבר בין שני התהליכים הללו במרכזיות?

 

כל מי שמחזיק סמארטפון (או טאבלט סלולרי) בידיו פועל בענן, מזה שנים. כיום, גם הטלפוניה העסקית עוברת לענן. במקביל, תופעת ה-IoT (ר"ת: Internet of Things) מתחילה לתפוס תאוצה, החל מ"ערים חכמות", דרך מכוניות אוטונומיות וכלה בצמידי כושר הנמצאים על ידי המשתמשים. מה שמאחד את כל היישומים של עולם ה-IoT זה חיבורם  (בסלולר או ב-WiFi או רשת אלחוטית אחרת) לשירות הניתן בענן.

לכן, מיד עולה כאן השאלה: האם ניתן לחבר את שירות המרכזיה בענן לשירותי ה-IoT הניתנים בענן?

התשובה היא חיובית והיא כבר כאן. 

מספר ספקי שירותי מרכזיות בענן, (כולל מערכת איוניקס – Aeonix מבית תדיראן טלקום המופעלת בענן של אמזון ומערכת Crestron האמריקאית שיש לה סניף ישראלי), כבר מתחילים לספק יכולות מתקדמות, שמחברות בין עולם ה-IoT לעולם המרכזיות הווירטואליות בענן.

למה בכלל נולד הצורך לחבר בין העולמות? בגלל הלקוחות. הלקוחות מבקשים פתרונות מתקדמים מסוג: Unified Communications & Collaborations (בקיצור: UC&C) ומחפשים "חוויית לקוח". הם מעוניינים לקבל שירות במעטפת שירות אחת לכל התחומים, דרך הסמארטפון שלהם. לכן, יצרני המרכזיות מעוניינים לספק לעסקים ולארגונים יכולות לענות על הצורך הזה בגישת ה- Customer Engagement (נאמנות לקוח).

P CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית לעסקים

כיום, כשטלפון רגיל ואימייל אינם הדרך המהירה ביותר לתקשר, הבחירה הטבעית של הדור הצעיר והמודרני (דור ה-Y) היא התקשרות לכולם בצ'אט או דרך הרשתות החברתיות. מה שהתחיל בתור מגמה צרכנית, התפשט מזמן גם לסביבה העסקית. אמנם הדרכים החדשות להתקשרות קצת קשים לתפיסה מסורתית, אך בימים אלה ארגונים רבים מאמצים תקשורת עסקית בשיטת OmniChannel: בטקסט, צ'אט, וידאו, רשת חברתית, מאפשרים שיתוף קבצים, שיתוף מסכים בנוסף לדוא"ל ותקשורת באמצעות הטלפון. נוצר מצב, שבו חובה על עסקים להתייחס להמון ערוצי תקשורת חדשים. לכן, מערכת UC&C עכשווית אמורה לתת פתרון הולם לעומס, שעלול להיווצר אם העסקים מטפלים בכל המדיות החדשות, בכלים ישנים.

מכאן, בגישה החדשה, ה-IoT מוסיף התקנים לשיחה הנכנסת למרכזיה. המכונות והסנסורים כבר זמן רב חלק מחיינו, אך 2016 היא השנה, שבה ההתקנים השונים מתחילים לדרוש טיפול ושירות באופן עצמאי, אפילו לפני שהבעלים שלהם בכלל מודעים לכך.

אחת מגמות התקשורת העסקית הגדולות של 2016 היא הופעה של התקנים מחוברים לרשת ה-IoT. לכן, במוקד שירות הלקוחות המודרני, ה- Customer Engagement Center -CES החדש, יכול לקבל פנייה לקבלת שירות מהתקן (מסנסור), שדורש טיפול עבורו או עבור בעליו.

כיצד על ה-CES להתייחס לפנייה שכזאת, שהתקבלה ממכונה למכונה? באותו אופן שהמערכת מקבל פניה בכל תחום אחר, מכל מכשיר קצה. בעבר, יצרני המרכזיות ידעו איך לחבר מצלמות אבטחה, מערכות כריזה, מערכות מתח נמוך, גלאים מסוגים שונים ואינטרקומים, למרכזיות מכל סוג. כיום, הצורך של חיבור סנסורי IoT למרכזיות דומה מאוד, ובמדיה מסוימת אף זהה. לכן, פתרונות בית ומשרד חכם נמצאים כבר כאן, עם התקני IoT המתחברים למרכזיות ומקבלים שירות דרך המרכזיות הללו בענן.

בעתיד הקרוב, כלי הרכב שלנו יהיה מסוגל לתקשר עצמאית עם מרכז השירות, לתיאום טיפול או החלפה של חלק תקול, מכונת כביסה תזמין אבקת כביסה וברגע המכריע, המקרר ידע להזמין מוצרים חסרים, שעון יד החכם יצור קשר עם מד"א, יעביר את המיקום הגיאוגרפי בשילוב מידע רפואי בזמן- אמת, גם אם הפונה לא יכול לזוז או לדבר. מדובר בתקשורת עסקית אינטראקטיבית יותר, שכוללת טיפול מקצועי גם בהתקנים אלה בצורה הכי מאובטחת.

מכאן, שיש צורך בהכנת "תכנית עסקית" מלאה לרבות "סקר סיכונים", לפני שעוברים לשירותי ענן משולבים ב-IoT. תכנית הבוחנת את כל הצרכים והאפשרויות, בוחנת את כל החלופות הקיימות בשוק, במהלך של השדרוג של העסק לשירותי ענן. המעבר לענן לא מתאים לכל עסק, ולא לכל עסק היתרונות במעבר לענן כה משתלמים. ניתן לדעת זאת רק לאחר הכנת תכנית עסקית מסודרת, עם מבט ל-5 שנים קדימה. 

 

מרכזיה וירטואלית בענן  – שורה תחתונה:

 

בתהליך של שדרוג עסק לשירותי תקשורת וטלפוניה בענן משולבי IoT יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק ולקוחותיו, לאור בחינת מצב תשתיות התקשורת בעסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

 

לקבלת הצעות מחיר מספקי מרכזיות IP לעסקים בחינם לחץ כאן!

 

לשיחה אישית ומיידית עם מהנדס תקשורת מיכאל פנחס חייג/י: 077-8123111

 

Internet of Things [4/5]: The Cloud

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות