שירותי ענן לעסקים קטנים – מעבר בטוח ומהיר לתשתיות ענן!

שירותי ענן לעסקים קטנים – מה התחדש בשוק?

שירותי ענן לעסקים קטנים

✅ שליטה בהוצאות התקשורת עומדת כיום בראש סדר העדיפות של עסקים קטנים בכל העולם. הצורך להיות תחרותי וגמיש מוביל לפתרונות ענן.

 

✅ מה התחדש בשוק?

 

מסתיים העידן, שבו שירותי המחשוב והתקשורת בעסקים קטנים עד בינוניים היו, למעשה, "בור תקציבי" בלי כל תחתית. למשל: חלק לא קטן מהעסקים התפתו בעבר לחתום על הסכמים של "טיקטים": דהיינו: תשלום עבור כל קריאה (הנקראת טיקט) מול ספק שירותי המחשוב. או לחילופין לחתום על חוזי שירות דרקוניים לפי שעות מוגדרות מראש. ב-2 המקרים, מדובר בבזבוז מתמשך ומיותר של כסף. בעידן שירותי הענן, התופעות הללו מחוסלות. התחזוקה, הגיבויים והשדרוגים הם באחריות של בעל שירותי הענן, לא של העסק הקטן.

75% מהעסקים הקטנים בישראל משלמים כיום מחירים מופרזים ובלתי הגיוניים על שירותי המחשוב והתקשורת שלהם. אולם, הבשורה הגדולה היא, שהעידן של הוצאות כבדות בעולם המחשוב והתקשורת – נגמר.

שירותי ענן לעסקים קטנים – מה התחדש בשוק?

צמצום CAPEX וה-OPEX במעבר לטכנולוגיות שירותי ענן ובמיוחד בעסקים קטנים עד בינוניים הוא ברור וההחזר על ההשקעה – ROI נמדד בחודשים ספורים ולעיתים פחות. חברת המחקר Alteva מציינת, שבשירותי ענן "עלות משתמש" – TCO היא בסביבות 200 עד 300 דולרים לשנה, בהשוואה לכ-2,000 דולרים לשנה ויותר למשתמש באותם שירותים המצויים פיזית ב"חצר העסק". 

 

עסקים קטנים עד בינוניים יכולים לבחור בין כמה סוגי עננים הקיימים כיום בישראל, לפי הצרכים שלהם (אפשר לבחור ביותר מסוג ענן אחד, לפי הצרכים והאפליקציות של העסק): 

  • עננים בינלאומיים שמספקים גם שירותי תקשורת. הענן הנפוץ ביותר בקרב עסקים קטנים עד בינוניים בישראל הוא הענן של אמזון, אחריו הענן של מיקרוסופט ואחריו הענן של גוגל. יש עוד כמה ספקי שירותי עננים בינלאומיים, שפחות נפוצים בישראל, דוגמת DigitalOcean. בעננים הבינלאומיים הללו ניתן לקבל הכל, כולל טלפוניה. למשל, בענן של אמזון ניתן לקבל את שירותי התקשורת והטלפוניה של תדיראן טלקום תחת שם המותג Aeonix, בענן של מיקרוסופט ניתן לקבל את שירותי התקשורת המגוונים שלה תחת שם המותג Lync ואת "סקייפ עסקי", ובענן של גוגל ניתן לקבל את שירותי התקשורת שלה תחת שם המותג Hangout.
  • ענן מקומי (ישראלי). יש שפע של עננים מקומיים בישראל עם שפע אדיר של שירותים בכל תחום. יש כבר מעל ל-25 מתקני עננים בישראל. החידושים הטריים בתחום זה:
    • 2 מרכזי ענן חדשים וענקיים של Med-1 עם שירותי ענן מתקדמים ביותר מבית Dimension Data (חברת בת של NTT היפנית), חברת הענן הגדולה ביותר בעולם. בקרוב ייבנה מתקן שלישי בישראל ע"י Med-1 על בסיס טכנולוגיית Dimension Data.
    • 3 מתקנים חדשים לשירותי ענן על בסיס תפיסת העולם החדשה של סיסקו לשירותי ענן – InterCloud: בבינת,בטלדור, בבזק-בינלאומי (תחת השם Virtual Nest) וב-Med-1, כשבקרוב יוכרז על מתקני ענן חדשים בישראל על בסיס תשתיות סיסקו הללו.
    • מתקן ענן ענק חדש נוסף של בינת בירושלים (יש לה כבר מתקן ענן בירושלים ועוד אחד בתל-אביב), בגלל הגידול האדיר בביקושים לשפע השירותים בענן, שבינת עסקים מציעה.
    • ענן ענק חדש נוסף בבזק בינלאומי על הבסיס של הטכנולוגיה של Rackspace, אחד מענקיות שירותי הענן בעולם.
    • ענן כפול (ב-2 חוות שרתים) בבזק עם שפע של שירותים.
    • ענן כפול (ב-2 חוות שרתים) בפרטנר, שכעת נבנים בו השירותים החדשים.
  • שירותי ענן של אפליקציות תקשורת (לרבות כל שירותי התקשורת והאבטחה): החידוש הגדול והטרי ביותר: שירותים בענן מבית ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) בשיטה חדשה לפיה ציוד הרשת מסופק ללא עלות ע"י ALE והלקוח משלם רק על השירותים, לפי הצריכה של השירותים. מדובר בשירות מהפכני, שמכונה בשם "רשת על פי דרישה", ויש כבר 4 עננים בישראל אצל אינטגרטורים המספקים שירות זה (ובכללם: תדיראן טלקום, TSG, יורוקום וטלדור).

עפ"י IDC, כדי להתמודד עם האתגרים, שעסקים קטנים ניצבים בפניהם, עד לשנת 2020, 80% מתשתיות המחשוב בעסקים תתבססנה על מודל של "תשלום לפי שימוש". כל המודלים היקרים הקיימים –
פשוט ייעלמו.

החלטה על רכישת שירותי ענן לעסקים קטנים – טיפ:

 

למי שמהסס להיכנס לעולם שירותי ענן, מומלץ להתחיל "בקטן" ולהתנסות. דהיינו: לבחור למשל מרכזיה של סניף יחסית קטן ולהעביר את השירות של הטלפוניה שלה לענן, או לבחור יישום אחד (למשל דואר אלקטרוני), שיועבר לקבלת השירות בענן, כולל במכשירי הסלולר. בחירה בפתרון הענן הנכון דורשת ייעוץ מהמומחים לנושא.

צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון. הטיפ החשוב ביותר כאן הוא: חובה להתנסות בשירותים של ספק שירותי תקשורת מכל הסוגים ובענן, גם אם זה נעשה בקנה מידה מצומצם. ההתנסות בקנה מידה קטן בענן תוכל להוסיף מידע לתהליך קבלת ההחלטות של העסק.

שירותי ענן לעסקים קטנים – שורה תחתונה:

 

בבחירת ספק שירות ענן לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

נמאס לך לחפש ספק שירותי ענן לעסקים קטנים? 

 

Cloud Computing Solutions for Canadian SMB

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים