שירותי ענן מנוהלים – פתרונות חדשים ומפתיעים ללקוחות עסקיים

שירותי ענן לעסקים: ענן ציבורי מול ענן פרטי

שירותי ענן מנוהלים – פתרונות חדשים ומפתיעים ללקוחות עסקיים

 

עסקים וארגונים זקוקים לשירותי מחשוב ותקשורת בכל פעילותם. אולם, מדובר בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים.

 

מה התחדש בתחום הזה ולאן שוק שירותי המחשוב לעסקים הולך?

מה בזק בינלאומי מציעה לשוק העסקי, שלא היה כאן קודם?

 

מנהלים ובעלי עסקים קטנים עד בינוניים מחפשים דרכים להוזיל את עלויות המחשוב שלהם ולהתייעל ולשמור על רווחיות, כדי להיות תחרותיים בשוק התחרותי והתזזיתי, שבו אנו נמצאים, ולענות על צורכי הלקוחות.

שירותי ענן מנוהלים – פתרונות חדשים ללקוחות עסקיים

אחד התחומים הכבדים בתחום ההוצאות של בית עסק קטן הוא הוצאות המחשוב והתקשורת. 75% מהעסקים הקטנים בישראל משלמים כיום מחירים מופרזים ובלתי הגיוניים על שירותי המחשוב והתקשורת שלהם. אולם, הבשורה הגדולה היא, שהעידן של הוצאות כבדות בעולם המחשוב והתקשורת – נגמר.

עסקים קטנים ובינוניים רבים הבינו, שעידן המחשב השולחני והמרכזיה מברזלים וחוטים – הסתיים. למחשב השולחני החדש קוראים לפטופ (מחשב נייד) או טאבלט. הוא מתלווה לסמארטפון, שמשמש את המנהלים והעובדים לצרכי עבודה מהירים בכל מקום (למשל דוא"ל והעברת קבצים), גם כשהם בתנועה או בחו"ל. רשת המחשבים העסקית, שכוללת שרתים, מתגים ונתבים, הופכת למיותרת. כל השירותים המחשוביים והתקשורתיים של העסק וכל האפליקציות העסקיות מתקבלים ישירות מהענן.

עסקים יכולים לבחור בין כמה סוגי עננים הקיימים כיום בישראל, לפי הצרכים שלהם (אפשר לבחור ספק מחשוב ענן ביותר מסוג ענן אחד, לפי הצרכים והאפליקציות של העסק):

  • ענן בינלאומי (הנמצא אי שם בעולם). הענן הנפוץ ביותר בקרב עסקים קטנים בישראל הוא הענן של אמזון, אחריו הענן של מיקרוסופט ואחריו הענן של גוגל. יש עוד כמה ספקי שירותי עננים בינלאומיים, שפחות נפוצים בישראל, דוגמת DigitalOcean.
  • ענן מקומי (ישראלי). יש בישראל שפע של עננים מקומיים (לרבות שלוחות של עננים בינלאומיים), ומעל ל-25 מתקני Data Centers גדולים המשמשים לשירותי ענן בישראל מספקי ענן רבים. המובילים מבניהם בתחום השירותים לעסקים קטנים: בינת עסקים, בזק, בזק בינלאומי, יבמ וטריפל-סי.
  • עננים של אפליקציות עסקיות. יש בישראל כמות לא קטנה של עננים של אפליקציות עסקיות ושירותים עסקיים ובכלל לשירותי אופיס 365, אורקל, יבמ, סיילספורס, אלקטל-לוסנט-ארגונים, ועוד, עם שפע של ספקים קטנים לשירותי ענן מכל סוג הקיימים בישראל.

כך, מסתיים העידן, שבו שירותי המחשוב והתקשורת בעסקים קטנים עד בינוניים היו למעשה "בור תקציבי" בלי כל תחתית. בעידן הענן, התחזוקה, הגיבויים והשדרוגים הם באחריות של בעל שירותי הענן, לא של העסק הקטן.

בזק בינלאומי וחברת Rackspace הכריזו לאחרונה על הצבת סטנדרט חדש בשירותי הענן המנוהלים לעסקים בישראל. מדובר בשיתוף פעולה לאספקת מגוון שירותי ענן ותמיכה ללקוחות בישראל. זהו הפתרון הראשון המקומי בישראל, שיכול להציע לעסקים לבחור בשירותי ענן מקומי (פנימי), ענן חיצוני או ענן היברידי, הכל בשליטתם בלחיצת כפתור של עכבר.

הכוח לנוע בין עננים לפי הצורך, עבר לראשונה בישראל לידי הלקוחות. הלקוח הישראלי מפסיק להיות "שבוי" ב"חתונה קתולית" עם ספק שירותי הענן שבחר. כ"כ, הפתרון הזה תואם לכל שירות ענן הקיים בשוק העולמי ושהלקוח העסקי כבר משתמש בו (כך, שהלקוח אינו צריך לנטוש את סביבת הענן, שכבר מוכרת לו, מה שמוריד את "עקומת הלמידה" של מערכת חדשה).

באמצעות ההסכם המשותף, מציעה בזק בינלאומי הרחבה משמעותית של פורטפוליו שירותי הענן המוצעים ללקוחותיה. כך, שהלקוחות הישראלים יוכלו ליהנות מיתרונותיה של Rackspace הבינלאומית ומובילותה הטכנולוגית בניהול סביבות OpenStack (שירותי ענן בקוד פתוח) וב"שירותי ענן מנוהלים", בנוחות של קניית השירותים בישראל, מול ספק מקומי ובליווי מקצועי מלא של אנשי התמיכה בבזק בינלאומי.

בנוסף, בזק בינלאומי, תקדם את פתרון ה-Everywhere  OpenStack על מנת להציע פתרונות ענן במודל  OpenStack מנוהל כשירות. עננים מנוהלים אלה יכולים להיות ממוקמים בדאטה סנטר המאובטח והשריד של בזק בינלאומי או אצל הלקוח או בכל מקום לפי בחירת הלקוח.

כחלק משיתוף פעולה זה, מציעה בזק בינלאומי קורסים מקצועיים הפונים לדרג מנהלי מערכות מידע בישראל בנושא ה- OpenStack ועם הסמכה של Rackspace העולמית. קורסים אלה, שמוצעים לצד שירותים נוספים לתמיכה מקצועית, יסייעו לקהילה המקצועית ולמנהלים בישראל באימוץ מהיר של הטכנולוגיות החדשות הללו.

Rackspace, שמובילה (על פי "ריבוע הקסם" של גרטנר) בשירותי ענן מנוהלים, מנהלת את סביבת הענן הציבורית מבוססת OpenStack הגדולה בעולם, משרתת לקוחות בכ-120 מדינות, בהן מרבית מהחברות מדורגות ב-Fortune 100. החברה המספקת מומחיות, כלים ושירות ייחודי בהיקפו – Fanatical Support.

Rackspace מפעילה 11 מתקני דאטה סנטר בעצמה ברחבי העולם ומעסיקה למעלה מ-6,000 עובדים. כך, שלקוח עסקי, שיש לו לקוחות, סניפים או שותפים, במקום כלשהו ברחבי העולם, יכול להניע את המערכות שלו בין העננים הללו ברחבי העולם בלחיצת כפתור עכבר. כך, שהגישה לשירותיו תהיה מקומית ומהירה, ללא צורך בתעבורה בינלאומית יקרה על גבי רשתות הסיבים והתמסורת ברחבי העולם.

שיתוף הפעולה של בזק בינלאומי עם Rackspace מציב סטנדרט חדש של חדשנות ושירות בכל הנוגע לשירותי הענן לעסקים בישראל. זה עונה על צורך, שבזק בינלאומי זיהתה אצל לקוחות ישראליים, ששואפים להרחיב ולשדרג את ניהול המידע של העסק בענן מנוהל בינלאומי, אך באותה עת הם רוצים להמשיך וליהנות משירות של ספק מקומי מוכר.

במסגרת שיתוף הפעולה, יוכלו הלקוחות הישראלים לבחור את אופי השירות – ענן ציבורי, ענן פרטי או ענן היברידי, את המיקום של הענן בעולם או בישראל, לפי אופי פעילות החברה והמיקום הגיאוגרפי של לקוחותיה וליהנות מ"תשלום לפי צריכה". בנוסף, הלקוחות יוכלו לבחור האם להטמיע את הענן בחצר הלקוח או בדאטה סנטר השריד והמאובטח של בזק בינלאומי ולשלם באופן ישיר לבזק בינלאומי, במגוון אמצעי תשלום ובשקלים, עם חשבונית מס ישראלית.

מודל השירותים הייחודי והחדש מבזק בינלאומי עבור שירותי ענן בישראל מבוסס על: 

  1. פתרונות ענן מנוהלים: בזמן שמרבית ספקיות שירותי הענן בארץ ובעולם נותנות פתרונות תשתית כשירות בענן (IaaS) במערכת אחת בלבד (מה שכובל את הלקוח לעולמים לאותה תשתית), Rackspace מעניקה שירותי ענן מנוהלים בסביבות ענן מגוונות ובניהן: OpenStack, Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure ו-VMware. מומחיות זו כוללת סיוע באפיון ארכיטקטורת פתרונות ענן ובניית הסביבה הרצויה לרבות, ניטור, אופטימיזציה ועוד.
  2. Fanatical supportשירות ותמיכה ברמות הגבוהות ביותר: תמיכה טכנית 24/7/365 מהמומחים של Rackspace בארה"ב ובאנגליה ומומחי בזק בינלאומי בישראל.

 בקרוב בזק בינלאומי תצרף יכולות חדשות ומפתיעות של טלפוניה עסקית בענן מבית סיסקו. כך, שמגוון היכולות, שהלקוח יוכל לקבל בשירותי הענן הללו – יתרחב.

 

שירותי ענן מנוהלים – שורה תחתונה:

 

מומלץ, שבעלי עסקים יבחנו שימוש בשירותי ענן כבר כעת. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן לקבל יכולות מתקדמות של טלפוניה, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי לשירותי ענן.

בחירת ספק שירותי ענן היא מהלך הדורש ניתוח מקצועי מעמיק ומעורבות של כל דרגי ההנהלה, בעיקר כדי להחליט על תהליך הטמעת הפתרון, שמשנה את הרגלי העבודה של כולם.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים בענן, שמשתלבים במערכות המחשוב והתקשורת האחרות של העסק. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 

נמאס לך לחפש ספק שירותי ענן מנוהלים לעסק? 

 

Make the Most of Office 365 at Rackspace 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים