שירות Hosted IPT בבזק – האם מדובר בשירות טלפוניה מתקדם לעסקים?

שירות Hosted IPT בבזק – האם מדובר בשירות טלפוניה מתקדם לעסקים?

Grandstream GXV3175v2

שירות Hosted IPT בבזק – האם מדובר בשירות טלפוניה מתקדם לעסקים?

 

בזק מציעה כיום ללקוחותיה 2 שירותים מתחרים: IP Centrex אותו היא מכנה "שירות מרכזיית IP בענן" ו-Hosted IPT Enterprise Collaboration".

 

איזה מהם שירות מתקדם יותר?

 

 

חברת בזק מספקת כיום במקביל כמה שירותי טלפוניה עסקית לשוק מהם 2 שירותים מרכזיים:

IP Centrex הוותיק ו-Hosted IPT החדש יותר, שמוצע ללקוחות בזק במסגרת Business Cloud Services של בזק עסקים. לעסקים קטנים עד בינוניים מוצעות עוד כמה חלופות דוגמת Bphone, נתב שיחות עסקי ו-Boffice, שמיועדים לצרכים ספציפיים וכרגע לא נעסוק בהם.

בזק, ולא במקרה, הצליחה לבלבל את השוק העסקי כאשר ל-2 השירותים הטלפוניים המרכזיים שלה היא קוראת "שירות בענן". אולם, רק שירות אחד הוא בענן, השני לא.

שירות IP Centrex הוותיק של בזק הוא שירות מאוד ישן במערכת (מבית BroadSoft), שירות שבבסיסו מדובר במערכת ISDN  הישנה מאוד, שעברה שדרוג מסוים ל-IP לפני יותר מעשור. המערכת הקיימת של בזק ל-IP Centrex לא שודרגה כבר קרוב לעשור ומזמן הגיעה לסוף חייה.

בזק ממשיכה לשווק את השירות הזה כי זה שירות של "פרה חולבת", בגלל שהמחיר של השירות הזה מפוקח (ע"י משרד התקשורת) ומניב לבזק רווחים עצומים מהמגזר העסקי, על תשתית, שמזמן סיימה את חייה והחזירה את ההשקעה בה. אין לשירות הזה (IP Centrex) שום קשר לענן ולעולם לא יהיה (מלבד בפרסומות השיווקיות של בזק).

השירות החדש יותר בבזק גם הוא מטעה: Hosted IPT. השם הנכון הוא Cloud IPT (או לעיתים השירות הזה נקרא בשם: Cloud PBX).

המונח Hosted שייך לעולם של ה-IP Centrex, בו המרכזיה יוצאת מחצרי הלקוח ועוברת לחצר של בזק, ושם היא Hosted (מאוכסנת). ב-IP Centrex יש מרכזיה, אבל היא קיימת בצורת מתג טלפוני בחצר של בזק. לכן זה Hosted (מאוכסן) בבזק.

לעומת זאת, בשירותי ענן אין שום מרכזיה. פשוט אין. יש רק תשתיות שירותי ענן (כלומר: Data Center), משאבי מחשוב, מערכות תוכנה ואפליקציות. לכן זה לא Hosted. זה פשוט שירות ענן –Cloud.  בבזק זה בפועל 2 עננים (דהיינו: שני Data Centers) על בסיס מערכת ענן כפולה של IBM, ומערכת משאבי הטלפוניה והתכנות היא מתוצרת אוויה (Avaya).

ספקית המתג הטלפוניה של בזק לשירותי IP Centrex, חברת BroadSoft, מזמן שדרגה את המערכות, שהיא מספקת לחברות תקשורת ולעסקים בכל רחבי העולם, ועברה כמו כל השוק לשירותי ענן. אולם, בזק בחרה בספק אחר לשירותי הענן שלה (אוויה) וכך, המערכת הישנה של BroadSoft ל-IP Centrex נשארה בבזק ללא שדרוג, בגלל שהיא מניבה לבזק הכנסות בהיקף ניכר.

שירות Hosted IPT בבזק


מהם היתרונות של
Cloud IPT בבזק מול IP Centrex?

היתרון הגדול הוא בעלויות הכוללות (TCO). למעשה, שירות IP Centrex זה "שירות של בור בלי תחתית" כי השירות הזה לא נבנה לצרכים של המאה ה-21 וכל דבר נוסף דורש עוד השקעות ניכרות ואינטגרציה. לדוגמה: בשירות IP Centrex אין בכלל שירות הקלטת שיחות. כך, שמי שזקוק לזה נדרש לרכוש שירות מצד ג' במחיר מלא ונדרש לבצע אינטגרציה למערכת.

מול זה, שירות הענן נמצא בשוק מאוד תחרותי והמחירים נפלו כמעט "עד הרצפה". המחיר של פורט בשירותי ענן בתחרות הקיימת בשוק הישראלי הוא סביב ה-8.5 ש"ח כולל הכל.

זה לא נגמר בזה, כי בשדרוגים מתמידים (שעולים כסף) לשירות נלווה דוגמת הקלטות, יש צורך בתחזוקה, ביטוח, רישיונות וכיו"ב. כך זה לגבי כל שירות נוסף או נלווה, שהעסק זקוק לו מעבר לשירות הטלפוניה הבסיסי הקיים ב-IP Centrex.

אם לא די בכך, המושגים "עבודה קבוצתית", " שיחות ועידה בווידיאו" ו"רב ערוציות" בכלל לא קיימים ב-IP Centrex. כך, שכל היכולות של המאה ה-21 בכלל לא קיימות ויש לרכוש אותן, להתקין אותן בנפרד ולבצע להן אינטגרציה עם ה-IP Centrex. בקיצור: "בור בלי תחתית" של הוצאות.

היתרונות המרכזיים בשירות Cloud IPT (שנקרא בטעות Hosted IPT) בבזק:

  • פתרון טלפוניה מתקדם Enterprise Collaboration המספק שירותי "עבודה קבוצתית" באופן מובנה, כחלק מפתרון הטלפוניה.
  • השירות מעודכן ומשודרג תמידית ע"י בזק באופן שקוף ללקוח, לגרסה האחרונה שיש לספק התשתיות.
  • התשלום הוא רק על פי צריכה בפועל (ולא במחיר Fixed הקיים ב-IP Centrex).
  • הפתרון מותאם בדיוק לצורכי העסק, התשלום רק עבור מה שהוזמן, בחשבון פשוט אחד ללא פיצול בין ספקים ואינטגרטורים, או עלויות בלתי צפויות. הלקוח יודע בדיוק כמה הוא ישלם כל חודש והוא משלם זאת רק לספק אחד (בזק).
  • ניתן להוריד או להוסיף שלוחות, להוריד או להוסיף תכונות, בקליק של עכבר, ללא צורך בכל אישור או איזו פעולה טכנית של בזק (מה שלא קיים ב-IP Centrex).
  • בצד הלקוח אין צורך בשום כרטיס תקשורת מיוחד (כמו שנדרש ב-IP Centrex).
  • בצד הלקוח אין צורך בשום תוכנה או הטמעה ואינטגרציה מול השלוחות, מה שנדרש ב-IP-Centrex.
  • השירות מספק סדרת תכונות מתקדמות עם מכשירי IP ו- Softphone עם חיבור שקוף וקל למכשירי קצה ניידים (דוגמת סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים ומסופונים).
  • יכולות עבודה במתכונת של המאה ה-21: "רב ערוציות", "עבודה מרחוק", "שיחות ועידה" בקול ובווידיאו, "עבודה קבוצתית" – Unified Collaborations, שירות Call Center מובנה ומתקדם.
  • חיבור שקוף וקל למערכות CRM, BI, ERP ועוד, שקיימות כבר בעסק.
  • יכולת להוסיף בקלות שירותי ערך מוסף דוגמת: נתב שיחות מתקדם ללא הגבלת ענפים, הקלטת שיחות, הפצת פקסים מהמייל, קבלת Sms2mail לשלוחה, חדרי ועידה אודיו/וידאו לניהול ישיבות יעיל ולחיסכון בזמן, Call Back חכם עבור שיחות שלא נענו, כדי לא לפספס אף לקוח, חייגן שיחות אוטומטי עם פתיח שיווקי להפקת קמפיינים, פורטל ניהול מתקדם למנהל המערכת בארגון ועוד.
  • יכולת לחבר בקלות שירותים נוספים של בזק ובכללם: Bcyber, Bhome, Bcam, Bphone, Bsms B144 ועוד.
  • מערכת Cloud IPT כבר מוכנה לטכנולוגיית הדור הבא בטלפוניה: WebRTC.

 

הפתרון Cloud IPT מתאים לכל סדר גודל של עסק עד ל-360 שלוחות חוץ בו זמנית (אין הגבלה על כמות השלוחות הפנימיות וכמות הסניפים). בקרוב היכולות הללו תורחבנה. חשוב להדגיש, שהפתרון הזה מבטל את הצורך במרכזיות, גם בסניפים, וכולל עבודה מול גורם אחד בתמיכה, תפעול, חשבונות, תחזוקה, שדרוגים ועדכוני תוכנה שוטפים אוטומטיים וניהול עצמי בממשק מתקדם.

תשומת לב, שמי שמזמין שירות Cloud IPT או IP Centrex מחויב להזמין בבזק גם את תשתית החיבור. הבעיה הזו יותר חריפה בשירות Cloud IPT, שמבוסס על רשת האינטרנט ופרוטוקול SIP, שכן לבזק יש מתחרים בשירות הזה. דוגמה מוחשית: לקוח עם 70 סניפים, רשת ה-IPVPN שלו בבזק משמשת לטובת Data  וה- Voice גם יחד ועלותה כ-40,000 ₪ לחודש בבזק, בעוד שיש אפשרות להעביר את הרשת הזו על כל סניפיה לחברה אחרת (למשל לפרטנר, הוט או לסלקום) ולשלם על כך רק 30,000 ₪ בחודש (25% פחות). בזק אינה מאפשרת להעביר את השיחות על רשת IP אחרת, שאינה שלה.

יחד עם זאת, רמת השירות בבזק (גם על פי סקירות והשוואות של גופי צרכנות, לרבות משרד התקשורת) עולה על מתחרותיה. כך, שלעיתים יש צורך להתפשר במחיר כדי לקבל רמת שירות ואמינות טובים יותר.

 

שורה תחתונה בתחום שירותי Hosted IPT (Cloud IPT) בבזק:

 

עולם התקשורת נע מהר קדימה, ופתרונות חכמים מוצעים ללקוחות בכל תחום וכיום בשירותי ענן.

מומלץ, שבעלי ומנהלי ארגונים, יבחנו כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי.

בנוסף, כיום, השוק של שירותי תקשורת בענן רווי מתחרים ובכלל זה: בינת עסקים, תדיראן טלקום, בזק בינלאומי, Triple C וספקים רבים נוספים, לרבות ספקים חדשים לטלפוניה עסקית בענן דוגמת Hallo 015.

מומלץ קודם להחלטה על התקנת שירותי טלפוניה בענן של בזק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, לרבות בדיקה האם המעבר ל"ענן" אכן יביא תועלת מיידית וגם ארוכת טווח לעסק.

זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הרבים הקיימים בשוק בתחום זה. הכוח מצוי כיום בידי הצרכנים ויש לנצל זאת בצורה מושכלת.

מי שכבר מצוי בתחום השירותים הווירטואליים וה-Hosted בעולם הטלפוניה, דוגמת שירותי ה ,IP-Centrex-מומלץ לו לבצע תכנון מאוד קפדני של הגירה לענן. שכן, אין שום דרך קלה או מהירה (או בכלל) להעביר מרכזיה וירטואלית (דוגמת (IP-Centrex) לענן. אלו טכנולוגיות שונות לחלוטין. לכן, כדאי להתחיל עם חיבור סניפים מרוחקים או קבוצות עובדים חדשות לענן, מהלך שיהיה קל ומהר יותר ויאפשר התנסות טובה ומהירה בשירותי ענן.

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה.

 

 נמאס לך לחפש מרכזיית טלפון IP מתאימה לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

 

 

 מרכזיות לעסקים IP Centrex ו-Hosted IPT 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים