תיקון מרכזיות טלפון לעסקים – טיפים לעדכון הגדרות תוכנה ושינויים | 077-8123111

תיקון מרכזיות טלפון לעסקים – טיפים לעדכון הגדרות תוכנה ושינויים

Cisco Unified Communications

תיקון מרכזיות טלפון לעסקים – טיפים לעדכון הגדרות תוכנה ושינויים

 

 

עסקים רבים בישראל עדיין מפעילים אצלם מרכזיות פיזיות, והם נדרשים לבצע עדכונים, תיקונים, שינויי הגדרות, שדרוגים, שינויי תוכנה, תוספת מודולים ותכונות חדשות וחיבור למערכות מקבילות חדשות.

 

צרור טיפים לבעל העסק המודאג. 

 

 

בישראל של 2016, יש עדיין כמות מאוד גדולה של בעלי עסקים עם מרכזיות טלפון ישנות. המדובר במרכזיות המותקנות פיזיות בעסקים, בגישה הישנה, שעברה בעשור הקודם שדרוג למרכזיות IP.

המובילים בתחום הזה בישראל: קורל של תדיראן טלקום, LG (בעיקר דגם יהלום), פנסוניק (מבית יורוקום), ו"כוכב" של וויזקום תקשורת (לשעבר טלרד קונג'י).

במקביל, נכנסו לשוק מרכזיות פיזיות חדשות, שהן למעשה מחשב – שרת, שהפכו אותו למרכזיה, עם מערכת הפעלה אסטריסק (קו פתוח בתקשורת), מספקים רבים.

הדבר המשותף לכל סוגי המרכזיות הפיזיות (מכל יצרן) הוא: הצורך המתמיד להתעסק עם שינויים, החל משינויי שלוחות (ועדכון שלוחות), עדכוני תוכנות, תיקוני תקלות, שינויי הגדרות וחיבור לתוספות חדשות. התוספת הנפוצה ביותר בשוק היא התוספת של מערכת הקלטת שיחות, שנדרשת כיום גם מסיבות רגולטוריות וגם מטעמים של התייעלות וניהול עסקי זהיר מול לקוחות וספקים.

תיקון מרכזיות טלפון לעסקים

תוספת נפוצה נוספת למרכזיות ישנות היא חיבור המרכזיה למערכות מקבילות (מצלמות אבטחה, שליטה על פתחים ודלתות, מערכת Call Center, מערכות CRM, מערכות ERP, מערכות אופיס, מכשירים ניידים דוגמת סמארטפונים ועוד).

למי שעבר לטלפוניה וירטואלית או טלפוניה בענן, אין בעיות מהסוג הזה, כי המטלות הללו מוטלות על ספק שירותי הטלפוניה הווירטואלית ספק שירותי הענן. הוא האחראי המלא לתיקונים, שדרוגים, עדכונים, אינטגרציה וכיו"ב. שינויים (אם נדרש לעשות) נעשים באמצעות דפדפן ב"פורטל שינויים", שספק התקשורת הווירטואלית או זו שבענן מספק ללקוחותיו. בד"כ אלה דברים הנעשים בקלות, בקליק של עכבר ב"פורטל השינויים".

אולם, למי שהמרכזיה הפיזית שוכנת אצלו בעסק, האחריות על הטלפוניה מוטלת עליו, כי זה הרכוש של העסק, רכוש מאוד חיוני להתנהלות ולהצלחת העסק.

אולם, ההמלצה הטובה ביותר, שניתן לספק לבעל העסק המודאג: אל תתעסק בעצמך בשדרוגים, תיקונים, שינויים ועדכונים של המרכזיה שלך. רוב הסיכויים, שאם תעשה זאת בעצמך, תיכשל ותהרוס את המרכזיה.

לכן, הגישה המומלצת היא להתקשר ב"חוזה שירות" עם ספק שירותי תחזוקה למרכזיות. יש לדאוג לחוזה מקיף, שיכלול הכל, כולל הגדרות של זמני תגובה לכל בעיה וצורך. יש ספקי שירות העובדים לפי שיטת ה-Tickets (לכל פעולה נרשם כרטיס והוא מתומחר במחירון קבוע מראש לכל כמות של כרטיסים). יש כאלה העובדים לפי שעות תחזוקה בפועל ויש כאלה עובדים לפי חוזה של Fixed Price חודשי או בשילוב של כמה שיטות תמחור.

הבחירה בספק השירות והתחזוקה המתאים ובסוג החוזה המתאים לתחזוקה של המרכזיה תלויה בסוג המרכזיה, בגילה, בהיקף התקלות, שהיו בה עד היום, ברמת השימוש במרכזיה, ברמת החיוניות והקריטיות של המרכזיה (מה העלות של זמני השבתה) ועוד. זה דורש ניתוח מקצועי לפני קבלת ההחלטה על הספק.

החלטה על רכישת שירותי תחזוקה למרכזיה פיזית בעסק – טיפ:

מומלץ מאוד לדרוש SLA (ר"ת: Service Level Agreement) מספק השירות. החלק החשוב ביותר ב"הסכם רמת שירות" כזה אינו היקף ההסכם ועלויותיו, אלא הקנסות החזרים זיכויים על אי עמידה בהסכם. אין לחתום הסכם עם ספק, שאינו מוכן להגדיר מול ההתחייבויות שלו את הקנסות זיכויים החזרים כספיים, שהוא חייב בהם עקב אי עמידה בהסכם. אין לקבל את טיוטת ההסכם כ"כזה ראה וקדש". כל חוזה הוא בסיס למו"מ.

בנוסף לדברים הברורים, שיש להגדיר בהסכם עפ"י רמת השירות הנדרשת בעסק (זמני תגובה לתקלות, עלויות, כיסוי ועלויות של סעיפי תקלות ושירות שאינם בהסכם, וכיו"ב), חובה לציין מול כל סעיף מה ההחזר זיכוי קנס, שהספק ישלם אם הוא אינו עומד בהתחייבויות שלו.

 

תיקון מרכזיות טלפון לעסקים – שורה תחתונה:

 

עולם התקשורת נע מהר קדימה. אולם, בעלי עסקים רבים עדיין "חיים טוב" עם המרכזיה הפיזית הישנה, שיש להם בעסק. יחד עם זאת, הם נדרשים לבצע תיקונים, עדכונים, התאמות ושדרוגים למרכזיה, שהם אינם בקיאים במרכיביה ויכולותיה. לכן, הפתרון הטוב והמומלץ זה לבחור ספק שירות מתמחה, שמכיר ומנוסה בטיפול בסוג המרכזיה הקיים בעסק.

לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של הצרכים, הערכת הצרכים העתידיים, התחשבות בהשקעה האפשרית בהתקשרות עם ספק השירות ותיחור מקצועי בין ספקים שונים.

הצרכים של עסק קטן אינם דומים לצרכים של עסק גדול וגם בין מרכזיות שונות יש צרכים שונים שמשתנים עם הזמן. צרכי משרד עורכי דין אינם דומים בכלל לצרכים של רשת מרכולים, חברת הייטק, סוכני ביטוח או של משרד רואי חשבון.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק שירותים למרכזיה העסקית, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון שנבחר, הוא אמין עם המלצות מלקוחות קיימים של ספק השירות. יש לוודא שלספק הנבחר יש את כל הביטוחים המקצועיים הנדרשים, לרבות ביטוח מקיף של עובדיו.

אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות השכנוע וההצגה של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA) לאורך זמן, בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 How to repair a FreePBX/Asterisk PBX 

 

לקבלת שירות למרכזיות טלפון במחירים הנמוכים ביותר בשוק – לחץ כאן

 

נמאס לך לחפש ספק שירות למרכזיות טלפון לעסק? – לחץ כאן וקבל ייעוץ ובונוס חינם.

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים