איך מתקינים ומריצים פלטפורמה של "תקשורת אחודה" מאפס ב-5 דקות?

איך מתקינים ומריצים פלטפורמה של "תקשורת אחודה" מאפס ב-5 דקות?

P CENTREX בזק – מרכזיה וירטואלית לעסקים

איך מתקינים ומריצים פלטפורמה של "תקשורת אחודה" מאפס ב-5 דקות?

 

מערכת איוניקס (Aeonix) של תדיראן טלקום עוברת בימים אלה שדרוג לגרסה 3, מה שמאפשר התקנת והרצת המערכת המלאה ב-5 דקות לכל היותר.

 

מה צריך לעשות כדי ליהנות מהמהפכה הזו? מה התחדש בתחום הטלפוניה העסקית?

 

 

אין כל סיבה, שמנהלים ובעלי עסקים ימשיכו להיות "מחלבת כספים" בתחום תשתיות התקשורת למחשבים ולטלפוניה. כיום, הכיוון הברור הוא "תשתיות אחודות" ל-Data ולטלפוניה גם יחד ועבודה במתכונת של "תקשורת אחודה" (מכונה בלשון המקצועית: UC&C – ר"ת Unified Communications & Collaborations).

לכן, יש לפסול על הסף כל ספק תקשורת (או אינטגרטור של שירותי תקשורת), שאינו מסוגל לספק שירותי "תשתיות אחודות". גם אין לקבל שום הצעה מספק תקשורת המציע לעסק להקים בתוך כתלי העסק "חדר תקשורת" ומרכזיה פיזית. הגישה הזו עברה מהעולם ואסור ליפול בפח הזה, שמשמעותו ברורה: "מחלבת כספים" אין סופית ובלתי מוגבלת בהיקפה, של ספק התקשורת מהעסק, בטכנולוגיות שעבר זמנן. גם אין "ליפול בפח" של שירותי VPS  למיניהם (לרבות IP-Centrex). השירותים הללו אינם מסוגלים להשתדרג לשירותי ענן ולספק את התועלות התפעוליות והחיסכון הכספי לעסק, שמגיעים מהמעבר לשירותי ענן.

תקשורת אחודה

תדיראן טלקום משדרגת בימים אלה את מערכת ה-UC&C שלה בשם איוניקס (Aeonix) לגרסה 3. המערכת כבר זמינה להורדה מאתר תדיראן טלקום לכל מפיץ מורשה בעולם. לקוחות קצה המעוניינים להתנסות בשימוש במערכת ללא עלות, יכולים להורידה מאתר אמזון בחנות AWS) Amazon Marketplace) ולהריץ את המערכת במשך 30 יום. זמן התקנת המערכת קצר במיוחד בגרסה 3 החדשה ואורך כ-5 דקות בלבד. בקרוב ניתן יהיה להוריד את המערכת גם מענן מקומי בישראל.

 

מה חדש במערכת הטלפוניה והתקשורת האחודה החדשה של איוניקס?

פלטפורמת התקשורת האחודה Aeonix מותקנת כבר במאות ארגונים בישראל ובעולם, וכעת, בגרסה חדשה – גרסה 3, עברה Aeonix הקשחה, עיבוי מנגנוני השרידות, ייצוב והעשרה פונקציונאלית. בין היתר, נוספו למוצר ערוצי תקשורת חדשים, מערכות תשלומים, יכולות Mobility: חיבור לשלוחה מהמכשיר הנייד, שיתוף מסמכים בין עובדי הארגון ועוד. יכולות אלו מאפשרות לספק מענה עסקי לארגון ולהפוך את המוצר למקור הכנסה נוסף.

בעבר, בטרם רכישת טכנולוגיות חדשות לארגונים עסקיים, היו מקבלי החלטות מעלים נושאים רבים לדיון ומבצעים איסוף נתונים מעמיק (RFI) וההחלטה האם לשנות תשתית טכנולוגית בארגון נבעה לרוב מהצורך לתמוך בדרישות העסקיות של הארגון או לחילופין בניסיון לחסוך בעלויות, כוח אדם וזמן.

בעידן המהפכה הטכנולוגית, יותר ויותר תהליכים הופכים לאוטומטיים ומבוצעים ללא יד אדם. אולם, הטמעתם בליבת מערכות המידע של הארגון חייבה, עד היום, עבודת הכנה מרובה, שכוללת בניית ממשקים בין המערכות השונות, יכולת שיתוף ועדכון נתונים, ביצוע מספר תהליכים בו זמנית, איסוף מידע בזמן אמת למאגר מידע מרכזי ועוד. על מנת לתמוך בדרישות השוק העדכניות, ארגונים עסקיים מתמודדים פעמים רבות עם מגבלות תשתית המונעות ממחלקות הפיתוח והאפליקציה לספק את הפתרון הטכנולוגי המלא. לא תמיד ניתן לזהות את כלל המגבלות ביכולות "האינטגרציה", שאולי תידרשנה בעתיד.

כמענה לדרישות השוק העכשוויות פותחה פלטפורמת תקשורת אחודה: Aeonix (איוניקס). הייחודיות של איוניקס היא בעצם היותה אפליקציה – מבוססת תוכנה בלבד, שאיננה תלויה כלל בתשתית בה תותקן, שרת מקומי / מערכת וירטואלית מכל סוג / ענן פרטי או כל ענן ציבורי.

מערכת תקשורת אחודה (UC – Unified Communications), שנקראה בעבר "מרכזיה טלפונית", היא אחת ממערכות התשתית של כל ארגון עסקי, שמשמשת כמערכת תקשורת תומכת. עם הזמן מערכות התקשורת העסקית התפתחו ונוספו להן יכולות מתוחכמות, ביניהן:

  • אפליקציות למוקדי שירות ומכירות (Contact Centers) בעלי יכולת מתן שירותים אוטומטיים (IVR).
  • מערכות תשלומים.
  • אספקת מידע למתקשר.
  • חייגנים אוטומטיים.
  • ערוצי תקשורת חדשים כמו mail ו-.Chat
  • מערכת הקלטה אינטגרלית המייעלת את תהליך הלימוד והדרכה לאנשים חדשים בחברה.
  • יכולות כגון שיחות ועידה מנוהלות.
  • Video Conferences.
  • שיתוף מסמכים.
  • חיבור לשלוחה ממכשיר נייד.
  • ועוד.

יכולות אלו משפרות את התוצאות העסקיות של הארגון ומאפשרות לארגון, לרבות ארגון מבוזר, לשתף מידע ומסמכים ולהתנהל כאילו כל עובדיו נמצאים יחד באותו החדר. משתמשי איוניקס יכולים להוריד אפליקציה למכשיר הסמארטפון שלהם מ-"ITunes" או מ-"Play Market" ולהמיר אותו לשלוחה פנימית "ניידת" עם שלל התכונות הקיימות במכשיר הטלפון השולחני של החברה, בכל מקום בעולם וללא חיבור VPN. תכונת ה-Mobility מקנה לעובד יכולת ניידות מלאה ומאפשרת לעובד זמינות מלאה ללא עלות נוספת וללא תלות במיקומו.

יכולות אלו הפכו את מערכות ה-UC למערכות מתקדמות, שמאפשרות לטכנולוגיה לספק מענה עסקי לארגון וכתוצאה מכך להפוך למקור הכנסה נוסף. היות ומערכת התקשורת האחודה קריטית במרבית הארגונים, תשתית האיוניקס בטופולוגיה שרידה, מבוססת על מספר שרתים בתצורת מנגנון Active-Active, ששומר על זמינות והמשכיות מלאה של כלל השיחות. Aeonix גרסה 3 כוללת את כל מערכות השיחות המתנהלות ב-Contact Center (שיחות המתקיימות בעמדות נציגים, שיחות ב-IVR ושיחות בתור ההמתנה למענה).

 

החיסכון בהתקנת מערכת תקשורת אחודה בענן

 

עלות החלפת מערכות תקשורת לארגון כוללת מספר מרכיבים: התשתיות, המערכת, מחיר ההטמעה ומחיר השירות השנתי, שבדרך כלל מחושב לטווח של 3 עד 5 שנים.

במערכת Aeonix הארגון לא צריך להשקיע בתשתית ייעודית, מכיוון, שכאמור לעיל, התשתיות אינן מהוות גורם משמעותי לפלטפורמה. תהליך ההטמעה של המערכת כולל שלל אפליקציות במינימום זמן (כדוגמת AWS, גרסה 3, הרצת המערכת למצב אופרטיבי כולל מערכת UM/VM ו-Contact Center מלא, תתבצע תוך כ-10 דקות מרגע ההתחברות לענן של Amazon). יכולות הניהול העצמי המתקדמות של המערכת מאפשרות ללקוח להגדיר ולתחזק את המערכת באופן עצמאי.

ב-Aeonix גרסה 3 כל האפליקציות נמצאות תחת קובץ התקנה אחד, שכולל גם מערכת הפעלה וגם מנוע בסיס הנתונים. משמעות הדבר, שגם בהמשך הדרך, בתהליך עדכון גרסה, ללקוח לא יהיה צורך לשריין זמן ל"עבודת לילה ממושכת", אלא תהליך השדרוג יוכל להתבצע לכלל המערכת והאפליקציות תוך כדי העבודה שוטפת ובלחיצת כפתור.

 

שורה תחתונה בתחום התקנת תשתיות תקשורת למחשבים וטלפוניה בענן:

 

עולם התקשורת נע מהר קדימה, ופתרונות חכמים מוצעים ללקוחות בכל תחום, וכיום בשירותי ענן. מומלץ קודם להחלטה על התקנת תשתיות תקשורת למחשבים וטלפוניה בענן, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, לרבות בדיקה האם המעבר ל"ענן" אכן יביא תועלת מיידית וגם ארוכת טווח לעסק. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הרבים הקיימים בשוק בתחום זה. הכוח מצוי כיום בידי הצרכנים ויש לנצל זאת בצורה מושכלת.

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה החשוב הזה.

 

 

Tutorial: Launching Aeonix on AWS 

השאר תגובה

פוסטים נוספים