תשתיות תקשורת בענן, "תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית" מאובטחת היישר מהסמארטפון – מה התחדש?

תשתיות תקשורת בענן, "תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית"

 

 

כיום, ארגונים ועסקים רבים, מחפשים פתרונות תקשורת, שיובילו לחיסכון בהוצאות והתייעלות ארגונית. מה יש עוד לחדש בנושא "תשתיות תקשורת וירטואליות" בעסקים?

 

מי מספק זאת בשוק הישראלי?

 

 

מנהלים ועובדים משתמשים ביישומים חברתיים על הסמארטפון שלהם דוגמת WhatsApp בלי כל בעיה, והם שואלים את עצמם: למה זה לא יכול להיות שימושי גם במקום העבודה שלי?

התשובה היא, שקודם צריכים לפתור כמה מכשלות הקיימות ביישומים דוגמת WhatsApp מנקודת מבט עסקית. למשל: אבטחה, שרידות, שמירת היסטוריית התקשורת, קביעת היררכיה של אישורים, אחסון המידע בענן בשליטה של העסק (ולא בענן של פייסבוק), יכולת עבודה במקביל על מסמכי אופיס 365 עם מי מהצדדים לשיחה, יכולת לקיים שיחות ועידה בקול ובווידיאו, חיבור המערכת למרכזיה של העסק, חיבור המערכת ל-CRM של העסק, חיבור המערכת ל-Call Center של העסק ועוד.

לכן, לשוק החלו להיכנס גרסאות עסקיות של היישומים הללו ובכלל זה WhatsApp עסקי, סקייפ עסקי (הכולל כיום בתוכו את Lync) ו-Hangout. זה הכיוון של השוק העסקי כיום.

ההתקדמות המהירה של מערכות המחשוב והתקשורת לתצורות של רשתות שירותי ענן יוצרת קושי בעסקים ובארגונים רבים, שלא ברור להם כיצד ניתן לשדרג את תשתיות התקשורת הוותיקות לתשתיות IP מלאות – "קצה לקצה" ולפעול בגישת "התקשורת האחודה" והווירטואלית ולעבוד בכלים של "עבודה קבוצתית" ו"תקשורת אחודה" (UC = Unified Communications). המהפכה בתחום שירותי הטלפוניה הפכה לעובדה קיימת, גם בישראל.

תשתיות תקשורת בענן

אין צורך בביצוע חישובי ROI וחיסכון מסובכים, מפני שברור, שרשת תקשורת אחת המחוברת לענן, עולה פחות (פחות עלויות הקמה, פחות צנרת, פחות עלויות תפעול, פחות תחזוקה, פחות ביטוח), מאשר 2 רשתות במקביל באותו משרד.

המציאות היא, שבעסקים רבים יש עדיין 2 רשתות (רשת תקשורת על בסיס אתרנט ורשת של חוטי הטלפון של בזק). לעיתים קרובות יש בעסק 3 רשתות ואף 4 רשתות, כשהרשתות הנוספות הן: רשת קואקס ורשת WiFi. לא צריך להיות מומחה להנהלת חשבונות כדי להבין, שריבוי רשתות הוא גם ריבוי הוצאות.

ברגע שעוברים לשירותי ענן (בתקשורת, מחשוב וטלפוניה), ו / או לשירותים וירטואליים בטלפוניה (דוגמת IP-Centrex ו-Hosted PBX), כבר אין צורך בכפילות של הרשתות. רשת אחת יכולה להספיק לכל הצרכים.

במהלך הזה אפשר להפוך את כל ציוד הקצה הקיים במשרד לווירטואלי. כך, שהוספת רכיב ציוד או שירות לרשת (או הורדתו מהרשת) הוא עניין של קליק אחד בעכבר המחשב.

מדובר בחיסכון של 50%-70% בהוצאות אם עוברים לתשתיות וירטואליות אחודות, שלא לדבר על פשטות התפעול והניהול של התשתיות הווירטואליות והאחודות ושיפור משמעותי של האמינות, השרידות ורמת האבטחה של הרשת הווירטואלית. 

 

מה התחדש בתחום תשתיות תקשורת בענן, "תקשורת אחודה" ועבודה קבוצתית היישר מהסמארטפון?

 

הפתרון החדיש ביותר, שיצא לשוק, הוא פתרון בשם Rainbow של אלקטל-לוסנט-ארגונים (ALE). מנקודת מבט של משתמשי הקצה, הם מורידים מחנות האפליקציות הציבורית לסמארטפון שלהם אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד, ומפעילים אותה על הסמארטפון שלהם. זה הכל. זה נראה די דומה ליישומים המוכרים למשתמשים דוגמת WhatsApp, אבל זה ממש לא פועל אותו דבר, כי זה יישום ארגוני, מאובטח ועם שרידות, מחובר לרשת הארגונית בענן ולמרכזיה העסקית ולשאר היישומים העסקיים.

זו מערכת חדשה לגמרי ממשפחת פתרונות ה OpenTouch -של ALE ולמעשה השלב הבא של פתרון (OpenTouch Office Cloud (OTOC, שהוא פתרון למשתמשי הקצה המצוי במשפחת פתרונות ה-(Unified Communications-as-a-Service (UCaaS. הפתרון הזה הוא גם פתרון OmniChannel ("כל ערוצי") שמאפשר להתקשר לעסק בכל דרך, לא רק בטלפון. מעל ל-25 מיליון משתמשי קצה בעולם כבר משתמשים במערכות UCaaS הללו וכעת הם מקבלים את השלב הבא במהפכה הזו:  Rainbow.

מנקודת המבט של משתמש הקצה זה נראה די דומה ל- WhatsApp או Skype, אבל עם יכולות עסקיות מלאות, כולל אבטחה, שרידות ושליטה. תחת מעטפת של יישום אחד, שמופע בצורה זהה על הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייד, המשתמש יכול לעשות הכל: החל משיחת טלפון ווידיאו וכלה בעבודה על מסמך במערכת ERP ,CRM או אופיס.

המערכת החדשה הזו מבוססת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש WebRTC, טכנולוגיה שכבר נצבר מספיק ניסיון בשימוש בה, כדי שאפשר יהיה להטמיע אותה בארגונים, אפילו בארגונים ובעסקים הכי רגישים לאמינות ולשרידות של התקשורת.

זו למעשה פלטפורמה של Software Defined Collaborations, שמשמעה: עבודה קבוצתית בענן. דהיינו: בכלל לא חשוב איזו מרכזיה, אילו מתגים ואיזה ציוד רשת ישן או חדש יש בעסק, הכל שקוף, כי נוצרה כאן שכבה חדשה של שירות, שמעלימה למשתמש את כל התשתיות ומספקת לו שירות לכל צורך, תחת מעטפת תפעול אחת פשוטה, שדי דומה מבחינת המשתמש לתפעול WhatsApp.

כך, כל מנהל או עובד יכול לעבוד מכל מקום, מכל מכשיר קצה בכל אפליקציה עסקית הקיימת בארגון, בצורה מאובטחת ועל כל רשת תקשורת. מבחינת המשתמש, התשתיות הופכות לשקופות, בדיוק כמו תשתיות החשמל. המשתמש בכלל לא יודע אם יש לו מרכזיה באמצע ואיך זה עובד. נגמר גם הצורך לתת מספרי טלפון פנימיים בעסק. אין יותר מספרי טלפון ומספרי שלוחות פנים. כולם פונים אל כולם בשמם. מתקשרים זה אל זה רק דרך השם, בדיוק כמו ב-WhatsApp.

השירות הזה החל בישראל, במקביל להשקתו בעולם ע"י ALE ומסופק ע"י 4 אינטגרטורים מקומיים, שלכל אחד מהם יש את ההתמחויות הספציפיות שלו, שמתאימות לשווקים ורטיקליים, בהם יש לאותו אינטגרטור ניסיון והיכרות שוק יותר מעמיקה: טלדור, תדיראן טלקום, יורוקום ו-TSG. האינטגרטורים הללו  גם מספקים ומתקינים פתרון משלים של ALE בשם "רשת תקשורת לפי דרישה".בשלב זה, אין בשוק הישראלי פתרון מתחרה ברמה הזו ובשיטת התשלום הזו, על שירותי תקשורת וטלפוניה, שיטה המקבילה וזהה לחלוטין לשיטת ה-SaaS בעולם שירותי העננים למערכות תוכנה. כרגע, מבחינת בשלות המערכת, היא מתאימה לפלחי שוק של עסקים בינוניים ומעלה, שבשלים לבצע את "הקפיצה הנחשונית" הזו לעולם שירותי הענן המאוחדים. 

מה ייחודי בפתרון Rainbow של "תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית"?

 

הדבר החשוב ביותר:

כל תשתיות התקשורת והטלפוניה העסקית פשוט נעלמות, מנקודת המבט של המנהלים והעובדים.

 

היות והכל עבר לענן, אפשר לעבוד מכל מקום על כל מכשיר קצה ובכיף. הסמארטפון, הטאבלט והמחשב הנייד הם כלי העבודה היחידים שיש. אין יותר טלפוניה עסקית ואין טלפונים שולחניים. אין שרתים, אין מחשבים שולחניים ואין חדרי שרתים. הכל הפך להיות חלק מהאפליקציה הסלולרית. חוויית העבודה משתנה לגמרי.

כך, מושגים דוגמת "נוכחות" -Presence , "מסרים מידיים" (Instant Messaging), שיחות וידיאו ואודיו קבוצתיות, יכולת לעבוד מרחוק על מסמכים, שיתוף מסמכים, שיתוף מסכים, ועוד ועוד, הופכים לחלק בלתי נפרד מתהליכי העבודה ושיטות העבודה.

המערכת החדשה Rainbow, מהצד האחורי שלה, מתבססת על עיקרון הענן ההיברידי. דהיינו: העסק מחליט אם כל המידע והאפליקציות העסקיות יהיו בענן מקומי פרטי, בענן ציבורי (כולל ענן ציבורי סגור, למשל הענן של ALE, או הענן של האינטגרטור), או בשילוב שקוף בין ענן פרטי לענן ציבורי. בכל מקרה, המערכת מאובטחת ומוגנת, היכן שלא תשכון (דהיינו: היכן שמשאבי המחשוב שוכנים. משאבי הטלפוניה הם גם משאבי מחשוב, כי הם עברו לענן).

הגישה הזו מבטיחה, שכל הזמן המערכת תהיה מעודכנת (כי הכל מעודכן מרחוק ע"י האינטגרטור), משלמים רק על השימוש (מודל ה-SaaS), ניתן לחבר אותה לכל מערכת תקשורת קיימת או עתידית בעסק, ובמיוחד למערכות WiFi המספקות יכולת עבודה בתוך העסק וסביבתו הקרובה, בלי להיות כבולים לשולחן (ALE מספקת לעסקים מערכת WiFi של Aruba מבית HP-ארגונים).

האם ניתן להפעיל את פתרון Rainbow על תשתיות רשת וטלפוניה ישנים הקיימות מזה שנים רבות בעסק?

 

התשובה היא כן. זה החוזק של פתרון דילוג לענן. אין צורך להשליך לפח את כל השקעות העבר. המערכת החדשה "מתלבשת" (ע"י האינטגרטור) באופן שקוף על תשתית קיימת ומעלימה אותה למשתמשי הקצה. בכך, קופצים בבת אחת שנות דור קדימה.

 שורה תחתונה בתחום "תשתיות תקשורת בענן", "תקשורת אחודה" ו"עבודה קבוצתית" מאובטחת היישר מהסמארטפון:

עולם התקשורת נע מהר קדימה, והלקוחות העסקיים עוברים לרשת תקשורת וירטואלית ואחודה, רשת עם רמת שרידות והגנה מעולים, שמעבירה עליה גם Data וגם טלפוניה ומשמשת בסיס לשירותי ענן מכל סוג, שמאפשרת לעבוד בבטחה היישר מהסמארטפון, באותה שיטה בה משתמשים באפליקציות חברתיות דוגמת WhatsApp.

לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק תקשורת אחודה ובענן עבור העסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר לעסק, ניתן לשדרוג בקלות לשירותי ענן, כדי לקבל את מירב היתרונות של שירותים בענן.

מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי תקשורת מתקדמים מהסוג של רשת וירטואלית ואחודה והפעלת עבודה קבוצתית בענן. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

 

אנו עומדים לרשותכם לייעוץ ולסיוע בתהליך ההחלטה הזה.

 

 Alcatel-Lucent Rainbow
Be connected. Be smart. At work and after work
 

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך? שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות