Office 365 – שירות ענן לעסקים – המשרד החכם לעסקים מתקדמים. מה התחדש?

שעוני נוכחות למשרד

Office 365 – שירות ענן לעסקים –
המשרד החכם לעסקים מתקדמים.

 

 
ההתקדמות המהירה בתחרות בתחום שירותי התקשורת מובילה עסקים רבים להכרה, שיש לשלב את יכולות אופיס 365 במסגרת מערכות המחשוב והטלפוניה המרכזיות של העסק.

 

מה החידושים הקיימים בתחום והאם זה הפתרון המתאים לעסקים?

 

כיום, בעלי עסקים רבים בכל סדר גודל, בעולם כמו גם בארץ, החלו להבין את חשיבות ה"עבודה הקבוצתית". זו מסגרת פעילות עסקית הנמצאת במסגרת גישה המכונה בשם הכולל: UC&C (Unified Communications & Collaborations). המשמעות המעשית של יישום הגישה הזו לעבודה היא המעבר לשירותי ענן.

כל מי שמחזיק בידו סמארטפון כבר רגיל לעבוד בענן (ואף במספר עננים), גם מבלי שהרגיש בכך. כמעט כל היישומים והאפליקציות שיש על כל סמארטפון (או טאבלט) מופעלים בענן. כך, שהמעבר לעבודה בענן בעסקים הוא מהלך טבעי, מה גם שיש בו חיסכון ניכר בהוצאות והתייעלות עסקית (בצד מתן שירות טוב ויעיל יותר ללקוחות, שרוצים לפנות לעסק באמצעות הסמארטפון שלהם).

מיקרוסופט הפכה למובילת שוק בלתי מעורערת בתחום התוכנות המשרדיות, וכל המערכות המשרדיות המתחרות לא עמדו במרוץ השדרוגים והמעבר לענן. אפילו אפל החלה למכור את הלפטופים שלה לשוק עם מערכת אופיס של מיקרוסופט, יריבתה רבת השנים.

יש לגוגל פתרון מתחרה (בשם Google Docs), אבל הוא לא הצליח להמריא בעולם העסקי בישראל. לאחרונה, גוגל החליטה למצב מחדש את השירות העסקי שלה שהיה קרוי בשם: Google for Work והשם החדש הוא Google Cloud, במטרה לשים דגש יותר חזק על היכולות של גוגל בענן. טרם ברור אם המהלך החדש הזה יביא לגוגל עוד לקוחות, כמו שגוגל מצפה.

כיום, יש רק מאמץ אחד רציני וחדש להתחרות במיקרוסופט: חברת Salesforce רכשה לאחרונה את חברת Quip במעל לחצי מיליארד דולרים כדי לספק ללקוחותיה את הפתרון של Quip למשרד, פתרון בענן, שמתחרה באופיס של מיקרוסופט. טרם ברור אם המהלך הזה יוביל לנטישת הפתרון של מיקרוסופט ע"י לקוחות Salesforce.

הפתרון של Quip הוא חופשי ללקוחות פרטיים, וללקוחות עסקיים רגילים הוא עולה 12 דולרים למשתמש לחודש. ללקוחות ארגוניים גדולים המחיר הוא 25 דולרים למשתמש לחודש. ל-Quip יש כיום מבצע לעסקים קטנים עד בינוניים: 30 דולרים לחודש ל-5 משתמשים ו-10 דולרים לכל משתמש נוסף. המטרה ברורה: למשוך את לקוחות מיקרוסופט למערכת הזו. המערכת הזו מוצעת כרגע ב-12 שפות אבל עדיין לא בעברית.

Office 365 - שירות ענן לעסקים

מה התחדש באופיס 365 לעסקים?

החידוש המשמעותי ביותר לעסקים הוא החיבור בין אופיס 365 לבין Lync וסקייפ לעסקים. מיקרוסופט החליטה להפסיק להשתמש בשם Lync ולאחד את הכל תחת שם המותג סקייפ.

שירות Skype for Business, ש"כובש בסערה" את שוק שיחות הקול והווידיאו בארגונים, קיבל לאחרונה שדרוג עם שירות חדש בשם: Skype Room Systems. כך, שהלקוח העסקי מקבל בחבילה אחת הכל: גם את סקייפ עסקי, גם את אופיס 365 ללא תוספת מחיר, גם את כל היכולות של Lync וכעת גם את היכולות לקיים חדרי שיחות ועידה בקול ובווידיאו.

כל מכשיר קצה, גם אם אין בו בכלל מערכת של מיקרוסופט סקייפ, יכול להתחבר למערכת החדשה הזו, בשקיפות מלאה וללא כל צורך באיזו קונפיגורציה ידנית. כך, ניתן לשמור על השקעות העבר אצל מי שיש לו כבר מערכות וידיאו חוזי ישנות ומכשירי קצה לשיחות וידיאו מדגמים ישנים. כמובן, שהמערכת של סקייפ עסקי תואמת לכל מערכות ההפעלה הקיימות בסמארטפונים ובטאבלטים וניתן לעבוד בה בכל רשת ובכל מקום בעולם (כי זה שירות ענן).

חידוש נוסף של אופיס 365 הוא הכללת כל היכולות של יישומי Office 2016 החדשים. השדרוג מבוצע לכל הלקוחות הקיימים של אופיס 365.

Office 365

שש היתרונות המרכזיים הקיימים ב-Office 2016:

  1.  בנוי לעבודת צוות: ב-Word, ב-PowerPoint וב-Excel, ניתן לשתף בקלות ישירות מתוך היישום. ניתן גם לראות למי יש גישה לקובץ נתון ומי עובד עליו עכשיו. Word גם מספק "הקלדה בזמן אמת". כשמשתמש עובד על מסמך בשיתוף עם אחרים, הוא יכול לראות היכן האחרים עובדים ולהציג את שינויי העריכה שלהם כשהם מתרחשים.
  1.  סוגי תרשימים חדשים ב-Word, ב-PowerPoint וב-Excel. הצגת נתונים פיננסיים או הירארכיים באופן חזותי והדגשת המאפיינים הסטטיסטיים של הנתונים בעזרת סוגי תרשימים חדשים: מפת עץ, מפל מים, Pareto, היסטוגרמה, קופסה ושפם וקרני שמש.
  1.  דרכים קלות ומהירות יותר להעברת נתונים ל-Excel. Excel כולל ערכה חדשה ורבת-עוצמה של תכונות, שנקראת "קבלה והמרה", שמספקת יכולות איסוף ועיצוב של נתונים במהירות ובקלות. הערכה "קבלה והמרה" מאפשרת לחבר, לשלב ולמקד מקורות נתונים כדי לענות על צרכי הניתוח של כל עסק.
  1.  קבצים מצורפים מודרניים ב-Outlook. ניתן לצרף מסמך מתוך הפריטים האחרונים ולשתף אותם מתוך OneDrive או SharePoint עם נמעני דואר אלקטרוני. בנוסף, ניתן להגדיר הרשאות שיתוף כדי שכל הנמענים יקבלו גישה לקובץ המצורף ללא צורך לעזוב את האפליקציה.
  1. בדיקת מידע חכמה ב-Word, ב-PowerPoint, ב-Excel וב-Outlook. ניתן לבדוק עובדות או לחקור מונחים במסמכים באמצעות בדיקת מידע חכמה המופעלת באמצעות Bing. פשוט המשתמש מסמן מונחים במסמך ומשתמש בתכונה זו כדי להביא תוצאות חיפוש מהאינטרנט ישירות לתוך סביבת הקריאה או העריכה שלו.
  1. "ספר לי" ב-Word, ב-PowerPoint, ב-Excel, ב-Outlook, ב-Project, ב-Visio וב-Access. פשוט המשתמש מקליד מה שברצונו לעשות באפליקציה במילים שלו, והתכונה "ספר לי" תוביל אותו לאורך התהליך ואף תציע משאבים נוספים.

כיום, מיקרוסופט מציעה כמה וכמה סוגי חבילות של אופיס 365:

  • אופס 365 לבית ולסטודנטים. מתאים למחשב אחד עם אחסון בענן של מיקרוסופט בשם OneDrive, במחיר רכישה חד פעמי של 640 ₪. אגב, כל החבילות לבית מתאימות לעסקים מסוג SoHo.
  • אופיס 365 לסטודנטים, סגל ועובדי האוניברסיטאות: מתאים לשני מכשירי קצה עם 1 טרה בתים אחסון בענן, 60 דקות שיחה בסקייפ לחודש, במחיר של 340 ש"ח במנוי ל-4 שנים.
  • אופיס 365 לבית למחשב אחד וטאבלט אחד: 30 ₪ לחודש, או 300 ₪ לשנה.
  • אופיס 365 לבית ל-5 מחשבים מכל סוג: 43 ש"ח לחודש, או 430 ש"ח לשנה.
  • אופיס 365 הגרסה המלאה (Professional) לעסק קטן למחשב אחד: 1,699 ₪ ברכישה חד פעמית.
  • אופיס 365 הגרסה החלקית לעסק קטן למחשב אחד: 990 ₪ ברכישה חד פעמית.
  • אופיס 365 עד 300 מחשבים בעסקים: 8.25 דולרים לחודש למשתמש בהתחייבות לשנה או 10 דולרים לחודש למשתמש ללא התחייבות. המחיר לגרסת Premium הוא 12.5 דולרים לחודש בהתחייבות לשנה. הגרסה הבסיסית – Essential עולה 5 דולרים לחודש למשתמש בהתחייבות לשנה. חבילת ProPlus עולה 12 דולרים לחודש למשתמש בהתחייבות לשנה.
  • לארגונים גדולים יש כמה חבילות המותאמות לארגונים גדולים, שמתחילות ב-8 דולרים לחודש למשתמש בהתחייבות לשנה (חבילת E1), 20 דולרים (חבילת E3) ו-35 דולרים (לחבילת E5).

מכאן, שיש לעסקים מבחר גדול של חבילות, שניתן להתאים אותן לצרכים של כל עסק. השילוב של החבילות הללו עם סקייפ הוא טבעי ופשוט והכל משתלב זה בזה בשקיפות, ללא כל צורך באינטגרציה מסובכת.

בנוסף, יש ספקי תקשורת, ציוד ואינטגרטורים, שמציעים את אופיס 365 כחלק מפתרון תקשורת כולל. במשבצת הזו אפשר למצוא את: אודיוקודס, בזק, הוט וספקים רבים נוספים. בד"כ הפתרון הזה כולל נתב אינטרנט (Router) מתקדם ושירות אופיס 365, שכלול במחיר הנתב ובמחיר השירות שניתן לנתב. אולם, יש לשקול היטב ולבדוק אם הנתב הזה אכן מוסיף יכולות תקשורת העונות לצרכי העסק.

שורה תחתונה בתחום שירות אופיס 365 לעסקים:

 

בתהליך של שדרוג עסק לשירותי אופיס 365 (שכיום כוללים בתוכם את Office 2016), יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק ולקוחותיו, לאור בחינת מצב תשתיות התקשורת בעסק וצרכי העובדים בעסק.

אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות של כל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם.

האם אתם משתמשים באופיס 365?

אם לאו, נשמח לשמוע למה ומה החלופות שמצאתם לשירות הזה ואיך החלופות מתאימות לצרכי העסק.

 

Why you should upgrade to Office 2016 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn  

קטגוריות