מרכזיות Skype for Business – השוואת מחירים ופתרונות בשוק (מידע חדש)

מרכזיות Skype for Business – השוואת מחירים ופתרונות בשוק

מרכזיות Skype for Business – השוואת מחירים ופתרונות בשוק

 

 

עסקים קטנים כגדולים מגלים את היתרונות הכלכליים והתפעוליים בהעברת שירותי התקשורת והטלפוניה שלהם לענן.
מה היתרונות של שירותי מיקרוסופט סקייפ לעסקים?

 

כמה זה עולה לעסקים ברמת ה- SMB וה-SME?

 

בעבר, שירותי התקשורת של מיקרוסופט נקראו בשם המותג Lync, שהגרסה האחרונה שלו כבר נעלמה מהשוק ב-2014. מה קרה מאז? התשובה פשוטה: מאז אין כבר Lync. מיקרוסופט החליפה את השם ואת ליבת המערכת והמערכת הזו נקראת כעת Skype for Business. הכל עבר לענן והשתלב ביכולות של "עבודה קבוצתית" עם מערכת התוכנות בשם אופיס (Office).

מיקרוסופט החליטה, בעקבות הפופולריות העצומה של השימוש בסקייפ  לעסקים (גם בעסקים ובארגונים גדולים), לפתח ולחזק את הגרסה העסקית של סקייפ, עד כי בסופו של התהליך, סקייפ הפכה להיות השם של כל מערכות התקשורת של מיקרוסופט ו-Lync מוזגה לתוך סקייפ. החשבונות הישנים של Lync, שקיימים לעסקים, מתאימים ותואמים גם את הגרסה החדשה המשולבת עם סקייפ.

המחירון של סקייפ לעסקים (לעסקים ברמת ה-SMB וה-SME) מתחיל ב-2 דולרים לחודש למשתמש בחבילה הבסיסית ביותר ומגיע עד 12.5 דולרים למשתמש בחבילה המלאה, הכוללת את כל יכולות אופיס 365 וכל התוכנות והיכולות הנלוות.

 

ניתן לרכוש את סקייפ לעסקים ישירות מהאתר של מיקרוסופט, להתקין לבד ולתחזק לבד (בסיוע מקוון של מיקרוסופט והקהילה התומכת שיש למיקרוסופט). האופציה הזו היא הזולה ביותר ודי מומלצת לרוב העסקים, שיש בהם מיומנות בסיסית במחשבים.

למי שמעוניין בספק אינטגרטור, כמעט כל ספקי התקשורת בישראל מספקים תמיכה לסקייפ לעסקים. כמובן, שמדובר בחוזה התקנה, אינטגרציה ושירות מול אותו ספק שירות. לחלק מהספקים (דוגמת טריפל סי, הוט עסקים ועוד), יש ב-Data Center שלהם ענן מקומי של מיקרוסופט, כדי לשפר את הביצועים של המערכת של מיקרוסופט, שמאוד רגישה לשיהוי (שירותי טלפוניה ושיחות וידיאו מאוד רגישים לשיהוי).

חבילות המחירים של מרכזיות Skype for Business – ברכישה מאתר מיקרוסופט: 

  Skype for Business Online   .1 "תכנית 1" היא החבילה הבסיסית ביותר של סקייפ הנמכרת בנפרד, ועלותה 2 דולרים לחודש למשתמש. הפתרון הזה מאפשר "פעילויות תקשורת מאוחדות" (UC) מהימנות וגמישות המתאפשרות על-ידי הענן של Microsoft. למעשה, זו חבילה עם יכולות שדי דומות לגרסה הפרטית של סקייפ.

  1.   Skype for Business Online "תכנית 2" היא החבילה המורחבת של סקייפ הנמכרת בנפרד ועלותה 5.5 דולרים לחודש למשתמש, עם התחייבות לשנה. ההבדלים בין "תכנית 2" ל"תכנית 1" הבסיסית הם יכולות נוספות ב"תכנית 2" כדלקמן:

א. יכולת קיום פגישות מקוונות המעודדות שיתוף פעולה בצוות:

  • יכולת הצטרפות לשיחה בכל מכשיר: – PC ‏Mac‏ Tablet ,או טלפון נייח או נייד.
  • שיחות קבוצתיות של שמע ווידאו באיכות HD עבור המשתתפים, עד 250 אנשים.
  • נוכחות והעברת הודעות מידיות במהלך הפגישות ובשאר הזמן של קישור למערכת.

ב. תמיכה טכנית בטלפון בכל שעות היממה לבעיות קריטיות ברמת הארגון העסק. תמיכה טכנית לכל שאר הבעיות בשעות העבודה המקובלות.

ג. יכולות מובנות נלוות למערכת:

  • סביבת עבודה התומכת גם בצ'אט.
  • קביעת פגישות באאוטלוק.
  • הצטרפות לשיחה קבוצתית באופן אנונימי ישירות מהדפדפן.
  • הקלטת שיחות מלאה כולל וידיאו.
  • העברת קבצים בהודעות מידיות.
  • יכולת תשאולים, שאלות ותשובות.
  • שילוב עם מערכות PBX קיימות ומערכות שיחות ועידה קיימות.

יש עוד שתי חבילות מרכזיות של שילוב סקייפ כחלק משירות אופיס 365. מדובר בחבילות הכוללות גם יישומי Office, אחסון ושיתוף של קבצים ועוד. החבילות הן:

  1. Office 365 Business Essentials – מדובר בחבילה בעלות של 5 דולרים למשתמש לחודש בהתחייבות לשנה. החבילה כוללת גרסאות מקוונות של Office וכן דואר אלקטרוני. הסקייפ העסקי (ברמת "תכנית 2") מגיע כחלק בלתי נפרד מהחבילה הזו.

לרוב העסקים הקטנים עד הבינוניים (עד 330 עמדות קצה, עד 250 משתמשים בשיחות קבוצתיות, ללא חדר ישיבות חכם) מספיקה חבילת Business Essentials בעלות של 5 דולרים לחודש למשתמש. בהחלט מחיר אטרקטיבי מול כל מערכת מתחרה. חבילה זו זולה מחבילת סקייפ הנפרדת ("חבילה "2 שעלותה 5.5 דולרים לחודש למשתמש), יכולת שכאן מסופקת כחלק מהחבילה הכוללת ללא כל עלות נוספת.

בחבילה הזו מקבלים גרסאות מקוונות של אופיס 365 המתעדכנות אוטומטית ע"י מיקרוסופט בענן, דואר אלקטרוני עם תיבת דואר של ‎‎50 GB לכל משתמש, שטח של ‎‎1 TB לאחסון ושיתוף של קבצים עבור כל משתמש ועוד.

  1. Office 365 Business Premium. מדובר במערכת בעלות של 12.5 דולרים לחודש למשתמש בהתחייבות לשנתיים. זה כולל יישומי Office (לרבות Access הנמצא רק בחבילה הזו), כל היכולות הקיימות בחבילה הקודמת, יישומים מותקנים מלאים עבור מחשב שולחני (ניתן להתקין המערכת על עד 5 מכשירי קצה תחת כל שם של משתמש) וכן דואר אלקטרוני מתקדם ויכולות מתקדמות של "עבודה קבוצתית".

למי שזקוק למערכות המתקדמות לעבודה קבוצתית אצלו בעסק דוגמת אלו של Yammer ו-Microsoft Team (להפעלת צ'טים וצ'טבוטים), מומלץ שיבחר בחבילת Office 365 Business Premium של מיקרוסופט עסקים ב-12.5 דולרים למשתמש לחודש.

יש עוד חבילה לאופיס 365, שמה Office 365 Enterprise E5, שמיועדת לארגונים ממש גדולים. מנקודת המבט של סקייפ לעסקים, בחבילה הארגונית הזו יש רק תוספת אחת: שיחות ועידה של  PSTN(הרשת הטלפונית הישנה). יש כאן אפשרויות לשיחות ועידה נכנסות כמעט מכל מכשיר, גם לא על רשתות IP. עם שיחות ועידה של PSTN, ניתן לאחד את פתרונות הפגישות ולהפחית את המורכבות, תוך מתן אפשרות לעובדים להשתתף בפגישות בטלפון מכל מקום. המחיר של חבילה זו הוא 35 דולרים לחודש למשתמש עם התחייבות לשנתיים.

יש גם חבילת ביניים לארגונים גדולים בשם E3 (ב-20 דולרים לחודש למשתמש, עם התחייבות לשנתיים), חבילה המותאמת לצרכים של ארגונים לפי סדר גודל של המשתמשים בהם וצרכי האבטחה והשרידות שלהם. חבילת ‏E5 מספקת את תוכנית Office 365 המאובטחת והמקיפה ביותר לעסקים שיש כיום בשוק למיקרוסופט.

 

אילו פתרונות נוספים ויתרונות יש סביב מרכזיות Skype for Business?

היות ומיקרוסופט היא חברת תוכנה ושירותי ענן, לצורך האינטגרציה וחיבור ציודי הקצה הנדרשים בחומרה, מיקרוסופט משתפת פעולה, בין היתר, עם חברת אודיוקודס הישראלית, שנחשבת כמובילת שוק בתחום ציוד חומרה למערכות תקשורת מתקדמות (לרבות טלפוני IP חכמים), ציוד, שמפעיל עליו ביעילות את מערכות המולטימדיה והעבודה הקבוצתית של מיקרוסופט.

במצב של היום, בו כולם (גם בעסקים) מדברים בסמארטפונים, גם במהלך העבודה ולצרכי העבודה, אפילו אלה, שיש להם מכשיר טלפון IP פיזי על השולחן, מעוניינים לחבר אותו באופן שקוף לסמארטפון שלהם. אזי, די ברור, שהצורך של בעלי עסקים היום הוא במענה הולם לצרכים של העולם הנייד. הגישה החדשה של מיקרוסופט רואה את כל מערכות התקשורת דרך נקודת המבט של החיבור הנייד.

מכאן, שלקוח Skype for Business לא רק מנהל את התקשורת שלו בענן, הוא מנהל אותה מכל מכשיר סלולר, בכל מערכת הפעלה על כל סוג של מסך (ובמיוחד על "מסכי מגע", שזה הצורך של משתמשים ניידים), בכל סוג של רשת ניידת (סלולר או WiFi), הכל תחת מעטפת שקופה ופשוטה ביותר להפעלה.

בנוסף, "עבודה קבוצתית", שנבנתה בעבר ב-Lync, תחת תפיסת העולם של עבודה על PC שולחני או מחשב נייד, השתנתה לחלוטין וכיום ניתן לעבוד מהסמארטפון או מהטאבלט בכל מקום, גם מרחוק, מכל מקום בעולם, שבו ניתן לקבל חיבור אינטרנט. אם אין אינטרנט, עובדים Offline על מכשיר הקצה (כולל על הסמארטפון) והמסמכים של המשתמש מסתנכרנים ברגע שיש חיבור אינטרנט זמין.

בנוסף, כל היכולות של סקייפ לרבות "נוכחות", "מסרים מיידים" מכל סוג, שיחות ועידה מכל סוג, "מוקד שירות" מכל סוג, העברת מסמכים תוך כדי שיחה, עבודה קבוצתית תוך כדי שיחה, שיתוף מסכים, ניהול ישיבות ומפגשים ועוד, השתלבו בצורה מלאה במערכת החדשה עם כל יכולותיה.

המערכת החדשה תומכת גם באופן מלא ב-WebRTC ובצ'אט-בוטים. כך, שהיא מוכנה כבר היום לדור הבא של עולם הטלפוניה העסקית, שנכנס במהירות לשוק.

בנוסף, מיקרוסופט מספקת את שירותיה העסקיים עם שירותי הענן Azure, ויש לה יתרון בכך, שיש לה עננים מקומיים בישראל. זאת, מול שירותי ענן מתחרים דוגמת אמזון-AWS, שאין להם ענן מקומי בישראל, מה שמקשה, בגלל השיהוי (Latency) לחיבור לשירותי הענן הנמצאים בחו"ל, לייצר תקשורת איכותית בין המשתתפים בשיחות.

כיום, הנטייה בשוק, גם של הספקים המתחרים בפתרון של מיקרוסופט, לעבור באופן חלקי או מלא לשירותי ענן, בגלל מגוון היכולות, שניתן לקבל בענן (דוגמת הקלטות, גיבוי, שילוב משתמשי הסמארטפונים בחיבור בסלולר, עבודה קלה יותר על מסמכים משותפים ועוד) ובגלל היכולת להוזיל את עלות השירותים ולהיות תחרותיים מול המתחרים, כדי לענות על מירב הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים.

הפתרונות בענן זולים בהרבה מכל פתרון מתחרה והתשלום על שירותי התקשורת המסופקים מהענן בגישת ה-SaaS (ר"ת: Software as a Service), מאפשר לבעלי העסק לשלוט בהוצאות של שירותי התקשורת שלו.

טיפים בתחום מרכזיות Skype for Business:

הבעיה המרכזית, שניצבת בפני בעלי העסקים, שאין להם מומחי תקשורת בתוך העסק: מה הפתרון הטוב ביותר של רשת וטלפוניה המתאים לעסק עם רמת שירות טובה, פתרון רשת שיתאים למערכת של סקייפ לעסקים?

מכאן, לפני שבוחרים בפתרון כלשהו, יש להתייעץ ולבצע ניתוח מלא של צרכי העסק, הערכת הצרכים העתידיים של העסק, התחשבות בהשקעה האפשרית ותיחור מקצועי בין ספקים. הצרכים של משרד עורכי דין אינם דומים לצרכים של חנות רהיטים, רשת מרכולים, חברת הייטק, משרד סוכנות נסיעות, או של משרד רואי חשבון.

בנוסף, יש לבחון את הנקודות הבאות:

א. אילו שירותים מבקש העסק להפעיל? לדוגמה: הפעלת וידיאו באיכות על הרשת צורכת רוחבי פס עצומים. שימוש ברשת מחשבים לצרכי טלפוניה מחייב רשת עם שיהוי נמוך כדי לאפשר שיחות קוליות ובווידיאו באיכות.

ב. מהם רוחבי הפס הקיימים והעתידיים של רשת המחשבים של העסק? עסקים משנים את תצורת השימוש שלהם במחשבים ושרתים ונמצאים במעבר משרתים רבים, כאשר כל שרת משמש לצורך אחר, לתצורת שרתים וירטואליים (עם כמות שרתים פיזיים קטנה), ויש העוברים לשירותי ענן (מקומי, ציבורי או היברידי), גישה המשנה לגמרי את תצורת השימוש בשרתים ובמחשבים בעסק ודורשת התייחסות גם לתשתיות הרשת המתאימות לכל תצורה.

בנוסף, בעסקים נוטים (כאמור לעיל) לעבור ממחשבים נייחים למחשבים ניידים (ואף לטאבלטים, מסופונים וסמארטפונים), מוצרי קצה, שניתן לחבר אותם לרשת התקשורת העסקית ב-WiFi או בסלולר ואין צורך בחיבור תשתית פיזית קבועה.

ג. מי מתחזק את הרשת וכמה זמן התחייבות נדרש מולו? האם יש צורך לבטח את ציוד הרשת ובאיזה היקף?

ד. האם הפתרון של "רשת תקשורת לפי דרישה" של ALE (אלקטל-לוסנט-ארגונים) מתאים לעסק שלך?

הבחירה של תשתיות תקשורת אחודות המשמשות גם לטלפוניה עסקית, ובמיוחד כשנבחרה מערכת סקייפ לעסקים כמערכת התקשורת המובילה של העסק, הבחירה הזו הפכה לתהליך מורכב של שיקול דעת וקביעת המתווה לבחירה המתאימה ביותר לעסק ולתקציבו. הדרך הנכונה לבחור רשת תקשורת לעסק היא לבחור מה שמתאים, ושיעלה הכי פחות כסף. זאת, בלי להשתעבד לספק אחד במערכות קניינית בגישת "החתונה הקתולית" ובחוזה דרקוני מלא חורים.

בנוסף, מומלץ לבקש מהספק של השירות שמות של ממליצים ולבדוק עם הממליצים אם אכן הם מרוצים מרמת השירות של אותו ספק. מידע רב על רמת השירות של ספקי התקשורת המוכרים אפשר למצוא באינטרנט וכן בדו"חות התקופתיים של משרד התקשורת, ארגון "אמון הציבור" ו"המועצה הישראלית לצרכנות".

 

שורה תחתונה בתחום רכישת מרכזיות Skype for Business:  

בהחלטה ובבחירת רכישת חבילת שירות מסוג מרכזיות Skype for Business המתאימה לעסק, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

 

לכן נשאלות כאן השאלות:

מה הבעיה הכי גדולה בשירותי התקשורת בעסק שלך, שאתה חושב, שתפתור ע"י מעבר למערכת סקייפ לעסקים? 

מה אתה יודע על ההבדלים בין מערכת סקייפ לעסקים נפרדת, או מערכת סקייפ לעסקים, שהיא חלק בלתי נפרד מפתרון אופיס 365? מה סוג הפתרון המתאים לצרכים שלך? 

מה אתה יודע על הפתרון לעבודה קבוצתית חכמה בשם Yammer, שהוא חלק מהפתרון של מיקרוסופט לעסקים? האם אתה זקוק למערכת הזו? 

מה אתה יודע על הפתרון לשימוש בצ'טים ובצ'טבוטים בעבודה קבוצתית בשם Microsoft Team, שהוא חלק מהפתרון של מיקרוסופט אופיס 365 לעסקים? האם אתה זקוק למערכת הזו? 

מה אתה יודע על המערכת Skype Room System לניהול חדרי ישיבות ושיחות ועידה? האם אתה זקוק למערכת כזו? 

אם יש לך כבר מערכת סקייפ לעסקים, ממה אתה לא מרוצה ממנה? שתף אותנו? 

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לבחור את חבילת שירותי סקייפ לעסקים המתאימה לצרכיך?

שאל מהנדס מומחה בתחום מרכזיות IP לעסקים 🙂

Skype for Business: Learning the Basics

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות