שיחות ועידה בקול ובווידיאו באיכות כחלק מאופיס? מה החידוש?

שיחות ועידה בקול ובווידיאו באיכות כחלק מאופיס? מה החידוש?

שיחות ועידה בקול ובווידיאו באיכות כחלק מאופיס? מה החידוש?

 

עולם מחשוב הענן מתקדם בקצב מהיר ביותר ומכסה כיום גם את תחום הטלפוניה ומוקדי השירות למינם, לרבות שיחות ועידה בקול ובווידיאו.

למה בכלל צריך לשלב יכולות של שיחות ועידה בתוך אופיס ובשירותי ענן ומה זה אומר לעסקים הקטנים עד הבינוניים – SMB?

עסקים רבים בישראל שומעים על נושא מחשוב ענן אבל חושבים, שזה לא נוגע להם, אלא לארגונים ולעסקים גדולים. יתרה מכך: כשהם פונים לספק הוותיק של שירותי התקשורת ואו ספק שירות המחשוב שלהם, הוא לא מציע להם שירותי הענן, אלא את השירותים הוותיקים והמוכרים הקיימים בעסק.

יש סיבה ברורה לכך, שבעלי העסקים הקטנים עד הבינוניים לא מקבלים הצעות לעבור לשירותי ענן מהספקים הוותיקים שלהם: מחוסר ידע ואנשי מקצוע מתאימים בתוך העסק, בעלי העסקים הקטנים הם "טרף קל" עבור הספקים הוותיקים. הם פשוט הפכו ל"פרה חולבת" נצחית לספקים הללו.

אם הלקוחות הקטנים יעברו לשירותי ענן, הם יחסכו כסף רב וגם ישפרו את היכולת העסקית והתחרותית שלהם. אלה אינטרסים הפוכים לחלוטין לאינטרסים של הספקים המעוניינים, שבעלי העסקים ימשיכו להיות כבולים אליהם לנצח בטכנולוגיות ישנות מבוססות חומרה ישנה ועלויות המאמירות לשחקים, מה שמבטיח להם הכנסה קלה בלי כל מאמץ מהעסקים "השבויים" שלהם.

שיחות קול ווידיאו

 

איך משלבים אופיס ושיחות ועידה באיכות HD במערכת אחת?

כל מי שמשתמש בסמארטפון מכל סוג נמצא בשירותי ענן מבלי שהוא ירגיש בכך. זה היופי בשירותי ענן: הם שקופים לחלוטין למשתמש, קלים ביותר לתפעול ועלותם אפסית. כל שירות הקיים על הסמארטפון, החל מווטסאפ, דרך Waze וגלריית התמונות וכלה בדוא"ל, נמצא בעננים של ספקי היישומים הללו.

עננים ליישומים עסקיים ושירותי תקשורת עסקיים הם בדיוק אותו דבר, כמו היישומים על הסמארטפון הפרטי של בעל העסק ועובדיו. פשוט, נפטרים מכל הציוד, החוטים והברזלים הקיימים בעסק ועוברים לענן, שהוא שירות המופעל ב-Data Center של ספק השירות. את בעל העסק זה בכלל לא מעניין. הוא רק צריך, שספק השירות יספק לו שירות זמין, זול וטוב עבור כל צרכי העסק.

יש שירותי ענן בישראל לכל מה שעסקים קטנים עד בינוניים מפעילים וצריכים אצלם בעסק. המעבר לשירותי ענן הוא תהליך חד-פעמי ולעיתים די מהיר, שלאחריו בעל העסק מתחיל לשלם לפי השימוש בפועל בשירותים, שהוא צורך, ומחסל את כל סוגי התשלומים, שהוא רגיל היה לשלם במשך שנים לכל ספקי השירותים שלו.

אחד הפתרונות החדשים, שהחל להתפשט בהצלחה בשוק העולמי וגם בישראל, הוא השילוב של אופיס 365 מבית מיקרוסופט עם שירותי שיחות וועידה בקול ובווידיאו באיכות HD (עם יכולת להגיע גם לאיכות 4K) מבית פוליקום (Polycom).

השילוב הזה נעשה אפשרי משום ששני השירותים נעשים בענן (בד"כ מומלץ בענן בשם Azure של מיקרוסופט, אם כי ניתן לבחור כל ענן, מקומי או ציבורי – בינלאומי, או היברידי).

השילוב מתבצע ע"י מערכת Skype for Business (שהיא כיום חלק בלתי נפרד מאופיס 365 לעסקים), מערכת, שיש לה גם מודולים חדשים המותאמים לניהול קל ויעיל של חדרי שיחות ועידה בשם:
Skype Room Systems
.

כך, 420 אלף לקוחות פוליקום ברחבי העולם (ולקוחות פוטנציאליים המשתמשים בסקייפ עסקי), יכולים לשלב את שתי המערכות בשדרוג אחד יחסית קל ומהיר. היתרון הכלכלי והמעשי של הפתרון החדש הוא, שהוא מגיע כחלק בלתי נפרד מאופיס 365 בענן. כך, שהמערכת היא, למעשה, כלי עבודה, שבו ניתן לקיים שיחות קול ווידיאו באיכות HD תוך כדי עבודה על מסמכים משותפים ולבצע "עבודה קבוצתית" באופן שקוף לחלוטין.

מה היתרון המרכזי בשילוב מערכות אופיס ושיחות ועידה באיכות?

מעבר לחיסכון הכלכלי הברור (בשילוב שתי מערכות תחת מעטפת אחת בניהול אחד ובתשלום אחד), המעבר לשירותי ענן משנה לחלוטין את תהליכי העבודה בעסק ומוביל להתייעלות ולשיפור הכושר התחרותי של העסק.

דוגמה הכי קטנה להמחשה: בשירותי ענן ניתן לעבוד מרחוק בקלות מהסמארטפון (או מהטאבלט מחשב נייד) בכל מקום בו נמצאים, בארץ או בעולם, על היישומים של העסק ולקבל ולהוציא שיחות נכנסות ויוצאות של העסק. כלומר: המנהלים והעובדים כבר לא כבולים לשולחן העבודה שלהם.

במגזין CIO פורסם מאמר מאיר עיניים האומר בפשטות: אין צורך שעסק או ארגון יפתחו לעצמם אסטרטגיה של מעבר לענן עם כל מיני בדיקות מעמיקות של ROI (החזר השקעה). זה מיותר, יקר, ארוך וחסר כל טעם. פשוט צריך לעבור לענן וזהו. בלי כל אסטרטגיות גדולות, ניירות עמדה והשקעות מיותרות. צריך להתחיל בקטן, להתנסות וללמוד איך זה עובד, להפיק לקחים ולהשתפר, עם מבט רחב ומפוקח על המעבר המלא לענן, לאורך ציר זמן של שנה עד שנתיים. זה הכיוון והוא ברור ואינו דורש הוכחות מסובכות ויקרות.

היתרונות של שימוש במערכות משולבות והמופעלות בענן נקרא היום בשם המקצועי: UC&C (ר"ת: Unified Communications & Collaborations).

דהיינו: ניתק הקשר בין מקום העבודה ושולחן העבודה. אפשר לעבוד מכל מקום ומכל מכשיר קצה על המסמכים של מקום העבודה ולשתף פעולה בתוך הארגון (וגם מחוצה לו) באמצעות כלים של "עבודה קבוצתית", מלווים באפשרות לקיים שיחות ועידה מכל מקום, בקול או בווידיאו, ישירות מתוך המסמך עליו עובדים (למשל מסמך וורד, או גיליון אקסל, או מצגת פאוור-פוינט וכיו"ב).

כך, גם עסקים קטנים מקבלים יכולות מתקדמות ביותר, שהיו עד כה נחלת ארגונים גדולים, שהשקיעו הרבה כסף במערכות מולטימדיה לשיחות ועידה ולעבודה קבוצתית.

גם עסקים קטנים עד בינוניים, שבנו חדר ישיבות מתקדם, יכולים לרכוש מערכת של פוליקום בשם Polycom RealPresence Trio 8800  (או כל מערכת תומכת אחרת הקיימת בפוליקום דוגמת: (Polycom RealConnect Service ולחבר אותה לענן של מיקרוסופט בשירות אופיס 365, ולקבל בחיבור קל ומהיר את כל היכולות המגיעות מהשילוב של שתי המערכות הללו גם יחד.

המערכות החדשות תומכות, למשל, בזיהוי עובד הנכנס לחדר ואז הוא אוטומטית מתחבר למערכת דרך הסמארטפון שלו ויכול לקיים שיחות ועידה, בלי שום תהליך של אימות והקמת שיחת ועידה. אפשר לקבוע מועד לשיחת ועידה והמערכת מאתרת את כל המשתתפים, גם אם הם בנסיעה בחו"ל, ומעלה אותם למערכת כדי לשוחח ביניהם. ניתן לחבר כל מכשיר טלפון קצה תומך SIP וכל סמארטפון למערכת בקלי קלות וללא צורך בהדרכה מיוחדת.

למה כדאי ללקוח עסקי לבחור במחשוב ענן?

מעבר ליתרונות הכלכליים והתפעוליים במעבר לשירותי ענן, בעל העסק מסכן את העסק שלו, אם הוא ממשיך להשתמש בציוד ישן בטכנולוגיות ישנות. שום מערכת מחשוב לא תחזיק זמן לנצח והיא לא חסינה בפני אסונות. כלומר: יום אחד תהיה תקלה והוא יישאר חסר אונים, בלי מערכות מידע ובסיס מידע החשובים ביותר לניהול העסק.

אפשר להזמין מפוליקום "דמו" כדי להתנסות במערכת ללא תשלום וללא התחייבות, כדי לבחון אם המערכת עונה על הצרכים של העסק. בלי כל קשר, ניתן להתנסות במערכת אופיס 365 בענן לרבות סקייפ לעסקים, כדי לבחון את המעבר לאופיס 365 בענן (למי שמשתמש באופיס שולחני רגיל). מחקר של חברת פורסטר מצביע על כך, ששילוב המערכות של אופיס 365 ושל פוליקום משיג ROI ממוצע של 109% לעסק.

עבודה בענן מאפשרת "עבודה קבוצתית", שהיא חלק משירותי הענן, מה שמביא להתייעלות תהליכי העבודה. דוגמה הכי פשוטה להמחשה: כמה עובדים יכולים לעבוד בענן במקביל על אותו מסמך וכל אחד רואה את התיקונים וההערות של חבריו בזמן אמת.

עלות חד-פעמית או עלות חודשית?

כל בעל עסק, שעבר לשימוש בליסינג (למשל ברכישת הרכב העסקי שלו), מבין את היתרונות הכלכליים גם מבחינת המיסוי במעבר לתשלום חודשי קבוע וידוע. כך, גם בשירותי המחשוב והתקשורת. המעבר לתשלום חודשי לפי שימוש עדיף מכל הבחינות גם הכלכליות וגם מהיבטי המיסוי המוטל על העסק. ממילא מי שרוכש ציוד מחשבים ותקשורת בעלות חד-פעמית, חייב לפזר את ההוצאה הזו, לפי הנחיות שלטונות המס, כפחת הנפרס על פני כמה שנים.

 שורה תחתונה בתחום המעבר לשירותי אופיס 365 משולבים בשיחות ועידה של פוליקום בענן:

השוק רווי מתחרים והכוח מצוי כיום בידי הצרכנים. ספק שירותי מחשוב ותקשורת, שלא מציע ללקוחותיו העסקיים שירותי ענן, אינו ראוי להיות הספק של העסק, כי טובת העסק וצרכי העסק לא מעניינים אותו בכלל. הוא רואה את העסק רק כ"פרה מניבה" נצחית עבורו.

יודגש, שכאשר בוחרים ספק שירותי ענן, יש לשקול את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה ,(SLA) בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

לכן, נשאלות כאן השאלות לבעל עסק ואו מנהל:

מה הבעיה הכי גדולה בעסק שלך בתחומי המחשוב והתקשורת, שאתה חושב, שניתן לפתור במעבר ל"עבודה קבוצתית" ובענן?

מה אתה כבעל עסק יודע על ההבדלים בין מרכזיות ענן, למרכזיות IP פיזיות בעסק, או למרכזיות חיצוניות מסוג IP-Centrex?

 האם את יודע לאיזה סוג של מרכזיה אפשר לחבר שיחות ועידה איכותיות בקול ובווידיאו בקלות ובזול?

איך אתה חושב, שאני יכול לעזור לך לחסוך כסף בתחומי המחשוב והתקשורת בעסק שלך, להשיג יתרונות עסקיים וגם להתייעל?

 

לקבלת הצעת מחיר מספקי מרכזיות טלפון לעסקים לחץ כאן!

סרטון: Connecting Polycom RealPresence Trio with Skype for Business

 

השאר תגובה

פוסטים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
חיפוש באתר

איזו מרכזיית טלפון העסק שלך באמת צריך?שלא ימכרו לך ציוד מיותר!

לייעוץ טלפוני חינם ממהנדס מומחה ולקבלת הצעת מחיר - לחצו כאן

או התקשרו 077-812-3111

פוסטים אחרונים

View michael pinchas's profile on LinkedIn

קטגוריות